Reels اینستاگرام

ساخت Reels اینستاگرام (ریلزهای اینستاگرام) | 10 نکته کاربردی Reels اینستاگرام

زمان مطالعه 8 دقیقه

یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام اخیرا از آن رونمایی کرد و البته با سر و صداهای زیادی هم همراه شد، معرفی ریلزهای اینستاگرام بود. Reels اینستاگرام به انواع ویدیوهایی گفته می شود که برای تبلیغات و یا ساخت ویدیوهای جذاب و خیره کننده می توان از آن ها استفاده کرد. 

Reels اینستاگرام

Reels اینستاگرام

Reels اینستاگرام

استفاده از ریلز در اینستاگرام راهی عالی برای تبلیغات کسب و کارها و دیده شدن در رسانه های اجتماعی است. اما سوالی که برای خیلی از کاربران و علاقه‌مندان اینستاگرام مطرح می شود این است که چطور می توان ریلزهایی را ساخت که وایرال یا پر بیننده شوند و اصلا چرا برخی از ریلزها جذاب تر از برخی دیگر هستند؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده، باید بگوییم که در ادامه مطلب قصد داریم به 10 ترفند کاربردی و مهم در ساخت ریلزهای اینستاگرام اشاره کنیم که با به کار گیری آن ها می توانید ریلز های پر بیننده و جذابی داشته باشید!

چگونه می توان ریلزهای جذاب اینستاگرامی ساخت؟

آیا فکر می کنید که آشنایی کافی با نحوه استفاده و ساخت ریلز ندارید، خبر خوب این است که تقریبا همه کاربران اینستاگرام هنوز آشنایی کافی در مورد ریلزهای اینستاگرام را ندارند. اگر می خواهید ریلزهای پر بیننده ای بسازی باید در مورد یک موضوع جذاب تولید محتوا کنید؛ با این حال این تنها کاری نیست که لازم است برای ساخت یک ریلز جذاب و دیدنی انجام دهید. 

ریلزهای اینستاگرام در حال حاضر به دلیل آن که یک قابلیت جدید می باشند، بسیار همه گیر و محبوب هستند. 

Reels اینستاگرام

Reels اینستاگرام

این احتمال وجود دارد که شما در برخی مواقع آنها را در فید اینستاگرام خود مشاهده کرده باشید. آنها اساسا یک کلیپ سریع و جالب هستند که از یک یا چند عکس و ویدیو تشکیل شده است.

بهترین قسمت ساخت ریلزهای جذاب این است که هر کسی می تواند آنها را ایجاد کند، صرف نظر از تجربه ویرایشی که دارید شما هم می توانید شروع به ساخت ریلزهای پر بیننده کنید. در ادامه 10 نکته مهم در ساخت ریلزهای اینستاگرام را آورده ایم که به شما در ساخت ریلزهای با کیفیت تر و جذاب تر کمک می کند.

واترمارک ها را حذف کنید

برای اینکه ویدیوهای شما بیشترین شانس برای دیده شدن را داشته باشند و به خوبی در فضای مجازی عمل کنند، به شما توصیه می کنیم که واترمارک را از ویدیوهایی که می خواهید آپلود کنید حذف کنید. این واترمارک ها می ‌توانند واترمارک برنامه ‌های ویرایشی باشند که از آن ها برای ویرایش ویدیو استفاده می‌ کنید و یا واترمارک سایر پلتفرم‌ هایی باشد که در آن فیلم‌ ها را می‌ سازید.

بسیاری از کاربران اینستاگرام در آپلود ویدیو با واترمارک TikTok این اشتباه را می کنند که واترمارک ویدیو را از روی آن حذف نمی کنند. الگوریتم اینستاگرام می تواند واترمارک های TikTok را در ویدیو ها تشخیص دهد؛ بنابراین برای افزایش احتمال نمایش ویدیوهای خود در بخش اکسپلور اینستاگرام، سعی کنید تا جایی که می توانید واترمارک ها را حذف کنید.

از Trending Music استفاده کنید

اگر قصد ساخت یک ریلز اینستاگرامی وایرال را دارید، پیشنهاد می کنیم به دنبال آهنگ هایی باشید که در حال حاضر محبوب و پرطرفدار هستند. اگر آهنگی را می شناسید که پرطرفدار است و احتمالاً در فضای مجازی خیلی از افراد آن را شنیده اند، از آن آهنگ استفاده کنید. اگر نمی توانید آهنگی مانند آن را پیدا کنید، به سادگی می توانید آهنگی را انتخاب کنید که با موضوع ویدیوی شما مطابقت دارد.

Reels اینستاگرام

Reels اینستاگرام

از طرفی، افزودن موسیقی به ریلزها این امکان را به شما می ‌دهد تا با ترندهای فضای مجازی همراه باشید و بتوانید در پلتفرم اینستاگرام بیشتر قابل شناسایی باشید. همچنین شما می توانید بخشی از چالش های سرگرم کننده ای که کاربران اینستاگرام هر از گاهی منتشر می کنند را انجام دهید و از آن ها ریلز بسازید.

مطمئن شوید که ویدیوی شما با کیفیت است

اگر چه می توان گفت که موفق ترین ریلزهای اینستاگرام آنهایی هستند که به صورت حرفه ای ویرایش می شوند. اما همیشه هم اینطور نیست، در واقع قبل از این که ویراش حرفه ای داشته باشید باید سعی کنید ویدیوهای با کیفیتی را بسازید.

یک ویدیو با کیفیت خوب دو چیز دارد: نور خوب و وضوح بالا.
اگر از تلفن همراه خود برای فیلمبرداری استفاده می کنید، مطمئن شوید که نور کافی برای ویدیو گرفتن در اختیار دارید. اگر در محیط داخلی فیلمبرداری می کنید، به خرید یک رین لایت فکر کنید که سایه ها را از بین می برد و تصویر بهتری را ایجاد می کند.

به همین ترتیب، اگر در خارج از منزل عکاسی می کنید، سعی کنید در ساعاتی از روز که نور خورشید کمتر است فیلم برداری کنید یا حداقل از فیلمبرداری مستقیم در زیر نور خورشید خودداری کنید.

قوانین و دستورالعمل های اینستاگرام را نقض نکنید

به این یک مورد باید در هنگام استفاده از اینستاگرام توجه کافی داشته باشید؛ پیروی از قوانین اینستاگرام به این معنی است که سعی کنید در پست ها، ریلزها و کپشن هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، قوانین اینستاگرام را نقض نکنید و سعی کنید در محتوایی که ایجاد می کنید به این موارد توجه کنید تا شانس وایرال شدن ویدیوی خود را بالا تر ببرید در غیر این صورت، ممکن است با ممنوعیت موقت یا دائمی مواجه شوید؛ بنابراین از ریسک آن بگذرید و محتوای مناسب ایجاد کنید. 

Reels اینستاگرام

Reels اینستاگرام

به حقوق مالکیت معنوی احترام بگذارید، هیچ پست و ویدیویی که ضد شئونات اخلاقی است را پست نکنید، مگر اینکه برای اهداف پزشکی باشد و از تروریسم، تعصب، جنایت سازمان یافته، گروه های نفرت انگیز، یا اخبار جعلی خودداری کنید. به عنوان یک سازنده در اینستاگرام، باید همیشه از دستورالعمل‌های انجمن به‌روز باشید.

زیرنویس‌های ویدیو را درج کنید

به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران اینستاگرام ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند، بنابراین در صورت عدم وجود صدا، ارائه زیرنویس یا متن به آنها کمک می کند تا محتوا را درک کنند. این موضوع همچنین به افرادی که کم شنوا هستند این امکان را می دهد تا قادر باشند ویدیوی شما را درک کنند.

اینفلوئنسرها در اینستاگرام با نوشتن  کپشن هایی که حال و هوای ویدیو را منعکس می کند و یا ارائه اطلاعات لازم سعی در بهتر درک شدن پست ها و ریلزهای خود دارند. حتی ممکن است زیرنویس ها را نیز در کنار کپشن فعال کنند و با استفاده از انواع روش ها، ریلزهای خود را قابل درک تر کرده و در عین حال تعامل را افزایش می دهند.

با استفاده از زیرنویس‌های ویدیویی، کاربران می‌ توانند به جای آن که تنها با هشتگ های مختلف قادر به دریافت مفهوم محتوا باشند می توانند به راحتی درک کنند که شما چه منظوری از بارگذاری آن ریلز دارید و به همین ترتیب کاربران بیشتری می توانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند. 

قرار دادن متن روی صفحه

در حالی که زیرنویس‌های ویدیو می توانند اطلاعات لازم را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند و برای درک مفهوم ریلزهای شما گزینه های بسیاری عالی به شمار می آیند، اما شما می توانید از ابزار دیگری استفاده کنید و مخاطب را بیشتر با محتوای خود درگیر نمایید. به عنوان مثال، اگر نکاتی را در مورد عکاسی به اشتراک می گذارید، می توانید نکات خود را در قالب متن قرار دهید تا بتوانید به جای توضیح ویدیو با صدای خود، برای صدا از موسیقی های پرطرفدار استفاده کنید.

با این حال، باید مراقب هماهنگی دقیق آن روی صفحه باشید. منظور از هماهنگی این است که مطمئن شوید ویدیوی شما با نسبت تصویر 9:16 مطابقت دارد و همچنین مطمئن شوید که هر متنی که به ریلزهای خود اضافه می‌ کنید در نسبت تصویر 4:5 قرار می ‌گیرند. به این ترتیب، وقتی بینندگان در حال بازدید از ویدیوی شما هستند و در اکسپلور اینستاگرام با ریلز شما روبرو می ‌شوند، می ‌توانند هر متنی را که اضافه کرده ‌اید را نیز ببینند.

از آنجایی که ویدیوها را می توان هم از تب Reels و هم از نمای In-Feed مشاهده کرد، این نکته مهم است که متن خود را در وسط ویدیو قرار دهید. با قرار دادن متن در این منطقه می توانید اطمینان حاصل کنید که تصاویر ویدیو به خوبی به نمایش در می آیند و نوشته هم به خوبی دیده می شود.

به صورت عمودی عکس بگیرید و برای ریلز خود یک عکس مناسب انتخاب کنید

فایل‌های ویدیویی را می ‌توان در قالب عمودی یا افقی آپلود کرد، اما بهتر است تا فیلم ‌برداری و آپلود فیلم‌ ها را به صورت عمودی انجام دهید زیرا به این صورت کل صفحه تلفن همراه اشغال می شود. ایجاد یک تصویر کاور مناسب برای ویدیوی Reel شما که به صورت جذاب انتخاب شده باشد نیز می‌ تواند به برجسته ‌تر شدن ویدیوی شما کمک کند و کاربران را به تماشای آن بکشاند. علاوه بر این، برای اینکه ریلز های خاص تری داشته باشید و به ویدیوهای خود هویتی متمایز بدهید، می توانید از کاور های شخصی سازی شده استفاده کنید و از رنگ ها و نوشته های متنوع بر روی آن کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که کاور خود را با همان قالبی که در حال فیلمبرداری هستید ایجاد کنید.

برای افزایش جذابیت ویدیو، سعی کنید از جامپ کات استفاده نمایید

اگر می‌خواهید در اینستاگرام دیده شوید و ریلزهای خود را به صورت حرفه‌ای‌ تر به نمایش بگذارید، بهتر است یاد بگیرید که چگونه بر انتقال بخش های مختلف ویدیو مسلط شوید. می‌توانید از انواع انتقال یا جامپ کات برای جذاب ‌تر کردن ویدیوی خود استفاده کنید. برای ایجاد جامپ کات ابتدا باید چندین کلیپ ویدیویی را ضبط یا انتخاب کنید و سپس، بخش ها را کنار هم قرار دهید و فریم ها را تراز کنید.

زمان مناسب برای پست محتوای خود را در نظر بگیرید

حال که ریلزهای ویدیویی اینستاگرام خود را به خوبی ساخته اید و قصد منتشر کردن آن ها را دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید که زمان های پست محتوا و دیده شدن آن، یکی از اصلی ترین عامل ها برای وایرال شدن پست ها و ریلزها می باشد. 

اگر به این موضوع توجه نکنید و ریلز خود را در زمان نامناسب آپلود کنید، ممکن است با شکست مواجه شوید و بازدید بسیار کمی به دست بیاورید. بنابراین  اگر می‌ خواهید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید و دیده شوید، بسیار مهم است که فعالیت مخاطبان خود را ردیابی کنید و بهترین زمان های روز که می توانید محتوای جدید اینستاگرامی خود را آپلود کنید را کشف کنید. اگر Reels را زمانی آپلود کنید که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند، به شرط اینکه محتوای شما با مفهوم، تعاملی و سرگرم کننده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که ویدیوی شما وایرال شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر را مشخص کنید

با الهام گرفتن از هنرمندان دیگر، می توانید برخی ایده ها را با اهداف و الهامات خود ترکیب کنید و ایده های تازه ای برای ساخت ریلز های خلاقانه ارائه دهید. اگر اخیراً در اینستاگرام Reels های مختلفی را مشاهده کرده باشید، ممکن است متوجه چند آهنگ جدید شده باشید که فراگیر شده اند و از آن ها برای ویدیوهای خود کمک بگیرید. استفاده از ترندهای موجود به نفع خود یک راه عالی برای دیده شدن است، اما اگر ایده های خلاقانه ای دارید، می توانید ریسک کنید و ایده های تازه خودتان را در معرض نمایش بگذارید.

همچنین می‌توانید ریمیکس‌های Reels را که توسط سایر کاربران و اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام شده است، انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا با جامعه اینفلوئنسرها و همچنین فالوورهای خود بیشتر آشنا شوید.

ساخت ریلزهای وایرال و جذاب اینستاگرام آنقدرها هم سخت نیست

توجه به این نکته مهم است که هیچ فرمول جادویی برای ایجاد یک ریلز اینستاگرام که میلیون ها بازدید بخورد، وجود ندارد. نکات بسیاری در ساخت یک ویدیوی خوب دخیل هستند که در مجموع به دیده شدن ریلز شما کمک می کند.  برای آن که بتوانید وایرال شوید و توسط افراد بسیاری دیده شوید، اول باید بدانید که هدف شما از تولید آن محتوا خنداندن مخاطب است یا به طور مثال می خواهید از یک موضوع پر طرفدار ویدیو بسازید. پس از آن می توانید با کمک گرفتن از مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، ریلز خود را بسازید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. 

 

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT