بهترین گزینه برای طراحی UX 2021

بهترین گزینه برای طراحی UX در سال 2021 کدام نرم افزار یا سایت می‌باشد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

هر روز شرکت‌های بیشتری به اهمیت UX در طراحی‌های سایت و اپلیکیشن پی می‌برند و افراد بیشتری به سراغ درک درست آن می‌روند. در این مقاله با بهترین گزینه برای طراحی UX در سال 2021 آشنا خواهید شد.

UX چیست؟

UX مخفف User Experience به معنای تجربه‌ی کاربری است و شامل همه‌ی تعاملات کاربر با UI و حسی است که از این تعامل پیدا می‌کند. تاکنون ده‌ها ابزار مختلف طراحی و ساخته شده‌اند تا طراحان و متخصصان بتوانند از آنها استفاده کنند.

اما بهترین گزینه برای طراحی UX کدام نرم افزارها یا سایت‌ها می‌باشند:

بهترین گزینه برای طراحی UX

لیست ۴ مورد از بهترین گزینه‌ ها برای طراحی UX را در اینجا آورده‌ایم که جزو بهترین‌های سال 2021 هستند و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

۱) Adobe XD

بهترین گزینه برای طراحی UX XD

هر کسی که با رشته هنر و گرافیک سر و کار دارد، با شرکت Adobe هم آشنا است. یکی از جدیدترین محصولات شرکت ادوبی، Adobe XD می‌باشد که به صورت تخصصی برای طراحی UX استفاده می‌شود. قبل از آن، برخی طراحان از فوتوشاپ برای طراحی UX استفاده می‌کردند.

با این ابزار می‌توانید واسط‌های کاربریتان طراحی کنید و از آن نمونه اولیه (پروتوتایپ) بگیرید. یکی از بزرگترین مزایای این نرم افزار، لینک بودن با دیگر خدمات ادوبی همچون Adobe illustrator و Adobe cloud است. خود این موضوع باعث می شود کاربران با یک Drag and drop به راحتی وکتورها یا تصاویر را از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر منتقل کنند.

۲) InVision

بهترین گزینه برای طراحی UX invision

InVision یک پلتفرم Workflow است که کاربران به راحتی و به صورت آنلاین می‌توانند طراحی خود را انجام دهند.

مهمترین مزیت InVision ابزار مشارکت تیمی آن است که باعث شده بین شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا بیشتر محبوب شود (مانند آمازون، نتفلیکس و استارباکس). می‌توانید خیلی راحت با تیم طراحتان هم مرتبط باشید و به طور هم زمان روی یک پروژه کار کنید.

در حال حاضر ۵ میلیون نفر در دنیا از InVision استفاده می‌کنند. شما حتی می‌توانید نمونه کار‌ها را به صورت آنلاین به مشتری خود نشان دهید. مثلا نمونه اولیه طراحی UX یک اپلیکیشن را می‌توانید به یک کارفرما در آن سوی دنیا نشان دهید به نحوی که تمامی دکمه‌ها و افکت‌ها هم کار کنند و عملکرد خود را نشان دهند.

۳) Sketch

بهترین گزینه برای طراحی UX Scatch

اگر کسی که با مک کار می‌کنید در مورد طراحی UX بپرسید، احتمالا بین محصول Adobe XD و Sketch مثل یک دوراهی باقی مانده است. در حقیقت Sketch یک حریف تمام قدر برای دیگر نرم افزارها می‌باشد. برای طراحی تجربه‌ی کاربری بسیار منعطف‌تر از محصولات ادوبی عمل می‌کند.

Sketch هنوز یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای طراحی UI و UX در بین کاربران مک است. متاسفانه این نرم افزار تنها بر روی سیستم عامل مک اپل قابل استفاده است و گسترده مشتری‌هایش کاهش یافته است.

۴) OverFlow

بهترین گزینه برای طراحی UX overflow

یکی از مهمترین اصل‌های طراحی UX و UI این است که هنگام ارایه پورتفولیو، تمامی عملکرد‌ها و فانکشن‌ها به خوبی خود را نشان دهند تا کارفرما دید دقیق و کاملی نسبت به طراحی پیدا کند. نرم افزار OverFlow یکی از بهترین گزینه‌ها است که اجازه اتصال هر بخش به بخش دیگر را می‌دهد. در این مسیر ساخت اپلیکیشن که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بر خلاف سایت‌ها ممکن است داری تنوع دکمه باشد، این موضوع بسیار حیاتی خواهد بود.

حالا که با بهترین گزینه برای طراحی UX در سال 2021 آشنا شدید، اگر قصد استفاده از خدمات پریمیوم این سایت‌ها را دارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT