مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

زمان مطالعه 5 دقیقه

Microsoft Teams یک سرویس همکاری و ویدئو کنفرانس است که به کاربران کمک می‌کند تا از راه دور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کارها را انجام دهند. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد از طریق چت، تماس صوتی یا تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همچنین از هم افزایی با سایر سرویس‌های مختلف Microsoft 365، مانند OneDrive و PowerPoint بهره مند شوند. در ادامه به مایکروسافت تیمز چیست و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

مایکروسافت تیمز چیست ؟

1 مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

Teams به عنوان یک برنامه تجاری شروع به کار کرد، اما مایکروسافت اخیراً این سرویس را به عنوان یک محصول مصرفی معرفی کرده است و آن را در ویندوز ۱۱ قرار داده است.

نسخه رایگان Microsoft Teams مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی را برای بسیاری از افراد و کسب و کارهای کوچک ارائه می‌دهد. نسخه پولی این سرویس برای سازمان‌های بزرگ‌تر به عنوان یک سرویس کامل در دسترس است.

Microsoft Teams با Windows ،macOS ،Linux ،Android و iOS سازگار است، بنابراین افراد می‌توانند با هر دستگاهی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • Microsoft Teams چیست؟ سرویس همکاری و ویدئو کنفرانس
  • با چه سیستم عامل‌‌هایی سازگار است؟ همه سیستم عامل‌های اصلی
  • قیمت آن چقدر است؟ بستگی به طرح انتخابی دارد، اما نسخه رایگان آن در دسترس است.
  • مخاطب هدف این سرویس کیست؟ بیشتر کاربران تجاری، اما مصرف کنندگان معمولی نیز میتوانند از آن استفاده کنند.

نسخه رایگان یا پولی؟

2 مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

نسخه رایگان Microsoft Teams شامل همه ویژگی‌هایی است که افراد برای همکاری از راه دور به آن نیاز دارند و می‌تواند گزینه کاملاً مناسبی برای کسب وکارهای کوچکتر باشد.

چت و جستجوی نامحدود، ویدئو کنفرانس گروهی، تماس ویدیویی یک به یک، ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری برای هر فرد (یا ۱۰ گیگابایت برای کل تیم) و دسترسی به نسخه‌های تحت وب ورد، اکسل، پاورپوینت و OneNote همه رایگان است.

با این حال نسخه رایگان Microsoft Teams فاقد چند ویژگی مهم امنیتی و مدیریتی است. مانند احراز هویت چند عاملی، Single Sign On (ورود یک پارچه) و مدیریت کاربر که به احتمال زیاد اکثر کسب و کارها به آن احتیاج دارند.

اگر به دنبال ارتقا اشتراک Microsoft Teams خود هستید، سه گزینه در دسترس است: Microsoft 365 Business Basic ،Microsoft 365 Business Standard و Microsoft 365 Business Premium.

Microsoft 365 Business Basic به ازای هر کاربر ۵ دلار در ماه (۳/۸ پوند یا ۶/۹ دلار استرالیا) در دسترس است و شامل قابلیت برنامه ریزی و ضبط جلسات تیم‌های مایکروسافت، افزایش ظرفیت ذخیره سازی فایل به ۱ ترابایت برای هر کاربر و ویژگی‌های امنیتی اضافی ذکر شده در بالا است.

هزینه Office 365 Business Standard ۱۲/۵ دلار ماهانه برای هر کاربر (۹/۴ پوند یا ۱۷/۲ دلار استرالیا) است. این طرح شامل تمام مزایای پکیج ارزان‌تر و ورژن دسکتاپ برنامه‌های کاربردی معروف مایکروسافت (Word ،Excel ،PowerPoint و غیره) و برنامه‌های تجاری مانند Bookings ،Invoicing و MileIQ است.

Office 365 Premium شامل ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی پیشرفته و همچنین گزینه‌های بیشتری برای مدیریت دستگاه است. هزینه این طرح ۲۰ دلار ماهانه برای هر کاربر (۱۵/۱ پوند یا ۲۷/۵ دلار استرالیا) است.

از اینجا می‌توانید برنامه Microsoft Teams را برای دسکتاپ یا موبایل دانلود کنید، یا می‌توانید آدرس ایمیل خود را در قسمت مربوطه وارد کنید و مایکروسافت لینک دانلود را برای شما ارسال می‌کند.

برای دانلود برنامه Microsoft Teams نسخه موبایل نیز میتوانید به Google Play Store یا Apple App Store مراجعه کنید.

ویژگی‌های مایکروسافت تیمز چیست ؟

3 مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

Microsoft Teams کلیه ویژگی‌های اصلی برای همکاری، ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا، تماس تلفنی، چت و پیام‌های گروهی را ارائه می‌دهد.

این سرویس ابزارهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شامل پس زمینه‌های سفارشی و مات، مدهای متفاوت نمایش، اتاق‌های مجزا یا breakout و چت است. کاربران همچنین می‌توانند صفحه نمایش خود را در حین ارائه به اشتراک بگذارند.

با Teams میتوانید جلسات کاری را ضبط کنید، بنابراین افرادی که نمی‌توانند در جلسات شرکت کنند می‌توانند جلسات ضبط شده را مشاهده کنند. و از زمان شروع پاندومی کرونا مایکروسافت چند ویژگی مهم مانند قابلیت زیرنویس خودکار (live captions) و رونویسی (transcription) را معرفی کرده است.

اما آنچه Teams را از رقبا متمایز می‌کند، موقعیت آن در مجموعه برنامه‌ها و سرویس‌های گسترده Microsoft 365 است. به عنوان مثال Teams با OneDrive و SharePoint و PowerPoint ادغام می‌شود و به اشتراک گذاری فایل را آسان کرده است.

امنیت

Teams از روش رمزگذاری سرتاسری (E2EE) استفاده می‌کند. با این سیستم ارتباط بین کاربران جلسه با استفاده از کلیدهای رمزنگاری که فقط در دستگاه‌های کاربران حفظ می‌شود، رمزگذاری می‌شود. بنابراین هیچ شخص ثالثی از جمله ارائه دهنده خدمات، به داده‌های جلسه خصوصی دسترسی ندارد.

مایکروسافت اقدامات جدی برای جلوگیری از مشکل امنیتی”Zoombombing” انجام داده است. مشکل امنیتی “Zoombombing” زمانی رخ می‌دهد که فرد ناخوانده به جلسه زوم شما می‌پیوندد. این سرویس همچنین یک قابلیت غیرفعال کردن ویدئو را اضافه کرده است که در صورت ایجاد مشکل در کنفرانس ویدیویی می‌توانید از آن استفاده کنید.

طبق گفته وب سایت مایکروسافت، Teams همچنین احراز هویت دو مرحله‌ای و رمزگذاری داده‌ها را در هنگام انتقال و استراحت (rest) داده‌ها اعمال می‌کنند. مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مورد مکان مراکز داده مورد استفاده برای پردازش داده‌ها در حالت انتقال تصمیم گیری کنند.

پشتیبانی

مایکروسافت تقریباً همه راه‌های پشتیبانی از مشتریان به جز سرویس چت زنده را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق پایگاه دانش، کانال‌های پشتیبانی Microsoft 365 که شامل فرم آنلاین، پشتیبانی تلفنی و برنامه Get Help است، سوالات خود را مطرح کنند.

Microsoft Teams دارای کلاینت‌های بومی برای همه سیستم عامل‌های اصلی از جملهWindows ،macOS ، Linux ،Android و iOS است. شرکت کنندگان می‌توانند از طریق مرورگر وب به جلسات بپیوندند.

سرویس های جایگزین Microsoft Teams

4 مایکروسافت تیمز چیست ؟ آشنایی با ویژگی های Microsoft Teams

اگرچه Microsoft Teams تقریباً همه نیازهای ارتباط و همکاری را فراهم کرده است، اما گزینه‌های عالی دیگری علاوه بره zoom وجود دارد.

در اینجا چند جایگزین برای Microsoft Teams وجود دارد که می‌تواند برای کسب و کارهایی که به دنبال بهترین راه حل‌های کنفرانس ویدئویی، VoIP و همکاری هستند، انتخابی مناسب باشد.

  • Zoom
  • Google Meet
  • GoToMeeting
  • RingCentral
  • Cisco WebEx

حال که دریافتید مایکروسافت تیمز چیست ، اگر قصد خرید این سرویس را داشیتد می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT