ترند بازاریابی 2023

10 ترند بازاریابی 2023 برای رونق کسب و کار شما

زمان مطالعه 10 دقیقه

همیشه چیز جدیدی در دنیای بازاریابی در جریان است: به‌روزرسانی الگوریتم رتبه‌بندی Google، یک ویژگی تغییر دهنده بازی که باعث می‌شود یک پلتفرم رسانه اجتماعی آشنا دوباره احساس تازگی کند، یا روشی جدید برای ارتباط با مشتریان. می تواند برای شما سخت باشد که در دنیای پرشتاب بازاریابی ادامه دهید. ترند بازاریابی 2023 را در ادامه بررسی کرده ایم.

به همین دلیل است که توجه دقیق به روندهای بازاریابی نوظهور مهم است. آزمایش با آخرین تاکتیک های بازاریابی و اجرای انواع مختلف کمپین ها می تواند به شما برتری نسبت به رقبا بدهد.

چه چیزی برای کسب و کار شما در سال 2023 اهمیت دارد؟

گرایش های بازاریابی چیست؟

گرایش های بازاریابی فعالیت ها یا استراتژی هایی هستند که برندها برای مرتبط ماندن در صنعت خود به کار می برند. روندها معمولاً از آخرین فناوری یا نیازهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان الهام می‌گیرند و به برندها کمک می‌کنند در حین امتحان چیزهای جدید به‌روز بمانند.

چرا گرایش های بازاریابی مهم هستند؟

گرایش‌های بازاریابی تمایل دارند که با خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کننده هماهنگی نزدیکی داشته باشند، بنابراین اطمینان می‌دهند که برندها مطابق با نقاط قوت خود عمل می‌کنند و با مخاطبان هدف خود مرتبط می‌مانند. توجه به روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2023 به برندها کمک می کند تا اعتبار خود را ایجاد کنند و تخصص خود را تقویت کنند، زیرا نشان می دهد که می دانند آینده صنعت خود چگونه به نظر می رسد.

آزمایش استراتژی‌های بازاریابی جدید همچنین به برندها کمک می‌کند تا تکنیک‌های مختلف را بیاموزند، ابزارها را کشف کنند و در نهایت راه‌های جدیدی برای دستیابی به خریداران پیدا کنند.

10 روند بازاریابی برای سال 2023

بازاریابی دائماً در حال تحول است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند دشوار باشد. برای کمک به شما، این فهرست با 10 روندی که در حال حاضر دنیای بازاریابی را شکل می دهند، مطابقت دارد. از ظهور محتوای ویدیویی کوتاه و بازاریابی میکرو اینفلوئنسر گرفته تا اعلان‌های فشاری و تجارت اجتماعی، این روندها به شما در ایجاد استراتژی‌های بازاریابی مدرن و مرتبط کمک می‌کنند.

1-ترند بازاریابی 2023: ویدئوها کوتاه نگه داشته می شوند

محتوای کوتاه و جذاب در سال 2023 برنده خواهد شد. رواج TikTok، Instagram Reels، و YouTube Shorts نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان محتوای سریع و با هضم آسان از مارک‌های مورد علاقه خود می‌خواهند.

داستان‌های خرد به برندها این فرصت را می‌دهد تا با مشتریان خود در جایی که قبلاً زمان می‌گذرانند ارتباط برقرار کنند و دسترسی را از طریق محتوای شلوغ افزایش دهند. برای به دست آوردن بیشترین پاداش (و بهره برداری از دامنه توجه مصرف کننده به طور فزاینده کوتاه تر)، مارک ها باید بینندگان را در سه ثانیه اول ویدیو جذب کنند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

صفحه TikTok Gymshark ترکیبی سالم از محتوای سرگرم کننده ورزشگاه، نکات تمرینی، و ویدیوی تولید شده توسط کاربر است که همگی در قالب کلیپ های کوتاه و شیرین بسته بندی شده اند.

2-برندها از میکرو اینفلوئنسرها بهره خواهند برد

اینفلوئنسر مارکتینگ سال‌هاست که بحث شهر بوده است.

با ابزارهایی برای ایجاد یک مخاطب اختصاصی، سازندگان – یوتیوب، وبلاگ نویسان، اینستاگرامرها – دنبال کنندگان زیادی جمع کرده اند و به جایگاهی برابر با افراد مشهور از رسانه های سنتی تر مانند تلویزیون و فیلم دست یافته اند.

میکرو اینفلوئنسرها (با حدود 100000 فالوور یا کمتر) اکنون توسط برندها جدی گرفته می شوند. در جایی که اینفلوئنسرهای نام‌های بزرگ بیش از 10000 دلار برای هر پست دریافت می‌کنند، میکرو اینفلوئنسرها معمولاً هزینه بسیار کمتری دارند: چند صد دلار تا چیزی بیش از یک محصول رایگان.

میکرو اینفلوئنسرها همچنین تمایل دارند نسبت به کل فالوئرهای خود، مخاطبان درگیر بیشتری نسبت به اینفلوئنسرهای بزرگتر داشته باشند – که گاهی اوقات میانگین نرخ تعامل 5% را برای مگا اینفلوئنسرها دو برابر می کند.

در سال 2023 ، مارک ها به عنوان بخشی از بازاریابی تأثیرگذار خود برای ایجاد جوامع بزرگتر و افزایش اعتماد و وفاداری مشتری ، ارتباطات بلند مدت با میکروهای مربوط به میکرو درگیر را به عنوان بخشی از بازاریابی تأثیرگذار خود ایجاد می کنند.

برای برقراری ارتباط با سازندگان و تأثیرگذار از COLLAB های Shopify استفاده کنید. بازار درون برنامه ، مطابقت با تأثیرگذار مربوطه و مدیریت کمپین های شما ، ارسال هدایا یا تهیه کدهای تخفیف را آسان می کند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

نام تجاری لباس Sperry با میکرو ایمان هایی مانند Aaricha Nichole که 37000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد ، کار می کند.

3-بهینه سازی موبایل ضروری خواهد شد

مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری به تلفن های خود چسبیده اند – و تعداد فزاینده ای فقط وقت بیشتری را برای دستگاه های خود صرف می کنند ، بلکه پول بیشتری را نیز از طریق آنها خرج می کنند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از ترافیک سالانه وب سایت آنلاین از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. مارک هایی که انرژی را برای بهینه سازی سایت های تلفن همراه خود سرمایه گذاری می کنند ، در سال 2023 برنده می شوند.

این همچنین برای مارک هایی که می خواهند مخاطبان Millennial و Gen Z را هدف قرار دهند ، کار بزرگی است. با افزایش قدرت خرید آنها ، این مخاطبان خواستار تجربیات موبایل نرم و صاف هستند که به آنها امکان می دهد خریدهای سریع را انجام دهند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

سایت تلفن همراه Oliver Bonas به راحتی می توان حرکت کرد و از دکمه های افزودنی به کیسه های کیسه ای استفاده می کند تا خریداران مجبور به ادامه پیمایش نباشند.

4 -ترند بازاریابی 2023: وبلاگ نویسی برای ماندن در اینجا خواهد بود

وبلاگ نویسی به زودی به جایی نمی رسد. بازاریابی محتوا نه تنها به افزایش اعتبار برند و تبدیل تبدیل به تبدیل ها کمک می کند ، بلکه این یکی از متداول ترین روش ها برای کشف مارک های جدید است.

هفتاد و هفت درصد از افراد به طور مرتب وبلاگ ها را می خوانند و 56 ٪ پس از خواندن یک یا چند پست وبلاگ ، چیزی را از یک برند خریداری کرده اند.

مهمتر از این ، مارک ها وبلاگ های خود را دارند ، بنابراین آنها به دلیل تغییر الگوریتم ها یا روند رسانه های اجتماعی نیستند. آنها قطب مداوم از محتوای آموزشی ، سرگرم کننده و جذاب را فراهم می کنند که مصرف کنندگان را در محل و وفادار نگه می دارد.

مارک لباس Madhappy یک میکروسیت کل وبلاگ نویسی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود به عنوان خوشبین محلی ایجاد کرده است. خوانندگان می توانند به عنوان بخشی از تجربه خرید ، مقاله ها ، نکات و قسمت های پادکست را مرور کنند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

این وبلاگ با هدف “فراهم آوردن ابزارهای قابل هضم و عملی برای خوانندگان برای اعمال زندگی خود” و امیدوار است “برای ایجاد یک منبع در دسترس برای افرادی که به دنبال کشف و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روانی خود هستند”.

5- پیام رسانی مستقیم به عنوان یک ابزار خدمات مشتری رشد می کند

مصرف کنندگان وقت بیشتری را صرف برنامه های پیام رسانی می کنند. در نتیجه ، این برنامه ها تکامل یافته اند که اجازه می دهد بیش از یک عقب و جلو بین دوستان یا راهی برای تهیه برنامه های شام بداهه باشد.

Facebook Messenger ، به ویژه ، اکنون یک کانال خدمات مشتری مناسب در خط مقدم بازاریابی مکالمه است. این یک خط ارتباطی معتبرتر از ایمیل ارائه می دهد و اغلب سریعتر از انتخاب تلفن است.

در حالی که chatbots اتوماسیون و امکان ایجاد ابزارها و بازی ها را در چارچوب مکالمه امکان پذیر می کند ، این تعامل یک به یک انسان است که تجارت مکالمه می درخشد.

اگر کانال مسنجر را در فروشگاه Shopify خود فعال کنید ، می توانید به طور خودکار به مشتریانی که در مورد وضعیت سفارش خود انتخاب می کنند ، اطلاع دهید و هرگونه سؤالی را که ممکن است داشته باشند ، مطرح کنید.

پیام رسانی مستقیم در اینستاگرام همچنین به شما امکان ارسال پیوندها را می دهد ، این بدان معنی است که فروش و خدمات به مشتری در اینستاگرام بسیار ساده تر شده است.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

Sephora دسترسی به خدمات مشتری و پشتیبانی از طریق پیام رسان فیس بوک را برای خریداران آسان می کند.

6. داستان پردازی بصری تر خواهد شد

مصرف کنندگان محتوای بصری را به متن ساده ترجیح می دهند ، به علاوه به یاد ماندنی تر است. موفقیت سیستم عامل های بصری مانند اینستاگرام و Tiktok این موضوع را اثبات می کند ، با 62 ٪ هزاره ها می گویند که بیشتر از هر نوع فناوری جدید به جستجوی بصری علاقه دارند. این روند در موتورهای جستجو منعکس می شود و Google در نتایج خود تصاویر و فیلم های بیشتری را ارائه می دهد.

در سال 2023 ، مارک ها با افزودن فیلم های محصول ، اینفوگرافیک ، محتوای تولید شده توسط کاربر و تصاویر تعاملی ، تجربیات بصری غنی را در سایت های خود ایجاد می کنند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

صفحات محصول Drunk Elephant مملو از تصاویر بصری است، از جمله ویدیوهای محصول، لیست مواد تعاملی و دستور العمل ها.

7. اعلان‌های فشاری به برندها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند

اگر مشتری نتواند اطلاعاتی را که می‌خواهد به دست آورد، زمانی که آن را می‌خواهد، احتمال زیادی وجود دارد که به جای دیگری برود.

اتوماسیون این امکان را برای برندها فراهم کرده است که به سؤالات مشتری در زمان واقعی پاسخ دهند، چه درخواستی در مورد یک سفارش موجود باشد و چه درخواستی برای اطلاعات اضافی محصول.

دادن پاسخ فوری به مشتریان به سؤالات خرید آنها، هرگونه اصطکاک را از سفر خرید حذف می کند و نقاط تماس شخصی را برای آنها فراهم می کند که به آرامی آنها را در چرخه فروش سوق می دهد.

در سال 2023، مکالمات درخواستی حتی فعال‌تر خواهند شد و برندها از اعلان‌های فشار برای ارتباط با خریداران استفاده می‌کنند. خریداران حواس پرت با یک اعلان فشاری که آنها را به محتوای مرتبط هدایت می کند، پیشنهادات محصول شخصی سازی شده ارائه می دهد یا انگیزه ای برای بازگشت به برنامه یا فروشگاه ارائه می دهد، دوباره درگیر می شوند.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

H&M از اعلان‌های فشار موبایل برای ایجاد تجربیات شخصی برای هر خریدار استفاده می‌کند. پیشنهادات محصول مرتبط و محتوای وبلاگ را به اشتراک می گذارد تا مشتریان را درگیر خود نگه دارد.

8. قطعه های ویژه مهم تر خواهند شد

اعلام اخیر پیمایش مداوم گوگل در دسکتاپ به این معنی است که دیگر صفحه اول، صفحه دوم یا صفحه دهم وجود ندارد. در نتیجه، همه فریاد می زنند که در نتایج جستجو تا حد امکان بالاتر قرار بگیرند.

با این حال، نتایج جستجوی سنتی دیگر در بالای صفحه نمایش داده نمی‌شوند. در عوض، آنها در زیر قطعه برجسته و بخش People Also Asked قرار دارند. این امر برندها را وادار می کند تا از رتبه بندی محتوای خود در این بخش های بسیار قابل مشاهده اطمینان حاصل کنند تا بتوانند متمایز شوند و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند.

9. تجارت اجتماعی تغییر دهنده بازی خواهد بود

تجارت اجتماعی مفهوم جدیدی نیست، اما در حال تبدیل شدن به یک روش اصلی برای خرید مشتریان است. ویژگی‌هایی مانند Instagram Checkout و Tik Tok Shopping به خریداران اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه خود خرید کنند و در عین حال به برندها اجازه می‌دهد تا یک تجربه خرید منسجم و منسجم ایجاد کنند.

در سال 2023، برندهای بیشتری کانال های رسانه های اجتماعی خود را با سایت های تجارت الکترونیک خود متصل خواهند کرد و محصولات خود را مستقیماً از طریق این پلتفرم ها به فروش خواهند رساند. Shopify دارای مجموعه‌ای از ادغام‌های اجتماعی است که می‌توانید برای اتصال فروشگاه خود با کانال‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان، از آنها استفاده کنید. بلافاصله با برنامه Shopify’s Starter فروش را در شبکه های اجتماعی شروع کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، Milk Bar به محصولات نشان داده شده در حلقه های محبوب اینستاگرام خود پیوند می دهد.

10.ترند بازاریابی 2023: بازاریابی ایمیلی نمی میرد

برخلاف تصور رایج، بازاریابی ایمیلی در حال کاهش نیست.

این یکی از تنها استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی است که برندها کاملاً کنترل آن را در دست دارند – بر خلاف کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که می‌توانند بنا به هوس ارائه دهندگان پلت‌فرم تغییر کنند، برندها مالکیت کامل بر فهرست مشترکین خود دارند.

با این حال، نیاز روزافزون به شخصی‌سازی به این معنی است که برندها باید استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را برای ایجاد تجربیات منحصر به فرد خود تقویت کنند. این کار از طریق توالی‌های خودکار و فعال‌شده، مانند ایمیل‌های سبد خرید رها شده و ایمیل‌های توصیه‌شده محصول شخصی‌شده، انجام می‌شود.

ترند بازاریابی 2023

ترند بازاریابی 2023

Graze زمانی که ممکن است میان وعده‌های مورد علاقه‌شان تمام شده باشد، به مشتریان ایمیلی ارسال می‌کند.

روندهای یک دوره زمانی خاص چگونه بر بازاریابی تاثیر می گذارد؟

در حالی که نباید استراتژی بازاریابی خود را با هر گرایش جدید در حال ظهور تغییر دهید، آزمایش تاکتیک های مختلف در زمان های مختلف می تواند به شما نشان دهد که چه چیزی برای مشتریان شما بهتر است.

روندهای یک زمان خاص اغلب با نیازهای مصرف کننده همسو هستند و امتحان کردن آنها می تواند شما را با مخاطبان خود مرتبط نگه دارد. به یاد داشته باشید که مواردی را که کار می کند و چه چیزی را نه، پیگیری کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را به گونه ای که مناسب کسب و کار و مشتریان شما باشد، ارتقا دهید.

چگونه با روندهای بازاریابی دیجیتال همراه باشید

توسعه سریع فناوری و رفتار مصرف کننده در حال تغییر، پرش از روندها را دشوار می کند.

در اینجا نحوه پیگیری روندهای بازاریابی آورده شده است.

روندها را در رسانه های اجتماعی ردیابی کنید: زمانی را برای بررسی آنچه در رسانه های اجتماعی ترند است برنامه ریزی کنید و متوجه شوید که آیا الگوهایی در نوع محتوا وجود دارد که به نظر می رسد محبوب ترین است.

با مشتریان خود تعامل داشته باشید: از مخاطبان خود بپرسید که می خواهند چه چیزی از شما ببینند و چه انتظاراتی از برندهای مورد علاقه خود دارند.

با متخصصان صنعت ارتباط برقرار کنید: وبلاگ های بازاریابی معتبر را دنبال کنید و مجلات صنعتی را بخوانید تا به محض ظهور روندها با آنها آشنا شوید.

بررسی کنید که رقبای شما چه می کند: استراتژی های بازاریابی رقبای خود را به دقت زیر نظر داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT