اپلیکیشن پیروسکوپ ( Periscope )

پیروسکوپ ( Periscope ) چیست؟ استریم با تلفن همراه

زمان مطالعه 2 دقیقه

در زمینه استریم ویدیو بسیاری از ایرانی‌ها با سایت‌هایی مانند یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming)، توییچ (Twitch) و میکسر (Mixer) آشنایی دارند چراکه یک محیط عالی برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. با این حال یکی دیگر از فضا‌های محبوب استریم ویدیو و در مواردی خاص استریم بازی‌های روی موبایل، اپلیکیشن پیروسکوپ ( Periscope ) است.

اپلیکیشن پیروسکوپ ( Periscope ) چیست؟

معرفی پیروسکوپ ( Periscope )

شکی نیست که توییتر (Twitter) یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است و از طرفی رقابت میان کمپانی‌های بزرگ برای داشتن بازار استریم آنلاین بسیار داغ است. به همین دلیل توییتر٬ سرویس لایواستریم پریسکوپ را اوایل سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خرید و با فاصله‌ای اندک، آن را برای استفاده عمومی کاربران آماده کرد.

با از گذشت ده روز اول ارایه این اپلیکیشن، باعث شد که یک میلیون کاربر از آن استفاده کنند! عملا کاربران می‌توانند با اپلیکیشن پیروسکوپ ( Periscope ) اقدام به پخش زنده ویدئو از طریق گوشی‌های موبایل خود نمایند و همزمان به چت و گفتگو در‌باره آن ویدئو بپردازند. برای مثال فرض کنید که شما در یک کنفرانس علمی حضور یافته‌اید. حالا با استفاده از Periscope می‌توانید همزمان هر آنچه در جلسات مشاهده می‌کنید را به صورت زنده از طریق  گوشی‌تان با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

امکانات اپلیکیشن پیروسکوپ چیست؟

پیروسکوپ ( Periscope ) چیست

این اپلیکیشن ابتدا برای iOS و دو ماه بعد برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. به دلیل آنکه صاحب این اپلیکیشن شرکت توییتر است، پس جای تعجبی ندارد که باید با حساب کاربری توییتر خود وارد اپلیکیشن شوید.

نحوه‌ی فعال کردن دوربین و میکروفون با این اپلیکیشن بسیار ساده است و حتی لحظات حساس هم می‌توانید به سرعت از آن استفاده کنید.

این اپلیکیشن به‌ صورت خودکار تمامی افرادی که در توییتر دنبال می­‌کنید را به لیست شما اضافه می­‌‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد آیا می‌­خواهید آن‌­ها را دنبال کنید یا به دیگر استریم کننده‌های معروف را پیگیری کنید.

در صفحه‌ی اصلی Periscope، ویدیوهای کسانی که آن­‌ها را دنبال می­‌کنید و همچنین ویدیوهای منتخب شما در دسترس هستند. به علاوه ویدیوهای سایر افرادی که آن­‌ها را دنبال نمی­‌کنید هم در صفحه‌ای جداگانه‌­ای قرار داده می‌شوند.

حتی این امکان وجود دارد که موقیعت مکانی ویدیو لایو را  روی Map Periscope مشخص کنید و تعیین کنید چه کسانی می‌توانند ویدیو استریم شده شما را ببینند. تا حدود زیادی ویدیو لایو این اپلیکیشن شبیه استوری لایو اینستاگرام است با این تفاوت که دارندگان اکانت توییتر طرفداران آن می‌باشند.

نکته‌ی مهم پیروسکوپ ( Periscope ) این است که محدودیت زمانی برای ارسال ویدیو وجود ندارد و تا هر زمانی که بخواهید می­‌توانید ویدیو استریم کنید.

در صورتی که شما بخواهید هر اپلیکیشنی را از Google Play یا App Store تهیه فرمایید، برای خرید اپلیکیشن‌ها می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT