انتخاب قالب وردپرس بهترین

8 نکته که در انتخاب قالب وردپرس باید دقت کرد

زمان مطالعه 5 دقیقه

انتخاب از میان ده‌ها هزار تم وردپرس که اکثر آنها هم عالی هستند، واقعا کار دشواری است! سلیقه هر شخص متفاوت است و هر کس درک متفاوتی از زیبایی دارد پس ما نمیتوانیم در انتخاب به شما پیشنهاد دهیم. اما با خواندن این مقاله هر چیزی که برای انتخاب قالب وردپرس اصل و باکیفیت نیاز دارید را خواهید دانست.

نکات مهم در انتخاب قالب وردپرس

دقت کنید که در طراحی تم ها، از قالب‌های یکسان استفاده نمی‌شود و شاید کادر یک تم برای نوشتن مطلب شما کوچک باشد. در ادامه مقاله ۸ نکته اساسی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بخوبی یک تم انتخاب کنید.

۱) یک قالب وردپرس سبک (کم حجم) انتخاب کنید

طرح زمینه (تم) که شما انتخاب می‌کنید بخش بزرگی از صفحه اصلی سایت شما را شامل می‌شود و بیشترین تاثیر را در سرعت و زمان بارگذاری صفحه دارد.

 آزمایشاتی انجام شده است که نشان می‌دهد زمان بارگذاری تم های سبک، نسبت به تم های سنگین ۴۲ درصد کم تر است! سرعت بارگذاری سایت شما برای همه موارد از تجربه کاربر گرفته تا SEO تا نرخ تبدیل مهم است، بنابراین نکته کم اهمیتی نیست که بتوانید از آن چشم پوشی کنید.

 بنابراین، چگونه می‌توان سبک بودن یک پس زمینه را تشخیص داد؟ شما می‌توانید سبک بودن تم ها را با استفاده از ابزار Gtmetrix یا Google page speed تشخیص دهید. شما می توانید یکی از تم های رایگان را از اینترنت دانلود کنید و در سایت Poopy.life نصب کنید و با ابزار Gtmetrix آن را آزمایش کنید‌.

 یکی دیگر از راه های امتحان کردن تم ها بارگذاری و آزمایش آن در سایت شماست که البته بهترین شیوه نیست.

۲) به دنبال چیزی باشید که بتوانید آن را تغییر دهید

انتخاب قالب وردپرس کم حجم

WordPress Coustumiszer ابزاری است که می‌توانید هر قالب را مطابق سلیقه خود سفارش سازی کنید. برخی از تم ها امکانات بیشتری در اختیار شما می‌دهد و قابلیت‌های بیشتری در دسترس است. اما این تم ها معمولا نسخه pro یا پیشرفته هستند که هزینه اضافه‌ای برای دسترسی به آن نیاز است.

۳) یادتان باشد پلاگین plugin ها عملکرد بهتری دارند

 شاید هنگام انتخاب تم بخواهید یک تم با بالاترین میزان قابلیت‌ها را انتخاب کنید، نظر ما در این مورد منفی است. بهتر است از تم های با عملکرد ساده‌تر و سبک‌تر استفاده کنید.

 اضافه کردن افزودنه‌های مختلف به تم شما باعث می‌شود جابجایی یا تغییر آنها دشوار نباشد. شکی در بهتر بودن تم های طراحی شده از نظر زیبایی نیست، اما در زمینه کارایی اینطور نخواهد بود.

راه حل هم برای این مشکل وجود دارد، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که به جای استفاده از تم هایی که تمام خدمات افزونه‌ها را یکجا دارد، تمی را انتخاب کنید که ساده باشد ولی افزونه‌ها را خوب اجرا می‌کند.

 به عنوان مثال، اگر می‌خواهید موضوعی ارائه دهد که قابلیت built-in builder را داشته باشد، ممکن است مشکلاتی براتون بوجود بیاید که برای رفع این مشکل از پلاگین‌های واسط به نام Elementor استفاده کنید.

 به همین ترتیب‌، اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیکی را راه اندازی کنید، می‌توانید از تمی مانند Airi استفاده کنید که برای ادغام با افزونه WooCommerce مخصوص تجارت الکترونیکی ساخته شده است.

یا اگر می خواهید یک دوره آنلاین راه اندازی کنید، تم Astra از نظر ما بهتر است. زیرا قابلیت های آموزشی را در خود جای داده است. از حدود یک سال پیش تم ها با قابلیت ترکیب بهتر و کاربردی‌تر با افزونه‌ها، وارد مرحله جدیدی شده است. احتمالا در سال‌های نزدیک مشکلات این نوع تم ها بر طرف خواهد شد.

۴) تم‌های رسپانسیو را انتخاب کنید

انتخاب قالب وردپرس رسپانسیو

 اکنون ترافیک تلفن همراه حدود ۵۰٪ از ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهد که این عدد رشد روز افزون دارد.

این تم‌ها دسته‌ای از تم‌ها هستند که برای هر دستگاه متناسب با آن نمایش داده می‌شود. برای ترافیک‌های مختلف اینترنت و البته برای دستگاه های ویندوز، IOS و اندروید نوع نمایش متفاوت خواهد بود.

از سال ۲۰۲۰ تمامی تم‌ها باید رسپانسیو باشند. اما متاسفانه این قابلیت در تمامی تم‌ها برخلاف ادعاهایشان به درستی اجرا نمی‌شود. پس باید تم را توسط وسایل الکترونیک مختلف آزمایش کنیم تا از کارایی آن مطمئن شویم.

زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما می‌شود، عملکرد و پیمایش صفحات آن چگونه خواهد بود؟ یکی از مشکل‌ترین کارها این است که طراحی شما برای وسایل مختلف عملکرد قابل قبول داشته باشد. اکثر بازدید کنندگان سایت شما با تلفن همراه خواهند بود. در میان تلفن های همراه، بعضی از آنها عملکرد ساده با نرم افزار‌های ساده دارند. اما در بعضی مدل‌های مخصوص و البته قدیمی عملکرد آن ضعیف تر و مشکل‌دارتر انجام می‌شود. این مسئله باعث ایجاد اختلاف میان کیفیت و کارکرد سایت شما خواهد شد.

 این‌ها نکات کم اهمیتی نیستند. اگر بازدید کننده تلفن همراه از سایت شما راضی باشد دوباره و دوباره از مطالب شما استفاده خواهد کرد و این به معنی پیشرفت سایت شما هم می‌باشد.

۵) به قوانین و شروط پشتیبانی سایت توجه کنید

 مهم نیست که کدام طرح را انتخاب کنید، ممکن است زمانی فرا برسد که شما نیازمند پشتیبانی هستید. وقتی برای سایت شما اتفاقی می‌افتد و شما نیاز به کمک دارید، باید با طراح و سایت اجرا کننده تم تماس بگیرید. زمان در این شرایط برای شما ارزشمند است پس قوانین و سیاست‌های پشتیبانی دهی را قبل از امضای قرارداد مطالعه و بخوبی بررسی کنید.

 معمولا تم ها دارای پشتیبانی ۶ تا ۱۲ ماهه هستند. بعد از پایان این مدت قابلیت تمدید نیز وجود دارد. تم های رایگان از هیچ جا پشتیبانی نمی‌شوند و این خطر بزرگی برای سایت شما است! البته در بعضی موارد WordPress.org کمک‌هایی می‌کند. اما در کل تم های رایگان هیچ بیمه و اطمینانی ندارند. پشتیبانی تم سایت شما توسط توسعه دهندگان (developer) باعث بهبود خدمات‌دهی آنها هم می‌شود و این کار را برای شما انجام می‌دهند اما دامنه خدماتی که حاضر هستند برای شما انجام بدهند کم است.

۶) نظرات و بازخورد ها را با دقت بررسی کنید

انتخاب قالب وردپرس بازخورد

بررسی نظرات کاربران می‌تواند کمک بسیار بزرگی به شما کند. با بررسی نظارت شما نقاط قوت را پیدا می‌کنید و می‌توانید آنها را بیشتر کنید و البته نقاط ضعف را کشف می‌کنید و می‌توانید راه حلی برای آنها پیدا کنید. سایت WordPress.org بر اساس نظرات کاربران و بازخورد آنها تم ها را رتبه بندی کرده است. بر اساس این نظرسنجی ها می‌توانید مناسب‌ترین نوع را پیدا کنید. بعد از انتخاب تم، آنها را از سایت Themeforest خریداری کنید زیرا دارای بیمه هستند.

۷) مسئله امنیت کمی پیچیده‌تر است

شاید از مردم در مورد امن بودن یا نبودن این دو نوع تم رایگان و پولی شنیده باشید و فکر کنید که تم‌های رایگان از امنیت پایینی برخوردار هستند؛ این اشتباه است.

امنیت تم ها را خود شما تعیین می‌کنید. یک برنامه نویس کار کشته و با تجربه می‌تواند کدنویسی بسیار امنی برای تم های رایگان انجام دهد و البته برعکس این هم ممکن است. پول پرداختی شما برای تم های پولی تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند، اما مطمئن باشید تفاوتی در بحث امنیت وجود ندارد‌. باید خود شما سعی کنید با انواع پلاگین مخصوص، امنیت را بالا ببرید.

۸) تاریخ آخرین به روز رسانی را همیشه یادتان بماند

انتخاب قالب وردپرس آوادا

سایت‌های طراحی تم همواره سعی در به روز کردن تم های خود هستند و در هر تغییر، مشکلات تم ها را برطرف می‌کنند. از توسعه دهنده‌ای استفاده کنید که قابلیت بروزرسانی تم را به شما بدهد. برای مثال هر دو ماه یکبار به سایت طراح نگاه کنید تا از جدیدترین اخبار عقب نمانید. سایت WordPress.org ابن قابلیت را هم در اختیار شما می‌دهد تا از آخرین اخبار غافل نمانید‌.

 

حالا که با نکات مهم در انتخاب قالب وردپرس آشنا شدید، اگر قصد خرید قالب وردپرسی اصلی از سایت‌هایی مانند ThemeForest یا TemplateMonster را دارید، برای پرداخت هزینه خرید آن، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت بهره ببرید. همچنین پیشنهاد می‌شود برای سایت خود هاست تخصصی وردپرسی استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.