0 تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

زمان مطالعه 3 دقیقه

هنگام درخواست کارت اعتباری حتما متوجه سه لگوی مختلف UnionPay ،VISA و MasterCard بر روی کارت اعتباری شده‌اید. در واقع یونی پی (UnionPay)، ویزا (VISA) و مسترکارت (MasterCard) به ترتیب سازمان‌های مختلف شبکه کارت اعتباری را نشان می‌دهند. مسترکارت (Master Card) و ویزا کارت (Visa card) دو سازمان بزرگ بین المللی کارت اعتباری هستند و UnionPay یک سازمان خدمات مالی سهامی چند ملیتی است. در ادامه توضیحات مربوط به تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard با ما همراه باشید.

تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

ویزا و مسترکارت دو سازمان کارت اعتباری بین المللی هستند. دو سازمان بین المللی بزرگ (VISA International) و MasterCard International) ،MasterCard International Organization) و American Express International سه شرکت کارت اعتباری حرفه‌ای (Diners Club)، شرکت کارت اعتباری بین المللی JCB Japan) JCB) در رابطه با کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کنند.

۱. ویزا بین المللی (Visa International)

2 تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

Visa International در حال حاضر بزرگ‌ترین سازمان چک‌های اعتباری و مسافرتی در جهان است. در سال ۱۹۷۴، شرکت کارت اعتباری بانک آمریکا با همکاری برخی از بانکهای تجاری در کشورهای غربی، یک شرکت خدمات بین المللی کارت اعتباری تأسیس کرد و در سال ۱۹۷۷ رسماً به Visa International تغییر یافت و به یک سازمان کارت اعتباری جهانی تبدیل شد. Visa ،ELECTRON ،interlink ،plus و Visa cash علامت‌های تجاری سازمان بین المللی هستند. برند ویزا کارت اعتباری توسط یکی از اعضا (معمولا یک بانک) صادر می‌شود که در سازمان بین المللی Wizards سهیم است. در حال حاضر حدود ۲۲۰۰۰ عضو، بیش از ۱ میلیارد صادر کننده کارت، و در حدود ۶۶۰،۰۰۰ واحد دستگاه خودپرداز شبکه وجود دارد.

۲. سازمان بین المللی مسترکارت (MasterCard International)

3 تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

MasterCard International دومین سازمان کارت اعتباری بین المللی در جهان است. در سال ۱۹۶۶، تعدادی از بانک‌های کالیفرنیا، انجمن کارت بانکی (انجمن کارت بین بانکی) را تاسیس کردند و در سال ۱۹۷۰ نام و لگوی اصلی مستر شارژ را فعال کرده و نام و طرح کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک‌های عضو را یکسان کردند، در سال ۱۹۷۸ به نام فعلی مسترکارت تغییر نام یافت. MasterCard International دارای نام‌های مسترکارت Cirrus، مسترو (Maestro)، ماندکس (Mondex) و سایر نام‌های تجاری است.

شرکت MasterCard International کارت مستقیمی صادر نمی‌کند و کارت اعتباری برند مسترکارت توسط یکی از اعضای موسسه مالی شرکت کننده در سازمان بین المللی مسترکارت صادر می‌شود. در حال حاضر در حدود  ۲۰،۰۰۰ نفر عضو و بیش از ۲۱۰۰ تاجر و دستگاه خودپرداز است.

توجه: بانک‌های تجاری بزرگ چین به دو سازمان بین المللی کارت اعتباری پیوسته‌اند.

۳. یونی پی (UnionPay)

1 تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard

UnionPay توسط بانک چین تاسیس شد و بیش از ۸۰ موسسه مالی داخلی با هم شریک شدن و یک موسسه سهامی خدمات مالی با سرمایه ۱/۶۵ میلیارد یوان را راه اندازی کردند. این شرکت در ۲۶ مارس ۲۰۰۲ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شانگهای بود. UnionPay با استفاده از فن آوری اطلاعات پیشرفته و سازوکار عملیاتی مدرن، ایجاد و راه اندازی گسترده و کارآمد شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی، ایجاد تجارت استاندارد و استاندارد فنی، تحقق توسعه کارت بین بانکی با بهره وری بالا و تجاری، محبوبیت کارت UnionPay را ترویج می‌دهد، به طور فعال فضای پذیرش را بهبود می‌بخشد و برای ترویج سریع صنعت کارت بانکی چین با ایجاد نام تجاری UnionPay آن را به یک برند اصلی کارت بانکی بین المللی تبدیل کرد.

فرض کنید شما برای کارت اعتباری اقدام می‌کنید، در حالت کلی می‌توانید یکی از کارت‌های UnionPay و MasterCard یا UnionPay و Visa card را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید می‌توانید کارت اعتباری چندساله انتخاب کنید. شرکت‌های مسترکارت و ویزاکارت با بانک‌های داخلی هر کشور کار می‌کنند و کارت‌های اعتباری این دو سازمان در خارج از کشورها یکسان نیستند.

حال که با تفاوت UnionPay با Visa و MasterCard آشنا شدید، می‌توانید از خدمات خرید با ویزا یا مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت