بونوس Bonus

بونوس Bonus در فارکس و بررسی انواع بونوس رایگان فارکس

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر شما یک تریدر در بازار فارکس هستید قطعا با موضوعی مانند بونوس بدون واریز فارکس مواجه شده اید. در این مقاله اول پرداخت به بررسی بونوس Bonus در فارکس و بررسی انواع بونوس رایگان فارکس می پردازد.

معاملات در بازار فارکس از طریق بروکرها انجام می شود. بروکرها واسطه ی بین تریدر و بانک هستند که دستورات معاملاتی اشخاص را تایید و ثبت مینمایند. بروکرها جهت خدمات رسانی بهتر و جلب رضایت تریدرها یکسری از خدمات را به مشتریان خود ارائه میکنند که یکی از این خدمات ارائه ی بونوس (Bonus) میباشد.

بونوس Bonus

بونوس (Bonus) یک واژه ی انگلیسی میباشد که معنای فارسی آن جایزه و پاداش است. بروکر با ارائه ی بونوس سعی در جذب سرمایه گذاران دارد. این روش تبلیغاتی برای مشتریان جذاب است چرا که یک مبلغ پرداختی اضافی از سوی بروکر است و باعث تشویق تریدرها میشود. بونوس انواع مختلفی دارد که میتواند بصورت نقدی ، اعتباری یا غیر نقدی به تریدر اعطا شود.

انواع بونوس بروکرها :

بونوس قابل معامله

بونوس قابل معامله بهترین نوع بونوس فارکس است چرا که در ضررهای احتمالی به کمک تریدر می آید. در بونوس قابل معامله برای این که تریدر بتواند بونوس را دریافت کند نیاز است تا ابتدا حساب واقعی خود را شارژ کند. پس از واریز وجه توسط تریدر، مبلغی به عنوان بونوس از طرف بروکر بر روی حساب واقعی بصورت اضافی شارژ خواهد شد.

هر بار که فرد حسابش را شارژ می کند ، بروکر هم برای این که تشویقی جهت وفاداری مشتری انجام دهد، به مشتری  بونوس قابل معامله پرداخت می کند. برای نمونه بروکر آمارکتس در زمان ثبت نام 25 درصد بونوس قابل معامله به شما اعمال می دهد. در بروکر آمارکتس شما برای اولین واریز خود 25% بونوس واریزی  قابل ضرر دریافت میکنید و پس از آن برای هر بار واریز خود 20% بونوس واریزی  قابل ضرر دریافت میکنید. این نوع جایزه بونوس قابل ضرر Tradable میباشد که در ضررهای احتمالی شما را کمک می کند و وقتی ضرر شما به آستانه ی مبلغ بونوس برسد ، بونوس شما حذف نـمیشود.

مثلا شما 1000 دلار در حساب خود واریز می کنید ، این کارگزاری به شما 250 دلار بونوس قابل معامله و قابل ضرر Tradable می دهد.

حال بالانس شما 1250 دلار است و اگر بیش از 1000 دلار ضرر کنید بازهم کال مارجین نخواهید شد و فرصت جبران دارید. بونوس قابل معامله نوعی جایزه برای افرادی است که حساب واقعی خود را یکبار و یا چند بار شارژ می کنند.

بونوس قابل برداشت

بونوس قابل برداشت نوعی بونوس سپرده (Deposit Bonus) است که برای حسابهای ریل طراحی شده اند و هنگامیکه شما واریز خود را انجام میدهید به مقدار n درصد از سوی بروکر بونوس قابل برداشت دریافت میکنید. این نوع بونوس در هنگام ضرر به شما کمک نمی کند و به عنوان بالانس اصلی شما محاسبه نمیشوند. نحوه برداشت این نوع بونوس به این ترتیب است که شرایط مورد نظر بروکر را رعایت کنید مثلا در طی مدت زمان خاصی مقدار n لات ترید انجام دهید. این شرایط را بروکرها تعیین میکنند و میتواند در هر کارگزاری متفاوت و منحصر به فرد باشد.

سوپر بونوس

این بونوس معمولا جهت افزایش میزان لوریج مشتری استفاده می شود و به صورت اتوماتیک به لوریج مشتری اضافه می شود. در این بونوس بعد از لات های معاملاتی خاصی می توانید آنرا برداشت کرده و به پول نقد تبدیل  کنید ؛ مثلا با افتتاح حساب در سوپر بونوس بروکر هات فارکس به ازای هر لات معامله 2 دلار جایزه نقدی به بالانس شما اضافه خواهد شد. این 2 دلار جایزه نقدی به دست آمده هم قابل معامله است و هم قابل برداشت .لازم به ذکر است که تنها پوزیشن های بالای 0.2 لات شامل جوایز نقدی می شوند.

بونوس رایگان

یک نوع بونوس رایگان فارکس که بروکرها ارائه میکنند بونوس خوش آمدگویی (Welcome Bonus) است . بونوس رایگان برای شناخت بیشتر یک بروکر و تست استراتژی مناسب است چرا که تریدر بدون ترس و بدون آن که حساب اصلی خود را به خطر بیندازد میتواند استراتژی معاملاتی خود را تست و ارزیابی کند . معمولا مبلغ این بونوس ها کم است و یک نوع بونوس بدون سپرده (No Deposit Bonus) میباشند و برای دریافت این نوع بونوس نیازی به سپرده وجود ندارد. مثلا در برخی بروکرها شما می توانید بعد از ثبت نام و تایید حساب خود ، مبلغ ۳۰ دلار بونوس خوش آمدگویی رایگان دریافت کنید.  که یک نوع بونوس بدون واریز فارکس میباشد. برداشت سود حاصل از این نوع بونوس ها نیز با یکسری شرایط قابل برداشت است.

بونوس غیرنقدی

گاهی اوقات بروکرها یکسری مسابقات یا برنامه های رقابتی را طرح میکنند که جوایز آن بصورت غیرنقدی میباشد. در مسابقات فصلی یا سالانه بروکرها که میتواند بصورت ریل یا دمو برگزار شود اگر تریدر بتواند مقام اول تا پنجم را در بین کل شرکت کنندگان کسب کند ؛ جایزه غیرنقدی را دریافت خواهد کرد. به طور مثال کالاهایی مانند لپتاپ ، تبلت ، دوربین عکاسی ، ساعت هوشمند ،  گوشی موبایل و یا حتی خودرو.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT