الروند (Elrond)

ارز الروند (Elrond) چیست و آشنایی با این ارز دیجیتال

زمان مطالعه 6 دقیقه

الروند (Elrond) پروژه ایست که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مانند بسیاری از پروژه های دیگر، الروند نیز بر روی مقیاس پذیری شبکه متمرکز شده است. زمانی که صحبت از مورد توجه قرار گرفتن می شود منظورمان جهشی بیش از 5000 درصد در کمتر از چهار ماه است! این رشد در اواسط سال 2020 در ماه مارس و راه اندازی شبکه اصلی Elrond در جولای 2020 بوده است.

با این وجود در سپتامبر 2020 ارز دیجیتال ERD با انتقال به ارز دیجیتال جدیدی به نام eGLD یا eGold تغییرات زیادی را تجربه کرد. علاوه بر آن برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال بومی، هر 1000 ERD به 1 eGold تبدیل شد که با مدل اقتصادی کل تطابق داشت و شاهد کاهش کل ارز های دیجیتال از 20 میلیارد ERD به 20 میلیون eGold بودیم.

مقیاس پذیری و توان عملیاتی یکی از جدی ترین نگرانی هایی است که امروزه بزرگترین بلاکچین ها با آن رو به رو شده اند. همه ما شاهد کند شدن پردازش ها و توان کم در انجام تراکنش ها در بلاکچین های معروفی مانند بیت کوین هستیم.

اما با وجود این همه راه حل رقابتی، آیا الروند می تواند این مشکل را حل کند و آیا می توان رشد گسترده قیمت Elrond را، به راه اندازی شبکه اصلی بلاکچین الروند نسبت داد؟

در این مقاله ما تمام آنچه در مورد الروند نیاز است بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم و همچنین به آینده الروند Elrond نگاهی می اندازیم. با اول پرداخت همراه باشد.

الروند (Elrond) چیست؟

شبکه الروند یک زنجیره بلاکچین عمومی است که برای ایجاد مقیاس پذیری سطح بالا، قابلیت همکاری و توان عملیاتی بالا ایجاد شده است. هدف از این بلاکچین، ایجاد شبکه ای غیر متمرکز است که بتواند عملکرد مشابه یا بهتری را در مقایسه با شبکه های متمرکز ارائه دهد و در عین حال حریم شخصی کاربران بیشتر حفظ شود.

الروند (Elrond)

الروند (Elrond)

شبکه الروند قصد دارد از طریق فناوری منحصر به فرد خود یعنی Adaptive state sharding و با استفاده از اثبات سهام ایمن (Secure POS) به این هدف دست پیدا کند.

الروند یک بلاکچین در مقیاس اینترنت است که از همان ابتدا برای عملکردی هزار برابر بهتر در سرعت و توان عملیاتی شروع به کار کرده است. برای رسیدن به این مهم، الروند دو نوآوری اساسی را معرفی می کند:

  • مکانیزم جدید Adaptive State Shardig
  • الگوریتم اثبات سهام ایمن

که مقیاس پذیری خطی را با سازو کاری سریع، کارآمد و ایمن امکان پذیر می کند. بنابراین الروند می تواند با تاخیر شش ثانیه ای و هزینه ای ناچیز، بالغ بر 15000 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند و در تلاش است تا به یک ستون اصلی در اقتصاد اینترنتی بدون مرز و در سطح جهانی تبدیل شود.

تیم توسعه دهنده الروند

الروند از این جهت بسیار خوش شانس است که تیمی متشکل از متخصصانی با هر و سابقه فنی و کارآفرینی در آن نقش دارند. مدیر عامل این پروژه Benjamin Mincu است که به مدت 1.5 سال تجربه بلاکچینی خود را به عنوان عضوی از تیم اصلی NEM آغاز کرد. تلاش های او در زمینه بازاریابی ، بیزینس و ایجاد یک کامیونیتی NEM را به یک محصول بلاکچین جهانی هدایت کرد.
مدیر ارشد فناوری اطلاعات (CIO) الروند Lucian Mincu مهندسی با 8 سال تجربه در زمینه طراحی های با زیرساخت های پیچیده و راه حل های شبکه برای مشتریانی مانند دولت آلمان است.

الروند (Elrond)

الروند (Elrond)

مدیر ارشد عملیاتی در الروند Lucian Todea می باشد که یک کارآفرین موفق است که بیش از 15 سال تجربه سرمایه گذاری در فضای فناوری دارد هم در فضای استارتاپ و هم در بلاکچین.

معماری Elrond

شبکه الروند چندین رکن اصلی دارد که چارچوب بلاکچین را تشکیل می دهد:

  • نود ها و کاربران: اینها دو قطعه اصلی هستند که شبکه را فعال می کنند. کاربران تراکنش ها را در شبکه قرار می دهند یا به عنوان انتقال ارزش و یا به عنوان یک قرار داد هوشمند. نود ها دستگاه های موجود در شبکه هستند که این تراکنش ها را به دو صورت فعال و غیر فعال پردازش می کنند.
  • Validator ها: ولیدیتورها انواع گره های ویژه ای هستند که در ازای دریافت پاداش، تولید بلاک و اجماع را فراهم می کنند. validatorها یا اعتبارسنج ها برای واجد شرایط بودن باید توکن های سهام را به صورت استیکینگ ذخیره کنند تا واجد الشرایط باشند و سپس توسط سایر سهامداران معرفی شوند.
  • shard ها: پارتیشن های کوچکی از شبکه الروند هستند و برای مقیاس بندی استفاده می شوند. هر shard مسئولیت بخشی از state (اکانت ها، قراردادهای هوشمند، بلاکچین) و تراکنش ها را برعهده دارد به طوری که هر قسمت می تواند فقط کسری از معاملات را به موازات سایر shard پردازش کند.
  • توکن eGLD: همان چیزیست که به شبکه قدرت می بخشد و به عنوان نقطه ورود به شبکه عمل می کند. توکن eGLD وسیله پرداخت هزینه تراکنش ها، استقرار dApp، ذخیره سازی، اجرای قرارداد هوشمند و پاداش به اعتبار سنج ها می باشد. کارمزد تراکنش ها در میان ولیدیتور ها و Elrond Community Fund تقسیم می شود.

کیف پول های الروند

کیف پول Maiar

یکی از کیف پول های elrond برای نگه داری eGLD ، کیف پول Maiar می باشد. Maiar کیف پول دیجیتالی رسمی eGold است که توسط بلاکچین الروند ساخته شده است. ایجاد این ولت بسیار آسان است. شما به هیچ گذر واژه، کلید خصوصی یا عبارت عبور بازیابی نیاز ندارید. کافیست با شماره تلفن خود در پنل کاربران این کیف پول ثبت نام کنید. با این حال شما می توانید از عبارت عبور بازیابی استفاده کنید زمانی که به هر دلیلی به کیف پول خود دسترسی ندارید. این کیف پول دیجیتال به شماره تلفن های شما دسترسی دارد و این امکان را فراهم می کند که شما از طریق تلفن برای دوستان و اعضای خانواده خود در سراسر دنیا ارز انتقال دهید.

کارمزد تراکنش ها بسیار پایین و در حد 0.001 دلار است وهیچ کارمزد پنهانی وجود ندارد. Maiar.com برای آن دسته از کسانی که نمی خواهند شماره تلفن خود را با افراد غریبه به اشتراک بگذارند نیز راه حل هایی ارائه کرده است. “herotags” یک ویژگی خاص است که فقط از نام کاربری و سرویس DNS ای که از طریق شبکه بلاک چین Elrond اجرا می شود، استفاده می کند. این ولت ارز دیجیتال به صورت رمزنگاری شده end-t-end است و ازتوکن های الروند، اتریوم، بایننس، ERD ERC20 و احتمالا در آینده از بیت کوین پشتیبانی می کند.

الروند (Elrond)

الروند (Elrond)

لجر نانو S و لجر نانو X

الروند با خوشحالی اعلام کرد که با کیف پول لجر نانو اس، یکی از معتبرترین کیف پول های سخت افزاری ادغام شده است. کاربران به راحتی می توانند برنامه Elron eGold را در کیف پول لجر نانو s یا لجر نانو ایکس خود نصب کنند و توکن های eGLD خود را به راحتی در آن ذخیره کنند.

برای شروع کاربران باید کیف پول لجر نانو اس نصب کنند و به یاد داشته باشد که با جدیدترین سیستم عامل آپدیت کنند. برای نصب Elrond باستی قفل لجر خود را باز کنند و پس از آن در ledger Live برنامه Elrond را جست و جو کنند. نصب این ولت آسان است.

کیف پول وب Elrond

کیف پول وب الروند، کیف پول رسمی انجمن بلاکچین الروند است که یک کیف پول ساده، امن و راحت برای ارال و دریافت و پیگیری تراکنش های توکن eGLD می باشد. برای ایجاد این کیف پول باید یک رمز عبور امن ایجاد کنید و تمامی پسورد ها، کلیدهای خصوصی و … را برای استفاده های بعدی در فضای امن نگهداری کنید.

کیف پول تراست

تراست کیف پول رسمی بایننس است و جدا از اینکه محبوب تریم کیف پول در شبکه است، این ولت بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. کیف پول موبایل تراست، از توکن eGold پشتیبانی می کند و همه کاربران Trust می توانند توکن های الروند را در کیف پول خود نگهداری کنند.

کیف پول موبایل Frontier

کیف پول موبایل Frontier اخیرا پشتیبانی خود را از eGLD اعلام کرده است. برای شروع این ولت را پلی استور برای موبایل های اندروید دانلود و نصب کنید. سپس Elrond App را نصب و اجرا کنید. در مرحله بعد شما بای یک پین کد امن برای دسترسی به ولت خود انتخاب کنید و یک seed keyword دوازده کلمه ای برای بازیابی ولت خود مشخص کنید. اکنون شما می توانید به Elrond Wallet خود دسترسی داشته باشید. برای این منظور به بخش “Menu” مراجعه کنید و ولت الروند خود را از طریق “Import Wallet” بیفزایید. اکنون کیف پول شما قابلیت ذخیره سازی توکن های EGLD را خواهد داشت.

سوالات متداول

آیا ارز Elrond وایت پیپر دارد؟

بله ، وایت پیپر این ارز منتشر شده است و از طریق این لینک قابل دانلود است.

آیا الروند در وب سایت کوین مارکت کپ ثبت شده است؟

بله این ارز در لیست کوین مارکت کپ قرار گرفته است و صرافی بایننس نیز این ارز را به لیست خود اضافه کرده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT