کارت اعتباری جمینی

کارت اعتباری جمینی (Gemini credit card) چییست

زمان مطالعه 6 دقیقه

در اواخر آوریل، بنیانگذاران جمینی و برادران دوقلوی تایلر و کامرون وینکلووس برای همه چیزهای کریپتو، جزئیات انگشت شماری را در مورد کارت اعتباری آینده خود ارائه کردند، این شامل قراردادی برای وارد کردن Mastercard به عنوان شریک انحصاری خودشان نیز می باشد. در این مقاله به بررسی کارت اعتباری جمینی (Gemini credit card) می پردازیم.

کارت اعتباری جمینی (Gemini credit card)

کارت اعتباری جمینی که در اوایل سال جاری ارائه شد، پول نقد یا امتیازی دریافت نمی‌کند. در عوض، پاداش‌های بلادرنگ را در قالب بیش از 30 ارز دیجیتال مختلف که دارنده کارت می ‌تواند بین آن ها انتخاب کند، از جمله بیت‌کوین، اتر یا لایت‌کوین ارائه می‌کند.

در زمان اعلام، این کارت بیش از 140000 نفر را برای ثبت نام در لیست انتظار برای دریافت آن دعوت کرده بود. سه هفته پس از اعلام Mastercard، این لیست انتظار به بیش از 250000 افزایش یافت.

کارت جمینی نمادی از دنیای رو به رشد کریپتو است، زیرا ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین به جریان اصلی نزدیک تر می شوند. کارت پاداش کریپتو، گزینش‌های رو به رشدی را که امروزه برای مشتریان در دسترس است، نشان می‌دهد، زیرا برنامه‌های وفاداری به سمت تغییر سلیقه‌ها تغییر کرده‌اند. به‌علاوه، ارائه رمزارز به‌گونه‌ای که عادات مصرف‌کننده را تغییر ندهد، می‌تواند افراد بیشتری را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیز تشویق کند.

کارت جدید در تابستان امسال در ایالات متحده راه اندازی می شود و افرادی که در لیست انتظار هستند اولین دسترسی برای درخواست را دارند. تقریباً بلافاصله پس از تأیید می توانید به کارت خود دسترسی پیدا کنید و می توانید آن را به کیف پول تلفن همراه خود نیز اضافه کنید. سپس، می‌توانید تا ۳ درصد در رمز ارز انتخابی خود، با پاداش‌هایی که بلافاصله پس از خرید در حساب Gemini Exchange خود در دسترس هستند، درآمد کسب کنید، جایی که می‌توانید با ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنید، از طریق Gemini Earn سود کسب کنید، دلار آمریکا را نقد کنید یا به سادگی فقط آن ها را نگه دارید. 

قبل از راه اندازی کارت اعتباری در تابستان امسال، اتاق خبر مسترکارت با نوح پرلمن، مدیر عملیات جمینی و جس ترنر، رئیس زیرساخت های دیجیتال جدید و فین تک مسترکارت مصاحبه کرد تا درباره این کارت و اینکه چرا می خواهند با هم آن را ایجاد کنند، بیشتر بدانند.در ادامه شما می توانید متن مصاحبه ی آن ها را با جزییات بررسی بفرمایید.

پیدایش Gemini credit card

نقل قول از پرلمن: این مفهوم در سال 2017 در یک استارتاپ کوچک در سانفرانسیسکو به نام Blockrize آغاز شد. بنیانگذار توماس هریسون می خواست دریابد که چگونه می تواند افراد بیشتری را وارد اکوسیستم رمزنگاری کند. او متوجه شد که بسیاری از افراد به دلیل ریسک و نوسانات مرتبط با این دارایی‌های دیجیتال، و همچنین پیچیدگی شروع کار، برای ورود به ارزهای دیجیتال تردید دارند. او ایده‌های مختلفی را مطرح کرد و قبل از اینکه در نهایت به کارت اعتباری پاداش رمزنگاری رسید، به دنبال بازخورد از شبکه خود بود. بیشتر مصرف‌کنندگان قبلاً با کارت‌های اعتباری آشنا هستند و خطر کمتری نیز در استفاده از آن ها وجود دارد همچنین شما پاداش‌ها را به عنوان یک مزیت نیز دریافت می‌کنید.

البته جمینی همچنین علاقه مند بود که رمزارز را به جریان اصلی بیاورد. ما در سال 2020 با تیم Blockrize ارتباط برقرار کردیم تا در مورد آوردن ایده آن به پلتفرم خود به عنوان محصولی جدید برای مشتریان خود بحث کنیم. هر دو طرف به سرعت متوجه شدند که می‌توانیم با هم به چیزهای بیشتری دست پیدا کنیم، تیم کوچک Blockrize می‌تواند تحت ساختار بزرگ‌تر Gemini و با استفاده از پلتفرم Gemini سریع‌تر رشد کند، و Gemini از سه سال توسعه کارت‌های رمزنگاری Blockrize نیز سود می‌برد. بنابراین، ما Blockrize را خریداری کردیم و از آن زمان برای راه اندازی کارت اعتباری Gemini کار می کنیم.

مدتی نیز با Mastercard در تماس بودیم و پتانسیل اتصال شبکه جهانی، پایگاه مشتری و قابلیت‌های امنیتی آن را با مفهوم این کارت دیدیم.

به نظر شما چرا در وهله اول مهم است که افراد بیشتری را وارد رمزنگاری کنیم؟

نقل قول از پرلمن: بسیاری از مردم ممکن است کریپتو را تنها به عنوان یک سرمایه گذاری سوداگرانه یا ذخیره ثروت ببینند. در حالی که بله، ما به عنصر سرمایه گذاری اعتقاد داریم، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. کریپتو وعده ای برای ایجاد یک سیستم مالی عادلانه تر است و می تواند پناهگاه امنی در برابر ارزهای فیات با

تورم بالا باشد، به خصوص در بخش هایی از جهان که جابجایی پول آسان یا ارزان نیست. درواقع ماموریت جمینی توانمندسازی افراد است و ما معتقدیم که این کارت اعتباری افراد بیشتری را وارد سیستم رمزنگاری می‌کند و به همه کسانی که بخشی از آن هستند سود می‌رساند. علاوه بر آن، راه‌های جدیدی برای استفاده از ارز دیجیتال و مشارکت در صنعت در حال رشد وجود دارد.

نقل قول از ترنر: در قلب آن، پرداخت ها واقعاً به انتخاب افراد بستگی دارد و این درواقع شامل چیزی بیش از اعتبار یا بدهی است. تمرکز ما در مورد ارزهای دیجیتال در واقع جذب افراد بیشتر به ارزهای دیجیتال نیست، بلکه این است که در صورت علاقه، به آنها این گزینه را می دهیم که بتوانند از مزایای ارزهای دیچیتال استفاده کنند و آن را ابهام زدایی نیز می کنیم تا بتوانند از طیف گسترده ای از انتخاب ها استفاده کنند.

دنیا در حال تغییر است و مردم انتظارات متفاوتی نسبت به یک سال پیش دارند. مقوله ی پرداخت یک مثال عالی است، مردم می خواهند به پول خود هر طور که می خواهند دسترسی داشته باشند. برای دادن این انتخاب به مردم، ارائه انواع خدمات پرداخت برای Mastercard بسیار مهم است. ما از شور و نشاط موجود در اکوسیستم کریپتو هیجان زده هستیم و از تخصص خود در فناوری پرداخت برای افزودن عناصر مهمی مانند حمایت از مصرف کننده و انطباق با مقررات نیز استفاده می کنیم.

مخاطبان این کارت درواقع چه کسانی هستند؟

نقل قول از پرلمن: واقعاً این کارت می تواند برای همه باشد. برای سرمایه‌گذاران فعلی رمزارز، این روشی است برای کسب پاداش در این دارایی‌ها از طریق خریدهای روزمره، و برای افرادی که تازه وارد رمزنگاری شده‌اند یا کسانی که کنجکاو هستند درباره ی آن بدانند، راهی آسان برای ورود به این بازار به صورت آهسته و با آرامش است. ما معتقدیم که این کارت برای افراد کنجکاو ارز دیجیتال که می خواهند بدون تغییر عادات روزانه خود بیشتر در مورد آن بیاموزند جذاب خواهد بود.

نقل قول از ترنر: ما شاهد افزایش تمایل مصرف کنندگان برای انواع مختلف پرداخت های دیجیتال بوده ایم. این علاقه به وضوح در تحقیقات شاخص پرداخت‌های جدید ما در این ماه نشان داده شده است، به طوری که اکثر مردم گفتند که همه‌گیری باعث شد تا اشکال جدیدی از پرداخت‌ها را آزمایش کنند، مانند پرداخت های بدون تماس یا پرداخت از طریق ارزهای رمزنگاری. در مقایسه با یک سال پیش، نسل هزاره ها علاقه بسیار بیشتری به ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر گروه های سنی نشان دادند. بنابراین، ارائه چنین کارتی که به نفع مشتریان ما می باشد منطقی است.

چرا تمایل دارید جوایز بلادرنگ ارائه دهید؟

نقل قول از پرلمن: سه دلیل اصلی وجود داشت که این پاداش‌ها را به‌جای مثلاً ماهانه مانند سایر کارت‌های موجود در بازار، در زمان واقعی انجام داده ایم. که یکی از آن ها رضایت فوری از دریافت پاداش بلافاصله پس از خرید بود. دومین دلیل، پتانسیل افزایش قیمت است. برخلاف پاداش‌های برگشت نقدی یا مایل‌ های خطوط هوایی، از مصرف‌کنندگان شنیده‌ایم که به نظر آنها جنبه‌های مثبت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین بسیار جذاب است، به‌ویژه زمانی که می‌توانند آن را به روشی کم‌خطر به دست آورند. برای آنها مهم است که در اسرع وقت جوایز را دریافت کنند تا بتوانند از هر گونه افزایش قیمت بهره مند شوند. در نهایت، کسب جوایز در روز، هر روز می تواند ریسک نوسانات را در طول زمان نسبت به زمانی که یک بار در ماه به دست آورید، کاهش دهد.

چرا تمایل داشتید برای راه اندازی این کارت با مستر کارت کار کنید؟

نقل قول از پرلمن: ما سال ها با Mastercard در تماس بودیم. در سال 2018، تیم Blockrize ایده این کارت را به Mastercard ارائه کرد و تیم آنها واقعاً از آن هیجان زده شدند. جمینی بر رشد اکوسیستم کریپتو از طریق آوردن افراد بیشتر به صنعت و راه‌اندازی محصولات مالی مفید و نوآورانه متمرکز است. شراکت با یکی از بزرگترین شبکه های جهان برای کمک به مصرف کنندگان که به راحتی در خریدهای روزمره خود بتوانند به راحت ترین روش ارز رمزنگاری شده کسب کنند، یک انتخاب واضح برای ما بود.

نقل قول از ترنر: وقتی صحبت از ارائه محصولات نوآورانه به مردم و ایجاد بر اساس نیازهای آنها می شود، ما با جمینی رفتارهای مشابهی داریم، درواقع ایجاد مفهوم همکاری طبیعی در جریان است. Gemini در فضای رمزنگاری رویاپرداز است و ما از همکاری نزدیک برای ارائه محصولی که قبلاً برای بسیاری از مردم قانع‌کننده بود، هیجان‌زده شده‌ایم.

با در نظر گرفتن دنیای گسترده تر بلاک چین، امیدوارید مردم از این کارت چه مزایایی به دست آورند؟

نقل قول از ترنر: همانطور که دنیای ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، ما متعهد هستیم که به شکل‌دهی و هدایت آن کمک کنیم، از اصول خود برای محافظت از مصرف‌کنندگان و داده‌های آنها و پیروی از مقررات استفاده کنیم. ما فکر می‌کنیم که این نرده‌های حفاظ به ارائه رمزارز به مخاطبان بسیار بیشتری کمک می‌کنند.

نقل قول از پرلمن: ما این کارت را به عنوان یک نقطه ورود به ارزهای دیجیتال برای بسیاری از افراد می بینیم. در حالی که در ابتدا برخی از افراد ارزهای دیجیتال را به عنوان یک سرمایه گذاری نگه می دارند، ما معتقدیم که در نهایت می خواهند بسیاری از محصولات و پروژه های رمزنگاری دیگر را نیز کشف کنند. این می‌تواند شامل جمع‌آوری هنرهای دیجیتال یا کلکسیون ‌های معروف مانند توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT)، کسب سود در دارایی‌ های کریپتو، مشارکت در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا استفاده از استیبل کوین‌ ها به عنوان نوعی پرداخت نیز باشد.

منبع : mastercard

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT