تبدیل به یک بازاریاب شبکه اجتماعی ارز

چگونه تبدیل به یک بازاریاب شبکه اجتماعی شویم؟

زمان مطالعه 9 دقیقه

بیش از ۹۰٪ بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی برای جذب فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند، اما کمتر از ۱۵٪ به اجرای آن‌ها اطمینان دارند. این امر یک بازار عظیم را برای وبلاگ نویسان، فعالان اینستاگرام و توییتر و سایر علاقمندان به فریلنسری ایجاد کرده است. اما بین این افراد به ندرت بازاریاب شبکه اجتماعی پیدا می‌شود.

بازاریاب شبکه اجتماعی چه کاری انجام می‌دهد؟

چگونه به یک بازاریاب شبکه اجتماعی موفق شویم

 

بسیاری از کار‌ها، زمینه بازاریابی آنلاین را در بر می‌گیرد:

  • بازاریابی محتوا
  • روابط عمومی
  • خدمات مشتری
  • استراتژی شبکه‌های اجتماعی
  • رشد و مدیریت جامعه

برخی از وظایفی که ممکن است بتوانید به مشتریان خود ارائه دهید:

  • برنامه ریزی و بروز رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی
  • منبع محتوای برای اشتراک گذاری وسیع
  • رشد و توسعه
  • پاسخگویی به مسائل مربوط به خدمات مشتری
  • گزارش در مورد میزان دسترسی، ترافیک
  • ایجاد تصاویر شبکه های اجتماعی
  • تنظیم نمایه‌ها
  • مدیریت سئو
  • به اشتراک گذاری پست‌ها در صفحات فروش محبوب به طور منظم

تبلیغات

نیازی نیست که همه موارد موجود در لیست را ارائه دهید، اما باید بتوانید یک استراتژی کلی خوب داشته باشید. مشتری نمی‌خواهد چندین مدیر مختلف رسانه اجتماعی را برای پوشش اصول اولیه استخدام کند. حداقل، مدیران شبکه‌های اجتماعی امروز باید بتوانند موارد زیر را ارائه دهند:

  • باید یک منبع جذاب و جالب برای اخبار جدید باشید، و افراد از صفحات شما دنبال اخبار جدید باشند.
  • به مشکلات خدمات مشتری پاسخ دهید. مشتری نباید یک یا دو روز منتظر پاسخ شما بماند. اگر سوالات آن‌ها بدون پاسخ بماند سراغ سایر کانال‌های اطلاع رسانی می‌روند.
  • جامعه را با نظم معین رشد بدهید. همواره با مشتریان در ارتباط باشید و حرف‌های آن‌ها را بشنوید.
  • اگر بروز رسانی جدیدی هست، شما هم باید آن تغییرات جدید را اعمال کنید. نیازی نیست که به شما بگویم همه چیز در اینجا تغییر می‌کند. سیستم عامل‌های جدید حریم خصوصی و امنیت را در نظر بگرید.
  • ایده‌های جدید را عملیاتی کنید. اگر یک تاکتیک وجود دارد که می‌دانید تعامل با افراد را بهتر می‌کند آن را اجرا کنید.
  • همیشه حرفه‌ای باقی بمانید. دنبال کنندگان هرگز نباید بدانند که شخص دیگری در پشت هدایت شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. باید شخصیت حقیقی شما حفظ شود.
  • پاسخگو باشید. همیشه اتفاقات طبق برنامه پیش نمی‌رود، اگر مشکلی رخ داد در مورد آن پاسخ بدهید.

بدانید چگونه موفقیت‌ها و شکست‌ها را گزارش کنید. این یک کار نتیجه محور است. امروزه تجزیه و تحلیل تقریباً برای هر سیستم عامل در دسترس است، چه در سایت باشد و چه از طریق برنامه. بدانید این اطلاعات را از کجا پیدا کنید تا بتوانید آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. به آن‌ها روی کاغذ نشان دهید که چه تغییری می‌تواند ایجاد شود و چه تجربیاتی کسب کردید.

یک بازاریاب شبکه اجتماعی چقدر درآمد دارد؟

به دلیل طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و وظایفی که یک بازاریاب شبکه اجتماعی ممکن است به کار گیرد، حقوق از حدود ۲۲۰۰۰ دلار در سال تا بیش از ۱۱۵،۰۰۰ دلار در سال است. بدیهی است که اگر مهارت‌های شما در سطح ابتدایی باشد توقع حقوق پایین‌تری را داشته باشید. اما مهارت در رسانه‌های اجتماعی برای هر کسی متفاوت باشد. شما می‌توانید به شیوه خود کار کنید.

مهارت‌هایی مورد نیاز تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکه اجتماعی

یک بازاریاب شبکه اجتماعی موفق شویم

بیشتر مدیران مستقل رسانه اجتماعی به طور رسمی آموزش نمی‌بینند. اگر می‌خواهید با Craft کار کنید، احتمالاً نیاز به مدرک بازاریابی دارند. اما برای کار‌های معمولی این نیاز را ندارید.

۱. گرامر: در شبکه‌های اجتماعی دنبال غلط دستوری و املایی می‌گردند تا شما را مایه خنده قرار دهند. پس در نوشتن جملات دقت کنید.

۲. تحقیق: رسانه‌های اجتماعی بسیار فراتر از پخش مطالب شخصی شما هستند. شما باید دنبال محتوای مناسب و شیوه نشر حداکثری برای مطالب خود باشید.

۳. مدیریت زمان: باید پاسخگو باشید.

۴. خدمات عالی: باید علاوه بر کیفیت محصولات بر روابط موثر با مشتریان تاکید کنید.

دوره‌های تخصصی آموزش وجود دارد، اما شما به تمامی این نکات نیاز ندارید و بسته به موقعیت خودتان باید توصیه‌ها را انتخاب و اجرا کنید.

از خودتان شروع کنید

برای خدمات مستقل خود در شبکه‌‌های اجتماعی صفحه ایجاد کنید. فیسبوک، توییتر، Pinterest ،LinkedIn اگرچه ممکن است برای همه آن‌ها خدماتی ارائه ندهید، اما این‌ها فضا‌هایی برای یادگیری و الگو برداری از دیگران است. از فرصت ارتباط با مردم در این شبکه‌ها هم غافل نشوید.

پس از ایجاد صفحات وقت آن است که یادگیری را شروع کنید. بیایید با برخی از اصول شروع کنیم. اینجا چند دوره رایگان آموزشی را معرفی میکنیم.

Hootsuite یک دوره رایگان ارائه می‌دهد که اصول آن را پوشش می‌دهد. این موسسه یک دوره پولی هم دارد که پیشرفته تر است.

Constant Contact یک برنامه Quickstarter دارد که اصول شبکه‌ها را پوشش می‌دهد.

Buffer یک دوره ایمیل رایگان دارد که به شما امکان می‌دهد رسانه اجتماعی را در ۲ دقیقه در روز یاد بگیرید. مطمئنا شما قرار نیست همه چیز در مورد رسانه‌های اجتماعی یاد بگیرید، اما این یک نقطه شروع خوب برای مبتدیان است.

چیزی که من در مورد آموزش‌های ارائه شده توسط ابزار‌های محبوب بسیار دوست دارم این است که آنها معمولاً در مورد جدیدترین تاکتیک ها و بهترین روش‌ها به روز هستند. به روز رسانی برنامه سنتی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

نرخ‌های خود را تعیین کنید

تبدیل به یک بازاریاب شبکه اجتماعی موفق شویم

در بیشتر موارد، مدیران شبکه‌های اجتماعی حساب ساعتی ندارند، و برای خدمات خاص رقم‌های خود را دارند. به عنوان مثال، یک SMM ممکن است برای ۶ پست روزانه در فیسبوک ماهانه ۲۵۰ دلار پرداخت کند و این رقم تا ۴۵۰ دلار هم بوده است.

نرخ ساعتی می‌تواند از ۱۵ دلار تا بیش از ۲۰۰ دلار در ساعت باشد. نرخ‌های شما با توجه به سطح مهارت لازم برای خدماتی که ارائه می‌دهید و تجربه شما تعیین شود. سرویس‌هایی مانند Facebook Ads و Promised Pins به دلیل آموزش پیشرفته، نرخ بسیار بالا‌تری را ضمانت می‌کنند. شخصی که به مدت پنج سال با مشتریان سطح بالا کار می کند می‌تواند نرخ بالاتری نسبت به شخصی که تازه کار خود را شروع کرده است دریافت کند.

تدوین استراتژی

داشتن یک استراتژی برای مشتریان بسیار مهم است. وقتی به دنبال کمک هستم، می‌خواهم کسی بگوید: “با n دلار من این پست را هر روز بار‌ها ارسال می‌کنم که شامل پست‌های شما، پست‌های معروف صنعت شما و این موارد دیگر است.” نمی‌خواهم بشنوم: “من n دلار برای m ساعت می‌گیرم و هرچه بخواهید ارسال می‌کنم.” اگر می دانستم چه می‌خواهم، خودم آن را ارسال می‌کردم.

این استراتژی‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا بسته‌های خدمات خود را توسعه دهید. در عوض، من می‌خواهم با سه بسته پیشنهاد کنم تا مشتریان شما انتخاب کنند، بسته‌ای که قیمت پایین‌تری دارد و اصول یک پلتفرم را پوشش می‌دهد.”

اگر هنوز به اندازه کافی آمادگی ندارید، از شخص با تجربه‌ای بخواهید تا بر شما نظارت کند و نکات ضعف و قدرت شما را به شما گزارش دهد.

یک وب سایت ایجاد کنید

چگونه تبدیل بازاریاب شبکه اجتماعی شویم

شما برای ارتقا خدمات خود به یک وب سایت کامل از نوع وبلاگ نیاز ندارید، اما به یک وب سایت برای ارسال علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و آنچه که شما ارائه می‌دهید نیاز دارید. هنگامی که کار خود را شروع می‌کنید، می‌توانید در مورد خود چند خط بنویسید و اطلاعات تماس را در آن قرار دهید.

Bluehost یک میزبان کاملاً خوب برای شما تازه کار‌ها است. راه اندازی آن آسان است و بسته میزبانی شما با یک نام دامنه رایگان ارائه می‌شود.

پس از ثبت هاست و دامنه خود، باید تم وردپرس را نصب کنید. به صفحه کنترل خود بروید و دکمه Install WordPress را بزنید. در Bluehost به بازار <MOJO نصب‌های یک کلیک> وردپرس بروید. در Hostgator به بخش خدمات / نرم افزار <نصب سریع> وردپرس بروید.

در مرحله بعدی شما به یک موضوع اولیه خوب نیاز دارید. برای شروع من یک موضوع ساده یک صفحه‌ای را پیشنهاد می‌کنم که به شما امکان می‌دهد جای خالی را پر کنید. هزاران مورد برای انتخاب وجود دارد اما در اینجا چند مورد علاقه من در محدوده قیمت‌های مختلف آورده شده است:

OnePress قیمت – رایگا

OnePage قیمت – ۴۹ دلار

کل قیمت – ۵۹ دلار

اکنون فقط به بخش Appearance <Themes> Add New از داشبورد WordPress خود بروید. پس از نصب طرح زمینه جدید، روی فعال سازی کلیک کنید. اکنون می‌توانید طبق دستورالعمل سازنده قالب خود، آن بخش‌ها را اصلاح کنید.

هنگامی که همه چیز راه اندازی شد و از ظاهر  سایت جدید خود راضی بودید وقت آن است که تبلیغ کنید. URL خود را به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و امضای ایمیل خود اضافه کنید و بیایید کارهایی را پیدا کنیم.

برخی از مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی جذب کنید

چگونه به یک بازاریاب شبکه اجتماعی شویم

شما در حال یادگیری و بازی با سیستم عامل‌ها و ابزارها بوده‌اید، و آن را دوست دارید! شما آماده هستید که به عنوان بازاریاب شبکه اجتماعی درآمد کسب کنید. ما مشتری‌ها را از کجا پیدا می‌کنید؟

شرکت های VA:

چند شرکت وجود دارد که بازاریاب اجتماعی را استخدام می‌کنند. باید توجه داشته باشید که دستمزد بسیار کمتر از آنچه می‌توانید به تنهایی دریافت کنید خواهد بود. با این حال، آن‌ها می‌توانند مکان خوبی برای کسب تجربه باشند. این موقعیت‌ها ممکن است همیشه در دسترس نباشند. در زیر لیست‌هایی است که می‌توانید در تابلوی شغلی شرکت جستجو کنید. علاوه بر این، من همچنین عضویت کوتاه مدت را به FlexJobs توصیه می‌کنم. آن‌ها موقعیت‌های شغلی قانونی فریلنسری را پیشنهاد می‌دهند.

  • مجری رسانه‌های اجتماعی Mod Squad
  • Appen ارزیابی کننده رسانه‌های اجتماعی
  • مجری شبکه‌های اجتماعی Affinity
  • دستیار رسانه‌های اجتماعی مجازی eaHelp

Pitching

این هنر زیبایی است که هر فریلنسری برای استقبال از آن نیاز دارد. سریع‌ترین راه برای یافتن کاری است که می‌خواهید با مشتریان مناسب داشته باشید. هر بار که به صورت آنلاین با شخصی روبرو می‌شوید که می‌خواهید با او کار کنید یادداشت کنید. مکالمه را شروع کنید. نامه‌های فرم ارسال نکنید. توصیه می‌کنم از HubSpot Sales برای بررسی و ردیابی ایمیل‌ها استفاده کنید.

کنفرانس‌ها و ملاقات‌ها

تقریباً هر وبلاگ نویسی یا کنفرانس تجاری دارای یک بازار آزاد است که در آن می‌توانید یک میز تنظیم کنید و با طرف‌های علاقه‌مند دیدار کنید. این می‌تواند یک فرصت عالی باشد، به خصوص اگر کار با املاک داران را دوست دارید.

درخواست کنید تا شما را معرفی کنند

هر زمان که به دنبال کار بیشتری هستید، اولین توقف شما باید اطلاع رسانی به همکاران دوستان و مشتریان فعلی شما باشد. شما هرگز نمی‌دانید چه فردی به کمک شما نیاز دارد. پس از آشنایان و صاحب کار فعلی تان بخواهید در صورت نیاز شما را معرفی کنند.

ارسال پیام در سایت‌های B2B

چگونه تبدیل به یک بازاریاب شبکه اجتماعی

ارسال پست به عنوان میهمان در وبلاگ‌های بازاریابی معروف هدف شما. در این مقالات، تخصص رسانه اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید. در خط مشی نویسنده خود، به افراد در مورد ارائه خدمات اطلاع دهید و از آنها استقبال کنید تا به وبلاگ شما سر بزنند.

اگر با مشتریان متعدد کار می‌کنید، همه چیز می‌تواند به سرعت از دست خارج شود. به عنوان مثال: طرح رسانه‌های اجتماعی شخصی من شامل چهار هدف است؛ ترافیک سایت من، مشترکین به لیست ایمیل من، فروش‌های من، گسترش رسانه‌های اجتماعی. برای رسیدن به این اهداف، محتوای خاصی را به اشتراک می‌گذارم. استراتژی زمانبندی من این نیازهای محتوا را نشان می‌دهد. طبق استراتژی خودم در روز‌ها و ساعات معینی پست جدید در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ خود می‌گذارم. هر روز صبح، چند دقیقه طول می‌کشد تا آمار و هرزنامه را بررسی کنم. قبل از بخوابم پیام‌ها و نظرات را مرور می‌کنم. من حدود ۳۰ دقیقه به یک ساعت در هفته در برنامه ریزی و سپس فقط چند دقیقه در هر روز صرف می‌کنم.

Alexis Grant یک راهنمای عالی برای ایجاد یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی دارد، که می‌توانید برای خودتان و مشتریان استفاده کنید. ابزار‌های پیشرفته‌ای برای تعیین استراتژی وجود دارد که در صرفه جویی وقت به شما کمک می‌کند و خدمات بسیار بیشتری هم به شما ارائه می‌دهند. Sprouttsocial ابزار مورد علاقه من در سراسر رسانه‌های اجتماعی است. شما نه تنها می‌توانید پست‌های برنامه را برنامه ریزی کنید، همچنین تجزیه و تحلیل بسیار جذابی و توانایی متوسط و پاسخ دادن به نظرات را در داشبورد خود ارائه می‌دهد. با این حال ارزان نیست.  Buffer توانایی های تبلیغاتی یا شبکه‌ای ندارد. طرح فوق العاده فقط ۱۰ دلار در هر ماه است.

شما باید نتایج استراتژی خود را به مشتریان توضیح بدهید. هنگام انتخاب ابزاری را انتخاب کنید که نتایج را به صورت عددی ارائه دهند. هر چیزی که نیاز دارید یاد بگیرید.

هر روز صبح می‌توانم چیز جدید را کشف کنم. این توصیه‌ها را فراموش نکنید‌!

چگونه تبدیل به یک بازاریاب شبکه اجتماعی

کار‌های جدید، ابزار‌های جدید، سیستم عامل‌های جدید، فرصت‌های شغلی جدید و … کار با ابزار‌های جدید را یاد بگیرید تا توانایی‌های جدیدی را داشته باشید. خدمات جدید در رقابت با سایر نویسندگان به شما کمک می‌کند. و باعث بهتر انجام شدن کار مشتریان هم می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی با سایر نویسندگان در ارتباط باشید. از دوره‌های رایگان یا پولی برای یادگیری استفاده کنید. ساخت تصاویر و فایل‌های گرافیکی باعث رشد شما می‌شود. یاد بگیرید، اعتماد به نفس داشته باشید و ریسک کنید تا موفق بشوید.

حال که تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکه اجتماعی موفق آشنا شدید، می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی و شارژ حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده نمایید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT