ابزار تعیین هدف اساسی

18 ابزار تعیین هدف اساسی برای کارآفرینان (2023)

زمان مطالعه 9 دقیقه

به عنوان یک کارآفرین، همیشه خود را برای رسیدن به ارتفاعات جدید به چالش می‌کشید. وقتی در رسیدن به اهداف خود شکست می خورید، به این دلیل نیست که آنها دست نیافتنی بودند یا انگیزه لازم برای رسیدن به آنها را نداشتید. شما قطعا می توانید! هدف گذاری موفقیت آمیز نیازمند یک رویکرد سنجیده است، از جمله برنامه ای برای ردیابی آنها – و جشن گرفتن پیروزی های شما. ابزار تعیین هدف اساسی را بشناسید.

موضوع تعیین و شکست اهداف به طور گسترده در کتاب‌ها، پادکست‌ها و گفتگوهای TED پوشش داده شده است و منابع باز زیادی وجود دارد که پایه‌ای از شیوه‌های مؤثر را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما چگونه می توانید اهداف روزانه خود را مدیریت و پیگیری کنید؟ ابزارهای هدف گذاری را وارد کنید. چه از یک برنامه استفاده کنید یا به سادگی از یک قلم و نوت بوک، ابزاری که برای تعیین هدف طراحی شده است می تواند شما را مسئول نگه دارد.

پیشاپیش، ابزارهایی را برای هر تیپ شخصیتی کارآفرین پیدا کنید و ابزاری را انتخاب کنید که به بهترین شکل به شما در تدوین اهداف، توسعه عادات خوب و ادامه مسیر کمک می کند.

ابزار هدف گذاری چیست؟

ابزار تعیین هدف یک برنامه، نرم افزار یا منبع فیزیکی است که هدف آن راهنمایی کاربر در تنظیم، اندازه گیری، ردیابی و دستیابی به اهداف است. این ابزارها اغلب دستورات یا چارچوبی را ارائه می دهند که فرآیند تعیین هدف را ساده می کند.

ابزارهای تعیین هدف دیجیتال شامل برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای تلفن همراه است که می‌توانند تجربه‌ای سفارشی‌سازی شده را بر اساس ورودی‌هایی مانند سرعت نوتیفیکیشن ترجیحی و چارچوب زمانی برای دستیابی به اهداف ارائه دهند.

یک ابزار دستی تعیین هدف می تواند به سادگی یک دفترچه یادداشت و خودکار باشد. مجلات و برنامه ریزان مختلفی برای تعیین اهداف و ارائه چارچوب ساختارمندتر طراحی شده اند. علاوه بر این، برخی از کارآفرینان از روش‌های لمسی برای تعیین هدف استفاده می‌کنند، مانند تخته‌های سفید بزرگ که می‌توانند برای یک تیم کوچک قابل مشاهده باشند.

مزایای استفاده از نرم افزارهای هدف گذاری چیست؟

نرم‌افزار هدف‌گذاری می‌تواند مفید باشد، به‌ویژه برای کسانی که در ایجاد اهداف در یک چارچوب جدید هستند. از برنامه ها و ابزارهای آنلاین یا دسکتاپ برای موارد زیر استفاده کنید:

. افزایش مسئولیت پذیری

. یادآوری های خودکار مکرر دریافت کنید

. از طریق ساختارهای پاداش داخلی، مانند نشان‌ها یا ردیف‌ها، خود را جشن بگیرید

. اهداف خود را قابل حمل کنید (به عنوان مثال، یک برنامه تلفن همراه یا ابزار آنلاین که با شما سفر می کند)

. با سازگاری نرم افزار با عادت های شما، تجربه خود را سفارشی کنید

. در چارچوب های موجود کار کنید (در مقابل “بالا دادن به آن”)

. بهبود همکاری تیمی برای رسیدن به اهداف شرکت

برای طرفداران قلم و کاغذ، این ابزارهای هدف گذاری لمسی هنوز مزایایی دارند. حرکت خراشیدن یا چک کردن موارد موجود در فهرست کارها یک نیروی محرک است. این ابزارها همچنین به کاهش زمان صفحه نمایش کمک می کنند، فضایی را برای doodling باز می کنند و به مصنوع فیزیکی موفقیت شما تبدیل می شوند.

18 ابزار تعیین هدف برای رشد شخصی و حرفه ای

انتخاب‌های بی‌پایانی در مورد ابزارهای هدف‌گذاری وجود دارد – و کنجکاو بودن در طبیعت کارآفرین است. در حالی که ممکن است وسوسه شوید همه ابزارهای توصیه شده را دانلود کنید، ممکن است به جای افزایش تمرکز، به نویز اضافه کنید.

این فهرست شامل برنامه‌های تلفن همراه با رتبه‌بندی بالا برای تعیین هدف، محصولات ردیابی هدف مورد علاقه و چند اصول اولیه آزمایش‌ شده و واقعی است. یک یا دو ابزار را انتخاب کنید که برای سبک زندگی یا کسب و کار شما مناسب است.

برنامه های موبایل برای هدف گذاری

1. ابزار تعیین هدف اساسی: Tally

چیست: Tally دارای یک رابط تمیز است که به شما امکان می دهد اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را در همان صفحه با یک عملکرد ساده با یک ضربه ردیابی کنید. پس از هر بازه زمانی تعیین شده، اهداف بازنشانی می شوند.

بهترین برای: پیگیری اهداف شخصی یا اهداف ساده تعریف شده (مانند تعداد کتاب هایی که می خواهید امسال بخوانید یا تعداد صفحات دستنوشته خود که امیدوارید بنویسید).

2. HabitBull

چیست: این برنامه ردیابی عادت، داده‌های پیشرفت شما را به روش‌های مختلف برش می‌دهد و آن‌ها را به صورت نمودار تجسم می‌کند، رگه‌ها و موفقیت کلی شما را ردیابی می‌کند. یک مؤلفه اجتماعی بحث های مرتبط را به هر صفحه هدف اضافه می کند تا بتوانید نکات را با دیگرانی که اهداف مشابهی دارند عوض کنید.

بهترین برای: دوستداران داده، کسانی که به دنبال انگیزه جامعه هستند.

3.ابزار تعیین هدف اساسی: BeFocused (تایمر پومودورو)

چیست: یک برنامه تایمر که می توانید آن را بر اساس عادت ها تنظیم کنید. مدت زمان فعالیت (مثلاً یوگا یا کار بر روی طرح تجاری خود)، مدت زمان استراحت و تعداد فواصل زمانی را که می خواهید در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید، تنظیم کنید. یک هشدار قابل تنظیم زمان شروع و توقف هر بازه را نشان می دهد.

بهترین برای: مدیتیشن و کار از خانه.

4. Way of Life راه زندگی

چیست: این برنامه تکمیل روزانه اهداف را ردیابی می کند، به ایجاد عادت ها کمک می کند و پیشرفت شما را در نمودارها نمایش می دهد. برای کمک به سازماندهی، یافتن و انعکاس اهداف خود، برچسب‌ها را در هر مجله هدف اضافه کنید و یادداشت بگذارید.

بهترین برای: کسانی که اهداف و وظایف زیادی دارند.

نمونه های بیشتری از نرم افزارهای هدف گذاری

5. Structured Daily Planner برنامه ریز روزانه ساختاریافته

چیست: یک برنامه وب که در همه دستگاه ها از طریق iCloud همگام می شود. با این نرم افزار ردیابی هدف، داده ها را وارد کنید و با سایر برنامه ها و ابزارهای ضروری مانند Google Cal و Apple Reminders همگام سازی کنید تا همه چیز را در یک مکان نگه دارید. به طور کامل برنامه ریز خود را با رنگ ها و نمادهایی که مکمل برند یا سلیقه شخصی شما هستند، سفارشی کنید.

بهترین برای: کسانی که نیاز به کاهش بی نظمی دارند.

6.ابزار تعیین هدف اساسی: Asana آسانا

چیست: نرم افزار مدیریت پروژه با عملکرد غنی که برای تیم های بزرگتر یا پروژه های پیچیده تر طراحی شده است. آسانا یک محصول Goals دارد تا به همسو کردن اعضای یک تیم در راستای مجموعه ای از اهداف کمک کند و همه را در مسیر خود نگه دارد. کارآفرینان جدید با بودجه می توانند نسخه رایگان این نرم افزار هدف گذاری را امتحان کنند.

بهترین برای: تیم هایی با هر اندازه، وارد کردن فرآیندهای فعلی به ابزار جدید، تعیین اهداف سازمانی گسترده با بخش های متحرک بسیاری.

7.ابزار تعیین هدف اساسی: Notion

چیست: یکی دیگر از ابزارهای مدیریت پروژه که برای تعیین و ردیابی اهداف به عنوان یک تیم طراحی شده است. این یک جایگزین مبتدی برای آسانا با قابلیت کشیدن و رها کردن، ادغام با صدها برنامه و الگوهای رایگان برای همه چیز، از فهرست راهنماهای افراد گرفته تا تعیین هدف و ردیابی است.

بهترین برای: تیم‌های کوچک، راه‌اندازی یک فرآیند مدیریت پروژه از ابتدا، ادغام چندین فهرست کارها.

8. Todoist

چیست: ابزار بهره وری با برنامه های دسکتاپ، وب و موبایل. این ابزار با عملکردی بیشتر از لیست کارهای انجام شده، به شما امکان می دهد وظایف را به پروژه ها منتقل کنید، رتبه بندی های اولویت را اضافه کنید و به آنها تفویض کنید. با الگوی Goal Tracker شروع کنید تا از Todoist برای تعیین هدف استفاده کنید.

بهترین برای: پیگیری اهداف کوتاه مدت مانند لیست کارهای روزانه یا هفتگی.

ردیاب های هدف کاغذی، برنامه ریزان و مجلات

9.ابزار تعیین هدف اساسی: Baronfig Clear Habit Journal

چیست: این مجله با مشارکت نویسنده جیمز کلیر بر اساس کتاب عادات اتمی او ایجاد شده است. این شامل چهار جعبه ابزار، ردیاب‌های سوراخ‌دار و راهنمای شروع در صورتی که کتاب را نخوانده‌اید.

بهترین برای: طرفداران جیمز کلیر، کسانی که خواهان یک رویکرد هدایت شده برای رسیدن به اهداف مبتنی بر عادت هستند.

10. Inkwell Press Productivity Co. inserts planner

چیست: درج ها و روکش ها به طور جداگانه فروخته می شوند تا بتوانید هر سال برنامه ریز خود را دوباره پر کنید و ضایعات را کاهش دهید. این رویکرد همچنین به شما امکان می‌دهد برنامه‌ریز خود را با صفحات و طرح‌بندی‌هایی که برای سبک تنظیم هدف شما بهترین کار را دارند، سفارشی کنید. بسته درج مخصوص تنظیم هدف را امتحان کنید.

بهترین برای: علاقه مندان به DIY، جنگجویان محیط زیست.

11. BestSelf Action Pads

چیست: یک برنامه ریز پروژه لمسی با اندازه فوق العاده با 52 صفحه قالب عمودی برای ترسیم وظایف و اهداف برای هر هفته. Weekly Action Pad را برای یک نسخه با فرمت افقی امتحان کنید.

بهترین برای: اهداف پروژه خاص.

12. کیت برنامه ریزی ضروری خلاقانه Clementine

چیست: یک برنامه ریز اقتصادی با صفحاتی که به عنوان محصولات دیجیتال خریداری می کنید و خودتان چاپ می کنید. 11 قالب صفحه وجود دارد که شامل برنامه ریز ماهانه، صفحه تعیین هدف، ردیاب عادت و لیست کارها می شود. فقط کافی است چاپ کنید، سوراخ کنید و در هر کلاسور قرار دهید (از قبل برای چاپ روی کاغذ 8.5 در 11 فرمت شده اند).

بهترین برای: هدف گذاری با بودجه.

13.ابزار تعیین هدف اساسی: Bullet Journal The Notebook

چیست: یک دفترچه یادداشت همراه برای تکمیل روش مجله گلوله، کتابی از رایدر کارول. با کتاب شروع کنید و از برنامه نوت بوک و همراه برای پیاده سازی آموخته های خود استفاده کنید. ???? پاداش: مصاحبه ما با رایدر را در پادکست Shopify Masters بررسی کنید.

بهترین برای: علاقه مندان به ذهن آگاهی.

ابزارهای تعیین هدف بیشتر

14. تقویم دیواری غول پیکر Things را برنامه ریزی کنید

چیست: یک تقویم دیواری با فرمت بزرگ که تصویری فوری از نقاط عطف شما در سال ارائه می دهد. یک نمای کلی از ضرب الاجل های بزرگ خود و تاریخ های مهم منتهی به آنها دریافت کنید.

بهترین برای: تعیین هدف خانواده یا تیم های کوچک راه اندازی، اهداف ماهانه.

15.ابزار تعیین هدف اساسی: تخته وایت بردهای فکری

چیست: یک تخته وایت برد چسبناک با پشت چسب قوی اما ملایم که می توان آن را در هر جایی اعمال کرد. از آن در دفاتر خانگی کوچک یا اتاق‌های هیئت مدیره بزرگ استفاده کنید یا تخته سفید موجود را دوباره روی سطح قرار دهید. همچنین یادداشت‌های چسبناک قابل استفاده مجدد Think Board را برای یک تخته کانبان لمسی امتحان کنید.

بهترین برای: هدف گذاری و برنامه ریزی به عنوان یک تیم، یک فضای طوفان فکری موقت برای رسیدن به اهداف مشترک

16. ردیاب دیوار اکریلیک تست کنید

چیست: یک پنل دیواری تمیز و قابل تنظیم برای حفظ اهداف شما. آن را در مکانی برجسته به عنوان یادآوری روزانه از اهداف بزرگ خود در هر بخش از مالی گرفته تا خانوادگی نصب کنید.

بهترین برای: اهداف بلندمدت فراگیر، انگیزه روزانه.

17. یادداشت های چسبناک پارچه و کاغذ

چیست: یادداشت های چسبنده ارتقا یافته در رنگ ها و اشکال غیرمنتظره، از جمله یادداشت های شفاف. از اینها در کنار یک تقویم دیواری یا تخته سفید برای تنظیم مجدد نقاط عطف، اهداف گروهی و واگذاری وظایف به یک تیم به روشی بصری و مشارکتی استفاده کنید.

بهترین برای: افزودن یادداشت به تابلوهای بینایی، ردیابی هدف به سبک کانبان.

18. فناوری های پوشیدنی و دستگاه های هوشمند

چیست: ردیاب های پوشیدنی برای تنظیم اهداف تناسب اندام و سلامتی رایج ترین هستند. به Fitbit و Apple Watch فکر کنید. حتی یک نسخه برای سگ شما وجود دارد. بطری‌های آب هوشمند و برنامه‌های مرتبط با آن، مصرف آب شما را ردیابی می‌کنند و یادآوری‌های دوره‌ای برای نوشیدن ارسال می‌کنند. HidrateSpark یا Equa را امتحان کنید.

اهداف دیگری مانند بهینه‌سازی خواب، کاهش مصرف انرژی در خانه، یا در مسیر حرکت در مسیر را می‌توان با استفاده از ابزارهای هوشمند اختصاصی تنظیم و ردیابی کرد. این ابزارها برای تعیین هدف اغلب دارای ردیابی خودکار پیشرفت هستند زیرا داده ها را بر اساس استفاده شما می خوانند.

بهترین برای: تعیین هدف شخصی، اهداف کوچک.

جعبه ابزار خود را بسته بندی کنید، به اهداف خود پایبند باشید

به عنوان یک کارآفرین، شما در حال حاضر به اندازه کافی در ذهن خود دارید. چه در حال تعیین چندین هدف تجاری یا یک هدف شخصی بلندمدت باشید، یک برنامه، ابزار یا دستگاه تعیین هدف می‌تواند به شما کمک کند. تیم خود را در همان صفحه قرار دهید و تعامل کارکنان را با نرم افزارهای مشترک بالا نگه دارید، یا پیشرفت اهداف کوچک را برای تیم خود با الگوی فهرست کارها یا برنامه هایی با نوارهای پیشرفت پیگیری کنید.

ابزارهای هدف گذاری می توانند مزایای زیادی برای بهره وری تیم و مدیریت زمان به ارمغان بیاورند و یادآورهای خودکار را ارسال کنند تا تمرکز خود را حفظ کنید و به سمت رویاهای خود حرکت کنید.

پرسش و پاسخ ابزارهای تعیین هدف

از چه ابزارهایی برای تعیین هدف استفاده می شود؟

چه اهداف شخصی، اهداف شغلی یا اهداف سازمانی تعیین کنید، ابزاری وجود دارد که برای کار مناسب است. برای انتخاب بهترین مورد برای نیازهای تعیین هدف خود، ترجیحات شخصی خود، میزان اتوماسیونی که ممکن است نیاز داشته باشید و چه کسی نیاز به دسترسی به ابزار دارد را در نظر بگیرید. ابزارهای هدف گذاری می توانند به سادگی یک مجله کاغذی یا به پیچیدگی نرم افزار مدیریت اهداف چند کاربره باشند.

کلیدهای تعیین هدف موثر چیست؟

هدف گذاری موثر شامل ایجاد اهداف واقع بینانه است که عبارتند از: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع. از این چارچوب به عنوان اهداف هوشمند یاد می شود. استفاده از اهداف SMART تضمین می کند که شما در مورد عملی بودن هدف خود در زمینه زندگی خود فکر کرده اید. این ساختار همچنین از شما می‌خواهد تا راه‌هایی را برای ردیابی پیشرفت از طریق اهداف قابل اندازه‌گیری تعیین کنید.

چند تکنیک هدف گذاری چیست؟

برخی از تکنیک های تعیین هدف شامل چارچوب هایی مانند: اهداف SMART (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع)، اهداف WOOP (آرزو، نتیجه، مانع و برنامه)، اهداف PACT (هدفمند، عملی، مستمر و قابل پیگیری) و OKR (اهداف و نتایج کلیدی). این سیستم ها می توانند شما را به تعیین اهداف دست یافتنی و ایجاد روش های ردیابی هدف ترغیب کنند که به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT