TrustRank چیست

TrustRank چیست | آیا گوگل به سایت شما اعتماد دارد؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

خیلی از دارندگان سایت احتمالا طی SEO سایتشان با مفهوم TrustRank گوگل برخورد داشته‌اند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که TrustRank چیست ، گوگل چگونه به شما اعتماد می‌کند و چه نکاتی باید در نظر گرفت تا این اعتماد ایجاد شود.

در بهینه سازی سایت خود با کار کردن روی سئو سایت و ارسال محتوای جدید، با یک فرض اصلی کار می‌کنید: اینکه Google به سایت شما اعتماد کند.

ما این فرض را بدیهی می‌دانیم و تا زمانی که از تکنیک‌های کلاه سفید استفاده می‌کنیم و طبق قوانین گوگل عمل می‌کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید، درست است؟ در حقیقت اعتماد یا عدم اعتماد گوگل به سایت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

امنیت عامل مهمی است. در عصری که مشکلات امنیتی به طور مرتب اتفاق می‌افتد، سایت شما باید بیش از هر زمان دیگری امنیت بیشتری داشته باشد. اما جلب اعتماد گوگل به سایت شما بسیار مهم‌تر از امنیت است. این موضوع همچنین در مورد کیفیت نیز صادق است.

لازم نیست سایت شما دارای اعتبار زیادی باشد، اما باید قدم هایی را برای بهینه سازی محتوای خود بردارید. محتوای سایت شما باید دقیق، قابل اعتماد و ارزشمند باشد. گوگل اعتماد را پروسه‌ی بلند مدت می‌داند، بنابراین حتی اگر در حال حاضر به سایت شما اعتماد ندارد، می‌توانید این اعتماد را برای گوگل ایجاد کنید.

ابتدا اجازه دهید در مورد چگونگی تصمیم گیری گوگل در مورد قابل اعتماد بودن یا نبودن سایت صحبت کنیم.

TrustRank چیست ؟

TrustRank چیست google

اگر مدتی SEO سایت کار کرده باشید، شاید اصطلاحی به نام TrustRank را شنیده باشید و بخواهید بدانید TrustRank چیست و چگونه عمل می‌کند. TrustRank یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه در موتور گوگل است و میزان اعتمادی که گوگل به سایت شما دارد را مشخص می‌کند.

گرچه در ظاهر جز فاکتور‌های رسمی گوگل شمرده نمی‌شود، اما در خفا و پشت صحنه سیستم‌های رنکدهی گوگل، به احتمال زیاد الگوریتمی برای تعیین اعتماد دارد که به آن TrustRank گفته می‌شود، اما ما اطلاعات کمی در مورد آن داریم و هیچگاه گوگل این سیستم را لو نمی‌دهد تا مورد سوء استفاده شیادان SEO قرار نگیرد.

سئوکاران در طول سال‌ها چندین عامل مهم را که در TrustRank نقش دارند، توانسته‌اند مشخص کنند. در حالت ایده آل شما باید از قبل روی این مناطق تمرکز کرده باشید، اما اگر این کار را انجام نداده‌اید جای نگرانی نیست. برای شروع روند اعتماد سازی برای سایت خود هرگز دیر نیست.

مهمترین عوامل موثر در TrustRank چیست ؟

توجه داشته باشید که سایت شما علاوه بر جلب اعتماد گوگل، باید اعتماد بازدیدکنندگان را نیز جلب کنید. در ادامه عوامل مختلفی که در میزان اعتماد Google به سایت شما تأثیر می‌گذارد را بررسی می‌کنیم.

۱) چهار صفحه اعتماد

TrustRank چیست گوگل

وقتی گوگل سایت شما را crawling می‌کند، فهرست بندی (indexing) و رتبه بندی را به انجام می‌رساند و همه چیز را در نظر می‌گیرد. در واقع گوگل تجزیه و تحلیل می‌کند که کدام صفحات را دارید و کدام صفحات را ندارید. همچنین کیفیت هر صفحه را نیز آنالیز می‌کند.  هنگامی که گوگل فاکتور اعتماد را در نظر می‌گیرد، چند صفحه مهم را که هر وب سایت باید داشته باشد بررسی می کند:

  • صفحه درباره سایت (About page)
  • سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy)
  • شرایط و مقررات سرویس‌دهی (Terms of Service)
  • تماس (Contact)

این چهار مورد، اجزای اصلی هر وب سایت است و سایت شما احتمالاً بیشتر یا همه این موارد را از قبل دارد. اما اگر این چهار صفحه را ندارید، TrustRank شما احتمالاً در رنج پایینی قرار خواهد گرفت. اگر گوگل ببیند که سایت شما همه این صفحات را دارد، به این معنی تلقی می‌کند که شما در کار خود جدی هستید و سایت شما اعتبار دارد. مطمئناً این صفحات بازدید زیادی ندارند، اما با این وجود ضروری هستند. این صفحات برای جلب بیشترین اعتماد باید پروتکل‌های خاصی را دنبال کنند. صفحه About یا درباره ما باید اطلاعات کافی در مورد سایت شما و آنچه انجام می‌دهید ارائه دهد. سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط سرویس دهی باید کلیه بندهای لازم را داشته باشد و هنگام تهیه این موارد از متخصصان حقوقی کمک بگیرید. صفحه تماس (Contact) شما باید دارای NAP رسمی (نام، آدرس، شماره تلفن) باشد.

به طور معمول هر سایت باید این چهار صفحه اعتماد را داشته باشد، البته ممکن است لازم باشد که یک صفحه پنجم به نام affiliate disclaimer یا رفع مسئولیت وابسته را اضافه کنید. اگر بخشی از برنامه‌های همکاری در فروش هستید، این بخش کاملاً ضروری است.

۲) فعال باشید

TrustRank چیست چه نکاتی

احتمالا با سایت‌های اسپم آشنایی دارید. از آنها برای برخی از بک لینک‌ها یا بخشی از یک شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) استفاده می‌کنند، و سپس این سایت برای همیشه رها می‌شوند. PBN یا شبکه وبلاگ‌های خصوصی به بیان ساده، شبکه‌ای از وب سایت‌ها است که از آنها برای پیوند دادن و افزایش رتبه یک یا چند وب سایت استفاده می‌شود.

اگر سایت شما واقعاً فعال و به روز باشد، گوگل به سایت شما بیشتر اعتماد خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما انواع فعالیت‌ها را دارد. اگر یک وبلاگ دارید، قطعا می‌خواهید به طور مداوم نظرات زیادی دریافت کنید. اگر سایتی برای کسب و کار خود دارید، هر چند وقت یکبار سایت خود را به روز کنید یا فیدهای شبکه‌های اجتماعی خود را در آن قرار دهید و مرتباً از این طریق محتوای خود را پست کنید. هر نوع محتوایی را که می‌خواهید منتشر می‌کنید، چه پست های وبلاگ باشد یا ویدیوهای آموزنده، سعی کنید تا حد امکان آن‌ها به طور منظم منتشر کنید.

۳) محتوای عالی پست کنید و به اشتراک بگذارید

TrustRank چیست رنک سایت

آیا تا به حال سایت اسپمی با تعداد زیادی مقاله طولانی دیده‌اید؟ حدس من این است که نه.

لزومی ندارد محتوای طولانی و ۵۰۰۰ کلمه‌ای بنویسید یا هفته‌ها وقت خود را صرف ساخت ویدیوهای طولانی کنید، فقط هر نوع محتوایی را که پست می‌کنید، اطمینان حاصل کنید با کیفیت است. فقط به فکر بهینه سازی محتوای خود برای سئو نباشید بلکه در نهایت شما این محتوا را برای مردم ایجاد می‌کنید.

محتوایی که ایجاد می‌کنید باید جامع و دقیق باشد. محتوای مشابه رو پیدا کنید و آن‌ها را بهبود دهید. به عنوان مثال اگر در حال ایجاد مقاله‌ای در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی هستید، ابتدا ببینید چه محتوایی از قبل در مورد این موضوع وجود دارد و سپس آن را بهبود ببخشید. شاید مقاله‌های دیگر مراحل گام به گام راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی را ذکر نکرده باشند، یا شاید نکات مهم دیگری نیز در این حوزه وجود داشته باشد. آنچه که در مقاله‌های دیگر ذکر نشده را پیدا کنید و در محتوای خود قرار دهید. اگر یک محتوای کامل و جامع را پست کنید، Google نیز آن را در نظر می‌گیرد.

۴) سایت خود را ایمن کنید

TrustRank چیست امنیت

امنیت نقش زیادی در ایجاد اعتماد گوگل به سایت شما دارد، بنابر این ما باید این موضوع را بررسی کنیم. برای دستیابی به بهترین نتیجه، سایت خود را به HTTPS منتقل کنید. اگر از HTTPS استفاده نکنید، بیشتر مرورگرها سایت شما را بعنوان Not Secure یا همان غیر امن بودن سایت علامت گذاری می‌کنند، علامت قفل کوچک سبز و اعلان “امن” هر دو اینها برای بسیاری از افراد مهم است.

اگر کسب و کاری دارید که محصولات را به صورت آنلاین می فروشید، بدیهی است که امنیت سایت بسیار اهمیت دارد. سیستم رمزگذاری SSL و احراز هویت دو عاملی دو روش اصلی امنیت هستند که هر سایتی باید داشته باشد. بهتر است از سایت‌های معتبر خارجی برای دریافت SSL اقدام کنید.

اگر می‌خواهید ببینید که چگونه این موارد گفته شده بر TrustRank شما تأثیر می‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم از دو نوع سیگنال MozTrust و Majestic Trust Flow استفاده کنید. گرچه این رتبه بندی‌ها از سمت Google نیستند، اما اطلاعات خوبی در مورد جایگاه شما ارائه می‌دهند.

حالا که متوجه شدید TrustRank چیست و چگونه کار می‌کنید، اگر قصد پرداخت ارزی هزینه‌های سایت‌های تحلیلگر SEO را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT