توسعه دهندگان UX

5 روشی که توسعه دهندگان UX بر سئو تاثیر می گذارند

زمان مطالعه 8 دقیقه

تجربه کاربری برای هر توسعه‌دهنده یا طراح وب بسیار مهم است. تنها راه برای اطمینان از ارائه یک وب سایت موفق این است که اطمینان حاصل شود که کاربر نهایی یا مشتری با استفاده از آن احساس راحتی می کند. تاثیرات مثبت توسعه دهندگان UX در سئو را در ادامه بخوانید.

با این حال، آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که استراتژی‌هایی که برای ارتقای تجربه کاربری به‌عنوان توسعه‌دهنده یا طراح وب استفاده می‌کنید، می‌تواند بر نحوه واکنش موتورهای جستجو به یک وب‌سایت نیز تأثیر بگذارد.

اگرچه بسیاری از طراحان تصور می کنند که SEO (بهینه سازی موتور جستجو) کار یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوا است، عناصر طراحی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

پس از همه، تعریف بهینه سازی ​”عمل ایجاد بهترین نسخه از یک منبع است.”

بنابراین، UX و SEO چگونه به هم مرتبط هستند؟

افزودن UX به یک استراتژی سئوی موفق

سئو قبلا آسان بود. برای متمایز شدن در نتایج جستجو، فقط باید یک صفحه پر از کلمات کلیدی و عبارات زیادی را که ممکن است پر کنید. حالا، کمی پیچیده تر است.

رهبران توسعه موتورهای جستجو، مانند گوگل و بینگ، می دانند که برای حفظ آنها باید تجربیات عالی را به مشتریان خود ارائه دهند. در این چشم انداز جدید متمرکز بر تجربه، SEO و UX اهداف مشترکی دارند.

موتورهای جستجو فقط نمی خواهند به مشتریان پاسخی برای سوالاتشان ارائه دهند. در عوض، گوگل و رقبای آن از هوش مصنوعی گرفته تا الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که نتایج جستجو دقیق، مرتبط و جذاب هستند.

به همین ترتیب، تجربه کاربری در مورد دسترسی آسان کاربران به اطلاعات و منابع مورد نظر است.

اکنون که SEO یک رویکرد چند رشته ای است، UX تنها یکی از ابزارهای ضروری است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا وب سایت های خود را به درستی بهینه کنند.

عکس

جایی که توسعه دهندگان UX بر سئو تأثیر می گذارند

ارتباطات زیادی بین UX و نمایه‌سازی سایت وجود دارد.

همه ما می دانیم که از سال 2018، سرعت سایت به یک عامل مهم رتبه بندی برای شرکت ها در جستجوی نتایج جستجوی بهتر تبدیل شده است. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، این به شما بستگی دارد که اطمینان حاصل کنید که عناصر زیادی وجود ندارد که باعث کاهش وزن یک وب‌سایت شود که مانع از ارائه نتایج سریع شود.

نرخ پرش یکی دیگر از عوامل مهم در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو است. هنگامی که مشتریان روی یک وب سایت کلیک می کنند، گوگل می خواهد ببیند که آنها پاسخ های مورد نظر خود را دریافت می کنند. اگر درک ناوبری شما دشوار است، یا مشاهده اطلاعات صحیح در یک صفحه آسان نیست، کاربران نهایی فقط دکمه بازگشت را می زنند.

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه تأثیرگذاری توسعه دهندگان بر سئو با استراتژی های UX خود بیندازیم.

1. ناوبری سایت و سهولت استفاده

بر کسی پوشیده نیست که مصرف کنندگان دیجیتال امروزی تمایل به سایت هایی با استفاده آسان دارند.

یک وب سایت پیچیده با رتبه بندی صفحات برای شرایط مختلف ممکن است ایده ای عالی برای سئو به نظر برسد. با این حال، از دیدگاه UX، هرچه پیمایش در وب سایت شما آسان تر باشد، کاربران نهایی شما بیشتر سود خواهند برد.

طبق مطالعه ای از Ahrefs، صفحات بهینه سازی شده که برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند، می توانند از رتبه دهی ده ها صفحه برای اصطلاحات مشابه سودمندتر باشند. در عین حال، اگر موتورهای جستجو به دلیل استراتژی ناوبری ضعیف سایت در خزیدن تمام صفحات شما مشکل داشته باشند، برخی از صفحات ایندکس نمی شوند.

عکس

بنابراین، چگونه می توان ناوبری و سئو را به طور همزمان بهبود بخشید؟ ابتدا ساختار مناسب سایت خود را دنبال کنید، دسته ها و زیر مجموعه ها در صفحه خرده فروشی به مشتریان کمک می کنند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. یک ساختار پیوند داخلی محکم به خزنده ها اجازه می دهد تا وب سایت شما را بررسی کرده و هر صفحه ضروری را به صورت جداگانه ایندکس کنند.

هنگام طراحی یک وب سایت برای پتانسیل UX و SEO، ناوبری را ساده نگه دارید.

2. طرح بندی صفحه کاربر پسند

موارد بی شماری وجود دارد که طراحی و قالب بندی ضعیف چیدمان پتانسیل سئو را مختل می کند. به عنوان مثال، بهم ریختن یک صفحه با اطلاعات بیش از حد، خواندن و فهرست بندی آن را سخت تر می کند. در عین حال، اگر صفحات شما جذاب و قابل پیمایش آسان نیستند، مشتریان به احتمال زیاد دکمه بازگشت را فشار می دهند.

عکس

اگر مشتریان به یک وب‌سایت بیایند و بلافاصله آن را ترک کنند، این به موتورهای جستجو می‌گوید که آنچه را که نیاز دارند در آن صفحات پیدا نمی‌کنند. این بدان معناست که گوگل شما را در جایگاه پایین تری در SERP ها قرار می دهد.

بنابراین، چگونه می‌توانید طرح‌بندی‌های خود را UX و SEO پسندتر کنید؟

. صفحات دسته بندی خود را به درستی تنظیم کنید: بگویید که در حال ایجاد یک صفحه وبلاگ برای مشتری خود هستید. آنها می خواهند همه وبلاگ های خود را در یک صفحه اصلی لیست کنند و در عین حال به مکان های جداگانه برای هر مقاله پیوند دهند. طراحی که حجم زیادی از محتوا را از هر وبلاگ در صفحه اصلی قرار می دهد، می تواند برای UX و SEO مشکل ساز باشد. این بدان معناست که مشتریان شما باید بیشتر حرکت کنند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. در عین حال، موتورهای جستجو هرگز نمی دانند که آن صفحه اصلی را برای کدام کلمات رتبه بندی کنند. از سوی دیگر، فهرست کردن وبلاگ ها در کارت های کوچکتر، همانطور که فابریک در این مثال انجام می دهد، مرتب سازی از طریق محتوا را آسان تر می کند.

. هدرها و برچسب ها: مشتریان شما و موتورهای جستجو معمولاً صفحات شما را “اسکن” می کنند. هنگام تلاش برای بهبود UX و SEO به طور همزمان، باید اطمینان حاصل کنید که یافتن سریع اطلاعات مهم آسان است. تگ های هدر 1 یا H1 می توانند با نشان دادن بخش های مهم وب سایت شما به مخاطبان شما کمک کنند. برچسب‌های عنوان همچنین اطلاعات بیشتری در مورد عبارتی که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید به موتورهای جستجو می‌دهد. سازماندهی محتوای خود در ساختاری که چشم ها را به سمت پایین بکشد همچنین به این معنی است که مشتریان شما بیشتر در وب سایت شما باقی خواهند ماند. این به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای با کیفیت و مرتبط دارید.

. از تصاویر و ویدیوها نهایت استفاده را ببرید: رسانه های بصری فقط یک راه عالی برای جذب مخاطب نیستند. با فیلم ها و تصاویر، می توانید اطلاعات حیاتی بیشتری را در قالبی سریع و راحت منتقل کنید. این منجر به رضایت بیشتر مخاطبان شما از دیدگاه UX می شود. با این حال، محتوای بصری برای سئو نیز عالی است. شما می توانید هر تصویر را با متن جایگزین و توضیحات متا بهینه کنید. این بدان معناست که شما هم در نتایج جستجوی اصلی و هم در جستجوی تصاویر در گوگل شانس بیشتری برای رتبه بندی دارید.

3. استفاده از داده های جستجو برای اطلاع از معماری سایت

امروزه سئو کمتر در مورد ساخت صدها صفحه فرود برای پرس و جوهای فردی است. در حال حاضر، مهم تر است که یک رویکرد ساده و بدون درهم ریختگی در مورد وب سایت خود داشته باشید. سئو می تواند تعیین کند که چه نوع معماری برای یک وب سایت موفق نیاز دارید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای سئوی تجارت الکترونیک رتبه بندی کنید. هزاران کلمه مرتبط وجود دارد که به آن عبارت جستجوی اولیه متصل می شود. به جای ایجاد ده ها صفحه مختلف که سعی می کنند عبارات متمایز را رتبه بندی کنند، می توانید بسیاری از ایده های دیگر را همزمان با یک محتوای بزرگتر و با جزئیات بیشتر پوشش دهید.

اگر موضوعی خیلی بزرگ است که نمی‌تواند همه چیز را در یک صفحه پوشش دهد، ممکن است تصمیم بگیرید چیزی به نام محتوای “ستون” خارج از عبارات اصلی خود ایجاد کنید. این شامل استفاده از یک صفحه اصلی است که در آن همه موضوعاتی را که پوشش خواهید داد بحث می کنید. سپس، چندین صفحه فرعی کوچکتر طراحی می‌کنید که به آن ستون مرکزی پیوند می‌دهند.

یک بار دیگر، این به موتورهای جستجو کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و صفحات شما را فهرست کنند و در عین حال به مشتریان در یافتن اطلاعات صحیح کمک کنند. در همان زمان، صفحات بیشتری را در یک وب‌سایت ترکیب می‌کنید و هر چیزی را که ممکن است اعتبار سایت شما را کاهش دهد یا ارزش کافی را ارائه ندهد، حذف می‌کنید.

4. بهبود فهرست SERP وب سایت

به راحتی به عنوان یک توسعه دهنده فراموش می کنیم که اولین تجربه یک مشتری با یک وب سایت همیشه در صفحه اصلی آن سایت اتفاق نمی افتد. معمولاً وقتی مشتریان شما به دنبال راه حلی برای مشکل هستند، در عوض وب سایت شما را در نتایج موتور جستجو پیدا می کنند.

این به این معنی است که باید اطمینان حاصل کنید که در اینجا برداشت درستی از خود ایجاد کرده اید:

چند راه وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند مطمئن شوند که فهرست‌های موتور جستجویی که برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند، بی‌نقص است. به عنوان مثال، یک برچسب عنوان معقول برای هر صفحه که شامل کلمات کلیدی مناسب است برای SEO و UX عالی است. برچسب عنوان به مشتریان شما امکان می دهد بدانند در مکان مناسبی هستند و به آنها کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

به یاد داشته باشید، حدود هشت کاربر از هر ده کاربر در موتورهای جستجو می گویند که اگر عنوان قانع کننده باشد، روی آن کلیک می کنند.

یکی دیگر از مؤلفه‌هایی که شما به‌عنوان توسعه‌دهنده یا طراح بر روی آن کنترل دارید، «ریچ اسنیپت» است. ریچ اسنیپت ها تکه های آموزنده ای از محتوا هستند که گوگل به فهرست جستجو اضافه می کند تا به برجسته شدن آن کمک کند. می‌توانید از افزونه‌های rich snippet در یک وب‌سایت استفاده کنید تا به Google بگویید چه نوع اطلاعات اضافی را می‌خواهید در یک صفحه قرار دهید.

برای مثال، ممکن است بخواهید رتبه‌بندی‌های یک شرکت در نتایج جستجوی شما نشان داده شود تا مشتریان بتوانند میزان اعتمادشان را ببینند:

5. رتبه بندی مشاغل محلی

هنگامی که یک وب سایت برای یک شرکت ایجاد می کنید، به راحتی می توانید رتبه بندی های محلی را فراموش کنید. ما دنیای دیجیتال را راهی برای دسترسی به افراد بی‌شماری در سراسر جهان می‌بینیم. زمانی که شما یک محدوده جهانی برای کار دارید، نادیده گرفتن سفارشات محلی آسان تر است.

با این حال، به عنوان یک توسعه‌دهنده، می‌توانید شانس شرکت را برای جذب مخاطبان محلی مناسب و افزایش اعتبار آن افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید با اطمینان از اینکه اطلاعات دایرکتوری صحیح در وب سایت مشتری و نمایه های رسانه های اجتماعی ظاهر می شود، شروع کنید.

گزینه دیگر ایجاد صفحات مکان اختصاصی برای هر منطقه ای است که شرکت به آن خدمات می دهد. این کار مشتریان را برای یافتن جزئیات تماس مورد نیاز برای مکان خاص خود آسان تر می کند.

در عین حال، صفحاتی که به دقت برای رتبه بندی مکان های خاص بهینه سازی شده اند، توجه بیشتری را به ویژه از موتورهای جستجو جلب خواهند کرد. هر چه مشتری شما بتواند بیشتر از چشم انداز موتور جستجو را پوشش دهد، شانس بیشتری برای جذب مشتریان و سرنخ های جدید خواهد داشت.

ترکیب SEO و UX

در دنیایی که تجربه برای هر کسب و کاری بسیار مهم است، جای تعجب نیست که UX و SEO بیشتر با هم ترکیب شوند. اگر می دانید کجا می توانید آنها را پیدا کنید، زمینه های زیادی وجود دارد که SEO و UX با هم هماهنگ هستند. بهبود رتبه سئوی مشتری با استفاده از UX فقط به این معنی نیست که صفحات آنها دیگر سریع بارگذاری شوند.

استراتژی‌های ساده، مانند اطمینان از اینکه دکمه فراخوان در صفحه موبایل قابل کلیک است، می‌تواند به طور همزمان پتانسیل UX و عملکرد سئو وب سایت را افزایش دهد. در عین حال، افزودن تصاویر و متن جایگزین به یک وب سایت، اطلاعات بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد و در عین حال زمینه را به محتوای شما اضافه می کند.

کلید موفقیت درک نحوه کار SEO و UX با یکدیگر است. اگر به SEO و UX به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع برای ارائه تجربه آنلاین بهتر به کاربران نهایی نگاه کنید، دستیابی به اهداف طراحی مناسب بسیار آسان تر است.

البته، درست مانند هر استراتژی دیگری، ارزش آن را دارد که مطمئن شوید برای پیگیری نتایج کمپین های UX و SEO خود وقت بگذارید. بررسی کنید که کدام سیستم ها به شما کمک می کنند و مشتریان را از منظر سئو با استراتژی های طراحی و توسعه بررسی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT