بهترین ابزار پروفایل سازی

7 بهترین ابزار پروفایل سازی مهارت برای شغل شما

زمان مطالعه 6 دقیقه

پروفایل مهارت راهی برای سنجش نقاط قوت شما و کمک به شما در پیشرفت شغلی است. در اینجا برخی از بهترین ابزارهای پروفایل مهارت آورده شده است. بهترین ابزار پروفایل سازی برای مهارت های شما را در ادامه معرفی کرده ایم.

داشتن تصویری واضح از مهارت ها و ضعف های خود در جستجوی شغل شما مهم است. همچنین مهم است که بتوانید درک کنید که به عنوان یک کارمند چقدر با دنیای شرکت سازگاری دارید.

برخی از گزینه های مفید اغلب به شکل ابزارهای پروفایل مهارت ها هستند. با این ارزیابی‌های آنلاین، آزمون‌های سبک شخصیت و موارد دیگر، می‌توانید خودتان، مهارت‌هایی که دارید و همچنین حوزه‌هایی که ممکن است به تمرکز بیشتری نیاز داشته باشند، بهتر بشناسید. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از آنها بیندازیم.

1.بهترین ابزار پروفایل سازی: O*NET Interest Profiler

O*NET Interest Profiler یک ابزار خود ارزیابی است که به شما کمک می کند علایق، مهارت ها و توانایی های خود را تعیین کنید. این فهرست کاملی از هر کار ممکنی نیست که می توانید انجام دهید، اما به شما ایده خوبی از نوع مشاغلی می دهد که ممکن است برای شما ایده آل باشد.

این ابزار خود تحلیلی در قالب پرسشنامه ای متشکل از 60 گویه می باشد. از مدل RIASEC (واقع گرایانه، تحقیقی، هنری، اجتماعی، سازمانی و متعارف) به عنوان پایه و اساس خود استفاده می کند. این آزمون شامل یک بخش Job Zone است که فهرستی از مشاغلی را که می‌خواهید بر اساس سطح آموزش و مهارت‌هایی که دارید یا می‌خواهید در آینده کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد.

شما می توانید از بین پنج پاسخ مانند «نپسندیدن شدید»، «نپسندیدن»، «مطمئن نیستم»، «به شدت پسندیده» و «پسندیدن» یکی را انتخاب کنید. پس از آن، امتیازی دریافت خواهید کرد که علاقه شما به انجام کار از نوع خاصی را پیش بینی می کند. ابزار Interest Profiler به عنوان بخشی از تلاش مشترک وزارت کار ایالات متحده و مرکز ملی توسعه O*NET توسعه یافته است.

2.بهترین ابزار پروفایل سازی: The Holland Code Interest Assessment

ارزیابی کد بهره هلند یک راه عالی برای فهمیدن اینکه چه پروفایل های شغلی و محیط های کاری برای شما بهتر کار می کنند است. سوالات بر اساس کدهای بهره هلند است که می تواند به شما کمک کند تا ایده واضح تری از انواع مختلف محیط های کاری متناسب با شخصیت خود داشته باشید.

کد علاقه هلند به شما امکان می دهد استعدادها و مهارت های خود، ویژگی های رفتاری و شخصیتی که دارید و نوع کاری که برای شما مهم است را شناسایی کنید. شما می توانید برای پیشرفت این مهارت ها و قابلیت ها تلاش کنید تا در شغل یا سازمان خود پیشرفت کنید.

کد بهره هلند شما بر اساس مدل RIASEC است که می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا مشاغلی وجود دارد که با شخصیت کلی شما مطابقت دارند یا خیر و جستجوی شغل خود را حتی بیشتر محدود می کند.

3. تطبیق مهارت های CareerOneStop

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا برای یک شغل خاص مناسب هستید؟ هنگام درخواست برای یک موقعیت، مهم است که به یاد داشته باشید که همه کارفرمایان به دنبال مجموعه مهارت های یکسانی نیستند.

ابزار تطبیق مهارت ها پرسشنامه ای است که سطوح مهارت شما را در زمینه های شغلی مانند حل مسئله، خدمات مشتری، مشاغل اداری، تجارت، مدیریت و موارد دیگر قضاوت می کند. رتبه بندی ها بر اساس نمره از “مبتدی” تا “پیشرفته” است.

این ابزار به شما کمک می کند تا با نگاه کردن به همه توانایی های خود در یک مکان و تطبیق آنها با حوزه های شغلی خاص، بیشترین بهره را از مهارت های خود ببرید. به این ترتیب، می توانید ببینید نقاط قوت و ضعف شما کجاست و چگونه با مشاغل مختلف مرتبط است.

4. آزمون حسابرسی مهارت های Career Smart

آزمون حسابرسی مهارت‌های هوشمند حرفه‌ای به‌منظور ارائه گزارش عملی در زمینه‌های مهارت فعلی شما و ارائه راهنمایی در مورد مهارت‌هایی که برای شما مفیدتر است، طراحی شده است.

از شما خواسته می شود که به چهل مورد در مورد اینکه چقدر خوب انجام می دهید یا می توانید در هر مهارت انجام دهید، امتیاز دهید. این به شما تصویر واضحی از موقعیتی که از نظر مهارت‌هایتان دارید و زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارند، می‌دهد.

پس از تکمیل، ارزیابی را در اختیار شما قرار می دهد و منابعی را پیشنهاد می کند که برای پیشرفت حرفه ای برای شما مهم است. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای ارتقای مهارت خود یا تیمتان استفاده کنید و شغلی را پیدا کنید که در آن عالی هستید.

5.بهترین ابزار پروفایل سازی:  16 تست شخصیت

تست 16 شخصیت یک خودآزمایی است که به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد خود را در روابط بین فردی خود بیاموزید. با پاسخ دادن به چند سوال، می توانید تا 16 شخصیت منحصر به فرد را کشف کنید. می توانید بیاموزید که چگونه شخصیت شما بر روابط شما با دیگران تأثیر می گذارد و برای بهبود آنها گام بردارید.

این آزمون از اصول نشانگر نوع Myers-Briggs استفاده می کند، که به شما کمک می کند تمایلات طبیعی خود را در روابط، کار و موارد دیگر درک کنید. این که توسط روانشناسان بالینی ایجاد شده است، می تواند به شما در ارزیابی نحوه پاسخگویی شما به افراد، وظایف و محیط های مختلف کمک کند. این آزمون بر جهت گیری های روانشناختی رایج مانند برون گرایی و درون گرایی متکی است.

این یک راه سرگرم کننده برای شناخت بهتر خود است – و همچنین می تواند به شما کمک کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنید. حتی می تواند توسط کارفرمایان برای تعیین اینکه آیا شما برای کار در تنظیمات تیمی مناسب هستید یا خیر استفاده می شود.

6. تست شخصیت DISC

تست DISC ابزار دیگری است که به شما کمک می کند تا نوع شخصیتی را که بیشتر شبیه آن هستید شناسایی کنید. همچنین می تواند برای تعیین نقاط قوت یا ضعف خاص شما استفاده شود. شما به سوالات چند گزینه ای در مورد نحوه واکنش خود به موقعیت ها و رویدادهای مختلف پاسخ خواهید داد، مانند:

. “بیشترین شکلی که من خودم را می بینم این است…”

. “وقتی در یک رویداد با افراد زیادی هستم که هنوز ندیده‌ام، به احتمال زیاد…”

DISC مخفف Dominance، Influence، Steadiness و Conscientiousness است. این آزمون گزارش مفصلی را در اختیار شما قرار می دهد که شامل توصیفی از تیپ شخصیتی شما و مشاغل یا زمینه هایی است که احتمالاً در آنها برتری دارید.

7. تست هوش هیجانی برکلی

اگر تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که مجبور شده اید با شخص دیگری همدردی کنید و نتوانید بفهمید که او چه احساسی دارد، می دانید که چقدر می تواند ناامید کننده باشد، درست است؟ تست هوش هیجانی برکلی تستی آسان برای سنجش توانایی شما در تشخیص و شناسایی احساسات دیگران بر اساس حالات چهره آنهاست.

این آزمون از شما می‌خواهد که به عکس‌های چهره‌ها با حالت‌های مختلف نگاه کنید و سپس بر اساس آن عکس‌ها به سوالات پاسخ دهید. در نهایت، ابزاری عالی برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی مانند خودآگاهی، آگاهی اجتماعی، و مدیریت روابط در صورت استفاده همراه با ابزارهای دیگر است.

مهارت ها و علایق خود را بشناسید

اگر در جستجوی تغییر شغل هستید، یکی از اولین گام‌ها در جستجوی شغل، ارزیابی مهارت‌ها و علایق خود است.

هنگامی که درک بهتری از آنچه روی میز می آورید داشته باشید، تصمیم گیری آگاهانه در مورد جایی که بعداً می روید آسان تر می شود. این ابزارهای پروفایل ‌سازی مهارت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت در مورد مهارت‌های خود به‌صورت رایگان بینش کسب کنید، بنابراین حتماً امروز آن‌ها را امتحان کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT