افزایش قیمت در فریلنسری

چگونه به عنوان یک فریلنسر قیمت های خود را افزایش دهید بدون اینکه مشتریان خود را از دست دهید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا به عنوان یک فریلنسر به دنبال افزایش قیمت های خود هستید، اما نگرانید که مشتریانتان را از دست بدهید؟ در ادامه 4 روش گفته شده که می توانید بدون هیچگونه ریسکی این کار را انجام دهید.

به عنوان یک فریلنسر، شما آزادید که قیمت هایتان را خودتان تعیین کنید. با این حال، این آزادی عمل هم ارزان به دست نمی آید: بی ثباتی مالی بهایی است که باید پرداخت کرد. به هر حال، این که از کارفرمای خود افزایش حقوق بخواهید یک چیز است و اینکه از کل بازار افزایش حقوق بخواهید یک چیز دیگر است.

در این مقاله، خواهیم دید که چگونه می توانید به عنوان یک فریلنسر قیمت های خود را افزایش دهید و در عین حال شانس از دست دادن مشتریان فعلی خود را به حداقل برسانید. برای سادگی، فرض می کنیم که شما کاملا هم مبتدی نیستید و تا حدودی کار خود را در زمینه فریلنسری بلد هستید.

1.افزایش قیمت در فریلنسری: دلایل افزایش قیمت را یادداشت کنید

دلایل افزایش قیمت را یادداشت کنید

دلایل افزایش قیمت را یادداشت کنید

اولین و منطقی ترین کاری که قبل از افزایش قیمت باید انجام دهید این است که فهرستی از دلایل احتمالی که انجام این کار برای شما ضروری است، تهیه کنید. با تهیه این لیست، در ذهن خود تجسم می کنید که چرا کسب و کار شما به این افزایش قیمت نیاز دارد و چرا لازم است هزینه بیشتری برای خدماتش پرداخت شود.

برخی از دلایل برای افزایش قیمت ها می تواند موارد زیر باشد:

  • برای ارتقاء برنامه ریزی کار خود
  • برای ارتقاء مجموعه مهارت های خود
  • برای متعادل کردن تقاضای افزایش یافته بازار
  • برای برآوردن نیازهای پیچیده مشتریان
  • برای افزایش قابلیت استفاده از خدمات
  • برای جبران قیمت اصلاحات جزئی
  • برای خرید نرم افزار به منظور خودکارسازی وظایف

این اشتباه را نکنید که لیست خود را برای مشتریانتان ارسال کنید. لیست فقط محض اطلاع و شفاف سازی برای خودتان است. احتمالا عجیب و دور از عقل به نظر می رسد، ولی کلید افزایش قیمت ها این است که سعی نکنید خود را بیش از حد توجیه و اثبات کنید.

فریلنسرهای تازه کار معمولاً از ترس از دست دادن مشتریانشان، اقدامات خود را برای آنها توضیح و توجیه می کنند. اما هرچه بیش از حد سعی کنید که خود را توجیه کنید، باور معقول بودن این تغییر برای مشتریان شما دشوارتر خواهد بود. این به دلیل چیزی به نام ناهماهنگی شناختی است.

2.افزایش قیمت در فریلنسری: مدل قیمت گذاری خود را تغییر دهید

مدل قیمت گذاری خود را تغییر دهید

مدل قیمت گذاری خود را تغییر دهید

تعیین قیمت ممکن است جالب و سرگرم کننده به نظر برسد – و مطمئناً هم گاهی اوقات اینچنین است – اما برخلاف بسیاری از فعالیت های تجاری دیگر، نمی توان آن را خودکار کرد. اگر به فکر افزایش قیمت خود هستید، می توانید این کار را به روشی ظریف با تغییر مدل قیمت گذاری خود به جای درخواست پول بیشتر انجام دهید.

ممکن است که مدل قیمت گذاری که در حال حاضر استفاده می کنید سودآورترین مدل نباشد و زمان آن فرا رسیده باشد که از مدل جدید استفاده کنید.

انواع مدل های قیمت گذاری در پروژه فریلنسری مختلفی مانند قیمت گذاری ساعتی، قیمت گذاری بر اساس پروژه، قیمت گذاری بر اساس ارزش کار، قیمت گذاری پریمیوم، قیمت گذاری بر اساس عملکرد و غیره وجود دارد.

همه این مدل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای فریلنسرهای مختلف با توجه به خدماتشان متفاوت عمل می کنند.

اگرچه، توجه داشته باشید که قیمت گذاری ساعتی به سرعت محبوبیت خود را در بین فریلنسرها از دست می دهد، زیرا اگر شما کارتان را سریع انجام دهید و سرعتتان بالا باشد به ضررتان تمام می شود.

3.افزایش قیمت در فریلنسری: اخبار بد را به اخبار خوب تبدیل کنید

اخبار بد را به اخبار خوب تبدیل کنید

اخبار بد را به اخبار خوب تبدیل کنید

هرگز قیمت های خود را خود به خود افزایش ندهید. این کار غیرحرفه ای و ناپخته است و اگر قصد دارید قیمت های خود را افزایش دهید، حتما از قبل در مورد این تغییر به مشتریان خود اطلاع دهید. به این ترتیب، آنها زمان کافی برای تغییر بودجه خود برای تطبیق با قیمت های جدید شما دارند.

همچنین، هنگام ارائه این اخطار مراقب باشید. اعلام افزایش قیمت نباید به صورت یک خبر بد اعلام شود. تمام تلاش خود را بکنید که مشتریان شما این تغییر را به عنوان یک ضرر مالی برای خود تلقی نکنند.

در عوض، آن را به عنوان یک پیشرفت طبیعی کسب و کار خود معرفی کنید و آن را با یک چیز خوب همراه کنید. به عنوان مثال، می تواند چیزی شبیه به این باشد:

سلام [مشتری]،

می خواهم به اطلاع شما برسانم که قیمت های خود را به روز کرده ام. نگران نباشید؛ این تغییر بلافاصله برای شما اجرا نمی شود. و به عنوان پاداشی برای اینکه مشتری وفادار ما بوده اید، این قیمت های جدید در [تاریخ] برای شما اعمال خواهند شد. یعنی شما می توانید از قیمت های پایین فعلی برای مدت زمان طولانی تا [تاریخ] لذت ببرید.

من دوست دارم به شما کمک کنم تا این تغییر را به راحتی بپذیرید. برای اطمینان شما، این قیمت های جدید برای کل سال آینده بدون تغییر خواهند ماند. بنابراین می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که هیچ غافلگیری ناخواسته ای وجود نخواهد داشت و سرمایه گذاری شما قابل پیش بینی و ایمن خواهد بود.

در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا سوالی با من تماس بگیرید. بسیار خوشحال می شوم که بتوانم کمک کنم!

به این ترتیب شما به جای خبر بد، خبرهای خوبی را منتقل می کنید. با اعلامیه ای به این صورت، شما این چنین مزیتی در ذهن مشتری خود ایجاد می کنید که آنها می توانند از قیمت های فعلی شما برای مدت طولانی تری لذت ببرند، یعنی با نرخ تخفیف.

یک مزیت اضافی این استراتژی این است که برای استفاده حداکثری از پیشنهاد استفاده از قیمت های پایین فعلی در زمان محدود، مشتریان شما ممکن است در این مدت کار بیشتری هم به شما بدهند. آنها می دانند که بعداً برای همان خدمات باید هزینه بیشتری پرداخت کنند، بنابراین انگیزه پیدا خواهند کرد که همین الان کار بیشتری با شما انجام دهند.

4.افزایش قیمت در فریلنسری: پیشنهادات جایگزین

پیشنهادات جایگزین

پیشنهادات جایگزین

قطعا همه مشتریان با قیمت های جدید شما موافقت نمی کنند و اصلا اشکالی ندارد. اگر مشتری شما توانایی پرداخت نرخ های جدید شما را ندارد و همچنان می خواهید با آنها کار کنید، می توانید معاملات جایگزینی را به آنها پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، می توانید در ازای فرستادن یک مشتری جدید، به آنها با قیمت فعلی خود خدمات ارائه دهید.

یا، می توانید از آنها بخواهید که به شما اجازه دهند از محصولشان (مثلاً یک ابزار نرم افزاری) به صورت رایگان یا با قیمتی با تخفیف استفاده کنید—البته به شرطی که واقعاً آن خدمات را نیاز داشته باشید. اگر این راه هم جواب نداد، می توانید از آنها بخواهید یک توصیه نامه برای شما بنویسند که می توانید از آن برای افزایش مشتریان جدید استفاده کنید.

نکته اینجاست که پول تنها چیزی نیست که می شود در مورد آن مذاکره کرد. شما همچنان هم می توانید از یک مشتری سود بیشتری کسب کنید بدون اینکه آنها را مجبور به هزینه بیشتر کردن کنید.

قیمت های خود را با اطمینان بالا ببرید

فریلنسر بودن کار سختی است. بی ثباتی مالی، بار کاری ناهماهنگ، و مسئولیت ایجاد تعادل در هر چیزی و در هر زمانی می تواند واقعاً طاقت فرسا باشد.

قیمت های شما باید متناسب با شما پیش بروند تا مطمئن شوید که کسب ‌و کارتان در فضای رقابتی تجارت زنده می ‌ماند و پیشرفت می کند.

قطعا ما می دانیم که حرف زدن در این مورد بسیار آسان تر از انجام دادن آن است، اما ترفند اصلی برای از دست ندادن مشتریان خود این است که آماده از دست دادن آنها باشید.

به این معنی که شما باید جایگزین های کافی در دسترسی داشته باشید که از دست دادن مشتریانتان را در موقعیت ضعف و آسیب پذیری قرار ندهد.

یاد بگیرید که همه را از ارزش خود آگاه کنید و به مشتریان خود نشان دهید که چگونه افزایش قیمت شما به سود آنها هم هست.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT