01 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

زمان مطالعه 5 دقیقه

وقت اضافی دارید؟ در خانه بیکار هستید؟ آیا می‌خواهید مغز خود را با چیزهای جدیدی مشغول کنید؟ یادگیری از راه دور و کلاس های انلاین رایگان را در نظر داشته باشید. فکر می‌کنید کلاس‌های غیر دانشگاهی فایده‌ای ندارد؟ اشتباه می‌کنید برای مثال بنجامین فرانکلین هر روز یک یا دو ساعت وقت خود را برای مطالعه، تأمل و آزمایش اختصاص می‌داد تا بتواند خلا موجود در تحصیلات خود را پر کند و به موفقیت‌های جدید دست پیدا کند.

صد‌ها کالج و دانشگاه بزرگ دوره‌های آنلاین را ارائه می‌دهند که هر کسی با دسترسی به اینترنت می‌تواند آن‌ها را پشت سر بگذارد. با شرکت در کلاس‌های آنلاین و رایگان معمولا مدرک معتبری کسب نمی‌کنید فقط و فقط مهارت خود را افزایش می‌دهید. حتی می‌توانید با انجام این کار با کودکان خود احساس همبستگی و شباهت بیشتری ایجاد کنید تا آن‌ها هم در دروس خود پیشرفت کنند.

کلاس های انلاین رایگان | ایجاد یک طرح

3 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

ابتدا از خود بپرسید چه موضوعی را می‌خواهید مطالعه کنید و چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد. آیا در یک شیفت منظم کاری هستید؟ آیا به دنبال مهارت‌های جدید هستید؟ برای کارتان نیاز به افزایش مهارت دارید؟ یا فقط به پر کردن اوقات خالی نیاز دارید؟ هدف اصلی خود را یادداشت کنید تا به شما در تمرکز شما کمک کند، زیرا کلاس‌ها در طیف گسترده‌ای از رشته‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

آیا به آموزش Ivy League علاقه دارید؟ می‌توانید برای “تفسیر قانون اساسی” از دانشگاه پرینستون، یک دوره در تاریخ آفریقایی-آمریکایی از YALE و یا کلاس‌های علمی کامپیوتر از Harward شرکت کنید.

تحصیل آنلاین به این معنی است که می‌توانید از هر جایی شرکت کنید، بنابراین می‌توانید از هر جایی در کره زمین در کلاس‌ها شرکت کنید حتی از اینجا در ایران در کلاس‌های ذکر شده شرکت کنید، مانند کلاس مدیریت پروژه در دانشگاه آزاد بریتانیا یا “The Science of Beer” از دانشگاه تحقیقاتی Wageningen کشور هلند.

کلاس مناسب و مورد علاقه خود را پیدا کنید

0 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

بسیاری از موسسات، دروس را به صورت دوره‌های طولانی و گسترده که به آن‌ها MOOC نیز می‌گویند، ارائه می‌دهند. این موارد بیش‌تر در مرورگر وب شما برگزار می‌شوند و شامل سخنرانی‌های ضبط شده ویدئویی، خواندن مقالات و شرکت در تالار‌های گفتگو است.

بعضی از موسسات، مانند انستیتوی فناوری ماساچوست، سخاوتمندانه‌تر عمل می‌کنند. بیشتر دوره‌های مقطع M.I.T دانشگاه خود را در سایت OpenCourseWare ارائه می‌دهد.

برای دیدن موارد مشابه بیش‌تر، موتور جستجوی دوره‌های آنلاین Class Central را امتحان کنید. شما همچنین می‌توانید در سایت Open که بیش از ۱۵۰۰ دوره از موسسات معتبر و سیستم عامل‌های آموزشی مانند Coursera ،edX و FutureLearn را فهرست می‌کند، شرکت کنید. این سیستم عامل‌ها کلاس‌های اشتراکی یا قابل خرید زیادی نیز دارند.

برای ثبت نام روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. اگر دنبال کلاس‌های “رایگان” هستید، دوره را ممیزی می‌کنید. با این حال اگر هزینه‌ای پرداخت کنید، اغلب می‌توانید تکالیف درجه بندی شده یا “گواهی پایان کار” دریافت کنید که معمولاً از حدود ۵۰ دلار شروع می‌شود.

منابع دیگر برای دوره‌ها

2 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

اگر برای یک کلاس در سطح دانشگاه کاملاً آماده نیستید یا می‌خواهید یادگیری کودک خود را تکمیل کنید، آکادمی غیرانتفاعی KHAN دوره‌هایی را طراحی می‌کند که برای دانش آموزان از مقطع مهد کودک تا کلاس دوازدهم ساخته شده است. در اینجا می‌توانید کلاس‌های ریاضی، علوم، اقتصاد و علوم انسانی و همچنین دوره‌های ابتکاری رایانه‌ای مانند “Pixar in a Box” را مشاهده کنید که مروری بر روند تولید انیمیشن دیجیتال است.

سرویس iTunes U اپل میزبان سخنرانی‌های صوتی و تصویری رایگان از مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان است، البته با تاسف باید گفت این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد این سیستم عامل را در پایان سال ۲۰۲۱ متوقف کند.

برای رفتن به مدرسه آماده شوید! کیف و کتابتان را آماده کنید!

1 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

یک ساعت در روز مطالعه یک هدف منطقی و قابل دسترس است که برای همه افراد توصیه می‌شود، اما وقتی یک دوره را در نظر می‌گیرید، مدت زمان مشخص و تعهدات زمانی آن را بررسی کنید تا بتوانید دقیق‌تر برنامه ریزی کنید و آن را در تقویم خود قرار دهید. بعضی از کلاس‌ها با شما منطبق می‌شوند و زمان خاصی برای شرکت کردن ندارند، ولی برخی دیگر ساعات مشخصی دارند که باید با آن هماهنگ شوید.

مکانی برای انجام تکالیف خود و نگهداری وسایل آموزشی خود پیدا کنید. بسته به دوره، ممکن است به برخی از کتاب‌ها، نرم افزارها یا سایر مطالب نیز نیاز داشته باشید. حتی اگر سخنرانی‌های ضبط شده‌ای را تماشا می‌کنید، یادداشت برداری ممکن است به شما در حفظ بهتر اطلاعات کمک کند، بنابراین در یک دفترچه یادداشت یا یک برنامه یادداشت برداری کنید.

کلاس‌هایی برای افراد مشغول به کار

5 تحصیلات خود را با کلاس های انلاین رایگان ادامه دهید

شرکت کردن در یک دوره طولانی مدت برای شما مشکل است؟ سایت Coursera لیستی از دوره‌هایی دارد که می‌توانید در یک روز به پایان برسانید معرفی می‌کند. همگی آن‌ها هم تا پایان سال ۲۰۲۱ رایگان هستند.

سخنرانی‌ها و وبینار‌های ارائه شده توسط موزه‌ها و کتابخانه‌ها را در نظر داشته باشید. سایت شبکه رایانه‌ای موزه لیستی طولانی از منابع یادگیری آنلاین از موسسات مهم و معتبر دارد. سایت موزه مورد علاقه خود را مرتب چک کنید تا از دوره های جدید آنهم استفاده کنید.

درس زندگی

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه روغن موتور خودرو خود را تعویض کنید، چطور پنچرگیری کنید؟ تعمیرات اساسی خانه تان را خودتان انجام دهید یا لباس‌های پاره شده را اصلاح کنید؟ فیلم‌های آموزشی منتشر شده در YouTube آموزش عملی در مورد اکثر مسائل عملی و فنی زندگی روزمره هستند. بسیاری از سایت‌های معروف یادگیری مهارت، کانال‌های YouTube خاص خود را دارند، بنابراین می‌توانید محتوایی مانند آموزش‌های The Handyman یا فیلم‌های تعمیر اسباب و لوازم iFixit را به راحتی پیدا کنید. حتی با جستجو کردن کلیدواژه‌ها می‌توانید ویدیو مناسب خودتان را پیدا کنید.

هیچوقت آموزش و یادگیری چیز‌های جدید را متوقف نکنید.

حال که با کلاس های انلاین رایگان آشنا شدید می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT