فروش قهوه آنلاین

نحوه فروش قهوه آنلاین: راهنمای شما برای سال 2024

زمان مطالعه 15 دقیقه

قهوه بخش جدایی ناپذیر از برنامه صبحگاهی بسیاری از مردم است، به طوری که از هر چهار آمریکایی سه آمریکایی هر روز قهوه می نوشند. فروش قهوه آنلاین را در ادامه بدانید.

تجارت الکترونیک نیز به رشد صنعت قهوه دامن زده است. فروش آنلاین قهوه در این دهه افزایش یافته است و پیش بینی می شود هر سال 12 درصد رشد کند. اگر با محصول و برند خود به نقطه مطلوبی دست پیدا کنید، فروش قهوه به صورت آنلاین یک تجارت قابل دوام است.

چه یک کافه دار باشید که به دنبال انتقال به فروش آنلاین هستید یا یک تازه وارد در تجارت قهوه، افزایش تقاضا برای خرده فروشان آنلاین قهوه فرصت منحصر به فردی را فراهم کرده است.

آیا فروش اینترنتی قهوه سودآور است؟

فروش قهوه با یک برنامه بازاریابی مناسب و یک برند قوی می تواند بسیار سودآور باشد. قهوه یک محصول به طور گسترده در دسترس با رقابت زیاد است، اما اجازه ندهید که شما را از صنعت بترساند.

مزایای یک محصول با کالای بالا مانند قهوه را در نظر بگیرید:

. حجم بالای مشتری. قهوه یکی از پر مصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است، به این معنی که حتی با وجود مارک های قهوه موجود، مشتریان بالقوه فراوانی وجود دارد.

. مزیت برند کوچک به طور معمول مشتریان برندهای بزرگتر را با کیفیت بالاتر و خدمات بهتر مرتبط می دانند، اما محصولات کالایی مانند قهوه متفاوت هستند. مشتریان بیشتر با نشانه های برندسازی هماهنگ می شوند و به برندهای کوچکتر مزیت می دهند.

. فرصت های شکاف. از آنجایی که قهوه به نشانه های برندسازی متکی است، فضای زیادی برای خلاقیت در رابطه با نیچینگ وجود دارد. نیچینگ شامل فروش به یک گروه بسیار کوچک اما بسیار خاص از افراد است.

فروش محصولی که به طور گسترده در دسترس است دارای مزایایی است. از بسیاری جهات، فروش یک محصول به طور گسترده در دسترس آسان تر است. مشتریان شما از قبل محصول شما را می خواهند، شما فقط باید کاری کنید که آنها آن را از شما بخواهند.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی قهوه در 6 مرحله

اگر یک کافه دار هستید که به دنبال انتقال کسب و کار خرده فروشی خود به صورت آنلاین هستید، بهتر است به مرحله ششم بروید. اگر این اولین تلاش شما در تجارت قهوه است، سفر شما با دانه ها شروع می شود.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید dropship کنید یا roast کنید

تامین کننده خود را پیدا کنید

جایگاه خود را پیدا کنید

تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را می خواهید بفروشید

برند خود را توسعه دهید

فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

1. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید dropship یا roast کنید

برای کافه‌دارانی که خطوط عرضه دارند، این مرحله قبلاً انجام شده است. اگر این اولین سرمایه گذاری شما در تجارت قهوه است، مهم است که بدانید کسب و کار شما چه نقشی در معامله ایفا خواهد کرد.

کافی‌شاپ‌های آنلاین معمولاً محصولات خود را به یکی از این دو روش عرضه می‌کنند: دراپ شیپینگ یا برشته کردن خانگی. هر دو روش به دست آوردن محصولات دارای مزایا و معایب خود هستند، بنابراین روش تولید شما بستگی به این دارد که کدام یک برای شما بهتر عمل می کند.

Dropshipping

Dropshipping زمانی است که یک کسب و کار حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات خود را به یک سازنده شخص ثالث برون سپاری می کند.

. مزایا: هزینه های سربار پایین. بار کاری تفویض شده بیشتر

. معایب: کنترل کمتر بر روی محصول و در دسترس بودن.

. زمان dropship: اگر به جنبه‌های بازاریابی و برندسازی بیشتر از قهوه علاقه دارید، dropshipping دانه‌هایتان به شما امکان می‌دهد بیشتر روی آن بخش از تجارت تمرکز کنید.

. چه زمانی نباید دراپ شیپ باشد: اگر یک سرخ کننده باتجربه یا صاحب کافه هستید، یا در درجه اول به فعالیت های تجاری بیشتر علاقه مند هستید.

Roasting خانه

اگر بیشتر به یک رویکرد عملی برای محصول خود علاقه مند هستید، می خواهید خودتان دانه های قهوه را برشته کنید و آنها را مستقیماً از طریق فروشگاه آنلاین خود بفروشید. روش roasting کردن در خانه قطعا مستلزم کار بیشتری است، اما می تواند بسیار مفید باشد.

. مزایا: کنترل مستقیم بیشتر روی محصول شما.

. معایب: حجم کاری بیشتر. می تواند بسیار وقت گیر باشد.

. چه زمانی roasting را در خانه انجام دهید: اگر بیشتر علاقه مند به یادگیری مهارت roasting هستید، زمان بیشتری را برای یادگیری نحوه برشته کردن اختصاص دهید یا از کارکنان برای کمک به برشته کردن استفاده کنید.

. چه زمانی در خانه roasting نکنید: اگر زمان کمتری برای اختصاص دادن به کسب و کار خود دارید، منابع محدودی دارید یا بیشتر به جنبه های بازاریابی در اداره کسب و کار خود علاقه دارید.

چه تصمیم به برشته کردن در خانه داشته باشید و چه دراپ، جنبه های بازاریابی کسب و کار قهوه شما از همان اصول پیروی می کند. وقتی تصمیم گرفتید، وقت آن است که به سراغ یافتن تامین کننده خود بروید.

2. تامین کننده خود را پیدا کنید

در حالی که نادیده گرفتن آن آسان است، منبع محصول شما جزییات جزئی نیست. برای مشتریان شما، تامین کننده شما یک کسب و کار متفاوت نیست، بلکه توسعه دهنده شماست. اگر تامین کننده شما لوبیا بد دارد، به این معنی است که شما لوبیا بد دارید.

بازاریابی یک جنبه بسیار مهم در کسب و کار قهوه شما است، اما هیچ مقدار بازاریابی نمی تواند یک محصول بی کیفیت را جبران کند.

حتی اگر حبوبات خود را تفت می دهید، همچنان به تامین کننده ای نیاز دارید که مواد اولیه را در اختیار شما قرار دهد، بنابراین مهم است که بدانید به چه چیزی توجه کنید.

در انتخاب تامین کننده چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

. کیفیت محصول. برای اطمینان از اینکه محصول مطابق با استانداردهای شماست، از تامین کننده خود نمونه بخواهید. برشته کاران خوب و با تجربه باید بتوانند به سوالاتی در مورد اینکه چه چیزی محصولشان را بالاتر از بقیه قرار می دهد پاسخ دهند.

. خدمات مشتری. تامین کننده شما باید بتواند شما را در فرآیند پرورش محصول خود راهنمایی کند و هر گونه اطلاعاتی را که ممکن است در مورد آن دارید در اختیار شما قرار دهد. عرضه‌کننده‌ای که خدمات خوبی به مشتری نسبت به شما داشته باشد به این معنی است که می‌توانید خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه دهید.

. قیمت. بدیهی است که نمی خواهید با تامین کننده ای که خارج از محدوده قیمتی شما است کار کنید. به خاطر داشته باشید که باید محصولات را با قیمت مشخصی بفروشید، بنابراین می‌خواهید به این فکر کنید که مشتریان شما مایل به پرداخت هستند.

در درازمدت، شما رشد می کنید تا یک رابطه مهم با تامین کننده خود ایجاد کنید، زیرا کسب و کارهای شما به یکدیگر وابسته هستند.

با تامین کنندگان بالقوه مانند متقاضیان شغل رفتار کنید. مطمئناً تأمین‌کننده‌ای می‌خواهید که شایسته باشد، اما اهمیت یافتن شخصی را که بتوانید با او کار کنید، نادیده نگیرید.

3. جایگاه خود را پیدا کنید

به یاد داشته باشید که قهوه یک محصول با کالای بالا است، به این معنی که مصرف کنندگان معمولاً هنگام تصمیم گیری برای خرید از نشانه های مارک تجاری استفاده نمی کنند. از آنجایی که جایگاه شما برای توسعه برند شما بسیار مهم است، باید شروع به پیدا کردن آن کنید.

موقعیت مناسب چیست؟

بازارهای موقعیت مناسب بخش هایی از بازارهای بزرگتر با نیازها یا ترجیحات منحصر به فرد هستند که معمولاً بدون خدمات می مانند. هر بازار بزرگ‌تری را می‌توان به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. روش‌های رایج انجام این کار ممکن است شامل فروش بر اساس محدوده قیمت، جمعیت‌شناسی، علایق، ارزش‌ها، سرگرمی‌ها یا موقعیت مکانی باشد.

مزایای یک موقعیت مناسب باریک چیست؟

فروش به یک بازار خاص به کسب و کارهای جدید مزیت رقابتی در تلاش برای تثبیت خود از طریق محدود کردن رقابت می دهد.

بازارهای بزرگ احتمالاً قبلاً ارائه می شوند، و ایستادگی در برابر مارک های بزرگتر به این آسانی نیست. اما با هدف قرار دادن زیرمجموعه‌ای از یک بازار بزرگ‌تر، برندهای کوچک‌تر می‌توانند با تمرکز بر مشتریانی که توسط برندهای بزرگ‌تر به آنها خدمات نمی‌دهند، مورد توجه قرار گیرند.

چگونه بازارهای ویژه قهوه را پیدا می کنید؟

پیدا کردن یک بازار خاص می تواند مشکل باشد، اما بهترین راه برای شروع این است که از خود سؤالاتی در مورد نیازهای مشتریان بالقوه و نقاط قوت و علایق موجود خود بپرسید.

. مشتری ایده آل شما کیست؟

. نیازهای خاص و نقاط درد آنها چیست؟

. محصولات شما چه مشکلاتی را می تواند برای آنها حل کند؟

پیدا کردن فوراً جایگاهی همیشه آسان نیست، اما سعی کنید مخاطبان خود را به بخش‌هایی محدود کنید و به نیازهای منحصر به فرد آنها فکر کنید.

چند تمرین خوب برای ارائه ایده هایی برای کمک به جریان یافتن آب خلاق:

. جستجوها و پیشنهادات گوگل از طریق آزمون و خطا، سعی کنید زوایای مختلف، روندها و نقاط دردناک را در رقبای موجود شناسایی کنید. جستجوهای پیشنهادی گوگل می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد مکان پیدا کردن آنها ارائه دهند.

. نقشه های ذهنی نقشه های ذهنی نمودارهایی هستند که کلمات، ایده ها و سایر مفاهیم را حول یک ایده مرکزی مرتب می کنند.

. تحقیق کلمات کلیدی غربال کردن نتایج کلمات کلیدی می‌تواند ایده‌هایی را برای جایگاه‌های مرتبط با یک عبارت جستجوی خاص ارائه دهد و به ارزیابی تقاضای بالقوه برای آن جایگاه‌ها کمک کند.

. جوامع آنلاین مردم تمایل دارند پیرامون علایق مشترک آنلاین گرد هم آیند، بنابراین کاوش در تابلوهای پیام صنعتی، subreddits و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند راهی عالی برای یافتن جایگاه مناسبی باشد.

این مرحله یک طوفان فکری است، بنابراین به خود اجازه دهید ایده هایی را خلق کنید – خوب و بد – و سپس آنها را به خوبی تنظیم یا ترکیب کنید.

بهتر است چند ایده تولید کنید و بهترین آنها را دنبال کنید تا اینکه منتظر ایده “عالی” باشید. این یک مزیت بزرگ است که با یک ایده خوب شروع کنید، اما نحوه اجرای ایده خود بسیار مهمتر است.

چگونه متوجه می شوید که جایگاه خوبی دارید؟

چند راه وجود دارد که می‌توانید ایده‌های محصول خود را تأیید کنید، اما در نهایت یک جایگاه خوب با مخاطب است. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه ایده شما مخاطب دارد آورده شده است:

. مخاطبان خود را بسازید. این ممکن است کمی زمان بر باشد، اما یک راه برای اطمینان از وجود مخاطبان این است که خودتان حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید و آنها را گرد هم بیاورید.

. مخاطبان خود را با یک راه اندازی نرم تست کنید. با یک کمپین کوچک با هدف مخاطبان محدودتر شروع کنید، فیدبک جمع آوری کنید، سپس عملیات تجاری خود را با یک کمپین بزرگتر گسترش دهید.

. تحقیقات بیشتر در مورد کلمات کلیدی حجم جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا پتانسیل بالایی برای فروش وجود دارد یا خیر.

4. تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را می خواهید بفروشید

هنگامی که جایگاه خود را پیدا کردید، احتمالاً ایده هایی در مورد چگونگی توسعه برند خود خواهید داشت. اما خیلی از خود جلوتر نروید – قبل از اینکه شروع به کار روی برندسازی کنید، مهم است که مشخص کنید چه محصولاتی را می‌خواهید بفروشید.

فروش دانه‌های قهوه برشته شده امری مسلم است، اما فروش سایر محصولات مارک‌دار در کنار قهوه، با تنوع بخشیدن به محصولات شما، پایداری طولانی‌مدت بیشتری برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند.

ایده های زیادی برای کسب و کار مواد غذایی برای انتخاب وجود دارد، اما چند محصول متداول که یک کافی شاپ ممکن است برای فروش انتخاب کند:

. محصولات پخته شده قابل حمل، مانند کیک و کلوچه.

. محصولات معطر قهوه مانند شمع یا خوشبو کننده هوا.

. غذاهای با طعم قهوه، مانند شکلات یا بستنی.

. لوازم جانبی مانند دستگاه قهوه ساز، کتری، قابلمه و قوطی.

. چای، شکلات داغ و سایر نوشیدنی های گرم.

. لیوان های قهوه مارک دار (همراه با سایر محصولات چاپ بر اساس تقاضا – اما به یاد داشته باشید که برند خود را متمرکز نگه دارید. شما نمی خواهید به یک فروشگاه تی شرت تبدیل شوید که به طور غیرقابل توضیحی قهوه را می فروشد).

آنچه برای فروش انتخاب می کنید تا حد زیادی به برند شما بستگی دارد. گفته می شود، اگر شما یک برند قهوه هستید، احتمالاً بهتر است به محصولات مجاور قهوه پایبند باشید.

داشتن مجموعه ای متفاوت از محصولات هویت برند شما را تیره تر می کند و برجسته شدن آن را سخت تر می کند.

5. نام تجاری خود را توسعه دهید

اکنون که یک جایگاه و یک تامین کننده دارید و تصمیم گرفته اید چه محصولاتی را بفروشید، وقت آن است که کار روی برند خود را شروع کنید. داشتن یک نام تجاری قوی به شما کمک می کند در بازاریابی خود ثابت و معتبر بمانید.

با توجه به فراوانی مارک های قهوه، برجسته شدن شرکت های قهوه بسیار مهم است. موفقیت شما بستگی به این دارد که برند شما چقدر از نظر احساسی با جایگاه شما ارتباط برقرار می کند.

توسعه نام تجاری به این مراحل خلاصه می شود:

1. مخاطبان هدف خود را درک کنید

شخصیت برند شما برگرفته از شخصیت یک نسخه خیالی از مشتری معمولی شماست. درک مخاطبان هدف خود، نحوه صحبت آنها، آنچه برای آنها مهم است و آنچه با آنها طنین انداز می شود، به شما کمک می کند که چه تصمیمی در مورد برند خود در حال حرکت رو به جلو بگیرید.

2. صدا و شخصیتی ایجاد کنید که با آن مخاطب طنین انداز شود

هنگامی که مخاطب خود را درک کردید، می توانید شخصیت و صدای برند خود را توسعه دهید. به کلماتی فکر کنید که مشتریان برند شما را با آنها مرتبط می کنند یا اینکه چه چیزی برند شما را متفاوت می کند. شروع به توسعه یک پیشنهاد ارزش نیز کنید.

3. نامی برای کسب و کار خود انتخاب کنید

نام فروشگاه شما اولین تعهد بزرگی است که باید انجام دهید. لوگو، نام دامنه، بازاریابی و تعداد زیادی از عوامل دیگر تحت تأثیر نامی که برند خود قرار می دهید، خواهد بود. ممکن است بخواهید از یک تولید کننده نام تجاری استفاده کنید یا حتی یک گروه متمرکز برای فیدبک راه اندازی کنید.

4. رنگ ها و فونت های برند خود را انتخاب کنید

روانشناسی رنگ در بازاریابی بسیار مهم است. رنگ های برند شما می تواند تاثیر زیادی بر درک مشتریان از شرکت شما داشته باشد. حتی سایه های مختلف یک رنگ می تواند تفاوتی در درک ایجاد کند. یک سبز روشن و نئون ممکن است بازیگوش به نظر برسد در حالی که سبز جنگلی خاموش و بی صدا می تواند متفکر دیده شود.

5. شعار بنویسید

شعار جذابی ارائه دهید که برند شما را برای مشتریانتان تعریف کند. به یاد داشته باشید که از اشتباهات رایج کپی رایتینگ اجتناب کنید. شما ممکن است استفاده از یک تولید کننده شعار را در نظر بگیرید یا قبل از اینکه چیزی منحصر به فرد برای کسب و کار خود بیاورید، برای ایجاد ایده ها و درک بهتر رقبای خود تحقیقاتی در زمینه تجارت الکترونیک انجام دهید.

6. یک لوگو طراحی کنید

لوگوی شما در تمام مواد برندینگ، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، بسته‌بندی، ویترین فروشگاه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر ظاهر می‌شود. این امر آن را به یک جنبه بسیار مهم در برندسازی شما تبدیل می کند. برندینگ به ویژه هنگام بازاریابی قهوه مهم است، شما باید مدتی را برای ایجاد یک لوگوی خوب اختصاص دهید.

7. با رشد کسب و کارتان، نام تجاری خود را اعمال کنید، گسترش دهید و آن را توسعه دهید

برندهای قوی هر جا که با مشتریان تعامل داشته باشند ثابت می مانند. همه چیز از موضوعی که انتخاب می کنید تا روش بسته بندی محصولات خود را باید به برند شما ردیابی کرد. این بدان معنا نیست که نام تجاری شما باید رشد کند و تکامل یابد، اما داشتن یک نام تجاری واضح و ثابت راه طولانی در به یاد ماندنی کردن شرکت شما خواهد داشت.

6. فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

چه بخواهید فروشگاه خود را به صورت آنلاین جابجا کنید یا کسب و کار خود را از ابتدا راه اندازی کنید، به یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید.

هنگامی که یک مفهوم قوی برای نام تجاری خود دارید – همراه با رنگ ها، فونت ها و یک لوگو – جنبه های طراحی مورد نیاز برای شروع را خواهید داشت.

1. یک دوره آزمایشی رایگان 3 روزه Shopify را شروع کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، آزمایش Shopify خود را شروع کنید و نام فروشگاه خود را انتخاب کنید. از آنجا، می توانید راه اندازی فروشگاه آنلاین خود را شروع کنید.

2. یک موضوع را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید

به فروشگاه تم Shopify بروید و تمی را پیدا کنید که مناسب ترین برند شما باشد. پس از آن، می توانید تم خود را برای برندسازی بیشتر فروشگاه خود سفارشی کنید.

3. صفحات ضروری را تنظیم کنید

با طراحی صفحه اصلی خود شروع کنید و سپس صفحات ضروری مانند سوالات متداول حمل و نقل، دستورالعمل های سیاست بازگشت و صفحه تماس با ما را اضافه کنید.

4. محصولات و مجموعه ها را اضافه کنید

عکس محصول بگیرید، توضیحات محصول را بنویسید و شروع به ایجاد صفحات محصول خود کنید. محصولات خود را در مجموعه‌هایی سازماندهی کنید تا مشتریان راحت‌تر بتوانند در فروشگاه شما حرکت کنند.

5. گزینه های حمل و نقل را تنظیم کنید

هزینه‌های حمل‌ونقل غیرمنتظره می‌تواند افزایش پیدا کند و بازدهی شما را کم کند، بنابراین باید مطمئن شوید که نرخ حمل‌ونقلتان قبل از باز کردن تنظیم شده است.

با افزودن مناطق حمل و نقل خود شروع کنید تا بتوانید تعیین کنید به کدام مکان ها می توانید حمل کنید. از آنجا، چند گزینه برای نحوه تنظیم نرخ حمل و نقل خود خواهید داشت:

. از پروفایل های حمل و نقل برای نرخ های حمل و نقل خاص محصول استفاده کنید یا اگر انبارهای متعددی دارید، از نزدیک ترین مکان خود ارسال کنید.

. از نرخ های حمل و نقل دستی برای تعیین نرخ های سفارشی خود بر اساس وزن یا هزینه کل سفارش مشتری خود استفاده کنید.

. از حمل و نقل Shopify برای ایجاد نرخ حمل و نقل خودکار از USPS، UPS، و DHL در ایالات متحده یا Canada Post در کانادا استفاده کنید. بسته به حامل و کلاس پستی که انتخاب می کنید، حمل و نقل Shopify شامل ویژگی هایی مانند تحویل یک شبه، تحویل بسته، اطلاعات ردیابی، حمل و نقل بین المللی و موارد دیگر است.

. حمل و نقل محلی را برای مشتریانی که نزدیک به کسب و کار شما هستند تنظیم کنید و محصولات را مستقیماً به آنها تحویل دهید.

6. گزینه های پرداخت را تنظیم کنید

مطمئن شوید که Shopify Payments یا یک پردازشگر پرداخت شخص ثالث را فعال کرده اید تا مشتریان شما بتوانند برای محصولات خود پرداخت کنند و تراکنش های خود را تکمیل کنند.

7. به مشریان اجازه دهید بدانند که برای تجارت باز هستید

هنگامی که تامین کنندگان، نام تجاری و فروشگاه خود را راه اندازی کردید، وقت آن است که به مشتریان فعلی یا مخاطبان رسانه های اجتماعی خود اطلاع دهید که برای تجارت باز هستید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید افتتاح فروشگاه خود را اعلام کنید و به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید:

. ایمیل مارکتینگ. یک اعلامیه به لیست ایمیل خود ارسال کنید. حتی ممکن است در مورد ارائه تخفیف ویژه برای اولین خرید به مشترکین فکر کنید. این هم در رشد لیست بازاریابی ایمیلی شما و هم برای حفظ مشتریان وفادار مفید است.

. تابلوها را به ویترین فروشگاه خود اضافه کنید. اگر ویترین فروشگاهی دارید، تابلویی بر روی درب شما که به خریداران درباره فروشگاه آنلاین شما اطلاع می دهد، یک راه ساده اما بسیار موثر برای جابجایی مشتریان حضوری آنلاین است.

. اطلاعیه های رسانه های اجتماعی یک کمپین متمرکز رسانه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای ایجاد سر و صدا برای افتتاح فروشگاه آنلاین شما باشد.

. لیست های محلی را به روز کنید. قدرت جستجوهای گوگل را نادیده نگیرید. Google My Business ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد همه فهرست‌های کسب‌وکار خود را در Google و در سراسر وب به‌روزرسانی کنید. مشتریان اغلب از گوگل برای ساعات کاری و اطلاعات فروشگاه استفاده می کنند، بنابراین هدایت این مشتریان به فروشگاه آنلاین شما کمک بزرگی در افزایش ترافیک خواهد بود.

مارکتینگ قهوه 101: نحوه فروش قهوه به صورت آنلاین

اعلام باز بودن می‌تواند ترافیک اولیه خوبی را برای فروشگاه شما به ارمغان بیاورد، اما اگر می‌خواهید فروش خود را حفظ کنید، باید شروع به ایجاد یک استراتژی مارکتینگ مؤثر کنید که برای بازار شما و روندهای فعلی صنعت جذاب باشد.

اصول مارکتینگ وجود دارد که در مورد هر محصولی صادق است، اما قهوه از چند جهت منحصر به فرد است که بازاریابی شما را به یکی از مهمترین بخش های موفقیت شما تبدیل می کند.

چرا مارکتینگ در صنعت قهوه مهم است؟

مارکتینگ در هر کسب و کاری اساسی است، اما به عنوان یک محصول، برندهای قهوه به دو دلیل عمده به اثربخشی مارکتینگ خود متکی هستند:

1. محصول کالا. از آنجایی که قهوه کالایی است که به طور گسترده در دسترس است، مشتریان تمایل دارند در تصمیم گیری برای خرید چه محصولاتی به دنبال نشانه های برند باشند.

2. قهوه شخصی است. قهوه آن نوع محصولی است که در آن مردم برای خرید از یک فروشنده کوچکتر به جای یک برند معتبر، بازتر هستند.

این ترکیب از عوامل می تواند یک مزیت بزرگ در ایجاد وفاداری به برند باشد، اما به این معنی است که بازاریابی در صنعت قهوه اهمیت ویژه ای دارد.

نحوه مارکتینگ اینترنتی قهوه

وقتی نوبت به قهوه می رسد، مهم ترین جنبه استراتژی مارکتینگ شما خواهد بود. شما می خواهید جامعه ای از خبره های قهوه پیدا کنید و روی متمایز کردن برند خود از بقیه کار کنید.

نحوه برندسازی محصول به شما بستگی دارد، اما موضوعات مشترکی وجود دارد که در میان هر جامعه ای از متخصصان قهوه وجود دارد:

1. حضور شما در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است

وقتی نوبت به فروش آنلاین می‌رسد، استراتژی مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی شما بسیار مهم است، زیرا اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی شما راه اصلی برای متمایز کردن برند شما خواهند بود.

حضور قوی در رسانه های اجتماعی به ایجاد آگاهی از برند، حفظ پایگاه طرفداران موجود شما و انتقال سریع و آسان اطلاعات مهم به مشتریان کمک می کند.

2. محتوای تصویری و ویدیویی جذاب برای دوستداران قهوه مهم است

در رسانه های اجتماعی، رشد برند تا حد زیادی به مارکتینگ تصویری و ویدئویی متکی است. محتوای ویدیویی نسبت به سایر اشکال محتوا تمایل بیشتری به جذب مخاطب دارد. همچنین نشان داده شده است که ویدئو ابزار یادگیری موثرتری نسبت به متن است، زیرا تصاویر بصری راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شوند.

اگر به دنبال ایده های مارکتینگ محتوا هستید، در نظر بگیرید که مشتریان شما ممکن است به چه چیزهایی علاقه مند باشند یا ممکن است بخواهند یاد بگیرند. ویدیوهایی که بیشتر برای کاربران مشارکت دارند، مانند دستور العمل های بعدی یا ویدیوهای آموزشی، برای برندسازی نیز بسیار موثر هستند.

ممکن است در نظر داشته باشید که به مشتریان نشان دهید چه نوع خوراکی هایی را می توانند در کنار قهوه شما درست کنند یا حتی نگاهی از پشت صحنه به کشت محصول خود ارائه دهید.

3. به طور مداوم پست کنید

شما می خواهید به طور منظم پست کنید، معمولا حداقل یک بار در روز در روزهای هفته. نیازی نیست در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی در آنجا پست بگذارید. در واقع، معمولاً بهتر است ابتدا روی ایجاد مخاطب در یک پلتفرم تمرکز کنید، سپس زمانی که مخاطبی دارید که شما را دنبال می‌کند، به پلتفرم‌های دیگر منتقل شوید.

اهمیت ارسال مداوم را دست کم نگیرید. کاربرانی که محتوای شما را بیشتر می‌بینند، به دلیل پدیده‌ای به نام اثر نوردهی صرف، علاقه بیشتری به برند شما خواهند داشت. مشتریانی که به برند شما علاقه دارند، در صورت داشتن فرصت، بیشتر از شما خرید خواهند کرد.

4. با شخصیت باشید

بخش “اجتماعی” رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید. مطالعات و بررسی‌ها به طور مداوم نشان می‌دهد که کاربران رسانه‌های اجتماعی هنگام دنبال کردن آنها در رسانه‌های اجتماعی به اعتبار برند اهمیت زیادی می‌دهند.

مخصوصاً برای کسب و کارهای کوچک، نشان دادن آسیب پذیری و نگاهی درونی به عملیات شرکت می تواند راه طولانی در ایجاد اعتماد و وفاداری به برند داشته باشد.

همچنین تعامل با مخاطبان بسیار مهم است. نظرات پست های خود را لایک کنید و به آنها پاسخ دهید. به مکالماتی که در محافل اجتماعی شما جرقه می زنند، دقت کنید.

به یاد داشته باشید که قهوه یک محصول مخصوصا شخصی است، بنابراین ایجاد یک رابطه شخصی با مشتریان شما در رشد کسب و کار شما بسیار بیشتر خواهد بود.

همین امروز فروشگاه اینترنتی قهوه خود را ایجاد کنید

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. چه یک صاحب کافه فعلی باشید که به دنبال انتقال به فروش آنلاین هستید یا کاملاً تازه وارد این صنعت هستید—باز کردن کافی شاپ آنلاین خود یک تجربه غنی برای هر عاشق قهوه است.

ایجاد یک برند نمادین هرگز آسان نیست، اما با ابزارهای مناسب و درک خوبی از چالش‌هایی که با آن روبرو خواهید شد، کاملاً می‌توانید برند قهوه رویایی خود را از ابتدا بسازید.

فروش قهوه آنلاین سوالات متداول

آیا می توانید از فروش قهوه آنلاین درآمد کسب کنید؟

بله، راه های زیادی برای کسب درآمد از فروش قهوه به صورت آنلاین وجود دارد. می‌توانید دانه‌های قهوه خام را بفروشید و محصول را تحویل بگیرید، یا می‌توانید محصولات دم کرده قهوه خانگی خود را بفروشید.

فروش قهوه چقدر سود دارد؟

از آنجایی که قهوه دارای حجم بالایی از مشتریان است، در صورت داشتن یک برند قوی و یک استراتژی مارکتینگ خوب، فروش قهوه می تواند بسیار سودآور باشد.

چگونه می توانم کسب و کار اینترنتی قهوه خود را توسعه دهم؟

قهوه یک محصول با کالای بالا است، به این معنی که به خوبی به مارکتینگ تخصصی کمک می کند. بهترین راه برای رشد کسب و کار قهوه، ایجاد مخاطب از طریق رسانه های اجتماعی و محتوای وب جذاب است.

آیا می توانم کسب و کار قهوه را از خانه راه اندازی کنم؟

اگر محصولات خود را رها کنید، به فضایی برای ذخیره انبار نیاز نخواهید داشت، که اداره یک کسب و کار قهوه را در خانه بسیار آسان می کند. اگر قصد دارید دانه های خود را برشته کنید یا محصولات قهوه خود را بسازید، همچنان می توانید از خانه کار کنید، اما برای تهیه و نگهداری آن محصولات به فضایی نیاز دارید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT