معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

زمان مطالعه 11 دقیقه

اگر یک سرویس میزبانی وب قابل اعتماد، سریع و ایمن همان چیزی است که شما می‌خواهید. در ادامه ما به بهترین سایت هاستینگ وب می‌پردازیم.

انتخاب بهترین ارائه دهنده هاستنیگ وب ییک قدم بزرگ برای شروع حرکت شما به سمت ایجاد یک تجارت آنلاین بزرگ است، که لازم نیست وقت زیادی صرف آن کنید.

سرویس هاستنیگ وب چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ خوب، این جز خدماتی است که به افراد یا سازمان ها اجازه می‌دهد وب سایتی را که معمولاً از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است، میزبانی کنند. در واقع یک ارائه دهنده متخصص است که فایل‌های شما (HTML، تصاویر و غیره) را به طور ایمن ذخیره می‌کند و سایت شما را به صورت لایو در اینترنت اجرا می‌کند.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب ارائه دهنده هاستنیگ وب مناسب برای خود، برخی نکات را باید در نظر بگیرید، آیا نوع خاصی از میزبانی (به عنوان مثال هاستنیگ مشترک) برای شما مناسب است، واقعا چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید و آیا گواهی SSL دارید؟ پاسخ تمام این سوالات در این مقاله آورده شده است.

تا سپتامبر ۲۰۲۱، ما بیش از ۱۶۰ ارائه دهنده هاستنیگ وب را بررسی کرده‌ایم (و در حال بررسی مجدد هستیم)، که شامل بهترین سازندگان وب سایت است.

بنابراین، به طور خلاصه، ما می‌دانیم که شرکت‌های هاستنیگ وب برتر از چه چیزهایی ساخته شده‌اند. هیچکس بیش‌تر از ما به صورت آنلاین ارائه دهندگان میزبانی وب را بررسی نکرده است.

ما خلاصه‌های کامل و مفیدی برای هر ارائه دهنده هاستنیگ وب ارائه کرده‌ایم و نقاط قوت و ویژگی‌های برجسته‌ی آنها را مشخص کرده‌ایم، مواردی که ممکن است برای انتخاب شما مهم باشد، به علاوه اطلاعاتی در مورد قیمت و اینکه چرا هر میزبان وب به طور خاص ممکن است برای شما ایده آل باشد.

چگونه آزمایش می‌کنیم؟

داوران ما هر سرویس هاستنیگ وب را با ثبت نام و بررسی اینکه ارائه دهنده چه کمک‌هایی به کاربران جدید ارائه می‌دهد و همچنین استفاده از داشبورد ارائه دهنده هاستنیگ چقدر آسان است، آزمایش می‌کنند.

ما جزئیات ویژگی‌هایی را که دریافت می کنید و امکاناتی که دریافت نمی کنید ، مقایسه می‌کنیم و هر ارائه دهنده هاستنیگ وب را بر اساس کیفیت ویژگی‌های آن که بسیاری از مشتریان از آن استفاده می‌کنند، رتبه بندی می‌کنیم و اینکه شرکت هاستنیگ وب به خدمات پس از فروش خود پایبند است یا خیر.

بهترین سایت هاستینگ وب

۱. Bluehost web hosting بهترین سایت هاستینگ

1 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

از دید کلی بهترین هاستنیگ وب

  • BlueHost Basic: تقریبا ۲/۷۵ دلار در ماه
  • BlueHost Plus: تقریبا ۵/۴۵ دلار در ماه
  • BlueHost Choice Plus: تقریبا ۵/۴۵ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • پهنای باند نامحدود
  • Free site migration
  • دامنه رایگان
  • 24×7-US-based support

چرا نباید بخرید:

  • میانگین زمان پاسخگویی

Bluehost در رتبه اول در لیست ارائه دهندگان هاستنیگ وب ما قرار دارد. این شرکت مستقر در یوتا تقریبا دو دهه قدمت دارد و متعلق به Newfold Digital است و بیش از دو میلیون وب سایت را در سراسر جهان تأمین می‌کند.

هاستنیگ مشترک را از ۲/۷۵ دلار ماهانه (با یک قرارداد سه ساله) ارائه می‌دهد، با برنامه‌های وردپرس از ۲۰ دلار در ماه شروع می‌شود (اگرچه این نرخ مقدماتی نیز شامل تخفیف‌هایی می‌شود).

با این پول، شما تنظیمات خودکار وردپرس را دریافت می‌کنید، چه برسد به سایر برنامه‌های محبوب از طریق سیستم مجهز به Mojo Marketplace. همچنین یک منطقه مبتنی بر cPanel وجود دارد که به کاربران متخصص اجازه می‌دهد همه چیز را از آنجا تغییر دهند.

علاوه بر این، Bluehost یک سازنده وب سایت مبتنی بر Weebly ارائه می‌دهد. که یک برنامه اساسی مبتنی بر مرورگر است که به شما امکان می‌دهد یک وب سایت حداکثر تا شش صفحه ایجاد کنید و هیچگونه ویژگی‌های اضافی مانند الگوهای سایت در آن گنجانده نشده است. اما هنوز هم بهتر از هیچ چیز است و قابلیت‌های بیش‌تری در دست بررسی است. به علاوه این سازنده را با حساب اصلی دریافت می‌کنید.

همچنین پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه می‌دهند، یک ابزار مهاجرت رایگان و نتیجه نهایی ترکیبی از ویژگی‌های کاربر پسند در کنار میزان قابل قبولی از قدرت و تنظیمات احتمالی برای کاربران پیشرفته‌تر است.

Bluehost همچنین یک سرویس حرفه‌ای برای راه اندازی وب سایت شما ارائه می‌دهد و در رتبه دوم بهترین سایت هاستینگ قرار دارد.

۲. Hostgator بهترین سایت هاستینگ مشترک

2 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

در جستجوی یک هاستنیگ وب مشترک هستید؟ بهتر است نگاهی به این سرویس بیندازید

HostGator Hatchling Plan: تقریبا ۲/۶۴ دلار در ماه

HostGator Baby Plan: تقریبا ۳/۷۸ دلار در ماه

HostGator Business Plan: تقریبا ۵/۶۸ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • پهنای باند نامحدود
  • فضای دیسک نامحدود
  • ۲۰۰ دلار اعتبار جستجو
  • ۴۵ روز ضمانت بازگشت وجه

 چرا نباید بخرید:

  •  گزینه‌های پیکربندی محدود VPS و سرور اختصاصی

HostGator که بخشی از Newfold Digital است، طیف گسترده‌ای از خدمات هاستنیگ را ارائه می‌دهد، از دامنه گرفته تا سرورهای اختصاصی با قیمت‌های بسیار رقابتی و با ۹۹/۹ گارانتی و ضمانت به موقع پشتیبانی می‌شود. که به اندازه سایر گزینه‌های هاستنیگ آنها در موردهاستنیگ تخصصی آنها صدق می‌کند.

HostGator سه برنامه هاستنیگ مشترک ویژه ارائه می‌دهد، با اشتراک Hatchling شروع می‌شود، که با پهنای باند نامحدود، انتقال وب سایت WordPress/cPanel رایگان و گواهی SSL رایگان همراه است. ویژگی‌ها سخاوتمندانه است و باید به راحتی نیازهای یک دامنه را برآورده کند.

در صورت لزوم، برنامه Baby برنامه‌ای است که همان ویژگی ها را ارائه می‌دهد اما برای دامنه‌های نامحدود (یعنی شما می‌توانید هر تعداد وب سایت را که می‌خواهید هاستنیگ کنید.) با ۲/۹۸ دلار در ماه.

 برای سایت‌های پرمحتوا که هنوز به سرور خود نیاز ندارند، می‌توانید طرح Business را انتخاب کنید که دارای IP اختصاصی، ارتقاء رایگان SSL و مجموعه‌ای از ابزارهای SEO رایگان است. مزایای اضافی شامل ۴۵ روز ضمانت بازگشت وجه است.

۳. Hostinger بهترین سایت هاستینگ ابری

3 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

این میزبان وب اروپایی برای نیازهای هاستنیگ ابری ایده آل است

  • Single Shared Hosting: تقریبا ۱/۳۹ دلار در ماه
  • Premium shared hosting: تقریبا ۲/۵۹ دلار در ماه
  • Business shared hosting: تقریبا ۳/۹۹ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • ذخیره دیسک از ۲۰۰ گیگابایت شروع می‌شود
  • SSL رایگان
  • دامنه رایگان
  • 300 وب سایت
  • پشتیبان گیری روزانه

چرا نباید بخرید:

  • حساب‌های مشترک پایه محدود هستند

Hostinger یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان هاستنیگ وب رایگان از طریق نام تجاری 000webhosting خود است. به لطف مورد دوم، بیش از ۳۰ میلیون کاربر جمع کرده است و به دلیل هزینه‌های کم و هزینه‌های سربار یکی از پایین‌ترین قیمت ها را ارائه می‌دهد.

هاستینگر ترجیح می‌دهد از فناوری خاص خود استفاده کند (به عنوان مثال ، به جتی استفاده از cPanel در همه جا ، کنترل پنل اختصاصی خود را دارد)، به طوری که بتواند عملکرد و ویژگی ها را با هزینه بسیار کمتری ارائه دهد.

سه برنامه هاستنیگ ابری موجود است، Cloud Startup ،Cloud Professional و Cloud Global، که همه آنها پهنای باند نامحدود و حداکثر ۳۰۰ وب سایت برای حساب شما ارائه می‌دهند.

برنامه Cloud Startup با ۲۰۰ گیگابایت حافظه SSD و ۳ گیگابایت RAM و ۲ هسته CPU همراه است. برنامه Cloud Professional این حافظه ها را به ۲۵۶ گیگابایت، ۶ گیگابایت رم و ۴ هسته CPU افزایش می‌دهد، طرح Cloud Global این ویژگی‌ها را به ۳۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۱۶ گیگابایت رم و ۸ هسته CPU افزایش می‌دهد. همه برنامه‌ها دارای گواهی SSL رایگان، دامنه رایگان، پشتیبان گیری روزانه، هاستنیگ حداکثر ۳۰۰ وب سایت و همچنین اعتبار Google Ads هستند.

قیمت بستگی به مدت زمان تعهد شما به خدمات دارد. برای برنامه راه اندازی ابری، هزینه آن ۲۹ دلار به صورت ماهانه است. با این حال، اگر یک سال متعهد شوید هزینه ماهانه به ۱۲/۹۹ دلار در ماه کاهش می‌یابد. برای یک قرارداد دو ساله، این مبلغ به ۱۰/۹۹ دلار در ماه و برای یک قرارداد چهار ساله به تنها ۹/۹۹ دلار در ماه کاهش می‌یابد.

۴. Inmotion بهترین سایت هاستینگ برای نمایندگی فروش

4 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

یک گزینه عالی برای همه نیازهای هاستنیگ نمایندگی فروش شما

Inmotion Lite: تقریبا ۲/۴۹ دلار

 Inmotion Launch: تقریبا ۴/۹۹ دلار

Inmotion Power: تقریبا ۷/۹۹ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • هاستنیگ وردپرس
  • هاستنیگ کسب و کار
  • خدمات طراحی وب
  • پشتیبانی 24×7-based ایالات متحده

چرا نباید بخرید:

  • همه برنامه‌ها گزینه صورتحساب ماهانه ندارند

InMotion یک میزبان وب محبوب است که بیش از ۱۵ سال است که فعالیت می‌کند و دارای مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌ها از جمله هاستنیگ نمایندگی است.

همه برنامه‌ها شامل راه اندازی و مهاجرت کمکی است، به ویژه برای کسانی که از سایر میزبان‌های وب می‌آیند مفید است. علاوه بر این، نیازی به نگرانی در مورد سرور‌ها ندارید زیرا InMotion همه کار‌ها را برای شما انجام می‌دهد.

برای کسانی که می‌خواهند خود میزبان وب باشند، برنامه‌های نمایندگی فروش InMotion دارای مجوز WHMCS رایگان است که امکان راه اندازی و صورتحساب خودکار مشتریان را فراهم می‌کند.

هاستنیگ InMotion هر دو پنل cPanel و Softaculous را ارائه می‌دهد و یکی دیگر از ویژگی‌های قوی پشتیبانی فنی عالی آن است. در این آزمایش ما، متوجه شدیم که سطح کلی عملکرد این شرکت بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است، که برای کسانی که مایل به مشاهده وب سایت‌های با بارگذاری سریع هستند، خبر خوبی است.

طرح نمایندگی مبتدی با ۸۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۸۰۰گیگابایت پهنای باند همراه است و می‌تواند تا ۲۵ حساب را هاستنیگ کند. قیمت این پکیج ۲۶/۵۹ دلار به صورت ماهانه است، اما با افزایش مدت زمانی که متعهد می‌شوید تخفیف دریافت می‌کنید، ارزانترین گزینه ۱۵/۳۹ دلار در ماه است اگر برای یک قرارداد ۲ ساله اقدام کنید.

برنامه‌های دیگر محدودیت‌ها و قیمت‌ها را بر این اساس افزایش می‌دهند و اگر شما از خدمات راضی نباشید، ۹۰ روز ضمانت بازگشت وجه وجود دارد.

۵. Hostwinds بهترین هاستنیگ وب اختصاصی

5 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

یک راه حل هاستنیگ اختصاصی فوق العاده

E3-1270 v2 Dedicated Server: تقریبا ۹۰ دلار در ماه

E5-2620 v2 Dedicated Server: تقریبا ۱۳۵ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • سرورهای با مشخصات بالا در دسترس است
  • قیمت رقابتی
  • امنیت SSL

چرا نباید بخرید:

  • سایت پشتیبانی می‌تواند مبتدیان را بترساند

Hostwinds طیف وسیعی از هاستنیگ سرور اختصاصی با گزینه‌های پیکربندی قدرتمند را برای همه چیز از استفاده عمومی تا کارهای سنگین ارائه می‌دهد، که آنها را برای هاستنیگ از وب سایت‌های شرکت تا سرورهای بازی ایده آل می‌کند.

چندین گزینه اصلی برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود آنها را سفارشی کنید. ارزان‌ترین مدل‌ها دارای یک پردازنده تک هسته‌ای هستند و حداقل با ۸ گیگابایت رم کار می‌کنند، که برای اکثر کاربران معمولی ایده آل است.

مجموعه خوبی از ویژگی‌های اضافی برای سفارشی سازی وجود دارد، با پیکربندی‌های مختلف RAID و تعدادی سیستم عامل موجود، از جمله گزینه‌های استاندارد CentOS ،Debian ،Ubuntu یا Fedora و همچنین یک گزینه Windows Server.

مدیریت کامل سرور ارائه شده است، همچنین نظارت بر سرور و پشتیبان گیری شبانه نیز به عنوان بخشی از خدمات ارائه می‌شود.

اگر انتقادی داریم، آن هم تنها این است که یک صفحه کنترل مانند CPanel ،Plesk یا Exim به صورت استاندارد ارائه نشده است، که می‌تواند عملیات سرور را برای کاربران بسیار ساده کند. با این حال، اگر در راه اندازی آن به مشکل خوردید می‌توانید با Hostwinds تماس بگیرید.

۶. هاستنیگ وب Weebly

weebly معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

ایده آل برای کسانی که به دنبال یک سازنده وب سایت رایگان هستند

Weebly Starter: تقریبا ۵ دلار در ماه

Weebly Pro: تقریبا ۱۲ دلار در ماه

Weebly Business: تقریبا ۲۵ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • قالبهای وب سایت شیک
  • طرح رایگان
  • بسته Starter از فروشگاه وب پشتیبانی می‌کند

چرا نباید بخرید:

  • No global undo

همانند Wix ،Weebly غول دیگری در زمینه ساخت وب سایت است و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک برنامه رایگان داشته باشید. هرچند که به همان اندازه محدود به ۵۰۰ مگابایت فضای ذخیره سازی باشد.  همچنین تبلیغاتی در سایت خود دریافت خواهید کرد، بنابراین اگر می‌خواهید از تبلیغات تحمیل شده توسط Weebly رها شوید، باید به برنامه پولی سطح ابتدایی بروید که هزینه آن ۶/۸ دلار در ماه است.

بسته Starter هیچ گونه تبلیغات یا محدودیت ذخیره سازی ندارد و همچنین یک دامنه رایگان دریافت می‌کنید.  علاوه بر این، چیزی که برای فروشندگان آنلاین بسیار مفید است این است که از یک فروشگاه وب پشتیبانی می‌شود. (البته یک فروشگاه اصلی حاوی حداکثر ۱۰ محصول).

به علاوه به شما امکان می‌دهد با پشتیبانی از بن‌ها، نظرات مشتریان و مدیریت موجودی، یک فروشگاه اینترنتی باکیفیت بسازید، ومحدوده عملکرد برنامه همچنین شامل کارت‌های هدیه، سبد‌های خرید رها شده و کمپین‌های ایمیل می‌شود (هزینه این کار ۳۵ دلار در ماه است).

Wix website builder

wix معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

 یکی از بهترین سازندگان وب سایت موجود در بازار

مشخصات فنی

فروشگاه آنلاین: انتخابی

دامنه رایگان: بله

اعتبار جستجو: ۷۵ دلار

بررسی سایت حرفه‌ای: انتخابی

Wix Pro: تقریبا ۲۳ دلار در ماه

Wix Connect Domain: تقریبا ۳/۵۴ دلار در ماه

Wix Combo: تقریبا ۱۴ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

مجموعه ای از ویژگی‌های قدرتمند

ویرایشگر کاربر پسند

انتخاب هوشمند قالب ها

چرا نباید بخرید:

برنامه ها ارزان نیستند

Wix یک سرویس ساخت وب سایت است که طیف وسیعی از برنامه‌ها را ارائه می‌دهد و در زمینه طراحی سایت شما مطابق با نیازهای شما نهایت دقت را دارد. این سرویس دارای یک ویرایشگر کاربرپسند است که از نظر محتوا و قابلیت‌ها کاملا مفید است و به شما امکان می‌دهد سایت خود را به شیوه‌های مختلف و متنوع تنظیم کنید.

از دیگر ویژگی‌های قدرتمند آن می‌توان به ویرایشگر تصویر یکپارچه با تعداد زیادی فیلتر به سبک اینستاگرام و تعدادی قالب تجارت الکترونیکی برای راه اندازی اشاره کرد (توجه داشته باشید که Wix برخلاف برخی از رقبا، هزینه تراکنش‌ها را از فروش شما دریافت نمی‌کند).

Wix حتی یک برنامه رایگان دارد، اگرچه این پهنای باند و فضای ذخیره سازی (تا ۵۰۰ مگابایت) را محدود می‌کند و برند تجاری را در سایت شما قرار می‌دهد. با برنامه نامحدود، که محبوب‌ترین اشتراک آن است، کار خود را آغاز کنید و ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره به علاوه دامنه رایگان، پهنای باند نامحدود (همانطور که از نامش مشخص است)، به علاوه ۷۵ دلار بن تبلیغات گوگل دریافت کنید.

۵ نکته ای که باید در مورد خرید سرویس هساتینگ وب بدانید

01 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

 با توجه به تجربیات گذشته، ما معتقدیم که این پنج نکته کلیدی را باید هنگام انتخاب بهترین سایت هاستینگ را در نظر بگیرید:

۱. شما تقریبا همیشه خدمات را متناسب با آن هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید دریافت می‌کنید اگر وب سایت شما در زمینه سرگرمی است، این امر نباید اهمیت زیادی داشته باشد. با این حال، به عنوان یک ابزار تجاری ضروری، اغلب ارزان‌ترین هاستنیگ (یا رایگان) ارائه شده است، اما این بدان معنا نیست که همه معاملات ارزان قیمت بد هستند.

۲. مراقب ترفندهای قیمت گذاری باشید. اکثریت قریب به اتفاق فروشندگان هاستنیگ وب در ابتدای قرارداد قیمت‌های پایینی ارائه می‌دهند، اما پس از پایان دوره مقدماتی، که می‌تواند ۲۴، ۳۶ یا حتی ۶۰ ماه پس از ثبت نام باشد، قیمت را افزایش می‌دهند.

۳. ارائه دهنده هاستنیگ چقدر قابل اعتماد است؟ تقریبا هر کسی می‌تواند ادعا کند که یک میزبان وب ارائه می‌دهد اما در صورتی که فقط محصولات دیگران را می‌فروشد. بنابراین، مدت زمان فعالیت آنها را بررسی کنید، اگر آدرس یا شماره تماسی دارند حتما چک کنید، بررسی کنید که چه کسی صاحب آنجا است آیا وعده‌هایی که می‌دهند واقع بینانه است یا خیر و غیره. برای انجام تمام این کار‌ها میتوانید از گوگل کمک بگیرید.

۴. محدودیت‌های خود را بشناسید. چقدر برای ایجاد وب سایت خود آمادگی دارید؟ آیا برای درک پیامدهای متعدد (اعم از حقوقی و تجاری) نیاز به دریافت کمک دارید؟

۵. به سازندگان وب توجه کنید برای آنلاین شدن به هاستنیگ وب نیاز ندارید و سازندگان سایت جایگزین جالب و قانع کننده‌ای ارائه می‌دهند. در هر حال، اگر بخواهید محتوای خود را ترک کنید، نمی‌توانید به راحتی آن را منتقل کنید.

بهترین سایت هاستینگ وب در سال ۲۰۲۱ چیست؟

04 معرفی بهترین سایت هاستینگ وب (قسمت اول)

بهترین سایت هاستینگ وب در حال حاضر Bluehost است. دلایل آن بسیار زیاد است اما به طور خلاصه، متناسب با قیمت پرداختی خدمات خوبی ارائه می‌دهد، میزبان بیش از دو میلیون وب سایت در سراسر جهان است، توسط وردپرس توصیه می‌شود و گواهی SSL رایگان و دامنه رایگان را با ضمانت برگشت طولانی مدت وجه و پهنای باند نامحدود در تمام برنامه‌های خود ارائه می‌دهد.

چگونه می‌توان هاستنیگ وب را به زبان ساده توضیح داد

 به ارائه دهندگان هاستنیگ وب به عنوان صاحبخانه و سرور به عنوان املاک نگاه کنید.

میزبانی مشترک مانند اجاره هر اتاق در یک ملک است. تعداد زیادی وب سایت را روی یک سرور قرار دهید و اگر برخی از خدمات بیش از حد محبوب شوند یا کاربران زیادی را جذب کنند ( همسایه‌های پر سر و صدا و حمام شلوغ را در نظر بگیرید) کیفیت خدمات کاهش می‌یابد.

VPS یک مرحله بالاتر از هاستنیگ مشترک است. شما سرور مجازی خصوصی خود را (معادل آپارتمان) دریافت می‌کنید، اما همچنان برخی از امکانات رفاهی را با مستاجران دیگر که در یک بلوک مانند باغ یا ورودی خانه زندگی می‌کنند، به اشتراک می‌گذارید.

هاستنیگ اختصاصی معادل یک خانه است. کل سرور فقط برای یک مشتری است، البته با ازینه‌های بیشتر، اما اگر بلندپرواز هستید ارزشش را دارد. هر چند هنوز محدودیت‌هایی وجود دارد اما هاستنیگ اختصاصی انعطاف پذیری بیش‌تری را امکان پذیر می‌کند.

مثال “ساختمان” در مورد سایر دسته‌ها نیز اعمال می‌شود: خانه‌های بوم گردی، فروشگاه‌های خرده فروشی، نمایشگاه‌های هنری و غیره.

حال که با بهترین سایت هاستینگ آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT