Adobe Portfolio چیست

Adobe Portfolio چیست | ساخت سایت برای پورتفولیو

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه هر دانشجوی هنر و معماری نیازمند بستری اینترنتی برای ساخت پورتفولیو می‌باشد. قبلا در مورد نکات ساخت پورتفولیو هنر برای اپلای دانشگاه خارج کشور توضیحات کاملی دادیم. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که Adobe Portfolio چیست ، چه تفاوتی با سایت Behance (زیر مجموعه Adobe) دارد و چه کاربردی خواهد داشت.

بسیاری از دانشجویان رشته‌های هنر، به خصوص مقطع تحصیلی دکترا، باید سایت شخصی خود برای نمایش نمونه‌ کارهایشان را داشته باشند که یکی از راه‌‌کارهای هوشمندانه، استفاده از Adobe Portfolio است.

Adobe Portfolio چیست ؟

Adobe Portfolio چیست خدمات

Adobe Portfolio در حقیقت به نوعی شبیه سایت‌های سازنده پورتفولیو مانند Carbonmade عمل می‌کند و البته تفاوت‌های عمده‌تری دارد.

در Adobe Portfolio شما یک دامین را بر روی Adobe Portfolio قرار می‌دهید و می‌توانید مشابه سایت‌سازهای معروفی مانند Wix، سایت خود را با دامین شخصی به راحتی بسازید یا اینکه از ساب دامین این سایت استفاده کنید (مثلا yourname.myportfolio.com). در حالی که در Carbonmade، نام دامین شما،  فقط ساب دامین این سایت قرار می‌گیرد (مثلا: yourname.carbonmade.com).

مزیت دیگر Adobe Portfolio، اتصال به Adobe cloud است. یعنی شما اگر طرحی را در نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های مربوط به شرکت ادوبی بسازید و در کلود ذخیره کنید، می‌توانید آنها را به طور آنی برای نمایش در سایتتان هم استفاده نمایید.

Behance یا Adobe portfolio؟ کدام بهتر است؟

استفاده Adobe Portfolio چیست

برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌اید که چرا شرکت ادوبی در حالی که سایت Behance را در اختیار داشت، سایت Adobe portfolio را هم راه‌اندازی کرد!

سایت Behance مانند یک شبکه اجتماعی هنرمندان عمل می‌کند، یعنی هنرمندان می‌توانند پیجی را فالو کنند یا کارهای هنری را لایک بزنند. قرار گیری طراح‌های هنری در behance با محدودیت‌هایی در چیدمان و نوع مدیریت پورتفولیو همراه است.

سایت Adobe portfolio، در حقیقت به عنوان سایت ساز، عمل می‌کند و اجازه می‌دهد افراد مختلف با دامین اختصاصی خود، سایت‌ خود را به آن شکلی که دوست دارند طراحی نمایند. در نتیجه افراد هنری، قدرت مانور بیشتری در نمایش کارهایشان را خواهند داشت.

  • البته توجه نمایید: به دلیل قدمت Behance، میان شرکت‌های دنیا بهتر شناخته شده است و خیلی‌ از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها، نمونه‌کارهای قرار داده شده در Behance را مبنای رزومه کاری در نظر می‌گیرند.

پلن‌های Adobe Portfolio کدام مواردند؟

نصب Adobe Portfolio چیست

پلن‌ها به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند،

  • پلن‌ ویژه عکاسان حرفه‌ای
  • پلن دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی

در پلن ویژه عکاسان که هزینه ماهیانه آن ۹/۹۹ دلار است، قابلیت اتصال لایت روم و فوتوشاپ را به سایت طریق Adobe creative cloud فراهم می‌سازد.

در پلن دیگر نرم افزارها که هزینه ماهیانه آن ۵۲/۹۹ دلار است، و قابلیت اتصال وب سایت به انواع نرم افزارها و اپلیکیشن‌های ساخت adobe را دارد.

با ثبت نام و ورد به سایت، شما با انواع قالب‌های آماده مواجه می‌شوید. اگر روی گزینه Use this theme کلیک کنید. شما می‌توانید حتی تصاویر موجود در Behance را در قالب جدید مرتب کنید.

پس از جایگذاری تصاویرتان در قالب، می‌توانید دامین خود را هم معرفی کنید.

حالا که متوجه شدید، Adobe Portfolio چیست ، پیشنهاد می‌شود قبل از اپلای دانشگاه خارج کشور و یا درخواست مهاجرت کاری، حتما از این سایت استفاده کنید. برای پرداخت هزینه ارزی هم می‌توانید از خدمات پرداخت با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. سمر گفت:

    سلام
    من برای ثبت نام در این سایت موفق نشدم چون گزینه کشور ایران وجود نداشت حتی با فیلترشکن وارد شدم. احتمالا تحریم هستیم.میشه لطفا راهنمایی کنید چطور پورتفولیو در این سایت بسازم؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT