دکمه مفهوم و کاربرد Call To Action

مفهوم و کاربرد Call To Action در طراحی سایت

زمان مطالعه 2 دقیقه

امروزه هر کسب و کاری آنلاینی برای جذب مخاطب خود، در رقابت با سایر سایت‌ها به سر می‌برد. پیش‌تر در مورد اهمیت هدر سایت توضیح دادیم. در این مقاله با مفهوم و کاربرد Call To Action در طراحی سایت آشنا خواهید شد که اهمیت بسزایی در جذب کاربر آنلاین دارد.

مفهوم و کاربرد Call To Action چیست؟

معنای تقریبی Call To Action معادل با «دکمه فراخوان» یا «اقدام به عمل» است. هدف از به کارگیری Call To Action این است که پس از ورود کاربر به سمت سایت شما، او اقدامات مشخصی را انجام دهد که موجب ارتباط و بازگشت مجدد به سمت کسب و کار شما شود.

استفاده درست و به جا از این Call To Action، نیازمند دانش دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند بازدهی کسب و کار شما را افزایش دهد.

برای در بهتر Call To Action، به این مثال توجه کنید:

مفهوم و کاربرد Call To Action  چیست

مثال: سایت Zapier که تولید کننده نرم افزار ایجاد شبکه بین دیگر نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها است، در هنگام ورود به سایتش با دو نوع دکمه Call To Action مواجه می‌شوید:

  • دکمه Sign up for free  را جایگزین کلمه Sign up کرده است و کلمه free بهتر مخاطب را جذب می‌کند.
  • Sign up خالی را در هدر سایت در کنار فیلد تکمیل مشخصات قرار داده است که کاربر به سرعت ثبت نام کند.

نحوه استفاده از دکمه Call To Action

بهترین مفهوم و کاربرد Call To Action

۱) رنگ: این موضوع به شدت به محتوا و طراحی سایر بخش‌ها وابسته است. اما باید رنگی انتخاب شود که از رنگ دیگر عناصر متمایز باشد و درعین حال جذاب و گیرا باشد.

۲) متن: آنچه در این دکمه می‌نویسید ممکن است باعث ایجاد یا قطع تعامل کاربر در صفحه ثبت نام یا سایر اسناد شود. از نوشتن جملات تبلیغاتی، شعارهای جذاب و مسحورکننده هم غافل نشوید. قوانین ایجاد محدودیت و فوریت برای دریافت خدمات، صحبت مستقیم با مخاطب و استفاده از دیالوگ های شخصی بسیار کمک می‌کند.

۳) محل قرارگیری: در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چند دکمه Call To Action نیاز دارید و در کجاها باید قرار بگیرند. دکمه Call To Action باید در محلی قرار گیرد که به خوبی دیده شود و درآن مرحله مشتری قادر به تصمیم گیری باشد.

۴) اندازه دکمه: اندازه دکمه Call To Action باید به گونه‌ای باشد که به خوبی دیده شود. برخی کارشناسان می‌گویند که اندازه این دکمه بهتر است حدود ۲۰ درصد بزرگتر از لوگو باشد.

حالا که با مفهوم و کاربرد Call To Action در طراحی سایت آشنا شدید، اگر به عنوان طراح سایت با شرکت‌های خارجی کار می‌کنید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT