چاپ مقاله انگلیسی و پرداخت هزینه آن

چاپ مقاله انگلیسی و پرداخت هزینه آن در ژورنال‌های مختلف

زمان مطالعه 4 دقیقه

فرقی نمی‌کند که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه یکی از کشورهای خارجی دارید یا ایرانی، چیزی که در هر دو حالت برای تحصیل در مقاطع بالاتر خصوصاً دکتری نیاز دارید، رزومه همراه با تعداد زیادی موفقیت تحصیلی است. یکی از مواردی که در موفقیتتان برای پذیرش از سوی دانشگاه تأثیرگذار است، تعداد مقالاتی است که در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسانده‌اید. با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای چاپ مقاله چه به زبان فارسی و به چه زبان انگلیسی وجود دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا روش پیدا کردن ژورنال مورد نظر و همچنین پرداخت هزینه چاپ مقاله انگلیسی را به شما آموزش دهیم.

چاپ مقاله انگلیسی

آموزش نحوه چاپ مقاله انگلیسی

پیدا کردن ژورنال مناسب برای چاپ مقاله انگلیسی

بعد از اینکه نوشتن مقاله‌تان را به اتمام رساندید، اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن ژورنالی است که مقالاتی در حوزه کاری شما را به چاپ می‌رساند. برای پیدا کردن ژورنال مناسب باید به معیارهایی مانند نوع مقاله، مراجع، اهداف، میزان موفقیت ژورنال و … توجه کنید. به خاطر داشته باشید که مقاله شما زمانی باعث موفقیت شما می‌شود که به دست مخاطبین هدفتان رسیده باشد. پس در هر بازه زمانی مشخص، مقاله‌تان را برای چاپ شدن در یک ژورنال ارسال کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید، هرچه که میزان تطابق موضوع مقاله‌تان با ژورنال یکی باشد، شانس اینکه درخواست چاپ مقاله انگلیسی‌تان رد نشود، بیشتر می‌شود.

از طرف دیگر، مقاله‌تان باید متناسب با ساختار ژورنال مورد نظرتان تدوین شده باشد. بنابراین در انتخاب فونت، دسته‌بندی محتوا و … نهایت دقت را داشته باشید.

بررسی سرقت ادبی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث رد شدن مقاله شما می‌شود، دزدی مطالب از مقاله‌های دیگر است! زمانی که شما مقاله‌تان را برای ژورنالی ارسال می‌کنید، اولین چیزی که توسط کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرد، میزان تطابق محتوای شما با سایر مقاله‌های چاپ شده است. به محض آنکه داوران متوجه کپی بودن مطلب شما شوند، مقاله‌تان را رد یا ریجکت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که رد شدن مقاله منجر به از بین رفتن اعتبار تحصیلی‌تان می‌شود و شانستان را برای چاپ مقاله انگلیسی در سایر ژورنال‌ها نیز کاهش می‌دهد.

برای رفع این مشکل می‌توانید از خدمات سایت گرامرلی استفاده کنید که به راحتی شرایط سرقت ادبی را چک کرده و هوش مصنوعی جملات پیشنهادی را ارایه می‌دهد. همچنین می‌توانید از دیگر Plagiarism Checkers ها هم استفاده نمایید.

آماده‌سازی ظاهر مقاله

همان‌طور که گفته شد هر ژورنال قاعده خاصی برای چاپ مقالات در نظر گرفته است. پس اگر مقاله شما دارای گراف، عکس، تصویر، نمودار و … باشد، حتماً باید بر اساس قواعد ژورنال در مقاله قرار داده شوند. بنابراین قبل از پرداخت هزینه چاپ مقاله انگلیسی به خاطر داشته باشید که اگر محتوای مقاله‌تان بسیار هم غنی باشد، اما از لحاظ ظاهری استانداردهای اولیه در نگارش مقاله رعایت نشده باشد، باز هم نمی‌توان امیدی به اکسپت شدن مقاله داشت.

ارسال مقاله (سابمیت)

زمانی که نسخه اصلی و نهایی مقاله‌تان آماده شد، نوبت به ارسال مقاله به ژورنال می‌رسد. برای انجام این کار قبل از هر چیز باید یک حساب کاربری در سایت ژورنال مورد نظرتان ایجاد کنید و از طریق همین اکانت، سابمیت مقاله‌تان را انجام دهید. برای مجلات Open Access پرداخت هزینه ارزی اجباری خواهد بود که با استفاده از خدمات مجموعه اول پرداخت امکان پذیر است.

داوری دقیق مقاله

بعد از ارسال مقاله و بررسی نکات اولیه توسط کارشناسان، نوبت به بررسی دقیق مقاله می‌رسد. در این مرحله، داوران به طور دقیق به بررسی اصالت و اعتبار مقاله‌تان می‌پردازند. معمولاً در بسیاری از موارد، بر اساس نظر داوران، بسیاری از مقالات به تجدید نظر و ویرایش نیاز دارند. جالب است بدانید که به طور میانگین، ژورنال‌های معروف، از هر ۵ مقاله‌ای که دریافت می‌کنند، ۴ مورد از آن‌ها را رد می‌کنند. مدت زمان داوری مقاله (Under review) بسته به نوع مجله متفاوت است.

چاپ مقاله انگلیسی

قبول شدن یا رد شدن مقاله

بعد از اینکه مقاله شما از مرحله تجدید نظر توسط کارشناسان رد شد، نوبت به سردبیر اصلی ژورنال می‌رسد، تا بار دیگر به بررسی مقاله‌تان بپردازد. اگر به دنبال چاپ شدن مقاله‌تان هستید، بهتر است که به تمام سؤالات سردبیر پاسخ داده و تغییرات لازم را ایجاد نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر مقاله‌تان به دلیل مرتبط نبودن با ژورنال رد شد، می‌توانید شانستان را برای مجله‌های علمی دیگر امتحان کنید. 

پرداخت هزینه چاپ مقاله انگلیسی

در صورتی که تمام مراحل را به موفقیت سپری کردید و نوبت به چاپ مقاله‌تان رسید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

چاپ مقاله انگلیسی

به طور معمول هزینه چاپ مقاله انگلیسی در مجلات open access کمتر از مجلاتی که هر دو حالت Close access‌ و Open دارند است. هر انتشاراتی یا هر مجله‌ای، قیمت استانداردی را برای خود تعیین کرده است. قیمت‌ها از ۱۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار متغییر هستند. در صورتی که می‌خواهید مقاله خود را در مجلات open access به چاپ برسانید، می‌توانید از خدمات پرداخت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

 

امتیاز 4.6/5 - از 50 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT