مورد آینده بازاریابی در سال 2021

5 پیش بینی در مورد آینده بازاریابی در سال 2021

زمان مطالعه 4 دقیقه

فرض کنید تابستان سال 2021 تمام شده است؛ واکسن Covid-19 به طور گسترده‌ای توزیع شده است و زندگی مردم، خرید و فروش به حالت عادی و سابق برگشته است. رکود اقتصادی بیش از حد تحمل نیست و اقتصاد رو به رشد است و احتمالا مدیر یک شرکت اقتصادی به این فکر می‌کند که بورس و هر عامل اقتصادی دیگری در حال رشد است. در این مقاله در مورد آینده بازاریابی در سال 2021 صحبت خواهم کرد که کارشناسان Forbes آن را ارایه داده‌اند.

۵ پیشبینی در مورد آینده بازاریابی در سال 2021 :

۱) تبلیغات و بازاریابی سنتی کاملا محو نخواهند شد

مورد آینده بازاریابی در سال 2021 تبلیغات

راه‌های ارتباطی مانند SMS سالها است که در بازاریابی و فروش محصولات دخیل هستند و احتمالا حالا حالا‌ها از جمع ما نخواهد رفت. اما برای تبلیغ بهتر پلتفرم پیام رسانی RCS GOOGLE با ایجاد ارتباط چندگانه آینده پیامک را در تلفن همراه خواهند داشت.

البته پلتفرم B2B را نباید فراموش کنیم. در کل پیش بینی می‌شود تا پایان فراگیری ویروس جهانی کرونا، کسب و کار‌های کوچک و خانگی ضعیف بسته می‌شوند و جای آن را شرکت‌های بزرگ خواهند گرفت. رستوران‌های کوچک بسته شده و رستوران‌های زنجیره‌ای باز خواهند شد. فروشگاه‌های کوچک کنار خواهند رفت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گسترش خواهند یافت.

پیش بینی می‌شود کسب و کار بیمه‌ها و بانک‌ها هم گسترش می‌یابد و البته مهم‌تر از تمامی کسب و کار‌های ذکر شده، فروشگاه‌های اینترنتی هستند که بیشترین پیشرفت را در سال‌های نزدیک خواهند کرد.

۲) مکالمات بازریابی به مکالمات تجاری سوق پیدا می‌کنند

مورد آینده بازاریابی در سال 2021 پشتیبانی

باید شما بند تجاری برای خودتان ایجاد کنید و برای آن در هر شبکه اجتماعی کانالی ایجاد کنید تا مخاطبان در موقع جستجو با اطلاعات رسمی مواجه شوند. زمانی که بخشی از بازار را با خدمات یا کالا‌های خود بدست آورید باید بتوانید تماس‌های آنها را پاسخ بدهید.

هر چقدر فروش شما بیشتر باشد باید تیم پاسخگویی و پشتیبانی شما فعال‌تر و بزرگ‌تر باشد. پیش بینی می‌شود تا سال 2021 با استفاده از سیستم‌های الکترونیک و هوش مصنوعی، شما می‌توانید علاوه بر دریافت نظر مشتریان، پیام آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید محصول مورد نیاز آنها را تشخیص دهید. هیچوقت نظرات مشتریان را بی‌اهمیت یا کم اهمیت در نظر نگیرید زیرا این تماس‌ها و نظرات می‌توانند برای شما نردبانی برای پیشرفت باشد.

انتقادات آنها باعث عیب یابی محصولات‌تان می‌شود. شیوه صحبت تیم پشتیبانی شما هر چقدر دوستانه‌تر باشد مشتریان را بیشتر تشویق می‌کند تا دوباره از شما خرید انجام دهند. در ضمن از ظرفیت فوق العاده تبلیغ در این تماس ها غافل نشوید.

۳) خدمات مبتنی بر چت باکس‌ها و هوش مصنوعی افزایش می‌یابد

مورد آینده بازاریابی در سال 2021 چت باکس

برند های موفق و در حال حاضر از Chatbots استفاده می‌کنند. این پیامرسان‌های تبلیغاتی در هنگام ورود به سایت و همچنین داخل پیام رسان‌ها کار می‌کند. این ربات‌ها راه ارتباطی میان سازنده کالا و ارائه دهنده خدمات است که به هر دو طرف کمک می‌کند. سازندگان، محصولات خود را تبلیغ کرده و بفروش می‌رسانند و مصرف کنندگان کالا ها و خدمات مورد نیاز خود را بدست می‌آورند. این ربات‌ها بسیار بهتر از تماس های تلفنی کالا‌ها را تبلیغ می‌کند یا در مورد آن توضیح می‌دهند. امکان ارسال تصاویر محصولات، بهترین قابلیت هوش مصنوعی خواهد بود.

۴) تبلیغات بسیار شخصی سازی می‌شوند

مورد آینده بازاریابی در سال 2021 شخصی

برند ها از استراتژی به نام Ominchannel استفاده می‌کردند، که مبتنی بر صبر زیاد و زمان طولانی است. شیوه کار این استراتژی به این صورت است که با تبلیغات خاص، همراه با گذر زمان و ایجاد درک صحیح و اثبات کیفیت محصول در ذهن مشتری است. اما با به وجود آمدن ویروس کرونا این برنامه دیگر صرفه اقتصادی ندارد و شرکت‌ها در سال 2020 مجبور شدند برنامه‌ای اتخاذ کنند تا سریع‌تر به فروش و درآمد زائی برسند.

پیش بینی می‌شود اگر کرونا تا سال 2021 از میان برود، برنامه بعد از این سال مانند قبل مبتنی بر صبر و شکیبایی خواهد بود تا مشتراین سراغ محصولات بیایند. اما در صورتی که کرونا تا آن زمان از میان نرود باید فروشگاه‌ها و برند‌های تجاری بزرگ برنامه‌ای بسازند تا طبق آن بیشترین فروش را بر پایه شخصی سازی تبلیغات به کارگیرند تا در کمترین زمان به بالاترین بازدهی برسند.

۵) بازاریابی بر پایه شبکه های اجتماعی تغییر نخواهد کرد

مورد آینده بازاریابی در سال 2021 فیسبوک

وضعیت تا سال 2022 با هر شرایطی، تبلیغات برای دو غول رسانه‌ای بزرگ جهان یعنی گوگل و فیسبوک ثابت خواهد ماند. تصمیمات دولت آمریکا بر روی کسب و کار‌های سراسر جهان تاثیر گذار است اما این دو شرکت تاثیر پذیری از انتخابات 2020 آمریکا نخواهند داشت و این دو شرکت همچنان بیشترین تاثیر را در تبلیغ شرکت‌ها و برند سازی دارند.

تمامی مطالب بالا و پیش بینی‌ها در مورد آینده بازاریابی در سال 2021 را کارشناسان Forbes تایید کرده‌اند؛ اما به یک شرط و آن هم واکسیناسیون شدن کل مردم جهان در برابر ویروس کرونا تا انتهای تابستان 2021 است. اگر این اتفاق نیافتد تقریبا همه چیز متفاوت خواهد بود. اگر قصد تبلیغات اینترنتی مانند گوگل ادوردز را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با ویزا و مستر کارت مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT