پایان معماری PoW اتریوم

Ethereum Testnet Beacon Chain برای ادغام آتی فعال می شود

زمان مطالعه 2 دقیقه

از آنجایی که ادغام قرار است در ماه آگوست رخ دهد، Tim Beiko، توسعه دهنده اصلی اتریوم، روز سه شنبه اعلام کرد که Ropsten Beacon Chain به عنوان یک شبکه آزمایشی برای کاربران اتریوم راه‌اندازی شده است. Ethereum Testnet Beacon Chain برای ادغام آتی فعال می شود.

Ropsten اولین شبکه آزمایشی خواهد بود که از طریق The Merge اجرا می شود که پایان معماری PoW اتریوم را رقم می زند.

Ethereum Testnet Beacon Chain برای ادغام آتی فعال می شود (یک قدم نزدیکتر به ادغام)

شبکه آزمایشی Ropsten – تقریباً پنج سال پیش ایجاد شد و یکی از بهترین نسخه ‌های مشابه برای بلاکچین اتریوم به حساب می آید – جنبه های شبکه اصلی ETH را تقلید می کند و آن را به یک مدل آزمایشی از آنگونه که شبکه اثبات سهام ( Proof-of-Stake ) به نظر می رسد، تبدیل می کند.

توسعه دهندگان و اعتباردهنده ها می توانند نگاهی اجمالی به The Merge و مشکلات مربوط به کدنویسی آن داشته باشند، بدون اینکه بر شبکه اصلی تأثیری بگذارند.

طبق پست وبلاگ رسمی اتریوم، ارتقای “Bellatrix” که برای 2 ژوئن برنامه ریزی شده است، پایه و اساس The Merge را هموار خواهد کرد.

چند روز پس از این، معیاری به نام سختی کل ترمینال (TTD) که سختی ماینینگ را اندازه گیری می کند، توسط ماینرها برای راه اندازی این انتقال تعیین می شود. سپس ماینرها باید گره های خود را با مقدار داده شده تنظیم کنند.

Tim Beiko ، توسعه دهنده اتریوم، جزئیات بیشتری در مورد این راه اندازی ارائه کرد و اظهار داشت که – برای اینکه The Merge اتفاق بیفتد – Beacon Chain باید آخرین ارتقا را راه اندازی کند و TTD سمت PoW باید مشخص شود.

علاوه بر این، Beiko اشاره کرد که قبل از تغییر نهایی به The Merge دو شبکه آزمایشی دیگر وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که این انتقال به درستی اجرا خواهد شد.

“پس از این انتقال Ropsten، دو شبکه آزمایشی دیگر (Goerli و Sepolia) قبل از تغییر تمرکز به شبکه اصلی، به اثبات سهام منتقل خواهند شد.”

The Merge احتمالاً در ماه اوت می رسد

The Merge – مورد انتظارترین رویداد سال برای جامعه اتریوم – توسط Vitalik Buterin تایید شده که در اوت امسال رخ می دهد.

فرآیندی که الگوریتم اجماع PoW اتریوم را به PoS تبدیل می کند، و شبکه را از نظر انرژی کارآمدتر می کند و احتمالا ETH بیشتری را نسبت به آنچه از طریق سودهای اعتباردهنده ایجاد می شد، می سوزاند. از طریق The Merge، دومین ارز دیجیتال بزرگ ممکن است دچار کاهش تورم شود.

برای آماده شدن برای The Merge، “”Shadow fork در ماه آوریل راه اندازی شد. که در واقع مکانیزمی بود برای تست مفروضات تیم در مورد همگام سازی و رشد و مکان یابی آسیب پذیری های مهم در کدنویسی، که در غیر این صورت با استفاده از شبکه های آزمایشی قابل توجه نبودند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT