پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید دیسکورد توسط مایکروسافت

پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید دیسکورد توسط مایکروسافت

زمان مطالعه 3 دقیقه

وال استریت ژورنال گزارش داده است که مایکروسافت در حال مذاکره با دیسکورد در مورد خرید این شرکت صوتی اجتماعی ایجاد شده در سال ۲۰۱۵ است که بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد و تاکنون بیشتر در جذب جوامع طرفداران بازی‌های ویدیویی تمرکز داشته است. در ادامه به دلایل پیشنهاد خرید دیسکورد توسط مایکروسافت می‌پردازیم.

دلایل پیشنهاد خرید دیسکورد توسط مایکروسافت

1 پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید دیسکورد توسط مایکروسافت

دلیل اصلی این مذاکره موفقیت ناگهانی کلاب هاوس (Clubhouse) بوده است که حتی از دیسکورد نیز کوچکتر است اما رشد چشمگیری داشته است. کلاب هاوس تعریفی از مومنتوم (momentum) است که توسط ژان کلود لارشه در “اثر تکانه” توصیف شده است: یک شرکت نوپا که نه تنها می‌تواند پیام مناسبی برای انتقال پیدا کند، بلکه آن را به خوبی و ماهرانه اجرا می کند البته با مقداری شانس. در واقع پیام خود را از طریق یک سری از کاربران با مهارت‌های ارتباطی بالا و ارتباط با جوامعی که پذیرنده این بستر هستند و انرژی فعال سازی اولیه را ایجاد می‌کنند، گسترش می‌دهد و منتقل و تکثیر می‌کند.

کلابهاوس این حرکت اولیه را به طرز ماهرانه‌ای انجام داد، از این رو رشد چشمگیر آن در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شکل گرفت. استراتژی انحصار خاص که در استفاده از کلاب هاوس فقط با دعوت و فقط برای کاربران آیفون امکان پذیر بود، یک انگیزه بود و علاوه بر این این شرکت می‌توانست با توجه به کاربران محدود مشکلات اولیه را شناسایی و راه حل‌هایی را ارائه دهد.

احتمال بیش‌تر دیده شدن Discord در زمینه‌های غیر از گیم

2 پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید دیسکورد توسط مایکروسافت

Discord هرگز چنین فرصتی را بدست نیاورد و فقط توانست خود را در یک جامعه خاص یعنی طرفداران بازی‌های ویدیویی مطرح کند. جامعه‌ای که بی شک از نظر کمی مهم است، اما خود را به یک بخش خاص با یک هدف ارتباطی خاص محدود کرد، بدون اینکه واقعاً چنین باشد. زیرا دیسکورد می‌توانست برای هر بخشی مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به اهداف کلی، دیسکورد عملکردی بیش‌تر و تکامل یافته‌تر از کلاب هاوس دارد که شامل پیام‌های متنی، تماس‌های ویدئویی و به طور کلی گزینه‌های بیشتری دارد، علاوه بر این تقریباً بر روی هر سیستمی از جمله ویندوز، macOS، اندروید، iOS ،iPadOS ،Linux و مرورگرها قابل اجراست. و منطقا نتیجه سال‌ها کار است که از چنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار شده است. و کاربران دیسکورد با اختلاف میزان وفاداری نسبتاً بالایی به این پلتفرم دارند.

با این حال صرف نظر از اینکه دیسکورد چقدر خوب کار می‌کند، نمی‌توان انکار کرد که موفقیت آن در افقی سازی ارزش پیشنهادی خود و عمومی کردن مخاطبان خود، نه فقط طرفداران بازی‌های ویدیویی، نسبتاً محدود بوده است. مردم در مورد چیزهای دیگر به غیر از بازی‌های ویدیویی در دیسکورد صحبت می‌کنند، اما نه به این میزان. طرفداران بازی‌‌های ویدیویی تعداد زیادی هستند و از هر نظر ویژگی‌های این پلتفرم را تبلیغ می‌کنند. هدف مایکروسافت تصاحب چندین پلتفرم تولید محتوا است و تبدیل دیسکورد به پلتفرم است که همه مردم در مورد آن صحبت کنند، و جامعه عمومی در آن در مورد موضوعات مختلفی با هم گفتگو کنند.

حال که با پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای خرید دیسکورد توسط مایکروسافت آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT