تفاوت تیک تاک با اینستاگرام Tiktok

تفاوت تیک تاک با اینستاگرام ، یوتیوب، فیس بوک و …

زمان مطالعه 4 دقیقه

تیک تاک (TikTok) یک پلتفرم شبکه اجتماعی در خصوص اشتراک‌گذاری ویدیو می‌باشد که طوفانی عظیم در دنیای مجازی و شبکه‌های مجازی ایجاد کرده است. آمارها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد جوانان آمریکایی آن را نصب کرده‌اند؛ ۲۶ درصد کاربران TikTok بین ۱۶ تا ۲۴ سال سن دارند که به عنوان نسل اینترنت (Gen Z) شناخته می‌شوند. همچنین ۶۱ درصد کل کاربران زیر ۳۴ سال سن دارند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت تیک تاک با اینستاگرام ، یوتیوب، فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی بپردازیم.

با اینکه تیک تاک (TikTok) از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد، ولی در مدت زمان بسیار کمی، کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کرد و بسیاری به کار اینفلوئنسری در تیک تاک به عنوان یک حرفه شغلی روی آوردند. به عنوان مثال آمار زیر میزان افزایش دانلود TikTok در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

نمودار تفاوت تیک تاک با اینستاگرام

تفاوت تیک تاک با اینستاگرام

تفاوت تیک تاک با اینستاگرام

یک مقایسه خیلی ساده تیک تاک با اینستاگرام این است که تیک تاک تنها روی ویدیو و آن هم ویدیو‌های کوتاه متمرکز است در حالی که اینستاگرام دارای پست ثابت، ویدیو‌هایی با فرمت طولانی‌تر، استوری گذاری، هشتگ گذاری و موقعیت مکانی برای پست‌ها می‌باشد.

با این حال تیک تاک به افراد این امکان را می‌دهد که ویدیو‌های خود را دستکاری کرده و خلاقانه منتشر کنند. اضافه کردن محتوا، صدا، افکت، ادیت و همچنین نوع تعاملات میان طرفداران سازنده ویدیوها، تفاوت تیک تاک با اینستاگرام را ایجاد کرده است.

تفاوت تیک تاک با یوتیوب

تفاوت تیک تاک با اینستاگرام یوتیوب

 

یوتیوب که یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های اشتراک ویدیو در جهان می‌باشد، نتوانسته دنیای ویدیو‌های کوتاه را در کنترل خود درآورد و به نوعی کاربران یوتیوب بیشتر به سمت استفاده برای ویدیو‌های بلند روی آورده‌اند. تیک تاک امکان آپلود و اشتراک گذاری ویدیو‌های چندگانه با حالت‌های مختلفی را ایجاد کرده است که نیازی به استفاده از اپلیکیشن کمکی و جانبی نمی‌باشد. اما خیلی از کسانی که می‌خواهند ویدیو‌های افکت‌داده شده را در یوتیوب منتشر کنند، نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش کمکی دارند.

در تیک تاک فعالیت‌های متنوع و جوان پسند در این شبکه زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود: دابسمش، ویدیو‌های پارکور، رقص و آواز، ساخت ویدیو‌های کمدی و طنز از جمله این موارد است. اما یوتیوب برای مورادی مانند آموزش، مهارت‌ فنی، ماجراجویی، طبیعت گردی و تجربیات شخصی و … بیشتر مورد استفاده است.

تفاوت تیک تاک با فیس بوک

تفاوت تیک تاک با اینستاگرام فیس بوک

همانطور که می‌دانید، فیس بوک بیشتر جنبه گسترش شبکه دوستان مجازی را دارد و همچنین فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات محصولات به همراه اخبار مواردی هستند که بسیار زیاد در این شبکه اجتماعی استفاده می‌شود. خیلی از افرادی که به دنبال سرگرم‌ کردن خود هستند، فیس بوک را یک محیط کسل کننده می‌دانند و به نوعی تیک تاک پیچیدگی‌های فیس‌بوک را از میان برداشته و محیط و گزینه‌ها را بسیار ساده سازی کرده است.

تفاوت تیک تاک با توییچ و میکسر

توییچ تفاوت تیک تاک با اینستاگرام

استریم‌های زنده توییچ و میکسر بیشتر مورد استفاده گیمرها قرار گرفته است، هر چند علاوه بر استریم گیم، قابلیت استریم موراد دیگری از جمله موسیقی و هنر هم وجود دارد. جنبه‌های انتقالات مالی و هدایای مخاطبان به اینفلوئنسرها در شبکه‌های توویچ و میکسر فراهم است، در حالی که هنوز در تیک تاک بستری برای این موضوع شکل نگرفته است و البته به دلیل ویدیو‌های کوتاه، محیط مناسبی برای استریم گیم نمی‌باشد.

تفاوت تیک تاک با پیروسکوپ

پیروسکوپ به عنوان اپلیکیشن استریم زنده استفاده می‌شود با این تفاوت که جنبه‌های استفاده آن متفاوت است و برای کنفرانس‌ها، همایش‌ها، شهروند خبرنگاری و … بیشتر کاربرد دارد و بر خلاف تیک تاک اهداف ویدیو سرگرمی و خلاقیت در کلیپ را دنبال نمی‌کند. به همین دلیل سن استفاده کنندگان این دو شبکه اجتماعی هم متفاوت می‌باشد.

حال که متوجه شدید تفاوت تیک تاک با اینستاگرام ، یوتیوب، فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چیست، در صورتی که می‌خواهید در این شبکه اجتماعی نوظهور فعالیتی انجام دهید یا تبلیغاتی را به اجرا گذارید، و اگر نیاز به پرداخت ارزی داشتید، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT