کشور های تحت تحریم

درخواست خزانه داری آمریکا : جلوگیری استفاده کشور های تحت تحریم از پلتفرم های ارز دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) در تلاش برای پیشبرد تلاش های رئیس جمهور جو بایدن برای کاهش تهدید باج افزارها ، دستورالعمل هایی را با هدف ترویج رعایت تحریم ها و جلوگیری استفاده کشور های تحت تحریم در صنعت ارزهای مجازی صادر کرد. در این خبر با اول پرداخت همراه باشید.

ممنوعیت استفاده کشور های تحت تحریم از پلتفرم های ارز دیجیتال

با افزایش حملات باج افزارها در سال های اخیر ، تعداد پرداخت های باج افزار و سایر پرداخت ها برای اعمال غیر قانونی نیز افزایش می یابد که معمولاً از طریق ارز های دیجیتال پرداخت می شود.

این تحولات دولت را ملزم کرده است که برای بازیگران بدی که از کارهای غیر قانونی و جرایم این چنینی سود می برند و از دستورالعمل های دولت در مورد ارزهای رمزنگاری شده پیروی نمی کند ، وارد عمل شده و تحریم هایی را اعمال کند.

به گفته وزارت خزانه داری ، الزامات انطباق تحریم های OFAC در صنعت ارزهای مجازی به همان شیوه ای است که در مورد موسسات مالی سنتی – به عنوان مثال ، در مورد دولتهای تحت تحریم یا افراد مسدود شده – اعمال می شود و برای عدم رعایت مجازات های مدنی و کیفری وجود دارد.

راهنمای صادر شده توسط OFAC جمعه در بروشور خود نمای کلی از الزامات تحریم OFAC را ارائه می دهد و نمونه هایی از بهترین شیوه های انطباق را برای اپراتورهای این صنعت ، از جمله شرکت های فناوری ، صرافی های ارز دیجیتال ، مدیران ، ماینر ها و ارائه دهندگان کیف پول و همچنین موسسات مالی سنتی تر ارائه می دهد. که ممکن است با ارزهای دیجیتال یا ارائه دهندگان خدمات آنها باشد.

دیوید وولپاف ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری در Randori ، گفت: 

به عنوان یک امر عملی ، دولت برای تأمین اقتدار متمرکز بر فناوری های ارز های دیجیتال که با هدف تمرکز زدایی طراحی شده اند دچار مشکل خواهد شد.

وولپاف گفت: 

بنابراین من به طور کامل از تحریم نهادهایی که مستقیماً از گروه های جنایتکار حمایت می کنند ، حمایت می کنم ، اما به نتیجه عملی آن شک دارم.

وزارت دادگستری آمریکا به‌تازگی اقدام به تشکیل یک تیم مقابله با جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال نموده است تا افرادی که از طریق ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری و پول‌شویی و سایر جرایم شرکت می کنند را شناسایی کند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) در بیانیه ای اعلام کرده است: که صنعت ارزهای دیجیتال باید در زمینه جلوگیری از استفاده افراد تحریم‌شده، از ارزهای دیجیتال بیشتر تلاش کند.

منبع: اس سی مدیا

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT