بهترین موضوعات در یوتیوب

بهترین موضوعات در یوتیوب برای تولید محتوای ویدیویی

زمان مطالعه 4 دقیقه

وقتی به گذشته برمی‌‌گردیم یعنی سال ۲۰۰۵ زمانی که اولین ویدیو در یوتیوب آپلود شد، هیچکس اهمیت و پیشرفت این پلتفرم را پیش بینی نمی‌‌کرد. از آن زمان تاکنون بعد از گوگل، یوتیوب تبدیل به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان شده است. در این مقاله به بهترین موضوعات در یوتیوب برای تولید محتوای ویدیویی می‌پردازیم.

آمارهای جالب یوتیوب

  • تعداد کسانی که از یوتیوب استفاده می‌کنند یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفر است.
  • هر دقیقه ۳۰۰ ساعت فیلم جدید در یوتیوب قرار داده می‌شود.
  • هر روز چهار میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون ویدیو دیده می‌شود‌.
  • تعداد ویدیو‌های ضبط شده توسط موبایل در یوتیوب یک میلیارد ویدیو است.

در سال ۲۰۱۶ گوگل تحقیقی انجام داد که آمار آن هم قابل توجه است:

  • ۶۰ درصد مردم تماشای آنلاین را به تلویزیون ترجیح می‌‌دهند.
  • ۸۰/۲ درصد از مردم ۱۸ تا ۴۹ سال یوتیوب نگاه می‌‌‌کنند.
  • در رده سنی ۱۸ تا ۴۹ سال یوتیوب در موبایل بیش از هر پلتفرم تلویزیونی دیگر مخاطب دارد.

در سال ۲۰۱۷ گوگل در تحقیقی متوجه شد که مردم در حال تماشای یوتیوب از طریق تلویزیون‌های خود هستند:

  • زمان صرف شده در تماشای یوتیوب در تلویزیون دو برابر است.
  • از هر ۳ تماشاگر یوتیوب ۲ نفر یوتیوب را در تلویزیون تماشا می‌کنند.
  • بیشترین زمان تماشای یوتیوب در تلویزیون در روز‌های تعطیل است.

بهترین موضوعات در یوتیوب

بهترین موضوعات در یوتیوب برای تولید محتوای ویدیویی

البته،‌‌بیشتر افراد از یوتیوب برای تماشای موزیک ویدیو‌ها استفاده می‌‌کنند. با توجه به آمار، ویدیو See you again ساخته Wiz Khalifa با بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ هزار بازدید بیشترین بازدید را در تمام دوران داشته است. در اصل از ۸۰ ویدیو پر بازدید یوتیوب ۷۷ ویدیو موزیک ویدیو هستند.

البته در یوتیوب موضوعات بسیار بیشتری هم وجود دارند. لیست زیر موضوعات برتر را نشان می‌‌‌‌دهد.

  • حیوانات خنده دار
  • گیم پلی و استریم بازی‌های ویدیویی در یوتیوب گیمینگ
  • راهنمای و مشاوره
  • مرور و بررسی محصولات
  • اخبار سلبریتی‌ها
  • vlog (ویدیو بلاگ)
  • ویدیو های طنز
  • ویدیو از خرید
  • ویدیو unboxing (از جعبه در آوردن خرید)
  • ویدیو های آموزشی
  • ویدیو کمدی و تقلیدی
  • ویدیو های شوخی

لیست بهترین موضوعات در یوتیوب

۱. حیوانات خنده دار

مردم علاقه دارند حیوانات را در حال انجام کار‌های غیر معمول مشاهده کنند. مشاهده نکردن این ویدیو‌ها در اینترنت و Facebook feeds غیر ممکن است! کانال‌های سرگرمی برای اشتراک این ویدیو‌ها در یوتیوب مانند Simons Cat وجود دارد. البته کانال‌های جدی مانند National Geogaphic برای بررسی طبیعت هم وجود دارد.

۲. گیم پلی و استریم بازی های ویدیویی

حضور بازی‌های ویدیویی در این رتبه از لیست جای تعجب ندارد. موضوع Minecraft جزو بهترین موضوعات کانال‌های یوتیوب معرفی شده است. در نوع walkthrough از بازی‌های ویدیویی افراد انجام بازی توسط اینفلوئنسر را تماشا می‌‌کنند تا علاوه بر لذت شیوه انجام بازی را بیاموزند.

۳. راهنمای و مشاوره

سه شیوه یادگیری وجود دارد: دیداری، ‌‌شنیداری و یادگیری از طریق انجام دادن. هر کس با یکی از این شیوه‌ها یاد می‌گیرد اما معلمان و مشاوران با تجربه با ترکیب این روش‌ها، راه ساده‌تری می‌‌سازند. یادگیری با هر دو روش دیداری و شنیداری بسیار نتایج بهتری دارد.

۴. مرور و بررسی محصولات

امروزه افراد برای خرید یک محصول قبل از انجام آن‌‌، در مورد آن تحقیق می‌‌‌کنند. یوتیوب مورد متفاوتی از این تحقیقات است که به صورت دیداری شنیداری محصول شرکت‌ها را بررسی می‌کنند.

۵. حواشی سلبریتی‌ها

مردم علاقه زیادی به حواشی سلبریتی‌ها دارند. در گذشته روزنامه‌ها این حواشی را پوشش می‌‌دادند اما امروزه کانال‌های یوتیوب با فیلم و عکس حواشی را بررسی می‌‌‌کنند. مشهور‌ترین کانال حواشی در یوتیوب TMZ است.

۶. ویدیو بلاگ

ویدیو بلاگ‌ها در اصل فیلم‌هایی از زندگی روزانه بلاگر‌ها است. البته بعضی از کانال‌های vlog مانند تلویزیون موضوعات مختلف بررسی می‌‌شوند.

۷. ویدیو های خنده دار و طنز

گروهی از کمدین‌ها با ساخت کلیپ‌هایی سعی می‌کنند تا مخاطبان خود را حفظ کرده و بتوانند درآمد زائی کنند.

۸. خرید کردن

بسیاری از زنان از خرید کردن محصولاتی که خود نمی‌توانند خرید کنند، ولی افزاد مشهور اقدام به خرید کالا می‌کنند لذت می‌برند. این نوع از ویدیو‌های یوتیوب تبلیغ خوبی نیز برای شرکت‌ها می‌باشد.

۹. ویدیو های Unboxing

به طور شگفت آوری گروه بزرگی از مردم دوست دارند تا بیرون آمدن محصولات جدید را از جعبه تماشا کنند. در واقع این ویدیو‌ها ترکیبی از خرید کردن و مرور محصولات است. در هر سه موضوع (از جعبه در آوردن محصول،‌‌ خرید کردن و مرور محصولات) شرکت‌های بزرگ را برای تبلیغ محصولات خود ترغیب می‌‌کنند و باعث افزایش فروش محصولات آنها می‌‌شوند.

۱۰. ویدیو های آموزشی

کانال‌های بزرگی مانند TED و National Geogarphic که متعلق به سازمان‌های بزرگ هستند در زمینه تولید موضوعات علمی و مستندات فعال هستند. البته کسب و کار های بسیار دیگری هم وجود دارند که با اشتراک ویدیو‌های آموزشی مخاطب جذب می‌‌کنند. گروه دیگری ویدیو‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان می‌‌سازند. این گروه مطالب را ساده کرده و با جالب جلوه دادن مطالب این کار را انجام می‌‌‌دهند.

۱۱. ویدیو های کمدی و تقلید

این گروه از ویدیوها بخشی از ویدیو‌های کمدی هستند. بعضی مواقع سخت ترین گروه از ویدیو‌ها برای ساخت محسوب می‌شوند. هم از نظر هزینه ویدیو و هم از لحاظ سختی تقلید و احتمال موفقیت بسیار دشوار است.

۱۲. ویدیو های شوخی

این گروه از ویدیو ها بیشترین اشتراک گذاری را نه تنها در یوتیوب همچنین در فیسبوک دارند. این ویدیو‌ها محتوایشان انجام شوخی و جوک با دوستان و حتی در محیط عمومی و افراد غریبه است. البته این ویدیو‌ها انجام چندباره شوخی است که بسیار محبوب هم هستند.

حالا که با بهترین موضوعات در یوتیوب برای تولید محتوای ویدیویی آشنا شدید، اگر به عنوان یوتیوبر قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی

امتیاز 3.6/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT