نکات مهم گوگل ادز

12 نکات مهم گوگل ادز برای مشاغل کوچک

زمان مطالعه 5 دقیقه

هنگامی که Google Ads به طور موثر انجام شود، باید با سایر تلاش های آنلاین شما برای تبلیغ کسب و کار شما، موجب رشد شود. اگر نتایجی را که انتظار داشتید نمی‌بینید (یا می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید)، این 12 نکته تبلیغاتی گوگل (که قبلاً adwords بود) را امتحان کنید. نکات مهم گوگل ادز را در ادامه توضیح داده ایم.

  1. یک هدف روشن تعیین کنید
  2. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
  3. یک استراتژی جامع گوگل داشته باشید
  4. همه انواع کمپین گوگل را تست کنید
  5. تبلیغات خدمات محلی را اجرا کنید
  6. ترافیک را به سمت وبسایت خود هدایت کنید
  7. از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید
  8. ممیزی های منظم را انجام دهید
  9. برای صرفه جویی در روز با CTA ها رهبری کنید
  10. ردیابی داده ها – بر اهمیت ردیابی/برچسب ها تمرکز کنید

نکات Google Ads برای کسب و کار شما

آیا آماده‌اید بهترین فرصت را به کمپین تبلیغاتی خود بدهید؟ این مقاله را کامل و با دقت بخوانید

یک هدف روشن تعیین کنید

تعیین اهداف روشن و تعریف شده همیشه باید اولین قدم شما باشد. بدون آن، دشوار است بدانید که به کجا می‌روید.

مانند پیاده روی بدون مقصد به آن فکر کنید. ممکن است تصوری از کاری که باید انجام دهید داشته باشید، اما احتمالاً در این راه گم خواهید شد.

به عنوان مرجع، اهداف شما همیشه باید هوشمند باشد. یعنی:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • دارای زمان محدود

این تفاوت بین “یک وبسایت محبوب تر داشته باشید” و “افزایش ترافیک وب 25٪ در سه ماه آینده” است.

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

وقتی صحبت از گوگل (و سایر موتورهای جستجو) می‌شود، همه چیز مربوط به کلمات کلیدی است. یک کلمه کلیدی چیزی است که شخص در نوار جستجو تایپ می‌کند، به عنوان مثال “نکات تبلیغات گوگل”.

سپس موتورهای جستجو از طریق صفحات وب به جستجوی مقالاتی با این کلمات کلیدی می‌پردازند. به وبسایت خود نگاه کنید و از ابزاری مانند Semrush برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید، از یک کلمه کلیدی خیلی زیاد در یک مقاله استفاده نکنید وگرنه ممکن است به تلاش هایتان آسیب وارد کنید.

نکات مهم گوگل ادز: یک استراتژی جامع گوگل داشته باشید

تمرکز روی تبلیغات پولی و فراموش کردن رشد ارگانیک فایده ای ندارد. وقتی نوبت به بهبود کمپین آنلاین شما می‌رسد، باید همه حوزه ها با هم کار کنند. سه حوزه اصلی وجود دارد که باید حفظ کنید.

SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

ترافیک ارگانیک (ایجاد شده توسط محتوای منتشر شده شما)

ترافیک پولی (افرادی که توسط تبلیغات به وبسایت شما هدایت می‌شوند)

هنگامی که هر سه با هم کار کردند، باید کمی رشد را تجربه کنید.

همه انواع کمپین گوگل را تست کنید

هشت نوع کمپین وجود دارد که Google Ads می‌تواند اجرا کند.

جستجو — اولین نتایج زمانی که شخصی جستجو می‌کند

نمایش — تبلیغات تصویری یا بنری در وبسایت ها

ویدیو — تبلیغات ویدیویی موجود در YouTube

خرید — محصولاتی که هنگام جستجوی یک مورد ظاهر می‌شوند

برنامه — تبلیغات برنامه شما را در چندین کانال نشان می‌دهد

هوشمند — پیش فرض جدید، به طور خودکار تبلیغات شما را برای شما مدیریت می‌کند

محلی — کسب و کار شما را در منطقه محلی برجسته می‌کند

اکتشاف — تبلیغات در همه جا اجرا می‌شود تا دسترسی را بهبود بخشد

هر یک از این انواع کمپین مخاطبان مختلفی را هدف قرار می‌دهند. توصیه می‌کنیم همه آنها را امتحان کنید (در صورت وجود) تا ببینید کدامیک بهترین نتایج را برای کسب و کار شما دارد.

نکات مهم گوگل ادز: تبلیغات خدمات محلی را اجرا کنید

این نکته فقط برای مشاغل آجر و ملات کاربرد دارد.

وقتی کسب و کار شما در یک جامعه محلی فعالیت می‌کند، باید هر کاری که می‌توانید برای دسترسی به سایر افراد در منطقه خود انجام دهید. این شامل اجرای تبلیغات سرویس های محلی Google می‌شود. هنگامی که افراد منطقه شما عبارات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند، این موارد ظاهر می‌شوند.

به علاوه، فقط زمانی پرداخت می‌کنید که مشتریان مستقیماً از طریق آگهی با شما تماس بگیرند، که برای وضعیت بانکی شما عالی است.

ترافیک را به سمت وبسایت خود هدایت کنید

هدف اصلی اجرای Google Ads این است که حضور آنلاین کسب و کار شما را بهبود بخشد و در نتیجه، درآمد حاصل از فروش شما را بالا ببرد. با این حال، به جای تکیه بر تبلیغات، به چندین راه نگاه کنید.

هرچه تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت شما بیشتر باشد، محبوبیت آن بیشتر خواهد شد. این الگوریتم گوگل را رعایت می‌کند و می‌تواند به این معنی باشد که تبلیغات شما برای کلمات کلیدی انتخابی شما رتبه بهتری دارد.

از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید

اگر از افزونه های تبلیغاتی استفاده نمی‌کنید، اساساً پول و فضای تبلیغاتی خود را هدر می‌دهید.

برنامه های افزودنی تبلیغات، اطلاعات اضافی هستند، مانند شماره تلفن یا نظرات مشتریان. آنها به مشتریان بالقوه دلیل دیگری برای انتخاب شما نسبت به رقبایتان می‌دهند. به علاوه، پسوندهای تبلیغاتی معمولاً رایگان هستند، اما بهتر است دوباره بررسی کنید.

ممیزی های منظم را انجام دهید

ممیزی محتوا جایی است که شما محتوای موجود در وبسایت خود را بررسی می‌کنید. شما به مجموعه ای از بهترین و بدترین پست ها و مقالات وبلاگ نگاه می‌کنید و آنها را با هم مقایسه می‌کنید تا ببینید چه چیزی موفق است و چه چیزی موفق نیست.

این ممیزی ها می‌توانند به شما نشان دهند که چه چیزی باید بهبود یابد و چه چیزی می‌تواند به قالب دیگری تغییر یابد. همچنین به شما کمک می‌کند دقیقاً محتوایی را که دارید ردیابی کنید و حوزه هایی را که می‌توانید گسترش دهید برجسته کنید.

برای صرفه جویی در روز با CTA ها رهبری کنید

CTA یا Call To Action چیزی است که خواننده را به انجام کاری ترغیب می‌کند. این می‌تواند خواندن یک کتاب الکترونیکی یا ثبت نام در لیست پستی شما باشد. اکثر وبسایت ها CTA خود را در انتهای مقاله دارند، اما این ممکن است بهترین رویکرد نباشد.

بسیاری از خوانندگان به یک وبسایت می‌روند و به سرعت آن را ترک می‌کنند. در واقع، میانگین زمان صرف شده در یک صفحه وب فقط 54 ثانیه است. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است با CTA خود رهبری کنید به این امید که خواننده را برای مدت بیشتری در صفحه خود نگه دارید.

نکات مهم گوگل ادز: داده ها را پیگیری کنید

کمپین های شما همیشه موفق نخواهند بود. برخی از آنها تأثیر بیشتری نسبت به دیگران خواهند داشت و این مورد انتظار است. برای اینکه بدانید چه چیزی می‌توانید و کمپین بعدی را بهبود ببخشید، باید داده ها را ردیابی کنید.

ردیابی داده ها می‌تواند به شما نشان دهد که کمپین های شما دقیقاً کجا موفق هستند و کجا می‌توانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند. به عنوان مثال، تبلیغات شما ممکن است در جذب افراد به وبسایت شما خوب باشد، اما در دسترسی به افراد نه.

چگونه با بازاریابی گوگل (و سایرین) خود موفق شوید

متأسفانه، بازاریابی به سادگی پایان دادن به آن و تماشای آن نیست. برای اینکه مطمئن شوید افراد مناسب را به روش درست ضربه می‌زنید و کمپین مؤثری دارید، باید کارهایی انجام دهید.

مخاطب هدف

شناخت مخاطبان هدف برای موفقیت تقریباً در هر زمینه ای از کسب و کار ضروری است. اگر نمی دانید بهترین مشتری برای کسب و کار شما چه کسی خواهد بود، پیدا کنید. یک نمایه مشتری بسازید و نحوه جذب آن مخاطب را بیابید.

آن را ساده نگه دارید

اگر چیزی پیچیده و درک آن دشوار است، مردم آن را دوست ندارند. اگر تا به حال با یک فیلم پیچیده گیج شده اید، دقیقاً منظور ما را می دانید.

در عوض، آن را ساده نگه دارید. هرچه درک چیزی آسان تر باشد، افراد بیشتری نسبت به آن واکنش مثبت نشان می دهند.

جایزه! از Countingup برای بودجه بندی استفاده کنید

اجرای تبلیغات برای شما هزینه دارد. در حالی که سقف بودجه خود را تعیین می کنید، ابتدا باید دقیقاً بدانید چقدر می توانید هزینه کنید. اگر مدیریت پول شما بهترین نیست، برنامه حسابداری مانند Countingup را امتحان کنید.

این یک حساب جاری تجاری و برنامه حسابداری دو در یک است که به شما امکان کنترل کامل بر پول خود را می دهد. حتی پرداخت‌های شما را در دسته‌های مطابق با HMRC طبقه‌بندی می‌کند، بنابراین امور مالی کاملاً واضح می‌شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مهناز محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید من یه مطلبی توی مجله اقتصاد آفرین خوندم نوشته بود گوگل ادز برای افزایش دانلود اپلیکیشن هم استفاده میشه، خواستم بدونم درسته؟ مگه فقط برای افزایش بازدید سایت نیست؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT