کسب و کار فریلنسری

8 روشی که می توانید کسب و کار فریلنسری خود را رونق ببخشید

زمان مطالعه 6 دقیقه

فهمیدن اینکه چه زمانی و چگونه کسب و کار نویسندگی فریلنسری خود را توسعه دهید کار آسانی نیست. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

افتتاح حساب فریلنسری

ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم بگیرید که از یک نویسنده داخلی به شغل فریلنسری تبدیل شوید. شاید احساس می کنید که می توانید با کار کردن برای خودتان درآمد بیشتری کسب کنید، یا به سادگی نمی خواهید رئیس داشته باشید. و در برخی موارد، ممکن است بخواهید تعادل کار و زندگی خود را بهبود بخشید.

وقتی چند سالی است که می نویسید، ممکن است دچار رکود شوید. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است بخواهید به گسترش کسب و کار خود و بازیابی آن فکر کنید. شما می توانید کسب و کار نویسندگی فریلنسری خود را به روش های مختلفی افزایش دهید و این مقاله هشت نقطه شروع بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد.

1. نرخ های خود را افزایش دهید

ساده ترین راه برای آزاد کردن زمان اضافی – و ایجاد درآمد اضافی – این است که به مشتریان فعلی خود نگاه کنید. اگر برای مدت طولانی با برخی از آنها کار کرده اید، احتمالاً می خواهید نرخ های خود را در نظر بگیرید.

دلایل خود را برای افزایش نرخ خود توضیح دهید. ممکن است احساس کنید که مستحق این افزایش هستید و همچنین ممکن است به دلیل عوامل اقتصادی مانند تورم نیاز داشته باشید. در حالی که ممکن است نتوانید با همه مشتریان خود افزایش دستمزد را پیدا کنید، برخی از آنها احتمالاً موافق خواهند بود.

وقتی نرخ های خود را افزایش می دهید، سعی کنید آن را خیلی چشمگیر نکنید. ممکن است مشتریان مایل به پرداخت اندکی بیشتر برای پروژه ها باشند، اما پرش بیش از حد می تواند آنها را شوکه کند و باعث ترک شما توسط آن ها شود.

2. به دنبال مشتریان جدید باشید

 کسب و کار فریلنسری

کسب و کار فریلنسری

اگر در مذاکره برای افزایش قیمت با مشتریان خود ناموفق بوده اید یا می خواهید حجم کاری خود را افزایش دهید، جستجوی مشتریان جدید ایده خوبی است. با این حال، قبل از انجام این کار، باید حداقل نرخی را که می ‌خواهید برای پروژه‌ های جدیدی که انجام می ‌دهید بپذیرید، بدانید.

وقتی شروع به جستجوی مشتریان می کنید، می توانید در چندین مکان جستجو کنید. شاید فکر کنید بهتر است از تابلو های شغلی دوری کنید، اما اگر بدانید به کجا نگاه کنید، می توانید نکات مثبت پنهان را پیدا کنید.

همچنین می ‌توانید ایمیل‌ هایی برای ارائه خدمات خود ارسال کنید و زمان کمی را صرف رشد شبکه خود کنید. اگر در مورد نحوه یافتن مشتریان جدید جدی هستید، در نهایت چند مشتری جدید خواهید داشت که از کار کردن با آنها لذت می برید.

3. یک دوره آنلاین ایجاد کنید

 کسب و کار فریلنسری

کسب و کار فریلنسری

یکی از بهترین راه‌ ها برای گسترش کسب‌ و کار آزاد، جدا کردن زمان از پولی است که به دست می ‌آورید. هنگامی که تخصص کافی را ایجاد کردید، ممکن است بخواهید یک دوره آنلاین را در نظر بگیرید.

قبل از ایجاد یک دوره آنلاین باید چندین سوال از خود بپرسید. اول و مهمتر از همه، باید مطمئن شوید که به دلایل درست یکی را می سازید. اگر فقط کسب سود در ذهن داشته باشید، مردم می توانند از طریق شما راه درست ببینند.

هنگام ایجاد یک دوره آنلاین، همچنین باید بررسی کنید که آیا بازار آنچه را که می ‌خواهید بفروشید می‌ خواهد یا خیر. انجام این کار به سطح بالایی از تحقیقات نیاز دارد و همچنین باید از مشتریان بالقوه از قبل بپرسید که به دنبال چه هستند. می توانید از چندین پلتفرم برای ایجاد دوره آنلاین استفاده کنید، مانند Skillshare.

4. کارمندانی را استخدام کنید

اگر می خواهید زمان بیشتری را آزاد کنید یا کار های خاصی داشته باشید که دوست ندارید روی آنها کار کنید، باید کارمندان را استخدام کنید. شما می توانید افراد را برای انجام چندین کار مانند کمک به مدیریت ایمیل های خود سوار کنید. و اگر از ثبت مالیات خود بیزارید، استخدام حسابدار نیز ایده عاقلانه ای است.

به لطف افزایش کار از راه دور، می توانید استعداد ها را از سراسر جهان استخدام کنید. شما باید مطمئن شوید که نه تنها از نظر مهارت ها، بلکه از نظر شخصیتی نیز به دنبال چه هستید. علاوه بر شایستگی، شما همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که کار با افراد استخدام شده شما آسان است. اگر آماده استخدام کارمندان هستید، می ‌توانید آگهی ‌هایی را در چندین تابلوی کار ارسال کنید. مکان های محبوب برای دیدن شامل Fiverr است.

5. یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید

 کسب و کار فریلنسری

کسب و کار فریلنسری

فریلنسینگ یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودتان و کسب تخصص در حرفه خود است. در طی چند سال، شما مهارت هایی را به دست خواهید آورد که دیگرانی که به دنبال شروع آن هستند، می خواهند آن تجربیات را بدانند. یکی از بهترین راه‌ ها برای به اشتراک گذاشتن دانش خود با دیگران، راه ‌اندازی یک کانال YouTube است.

برای شروع یک کانال یوتیوب، نیازی نیست که یک فیلمبردار خبره باشید. در واقع، شما می توانید با گوشی هوشمند خود شروع کنید. این روز ها اکثر دستگاه ها کیفیت تصویر به اندازه کافی خوب دارند. خرید یک سه پایه نیز ایده خوبی است، همانطور که یک میکروفون مناسب است.

به غیر از این، هر چند، می توانید بقیه را بعدا خریداری کنید. هنگام راه‌اندازی یک کانال YouTube، باید در روز های ابتدایی خود آزمایش کنید. با گذشت زمان، فرمولی را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب است.

6. پادکست خود را شروع کنید

 کسب و کار فریلنسری

کسب و کار فریلنسری

اگر نمی ‌خواهید چهره‌ تان روی دوربین ظاهر شود، راه‌ اندازی یک پادکست نیز یک گزینه امکان‌ پذیر است. پادکست ‌ها روشی ایده ‌آل برای تولید محتوای طولانی ‌مدت است که مردم می‌ توانند در حال حرکت از آن استفاده کنند، و نقطه ورود مالی کمتر از زمانی است که می ‌خواهید یک کانال YouTube را راه ‌اندازی کنید.

هنگام شروع یک پادکست، ممکن است بخواهید افکار خود را در مورد موضوعات مختلف به عنوان یک گروه تک نفره به اشتراک بگذارید. و همانطور که در طول زمان رشد می کنید، می توانید مهمان بیاورید یا حتی میزبانی مشترک را داشته باشید.

مانند راه اندازی یک کانال یوتیوب، آزمایش و سرگرمی مهمترین چیز در مراحل اولیه شماست. شما همچنین می خواهید مهارت های خود را تقویت کنید و بفهمید که چگونه می توانید مخاطبان خود را سرگرم کنید. می توانید از چندین پلتفرم برای میزبانی پادکست های خود استفاده کنید، مانند Anchor و Spreaker.

7. یک محصول نرم افزاری برای سایر فریلنسر ها راه اندازی کنید

 کسب و کار فریلنسری

کسب و کار فریلنسری

اگر دوست دارید ماهیچه های کارآفرینی خود را تقویت کنید، باید به فکر راه اندازی یک پلتفرم نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) باشید که سایر فریلنسر ها بتوانند از آن استفاده کنند. شما نقاط اصلی ضعف را می دانید که افراد در صنعت شما از آن رنج می برند، پس چرا سعی نکنید آنها را برطرف کنید؟

می توانید انواع نرم افزار ها را برای فریلنسر ها راه اندازی کنید. به عنوان مثال می توان به پلتفرم های حسابداری، نرم افزار مدیریت مشتری و ابزار هایی برای ردیابی عملکرد پست وبلاگ اشاره کرد.

ناگفته نماند که در صورت عرضه یک محصول نرم افزاری، می توانید انتظار رقابت زیادی را داشته باشید. ارزش این را دارد که به آنچه دیگران انجام می دهند نگاه کنید و ببینید کجا می توانید شکاف ها را پر کنید. قبل از اینکه محصول خود را به طور کامل عرضه کنید، باید آن را با تعداد کمتری از مشتریان نیز آزمایش کنید.

8. آژانس راه اندازی کنید

همچنین اگر می خواهید تجارت نویسندگی آزاد خود را توسعه دهید، می توانید یک آژانس راه اندازی کنید. شما چندین گزینه در این زمینه دارید. برای مثال می توانید با نویسندگان دیگر کار کنید. از طرف دیگر، می توانید حوزه نفوذ خود را به بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) یا سایر بخش ها گسترش دهید.

هنگام تبدیل شدن به یک آژانس، باید به نام و برندی جدا از خودتان فکر کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید چند نفر را برای کمک استخدام کنید. اگر یک آژانس راه اندازی می کنید، ممکن است بخواهید خدماتی را به مشتریان فعلی خود ارائه دهید. از آنجا، درخواست معرفی کنید و سعی کنید بیشتر بر بازاریابی درونگرا تمرکز کنید.

نقد درآمد ارزی

کسب و کار مستقل خود را رونق دهید و در این فرآیند از آن لذت ببرید

نوشتن به صورت آزاد با ارزش است، اما ممکن است بعد از مدتی خود را خسته بیابید. اگر این اتفاق افتاد، همیشه می توانید سعی کنید خود را به چالش بکشید و راه های جدیدی برای رشد کسب و کار خود بیابید. مطمئناً می ‌توانید به خدمات خود ادامه دهید – اما تمرکز بر محصولات نیز ایده عاقلانه ‌ای است.

ممکن است متوجه شوید که برخی از این نکات برای شما مفید است، در حالی که برخی دیگر ممکن است نه. چندین نسخه را امتحان کنید تا ببینید کدام یک انتخاب ایده آل برای شما هستند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی ایجاد تحول در کسب و کار فریلنسری خود را به دست آورید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT