ارز دیجیتال سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا (Solana) و آشنایی با این رمز ارز

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر به سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال  علی الخصوص ارز دیجیتال سولانا (Solana) که با نام اختصاری SOL شناخته میشود، علاقه مند هستید در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا سرمایه گذاری خود را درست و با آگاهی انجام دهید.

ارز دیجیتال سولانا (Solana)

Solana  شبکه ای بر اساس بلاک چین در مقیاس وب است که برنامه ها و بازارهای سریع، ایمن، مقیاس پذیر و غیرمتمرکز را ارائه می دهد. به طور کلی هدف این پروژه پشتیبانی با سرعتی بالا از نرم‌افزارهای بلاک چین برای سیستم‌های مالی در سطح بین المللی است. اساس پروتکل این شبکه بر الگوریتم اثبات سهام (DPoS) پایه گذاری شده است و همچنین بر افزایش مقیاس‌پذیری بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، متمرکز است .

ارز دیجیتال سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا (Solana)

این سیستم در حال حاضر از 65،000 TPS (تراکنش در ثانیه) و بلاک تایم 400ms پشتیبانی می کند. هدف اصلی سولانا این است که مجموعه های احتمالی از الگوریتم های نرم افزار را با استفاده از این ترکیب که برای ایجاد بلاک چین وجود دارد را نشان دهد. بنابراین این امر اجازه می دهد تا میزان تراکنش متناسب با پهنای باند شبکه که تمام خصوصیات یک بلاک چین را برآورده می کند مقیاس بندی شود،این خصوصیات شامل مقیاس پذیری، امنیت و عدم تمرکزمیشود. بعلاوه، این سیستم قادر به پشتیبانی از حد بالایی 710،000 TPS در یک شبکه گیگابیتی استاندارد و 28.4 میلیون tps در شبکه 40 گیگابایتی است.

موسس سولانا

بستر سولانا (SOL) در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو راه اندازی شد. یاکوونکو قبل از تأسیس سولانا در کوالکام کار می کرد. او با توجه به تجربه قبلی اش در Dropbox به عنوان مهندس نرم افزار، تجربه گسترده ای در مورد الگوریتم های فشرده سازی دارد. آنها همراه با اریک ویلیامز و سولانا CTO ، ولف فیتزجرالد ، فرایند جدیدی را برای مقابله با مشکلات تولید سنتی که در بلاک چین و بیت کوین و اتریوم وجود داشت، ایجاد کردند .

ارز دیجیتال سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا (Solana)

آنها امیدوارند که بتوانند یک پروتکل قابل اعتماد و توزیع شده ایجاد کنند که مقیاس پذیری بیشتری را فراهم کند. این تیم در حال حاضر با پشتیبانی از سازمانهای برتر جهان از جمله: اپل ، کوالکام ، اینتل ، گوگل ، مایکروسافت ، توییتر و موارد دیگر پشتیبانی می شود. تاثیرگذاری سولانا، توجه بسیاری از سرمایه گذاران اعم از سرمایه مولتی کوین ، بنیاد سرمایه ، SLOW Capital ، CMCC Global ، و موارد دیگر را نیز به خود جلب کرده است.

کاربرد های توکن SOL

استیکینگ:
اگر توکن خود را استیکینگ کنید علاوه بر کمک به شبکه، میتوانید به صورت دوره‌ای ارز SOL دریافت کنید.

کارمزد تراکنش:
برای هرگونه  استفاده از این شبکه و یا ایجاد قرارداد هوشمند و انجام تراکنش، کارمزد پرداختی باید طریق ارز SOL انجام نماید.

اجماع:
امکان رای‌دهی حاکمیت فقط از طریق داشتن ارز SOL امکان پذیر خواهد بود.

خرید آنی ارزهای دیجیتال

مزایای ارز دیجیتال سولانا 

اولین  مزیت، مقیاس‌پذیری آن است. سولانا با حفظ بلاک‌ تایم 400 میلی‌ثانیه ای  قدرت پشتیبانی بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. دومین مورد تمرکز زدایی است، این شبکه با استفاده از یک پروتکل منحصر به فرد به نام Turbine، قادر به میزبانی هزاران گره است. آخرین مزیت و مهمترین آن که برای سرمایه گذاران مهم است، کارمزد پایین این شبکه است که به ازای هر 1 میلیون تراکنش برابر با 10 دلار است.

کیف پول Solana

برای ذخیره رمز ارزها باید از کیف پول دیجیتالی مناسب استفاده کنید، کیف پول ها بستری را برای شما فراهم میکنند تا ارز خریداری شده مورد نظر را در آن ذخیره کنید. انواع مختلفی از کیف پول ها شامل کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های نرم افزاری هستند که میتوانید از آنها برای ذخیره سازی و نگهداری سولانا استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT