API چیست و چه کاربردی دارد

API چیست و چه کاربردی دارد | توضیح API به بیان ساده

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعریف عمومی API این است: «رابطی است که نرم افزارها و برنامه‌های مختلف می‌توانند با کمک آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند». اما این تعریف برای بسیاری هنوز مبهم می‌باشد و در نتیجه در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که API چیست و چه کاربردی دارد تا آشنایی کاملتری پیدا کنید.

API چیست ؟

API چیست برای مبتدی ها

APIها معمولا برای ارائه داده‌ها و سرویس‌ها به سایر برنامه‌ها، وب سایت‌ها و اپلیکیشن ایجاد می‌شوند. پشت هر برنامه تلفن همراه و هر تجربه مدرن آنلاین، یک API نهفته است. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:

مثال: شما یک برنامه گرفتن آنلاین تاکسی مانند Uber را اجرا می‌کنید و موقعیت فعلی شما بر روی یک نقشه نمایش داده می‌شود، این قابلیت نتیجه فراخوانی یک API از یک شرکت سرویس دهنده نقشه است. یعنی اپلیکیشن Uber خودش دارای نقشه نیست اما از بستر  Google map بر روی بستر اپلیکیشن خود استفاده می‌کند.

مثال: زمانی که شما به مقصد می‌رسید و می‌خواهید هزینه سفر تاکسی Uber را آنلاین پرداخت کنید، یک API دیگر از یک شرکت سرویس دهنده خدمات پرداخت آنلاین فراخوانی می‌شود. در حقیقت بستر پرداخت آنلاین بانک روی بستر اپلیکیشن استفاده می‌گردد.

مثال: فرض کنید سایت وردپرسی در رابطه با ارزهای دیجیتال را راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید قیمت‌ها ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … به صورت لحظه‌ای روی سایت شما نشان دهد. زمانی که افزونه ارزهای دیجیتال را نصب می‌کنید، در حقیقت از بستر تولید کننده افزونه روی سایت خود استفاده می‌نمایید.

API نیرو محرکه اقتصاد نرم‌افزارها بوده و تبدیل به استانداردی جهت تبادل داده و ساخت تجربیات هوشمند و مستقل از کانال برای مشتری شده‌اند.

APIها به شما کمک می‌کنند تا راهکارهای باکیفیت‌تر، سریع‌تر و ساده‌تری را برای عرضه‌کنندگان برنامه‌های کاربردی ایجاد کنید.

ارایه وب سایت و اپلیکیشن با API ها

API چیست

امروزه مشتریان شما انتظار دارند که اطلاعات و یا سرویس‌های مطلوبشان را بدون تاخیر و از طریق دستگاه‌های تلفن همراه یا وب سایت دریافت نمایند. یک API در پشت صحنه کار می‌کند تا داده و عملیات لازم برای استفاده برنامه کاربردی را فراهم سازد.

بسیاری از شرکت‌ها تمایلات مشتریان را شناسایی کرده‌اند و حتی برای پاسخ به نیازهای روزافزون مشتریان تحت فشار هستند. API  توانایی لازم برای انطباق سریع با تغییرات بازار، رقبای جدید و ایجاد فرصت برای گردآوری اطلاعات و داده‌ها درباره توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی و کاربران را فراهم می‌سازد.

API همچنین باعث می‌شود تا تبادل داده بین شما و شرکت‌های شریک و همکار ساده‌تر شده و آن‌ها بتوانند ارزش داده شما را توسعه داده و چیز با ارزش‌تری ایجاد کنند.

حالا که متوجه شدید API چیست و چه کاربردی دارد، اگر به دنبال خلق ایده یا اپلیکیشنی هستید، APIها مسیر شما را هموار می‌کنند. باید توجه داشته باشید که برخی از این خدمات رایگان (مانند گوگل مپ) و برخی سفارشی و نیازمند هزینه است. شما برای خرید خدمات شرکت‌های خارجی و استفاده از API می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT