نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای برای رشد کسب و کار

نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای رشد کسب و کار

زمان مطالعه 6 دقیقه

نوشتن مطلب در مورد بازاریابی از طریق تیک تاک جای تعجب ندارد، با توجه به اینکه رکورد سریع‌ترین شبکه اجتماعی در جذب کاربر را داشته است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چرا باید از تبلیغات TikTok استفاده کنید و چگونه می‌توانید این کار را انجام بدهید.

چرا تبلیغات TikTok را باید در نظر داشته باشید؟

نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای رشد کسب و کار

اگر نوجوانان و جوانان را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری کرده باشید، میزان تاثیر گذاری آن را درک خواهید کرد.

TikTok به سرعت رشد کرده و به هفتمین پلتفرم شبکه اجتماعی جهان تبدیل شده است. طرفداران قابل توجه‌تری نسبت به برخی از سیستم عامل‌های شناخته شده‌تر مانند Snapchat ،Twitter و LinkedIn دارد.

در واقع TikTok ششمین برنامه در رتبه بندی جهانی توسط کاربران فعال در سال ۲۰۱۹ بود و موفقیت آن تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشت.

ماهیت TikTok اشتراک گذاری و دیدن فیلم‌های ۱۵ تا ۶۰ ثانیه‌ای است، تعداد تبلیغات نسبت به توییتر محدود شده است و این شانس شما را برای دیده شدن کمتر می‌کند.

TikTok در سال ۲۰۱۹ یک بستر تبلیغاتی سلف سرویس را ارائه داد که مانند فیسبوک است و ایجاد تبلیغات را آسان‌تر می‌کند.

با این حال تبلیغات TikTok برای هر شغلی مناسب نیست. اولین قانون تبلیغات اجتماعی بازاریابی در جایی است که مخاطبان هدف شما وقت خود را می‌گذرانند. ۴۱ درصد از کاربران TikTok بین ۱۶ تا ۲۴ سال هستند و تقریباً ۵۰ درصد از مخاطبان جهانی TikTok زیر ۳۴ سال هستند. شما عمدتا با نوجوانان در ارتباط هستید.

انواع تبلیغات TikTok

نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای برای کسب و کار

بستر تبلیغات TikTok به نام‌های تجاری کمک می‌کند تا تبلیغات خود را در Feed انجام دهند. برای اکثر گزینه‌های دیگر، باید با مدیر حساب تبلیغات TikTok کار کنید.

۱. تبلیغات در Feed

این گزینه مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​است. این تبلیغات به طور کلی ارزان‌تر از انواع دیگر هستند. این تبلیغات در صفحات “برای شما” کاربران شما نمایش داده می‌شود.

۲. تاسیس نام تجاری

به محض اینکه شخصی برنامه TikTok خود را باز می‌کند، برای چند ثانیه صفحه را قبل دیدن تبلیغات در Feed، نمایش داده می‌شود.

۳. هشتگ‌های حاوی نام تجاری

هشتگ‌ها به یکی از اصلی‌ترین عملکرد‌های TikTok تبدیل شده‌اند. مانند شخصی که یک ویدیو چالشی ایجاد می‌کند، بینندگان خود را به تکرار یک عمل خاص تشویق می‌کند، از خود فیلم می‌گیرد و تلاش خود را بارگذاری می‌کند. هشتگ‌ها همان چالش‌های اعضای عادی و تأثیرگذار TikTok است. با این حال، هزینه آن‌ها توسط مارک‌ها پرداخت می‌شود بنابراین توسط TikTok به آن‌ها اولویت داده می‌شود.

۴. محتوای برند شده و جلوه‌های تجاری

این تبلیغات در برخی از مکان‌های خلاقانه TikTok مانند لنز‌ها، برچسب‌ها و سایر موارد مانند محتوای سه بعدی یا AR که توسط مارک‌های تجاری برای سازندگان فیلم TikTok در فیلم‌های خود استفاده شده است، نمایش داده می‌شود.

هزینه تبلیغات TikTok

نحوه استفاده از تبلیغات TikTok کار

در ابتدا فقط مشاغل بزرگ در نظر داشتند برای این پلتفرم تبلیغات کنند. اکنون این وضعیت تغییر کرده است TikTok دارای تبلیغات در feed است.

اکنون می‌توانید بودجه خود و پیشنهادات AI TikTok را از طرف خود برای مکان‌های تبلیغاتی تعیین کنید. هزینه دقیق هر آگهی به عواملی از جمله اهداف بازاریابی، کلمات کلیدی هدفمند، تعداد مخاطبی که قصد دارید به او دسترسی داشته باشید، ساعاتی از روز و هفته و رقابت شما برای تبلیغات در منابع خبری افراد بستگی دارد. محدودیت اسلاید تبلیغاتی (در مقایسه با شبکه‌های مجازی دیگر مانند فیسبوک و توییتر) هنوز هم ممکن است باعث شود تبلیغات TikTok برای مشاغل کوچک مناسب نباشد.

طبق راهنمای TikTok، حداقل بودجه در سطح کمپین (برای تبلیغات درون feed) حدود ۵۰۰ دلار و حداقل بودجه در سطح گروه تبلیغات ۵۰ دلار است. برخی از انواع دیگر تبلیغات هنوز هم بطور قابل توجهی گران‌تر هستند. به نقل از پیچ ​​TikTok در ژوئن ۲۰۱۹ تبلیغات برند، ۵۰،۰۰۰ دلار در روز هزینه دارد، هشتگ ۱۵۰۰۰۰ دلار را برای شش روز هزینه دارد، و لنز‌های برند نیز بسته به پیچیدگی طراحی لنز $ ۸۰،۰۰۰ – $ ۱۲۰،۰۰۰ قیمت دارند.

مراحل راه اندازی تبلیغات TikTok

نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای کسب و کار

۱.یک حساب تبلیغات TikTok ایجاد کنید

اولین مرحله از تنظیم یک کمپین تبلیغاتی TikTok ایجاد حساب تبلیغات TikTok است. بدیهی است که شما فقط یکبار باید این روند را طی کنید. شما منطقه خود را انتخاب می‌کنید و آگهی‌های مربوط به مشاغل یا حساب شخصی را تنظیم می‌کنید. سپس شما به یک سری از سوالات پاسخ می‌دهید و جزئیات خود را ارائه می‌دهید. سپس پیامی دریافت می‌کنید که می‌گوید TikTok به شما پاسخ خواهد داد. با فرض اینکه شما معیارهای TikTok را رعایت می‌کنید، آن‌ها برای شما حساب ایجاد می‌کند.

۲. کمپین تبلیغاتی TikTok خود را ایجاد کنید

پس از داشتن حساب تبلیغات TikTok می‌توانید شروع به راه اندازی کمپین تبلیغاتی TikTok کنید.

TikTok از همان سیستم استفاده شده توسط فیسبوک و اکثر شرکت‌های تبلیغاتی دیگر در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. شما یک کمپین تبلیغاتی با هدف مشخص دارید که بودجه خاصی را به آن اختصاص می‌دهید. در آن کمپین می‌توانید گروه‌های تبلیغاتی مختلفی داشته باشید. این‌ها مجموعه‌ای از تبلیغات است که شما با استفاده از بخشی مشخص از بودجه کل خود، مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهید. در پایین‌ترین سطح، شما تبلیغات مجزا دارید که به هر گروه تبلیغاتی در کمپین شما اختصاص می‌یابد.

برای شروع چالش خود، بر روی دکمه کمپین در داشبورد تبلیغاتی TikTok کلیک کرده و سپس روی ایجاد کلیک کنید.

TikTok از شما می‌خواهد که هدف تبلیغات را تعیین کنید. می‌توانید از بین ترافیک، تبدیل یا نصب برنامه انتخاب کنید. در این مرحله هم شما باید سوالاتی را پاسخ بدهید.

همچنین می‌توانید برخی تنظیمات را انجام دهید، از جمله دادن نام به کمپین خود و تعیین بودجه کلی. همچنین می‌توانید محدودیت کلی بودجه روزانه را تعیین کنید.

۳. محل تبلیغات خود را تنظیم کرده و جزئیات را اضافه کنید

نحوه استفاده تبلیغات TikTok برای برای رشد کسب و کار

در مرحله بعد، گروه‌های تبلیغاتی را برای کمپین خود راه اندازی می‌کنید. ممکن است با یک گروه تبلیغاتی شروع کنید، بعداً دیگران را اضافه کنید.

سپس می‌توانید عضویت خودکار یا موقعیت مکانی برای آن تعیین کنید. اگرچه ما عمدتا در اینجا TikTok را بررسی می‌کنیم، اما در واقع TikTok فقط یکی از برنامه‌های ByteDance است. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را در Vigo Video (فقط هند)، BuzzVideo (ژاپن)، TopBuzz (ایالات متحده آمریکا)، News Republic و سایر موارد قرار دهید.

بعد از مدتی TikTok از شما درخواست می‌کند تا جزئیات لازم برای راه اندازی گروه تبلیغات را وارد کنید. این جزئیات شامل هر لینک URL مرتبط، نام تجاری و تصاویر باشد. این سوالات به هدف تبلیغاتی شما بستگی دارد.

۴. مخاطبان را برای کمپین تبلیغاتی خود هدف قرار دهید

این مرحله برای موفقیت کمپین تبلیغاتی بسیار حیاتی است. TikTok از شما یک سری سوال می‌پرسد تا بتواند تبلیغات شما را به سمت مخاطبان صحیح سوق دهد. هرچه بهتر بتوانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید، تبلیغات بیهوده کمتری خواهید داشت.

شما می‌توانید مخاطبان خود را با استفاده از فاکتور‌هایی مانند جنسیت، مکان، سن، علایق، ارتباطات یا حتی نسخه‌های سیستم عامل‌های آن‌ها هدف قرار دهید.

همچنین می‌توانید بر اساس عواملی مانند اطلاعات تماس مشتری، ترافیک وب سایت، فعالیت برنامه یا تعامل تبلیغاتی، مخاطبان سفارشی ایجاد کنید. اگر قصد ارسال ترافیک به یک وب سایت را دارید، ابتدا باید TikTok Pixel را در سایت خود نصب کنید تا بازدیدکنندگان را ردیابی کنید.

۵. بودجه و برنامه تبلیغات خود را مشخص کنید

استفاده از تبلیغات TikTok برای برای رشد کسب و کار

اگرچه در بخش قبلی فرصتی برای تعیین بودجه کلی برای کمپین خود داشتید، اکنون TikTok از شما می‌خواهد که بودجه خود را توسط گروه‌های تبلیغاتی تنظیم کنید و یک برنامه زمان بندی شده بسازید. شما می‌توانید یک بودجه کل (حداکثر آمادگی لازم برای صرف آن در گروه تبلیغی) را انتخاب کنید یا یک بودجه روزانه (بیش‌ترین آمادگی برای صرف هزینه روزانه) تعیین کنید.

شما همچنین گزینه گام برداشتن را می‌توانید انتخاب کنید که به TikTok ایده می‌دهد که چقدر سریع می‌تواند از بودجه شما استفاده کند. شما می‌توانید یکی از Delivery Standard را انتخاب کنید، که بودجه شما را به طور مساوی در کل کمپین خرج می‌کند یا Accelerate که بودجه شما را با سرعت بیشتری هزینه می‌کند.

۶. هدف بهینه سازی را تعیین کنید

اجرای یک کمپین تبلیغاتی بدون تعیین اولین هدف بهینه سازی چندان مهم نیست. شما باید برخی معیار‌های اصلی را که قصد دارید در نتیجه چالش خود تغییر دهید، شناسایی کنید.

TikTok از شما می‌پرسد که آیا تبلیغات خود را برای تبدیل، کلیک یا نمایش بهینه می‌کنید؟ از این روی پیشنهاد شما تأثیر می‌گذارد. TikTok سعی دارد تبلیغات شما را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد که معتقد است به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.

این امر همچنین بر نحوه قیمت گذاری تبلیغات شما توسط TikTok تأثیر می‌گذارد:

  • تبدیل: قیمت تبلیغات برای هر نوع کلیک اپتیمم می‌شود.
  • کلیک: قیمت تبلیغات برای هر تعداد کلیک تعیین می‌شود.
  • بازدید: قیمت آگهی‌ها بر اساس میزان بازدید توسط کاربران تعیین می‌شود.

۷. تبلیغ خود را طراحی کنید و دارایی‌های مربوطه را قرار بدهید

بدیهی است که بدون دارایی‌های خلاقانه نمی‌توانید تبلیغات را تنظیم کنید. TikTok ابزاری مفید به نام Kit Creation دارد که به این فرایند کمک می‌کند.

حال که با نحوه استفاده از تبلیغات TikTok برای رشد کسب و کار آشنا شدید، می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت جهت تبلیغات در تیک تاک استفاده کنید.

خدمات خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT