گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

گوگل درایو یا دراپ باکس | کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

روش‌های مختلفی برای ذخیره آنلاین اطلاعات یا به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دیگران وجود دارد. سرویس‌هایی مانند Google Drive و Dropbox هر دو گزینه‌های پرطرفداری هستند که برای اشتراک گذاری آسان فایل‌های حجیمی که نمی‌توانید با ایمیل ارسال کنید نیز مناسب هستند. ما این دو سرویس ذخیره سازی را برای شما مقایسه کرده‌ایم و در ادامه به این موضوع که گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است، می‌پردازیم.

فضای ذخیره سازی رایگان

5 گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

هر دو سرویس Dropbox و Google Drive فضای ذخیره سازی رایگان برای کسانی که می‌خواهند سرویس مورد نظر را قبل از پرداخت هزینه برای استفاده دائمی امتحان کنند، ارائه می‌دهند. Google Drive تقریبا ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می‌دهد، در حالی که Dropbox فقط ۲ گیگابایت ارائه می‌دهد.

اگرچه این بیش‌تر بودن فضای ذخیره سازی رایگان امتیاز قابل توجهی در این بخش به Google می‌دهد، اما Dropbox چندین روش برای افزایش فضای ذخیره سازی رایگان به شما ارائه می‌دهد. حساب‌های رایگان می‌توانند ۵۰۰ مگابایت فضای ذخیره سازی اضافی به ازای دعوت از هر دوست یا عضوی از خانواده به سرویس بدست آورند و در مجموع حداکثر تا ۱۶ گیگابایت می‌توان به این فضا اضافه کرد. کاربران همچنین می‌توانند یک متن کوتاه در مورد چرایی لذت بردن از استفاده از Dropbox برای دریافت ۱۲۵ مگابایت رایگان بنویسند.

روش‌های ذکر شده برای بدست آوردن فضای ذخیره سازی اضافی در Dropbox باعث شده است که فضای رایگان Dropbox بیشتر از Google Drive شود، اما دعوت از دوستان برای استفاده از Dropbox کار ساده‌ای نیست. به خصوص در دنیای امروز که بیشتر افراد خواهان سرویس ذخیره سازی ابری هستند که از قبل با آن آشنایی دارند. داشتن این ویژگی Dropbox خوب است، اما در نهایت فضای ذخیره سازی رایگان Google Drive بهتر است.

گوگل درایو یا دراپ باکس | ذخیره سازی پرمیوم

اگر می‌خواهید بیش از چند گیگابایت ذخیره کنید، مهم نیست که کدام یک از راه حل‌های ذخیره سازی ابر را انتخاب کنید زیرا در هر صورت مجبور خواهید شد که هزینه آن را پرداخت کنید. هر دو سرویس Google Drive و Dropbox سرویس اشتراک پرمیوم که فضای ذخیره سازی از راه دور بیش‌تری دارد را ارائه می‌دهد. سوال این است که کدام یک بسته‌های بهتری را ارائه می‌دهند؟

Dropbox برای ارائه‌های ذخیره سازی پرمیوم خود برای کاربران شخصی، دارای یک ساختار قیمت گذاری شخص در مقابل تجارت است. حساب Dropbox Plus فضای ذخیره سازی ۲ ترابایتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که گزینه‌های پاک کردن اطلاعات دستگاه از راه دور و احراز هویت دو عاملی (که برای ایمن نگه داشتن فایل‌ها این روزها ضروری است) اضافه کرده است. هزینه این حساب سالیانه ۱۰۰ دلار یا ماهانه ۱۰ دلار است. همچنین یک حساب حرفه‌ای وجود دارد که هزینه آن ۱۷ دلار است و فضای ذخیره سازی ۳ ترابایت به علاوه ويژگي‌هايي مانند Shared link controls (كنترل ميزان دسترسي به فايل‌ها) و ايجاد واترمارك روي فايل‌هاي مختلف را ارائه می‌دهد.

1 گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

Dropbox حساب‌های Standard و Advanced را برای تیم‌ها و کاربران تجاری ارائه می‌دهد که دارای ویژگی بازیابی فایل، رمزگذاری داخلی و چند ویژگی دیگر هستند. حساب‌های Standard به ۵ ترابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۱۲/۵ دلار در ماه محدود می‌شوند، اگرچه حساب‌های Advanced عملاً نامحدود هستند و فضای مورد نیاز را برای کاربران فراهم می‌کنند. همچنین هزینه آن بسیار گران‌تر است و هزینه هر کاربر ماهانه ۲۰ دلار( با پرداخت سالیانه) یا هر ماه ۲۵ دلار می‌باشد. همچنین دارای گزینه‌های زیادی برای مدیریت تیم است، از جمله گزینه‌هایی برای صدور صورتحساب، مدیریت، دسترسی API و همه مواردی که خدمات ابری در سطح کسب و کار نیاز دارند.

از طرف دیگر Google Drive بعد از طرح رایگان، سه سطح اصلی قیمت گذاری ارائه می‌دهد که Google One نامیده می‌شوند. اولین طرح ۱۰۰ گیگابایت به قیمت ماهیانه ۲ دلار است که امکاناتی از جمله دسترسی به کارشناسان Google و امکان افزودن اعضای خانواده را فراهم می‌کند. طرح دوم ۳ دلار در ماه برای ۲۰۰ گیگابایت است که شامل مزایای قبلی و تخفیف فروشگاه Google است. طرح حرفه ای تر از ۲ ترابایت با قیمت ۱۰ دلار در ماه است که تخفیف قابل توجه تری نیز به شما می‌دهد. طرح‌های دیگری با فضای ۳۰ ترابایت با پرداخت ۳۰۰ دلار در ماه نیز وجود دارد. این طرح‌ها در درجه اول بیشتر برای کاربران سطح سازمانی هستند.

2 گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

در نهایت Google Drive و Dropbox هر دو مزایای خود را در مورد قیمت گذاری دارند. اگر برای شما ۱۰۰ گیگابایت فضا کافی باشد، طرح ۲ دلار در ماه Google Drive بهترین گزینه انتخابی است. همچنین گزینه‌های متنوع تری برای ظرفیت بیشتر فضای ذخیره سازی وجود دارد. با این حال، طرح Dropbox’s Business فضای ذخیره سازی نامحدود با حداقل ۷۵ دلار در ماه را ارائه می‌دهد.

همگام سازی فایل

Dropbox می‌تواند فایل‌ها را در چندین دستگاه و سیستم عامل از جمله کلیه سیستم عامل‌های اصلی دسک تاپ و موبایل همگام سازی کند. این سرویس از لینوکس پشتیبانی می‌کند و امکان “همگام سازی هوشمند” را ارائه می‌دهد.

در مقایسه همگام سازی Google Drive از چندین دستگاه و سیستم عامل پشتیبانی می‌کند، اگرچه از لینوکس پشتیبانی نمی‌کند. راه حل‌های جایگزینی برای این کار وجود دارد، زیرا Google Drive پلتفرم رسمی همگام سازی فایل نیست. اگرچه به شما امکان می‌دهد فایل خاصی را برای همگام سازی انتخاب کنید، اما از همگام سازی تغییرات فایل که اغلب همگام سازی “Block level” نامیده می‌شود پشتیبانی نمی‌کند. پس برای همگام سازی آن‌ها نیاز به بارگذاری مجدد یا بارگیری کامل فایل‌ها است.

گوگل درایو یا دراپ باکس | اشتراک فایل

اشتراک فایل برای بسیاری از مشتریان فضای ذخیره سازی ابر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کار ارسال فایل‌ها یا پوشه‌های بزرگ را برای گروه‌های مختلف بسیار آسان می‌کند.

Google Drive به شما امکان می‌دهد با استفاده از برنامه تلفن همراه یا در رابط مرورگر وب، فایل‌ها و پوشه‌ها را با لینک‌های مستقیم یا گزینه دسترسی ایمیل با افراد مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید به افرادی که فایل‌ها را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید مجوز مشاهده و ویرایش بدهید. تنها نکته منفی این است ممکن است در آینده به دلیل نداشتن گذرواژه یا تاریخ انقضا برای لینک‌ها، یک مشکل امنیتی بالقوه به وجود بیاید.

3 گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

Dropbox انعطاف پذیری زیادی در به اشتراک گذاری فایل ارائه می‌دهد. دارندگان حساب حرفه‌ای و تجاری می‌توانند گذرواژه و تاریخ انقضا را روی لینک‌ها تنظیم کنند که به محافظت طولانی مدت از داده‌های شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید مجوزهای ویرایش را برای کاربران تنظیم کنید. ویژگی Showcase آن برای کاربران حرفه‌ای جذاب است و با استفاده از آن می‌توانند اقدام به ارائه محتوای خود با ظاهری بسیار حرفه‌ای به همراه کنترل زیاد کنند.

همچنین با صفحه اشتراک Dropbox به راحتی می‌توانید بفهمید کدام پوشه‌ها و فایل‌ها را برای دیگران قابل دسترس کرده‌اید. در نهایت Dropbox به دلیل امنیت بهتر برای داده‌های کاربر، گزینه بهتری خواهد بود.

گزینه‌های پشتیبانی و کارایی

Google Drive می‌تواند پیوست‌های Gmail را به سرعت ذخیره کند، تصاویر ذخیره شده را با Google Photos ذخیره کند و مشارکت و کارهای تیمی را از طریق Google Docs ،Sheets و Slides آسان می‌کند.

کروم وب استور (Chrome Web Store) دارای بیش از ۱۰۰ برنامه شخص ثالث سازگار برای Google Drive است که به سرویس ذخیره سازی ابری قابلیت بسیار بیش‌تری نسبت به برخی از رقبای خود می‌دهد.

Dropbox همچنین محصولات و شرکای خود را توسعه داده است. کاربران شخصی می‌توانند با استفاده از مایکروسافت که اسناد Office را از Dropbox قابل دسترسی و ویرایش می‌کند، مشارکت و همکاری تیمی را آسان‌تر کنند. کاربران تجاری Dropbox می‌توانند از نرم افزار مشاهده فایل‌های PDF و به اشتراک گذاری با Adobe و پیام رسانی از طریق Slack استفاده کنند. پلتفرم DBX آن همچنین به ادغام با سرویس‌هایی مانند Autodesk و Okta کمک می‌کند. کاربران حرفه‌ای نیز دسترسی نامحدود API به امنیت، بهره وری و انتقال داده با تیم برای کمک به ساخت راه حل‌های منحصر به فرد خود را بر اساس نیازهای تجاری خود به دست می‌آورند.

Dropbox برنامه‌های خود را در طی سال‌ها برای رقابت مستقیم‌تر با Google اضافه کرده است. این برنامه‌ها شامل Dropbox Spaces برای همکاری تیمی، Dropbox Paper برای ایجاد محتوا و Dropbox Transfer برای ارسال امن فایل‌های حجیم است. قابل ذکر است که این سرویس اخیراً یک برنامه جدید دسکتاپ را منتشر کرده است تا تمام سرویس‌های خود را در یک رابط تمیزتر جمع آوری کند که باعث استفاده بیشتر آن‌ها می‌شود و Dropbox را با قابلیت‌های سیستم عامل کاملاً ادغام می‌کند.

 Dropbox با مشاغل پیچیده یا در سطح سازمانی سازگارتر است. ولی دسترسی گوگل درایو به برنامه‌های دیگر خانواده گوگل راحت‌تر است. پس در مجموع به آنچه شما نیاز دارید بستگی دارد.

گوگل درایو یا دراپ باکس | امنیت و حریم خصوصی

4 گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است ؟

با توجه به افشاگری‌های اسنودن و عملیات هک سازمان‌های بزرگ، اطمینان از محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی از راه دور مورد توجه بسیاری از مشتریان ذخیره سازی ابری است.

Dropbox در حالت motion، داده‌های شما را با یک استاندارد AES 128 بیتی رمزگذاری می‌کند و سپس در حالت rest، با یک استاندارد AES 256 بیتی رمزگذاری می‌شود. همچنین برای جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به داده‌ها، احراز هویت دو عاملی برای رمزگشایی فایل‌ها ارائه می‌شود. افراد در صورت از دست دادن دستگاه خود، می‌توانند از راه دور فایل‌های همگام سازی را پاک کنند. همچنین قابلیت بازیابی بر اساس تاریخ وجود دارد و در برابر بدافزارهای مخرب مانند ransomware محافظت می‌کند.

Google Drive ویژگی‌های امنیتی قابل مقایسه‌ای با Dropbox ارائه می‌دهد، این سرویس از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES در فرآیند نقل و انتقال فایل‌ها (حالت motion) و رمزگذاری ۱۲۸ بیتی AES در حالت rest استفاده می‌کند. همچنین از احراز هویت دو عاملی و ویژگی‌های Cloud Identity برای بیزنس‌ها پشتیبانی می‌کند. Drive از استانداردهایی مانند ISO 27017 ،PCI DSS ،FedRAM ،FISC Compliance و موارد دیگر برخوردار است.

Dropbox نیز دارای چندین استاندارد امنیتی و حریم خصوصی است اما کمی بالاتر از اتحادیه اروپا و ایالات متحده و میزبانی داده در اروپا است. آن‌ها در مورد سیاست گذاری‌های داده‌ها و رمزگذاری صریح‌تر هستند اما Google Drive شفافیت کمتری در این مورد دارد، بسیار کم است. Dropbox روش‌ها و متخصصان خود را در حوزه کار با داده دارند و برای مشاغل فعال در اروپا، بهتر عمل میکند.

Dropbox پیروز این رقابت

دو سرویس Google Drive و Dropbox رقابت شدیدی با یکدیگر دارند، هر سیستم سعی دارد با ارائه خدمات رایگان عالی یا ارتقای طرح‌های پرداخت، کاربران بیش‌تری را به خود جلب کند. علی رغم رقابت شدید، ما Dropbox را تقریباً از هر نظر نسبت بهGoogle Drive، یک سیستم ذخیره سازی ابری برتر می‌دانیم. در مواردی ممکن است Google Drive نیازهای شما را بهتر تأمین کند. برای یک تازه وارد به سیستم‌های ذخیره سازی با تجربه کم، بودجه ناچیز و محتوای کم، Google Drive بهترین گزینه برای آزمایش است زیرا دارای یک نسخه رایگان با مزایای بسیار بیشتر از Dropbox است. کاربران با تجربه Google در استفاده از Google Drive مشکلی نخواهند داشت. اگرچه ممکن است کاربران Google سرویسی که برای آن‌ها آشنا است ترجیح دهند، اما هنوز فکر می‌کنیم Dropbox بهترین سرویس است.

کاربران تجاری، Dropbox را سرویسی بسیار مفید می‌دانند زیرا دارای ویژگی‌های اضافی مانند فضای ذخیره سازی نامحدود و یک سیستم توسعه یافته مدیریت رمز عبور برای لینک‌ها است.

حال که با جواب سوال گوگل درایو یا دراپ باکس کدام یک فضای ذخیره سازی بهتری است آشنا شدید، اگر قصد خرید اشتراک Dropbox را دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا کارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT