گراواتار چیست؟

گراواتار چیست؟ نحوه استفاده از آن

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر تا به حال با کاربرانی با تصاویر پروفایل در بخش نظرات یک وب سایت یا وبلاگ مواجه شده اید، تصویر معمولاً یک Gravatar است. به‌عنوان یک کاربر اینترنتی یا مالک وب‌سایت، به یکی نیاز دارید که به راحتی در اینترنت قابل شناسایی باشد بدون اینکه هر بار عکسی آپلود کنید. گراواتار چیست؟

بنابراین Gravatar چیست، چگونه کار می کند، و چگونه یکی را ایجاد می کنید؟

گراواتار چیست؟

گراواتار (آواتار به رسمیت شناخته شده جهانی) یک سرویس آنلاین است که به کاربران اینترنت امکان می دهد تصویر نمایش ثابتی در اکثر وب سایت ها داشته باشند. این سرویس رایگان است و با وب سایت های آماده Gravatar کار می کند.

برای استفاده از این سرویس، به یک آدرس ایمیل و عکسی نیاز دارید که می خواهید به عنوان Gravatar خود استفاده کنید. هر زمان که از ایمیل خود در وب‌سایتی استفاده می‌کنید که از Gravatar پشتیبانی می‌کند، هر چیزی که پست می‌کنید یا با نمایه شخصی شما مرتبط است، تصویر نمایشی شما در کنار نام شما خواهد بود.

نحوه ایجاد یک اکانت کاربری Gravatar

قبل از شروع باید یک اکانت WordPress.com ایجاد کنید. پس از آماده شدن اکانت وردپرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به Gravatar رفته و روی Log in کلیک کنید.

2. ایمیلی را که برای ایجاد وردپرس خود استفاده کرده‌اید، در قسمت Sign-in با درخواست ایمیل خود وارد کنید.

3. برای دریافت آن در صندوق ورودی ایمیل خود، روی دکمه Send a Login برای من کلیک کنید.

4. اگر نتوانستید پیام Gravatar را پیدا کنید، صندوق ورودی ایمیل خود، از جمله پوشه هرزنامه را بررسی کنید.

5. پیام ایمیل را باز کنید، در عرض 30 دقیقه روی Continue to Gravatar کلیک کنید و در صفحه بعدی روی تأیید کلیک کنید.

اکانت Gravatar شما باید برای استفاده آماده باشد.

نحوه سفارشی سازی و استفاده از گراواتار

می توانید بیش از یک آدرس ایمیل به اکانت Gravatar خود اضافه کنید و هر کدام را با یک تصویر نمایش متفاوت مرتبط کنید:

1. وارد Gravatar شوید و به پروفایل من بروید.

2. آواتارها را باز کنید و تصویری را بارگذاری کنید که می‌خواهید با ایمیل اکانتتان مرتبط شود.

3. اگر می خواهید از آدرس(های) ایمیل دیگری استفاده کنید، روی افزودن آدرس ایمیل ثانویه کلیک کنید.

4. آدرس ایمیل اضافی را تایپ کنید و روی افزودن ایمیل کلیک کنید.

5. صندوق ورودی ایمیل را برای لینک تأیید برای دنبال کردن به پروفایل Gravatar خود بررسی کنید.

6. یک آدرس ایمیل را از لیست کشویی انتخاب کنید و روی آپلود تصویر کلیک کنید تا یک تصویر نمایشی اضافه شود تا با آن در سراسر اینترنت مرتبط شود.

با رفتن به پروفایل من > عکس‌ها > آپلود تصویر جدید، می‌توانید هر تعداد عکس را که می‌خواهید آپلود کنید. برای انتخاب یا تغییر یک تصویر، به پروفایل من > آواتارها > انتخاب ایمیل بروید. ایمیلی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و روی تصویری که می خواهید به آن پیوند دهید کلیک کنید.

هنگامی که همه چیز مطابق میل شما تنظیم شد، می توانید از آدرس ایمیل خود در وب سایت ها، وبلاگ ها یا سرویس هایی که از Gravatar پشتیبانی می کنند استفاده کنید. افراد می توانند با استفاده از تصویری که در اکانت Gravatar خود انتخاب کرده اید، شما را شناسایی کنند. اگر می خواهید هویت شما خصوصی باشد و در عین حال حضور قابل تشخیصی داشته باشید، می توانید یک آواتار برای استفاده به عنوان تصویر نمایشی ایجاد کنید.

چگونه Gravatar خود را غیرفعال کنیم

اگر دیگر نمی خواهید از Gravatar خود استفاده کنید، می توانید یک تصویر را از پروفایل خود حذف کنید یا اکانت Gravatar خود را به طور کلی غیرفعال کنید. برای حذف یک تصویر، وارد Gravatar شوید، به پروفایل من > آواتارها بروید و روی تصویری که می‌خواهید حذف کنید نگه دارید. روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و روی Delete کلیک کنید.

برای غیرفعال کردن اکانت Gravatar خود، وارد اکانت کاربری خود شوید، به پروفایل من بروید و روی آدرس ایمیل خود در بالا سمت راست کلیک کنید. به Disable my Gravatar رفته و روی دکمه Disable Account کلیک کنید. اگر می‌خواهید اکانت کاربری خود را برای همیشه حذف کنید، لینک اکانت WordPress.com خود را ببندید.

به صورت آنلاین قابل شناسایی شوید

تا زمانی که از ایمیلی که در اکانت گراواتار خود ثبت کرده اید استفاده می کنید، Gravatar شما باید در سایت های پشتیبانی شده قابل مشاهده باشد. تصویری که انتخاب می کنید همیشه در کنار نام شما یا نظری که در سایت می گذارید قابل مشاهده خواهد بود.

اگر زمانی تصویر را در Gravatar تغییر دهید، در تمام سایت‌ها، از جمله نظراتی که در گذشته با استفاده از ایمیل مشابه داده‌اید، همگام‌سازی می‌شود. به همین دلیل، Gravatar همچنین می تواند یک ابزار قدرتمند برندسازی شخصی باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT