قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری | تعیین قیمت خدمات فریلنسری

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر در قیمت گذاری در پروژه فریلنسری خود مشکل دارید، در این مقاله چند نکته بیان شده است که باید هنگام تعیین قیمت آنها را در نظر بگیرید.

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

تعیین یک قیمت مناسب برای خدمات فریلنسری، برای دستیابی به اهداف مالی امری بسیار مهم است، که اگر به درستی انجام نشود، دچار مشکلاتی خواهید شد. تعیین قیمت بالا ممکن است شما را برای یافتن مشتری دچار مشکل کند، یا اگر قیمت را خیلی پایین قرار دهید، ممکن است شما را دلسرد کند و دچار ضرر و زیان شوید.

 اگر در تعیین قیمت خدمات خود مشکل دارید، نکاتی را در ادامه در رابطه با ایجاد تناسب بین قیمت و خدمات تخصصی شما ارائه خواهیم داد را بررسی کنید.

درک ارزش مهارت در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

درک ارزش مهارت ها و تخصص های شما اولین قدم برای تعیین قیمت خدمات فریلنسری است. بنابراین، تمام تحصیلات، گواهینامه ها و تجربیات خود را مد نظر داشته باشید و همچنین تلاش و سرمایه گذاری که برای یادگیری آن مهارت کرده اید را هم در نظر بگیرید.

Salary official website  ابزاری عالی برای تخمین حدود متوسط ​​دستمزد خدمات مختلف ارائه میکند. می توانید با استفاده از آن درآمد سالانه خود را تخمین بزنید و سپس آن را به تعداد ساعت هایی که در هر سال کار می کنید تقسیم کنید تا قیمت خدمات خود را به شکل ساعتی محاسبه کنید.

Payscale، Indeed، و Glassdoor چند وب‌سایت دیگر هم برای تخمین نرخ ساعتی خدمات مناسب هستند. برای پیشگیری از کم ارزش شدن مهارت‌های خود، باید هزینه‌های خود را با استفاده از این سایت‌ها تخمین بزنید، حد وسط آن را پیدا کنید و هرگز با قیمتی کمتر از آن خدمات ارائه نکنید.

انتخاب مدل قیمت گذاری مناسب

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

به طور کلی، دو نوع مدل قیمت گذاری وجود دارد. ساعتی و پروژه محور

با انتخاب یک مدل قیمت گذاری مطمئن، می توانید نرخ های مناسبی را برای پروژه های فریلنسری خودتان تعیین کنید. شما می توانید به ازای هر دقیقه ای که در پروژه وقت صرف می کنید، پول دریافت کنید. با این حال، از آنجایی که بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند از قبل هزینه پروژه را بپرسند، توافق بر سر پرداخت‌ به صورت ساعتی ممکن است کمی بحث برانگیز باشد.

 به طور کلی، انتخاب شیوه ی پرداخت پروژه‌محور آسان‌تر است، اما تعیین میزان تلاش‌های مورد نیاز برای انجام آن اغلب طبق برنامه‌ریزی پیش نمی رود. از این رو، شما مجبور خواهید بود بدون دریافت پول برای آن پروژه کارهای اضافی انجام دهید یا از مشتری درخواست افزایش دستمزد کنید، که ایده ی چندان جالبی نیست.

بنابراین، اگر می خواهید هزینه پروژه های خود را به طور کامل دریافت کنید، درخواست پرداخت به شکل ساعتی را با همان نرخی که در قسمت اول محاسبه کرده اید در نظر بگیرید. همچنین این شیوه قابل انعطاف نیز می باشد، بنابراین اگر فرآیند انجام کار طولانی‌تر شود، می‌توانید هزینه بیشتری را دریافت کنید.

ابزار محاسبه‌گر Upwork ارائه‌شده توسط وب‌سایت thehireups، می‌تواند بر اساس سطح مهارت‌تان تخمین بزند که در هر ساعت یا پروژه برای یک کار مشخص چقدر باید هزینه دریافت کنید. همچنین، وب‌سایت freelanceratecalculator خدمات مفیدی برای تعیین هزینه‌های شما و محاسبه قیمت ارائه می‌کند.

قیمت های خود را با سایر فریلنسرها مقایسه کنید

 مقایسه قیمت خدمات خود با سایر فریلنسرهایی که خدمات مشابه با شما را ارائه می کنند، روش دیگری برای تعیین میزان هزینه ها می باشد.

پلتفرم‌هایی مانند Upwork، Fiverr، و PeoplePerHour به شما امکان می‌دهند به قیمتهای دیگر فریلنسرها نگاه کنید، بنابراین می‌توانید کار مقایسه را در آنجا انجام دهید. در نظر گرفتن تجربه، تخصص و مدارک  فریلنسرهایی که خودتان را با آنها مقایسه می کنید ضروری است. اگر تجربه و دانش بیشتری نسبت به آنها داشته باشید، می توانید هزینه بیشتری دریافت کنید و بالعکس.

علاوه بر این، شما باید اعتبار آنها را در پلتفرم فریلنسری که به تازگی شروع به کار در آنجا کرده اید را هم بررسی کنید.

شناخت مشتریان و نیازهای آنها

 شناخت هرچه بیشتر و بهتر مشتریان به شما کمک می کند تا قیمت خدمات خود را به شکلی دقیق تعیین کنید. در اکثر پلتفرم‌های فریلنسری، مانند Upwork، می‌توانید سابقه فعالیت مشتری را مشاهده کنید، که به شما سرنخ هایی می‌دهد که مشتری در گذشته چقدر برای خدمات مشابه پرداخت کرده است.

به همین ترتیب، اگر مشتری شما به تازگی فریلنسرهای دیگری را در همان زمینه استخدام کرده است، پروفایل آنها را به همان روشی که قبلاً گفتیم با در نظر گرفتن سابقه و مهارت آنها، تخصص، تجربه و غیره بررسی کنید.

 بنابراین، قبل از اینکه با مشتری خود قرارداد را قطعی کنید، مدتی را صرف بررسی تاریخچه استخدام آنها کنید. اگر احساس می کنید که مشتری خدمات شما را کم ارزش می داند، می توانید درخواست افزایش حقوق بدهید یا پیشنهاد او را رد کنید.

در نظر گرفتن فضای رقابتی

اگر در زمینه کاری خود با ده ها فریلنسر آماده برای گرفتن شغل، رقابت دارید، ممکن است بخواهید قیمت پایین تری تعیین کنید.  به همین ترتیب، در صورتی که جایگاه و توانایی های شما بالاتر باشد، می‌توانید از اصل عرضه و تقاضا برای دریافت هزینه بالاتر استفاده کنید زیرا تعداد کمی از افراد مهارتی را که شما ارائه می‌دهید ، ارائه می کنند.

ساده ترین راه ، جستجوی gigs (در Fiverr) یا accounts (در Upwork) برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با خدمات شما است. نتایج بالاتر به معنای رقابت بیشتر است و بالعکس.  یکی از دلایل اصلی که باعث می شود مردم در جذب مشتریان شکست بخورند این است که هزینه بیشتری نسبت به رقبای خود از آنها دریافت می کنند و باعث می شود مشتریان به سراغ رقبا بروند.

شناخت بازار

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

بررسی قیمت خدمات در بازار راه دیگری برای تعیین قیمت خدمات فریلنسری شما است. لیست مشاغل محلی را بررسی کنید یا با افرادی صحبت کنید که در حال حاضر همان موقعیت را در آژانس ها و شرکت ها دارند.  هنگامی که می دانید در آن جایگاه شغلی چقدر به شما دستمزد می دهند، متوجه خواهید شد که آن پروژه چقدر برای مشتری هزینه دارد.

بسته به محل خودتان، می‌توانید مقداری بیشتر یا کمتر از هزینه‌های محلی خود یا مشتری‌تان تعیین کنید.  Salaryexpert و Salarylist منابعی بسیار عالی برای بررسی حقوق در هر مکان برای موقعیت‌های شغلی مختلف هستند. حقوق‌ها را براساس مکان مقایسه کنید و از آن‌ها به عنوان مرجع هنگام تعیین دستمزد مشتریان خود استفاده کنید.

در نظر گرفتن مهلت زمان انجام پروژه

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

قیمت گذاری در پروژه فریلنسری

پارامتر دیگری که ممکن است بر قیمت خدمات فریلنسری شما برای یک پروژه خاص تأثیر بگذارد، زمان است. دستمزد خود را متناسب با فشار و فداکاری هایی که باید انجام دهید تا یک پروژه را در یک زمان مشخص تحویل دهید، مشخص کنید. اگر زمان زیادی برای انجام پروژه در اختیار دارید و نیازی به عجله نیست میتوانید قیمت کمتری پیشنهاد کنید.

 Fiverr دارای بخشی است که به پروژه‌های فوری اختصاص دارد و از شما می‌خواهد آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.  اگر خدماتی که شما ارائه می کنید با خدمات ذکر شده در آنجا مطابقت دارد، مطمئناً می توانید قیمت های بالاتری را تعیین کنید.

قیمت خدمات فریلنسری خود را به شکلی درست مشخص کنید

 نکات ذکر شده در لیست به شما کمک می کند تا قیمت خدمات خود را بهتر تعیین کنید.  اطمینان حاصل کنید که قیمت های شما ارزش خدمات و زمانی که صرف می کنید را دارد.

 تصمیم گیری در مورد قیمت خدمات، به همان اندازه مهم است ک باید هزینه های سالانه یا ماهانه خود را پیگیری کنید.  اگر شما هم در بودجه بندی درست مشکل دارید، اپلیکیشن های زیادی مانند Mint، Quicken، Personal Capital و غیره می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

نقد درآمد ارزی

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT