اخذ ویزای آذربایجان، آسان و ارزان

زمان مطالعه 7 دقیقه

چرا آذربایجان مقصد خوبی است

اگر اهل گردشگری و سفر باشید قطعا کشور آذربایجان به عنوان یک گزینه ی عالی به ذهنتان خطور کرده است.کشوری همسایه با آداب و رسوم و فرهنگ نزدیک به کشورمان و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و بکر که قطعا هر توریست و مسافری را جذب و سفری خاطره انگیز را برایش رقم میزند.

مهیای سفر شوید

اگر شما هم قصد سفر به آذربایجان دارید و یا این کشور زیبا به عنوان یک مقصد به ذهنتان رسیده است حتما در تدارک سفرتان اولین گزینه ای که به آن نیاز دارید اخذ ویزای آذربایجان است. خبر مسرت بخش برای شما این است که در ادامه ی این مطلب می توانید با تمامی مراحل اخذ ویزای این کشور آشنا شوید و با چند مرحله ساده در خانه ی خود و بدون مراجعه به سفارت و کنسولگری ویزا را دریافت نمایید.

بهترین زمان سفر

سالیانه تعداد زیادی از مردم کشورمان به آذربایجان سفر میکنند وبا توجه به شرایط جغرافیایی و مرز زمینی این کشور با ایران، سفر هم از طریق مرز های زمینی و هم مرز های هوایی صورت میگیرد. با توجه به این که  در این کشور به واسطه ی فرهنگ نزدیک در نوروز جشن های مختلفی برپا می شود،این ایام برای سفر به این کشور توصیه می شود هرچند در تمامی ایام سال آب و هوای خوب و طبیعت پیوند خورده با دریای خزر، همچنین بافت مدرن تلفیق شده با فرهنگ باستانی این کشور بسیار رویایی خواهد بود. با سیستم ویزای الکترونیکی که کشور آذربایجان جهت تسهیل اخذ ویزا ارایه می نماید به راحتی و در کمترین زمان ممکن (بین 7 تا 10 روز) میتوانید محیای سفر به این کشور شوید.

ویزای الکترونیک آذربایجان

شما می توانید برای چهار دسته ویزا که در ادامه توضیح داده شده ، درخواست دهید:

ویزای گردشگری (معمولی)

ویزایی است که به اتباع کشور های دیگر جهت اهداف توریستی و تفریحی اعطا می شود.

ویزای تجاری

این  ویزا نیز به افراد بدون اقامت و اتباع خارجی جهت انجام امور تجاری، علمی، ورزشی و شرکت در کنفرانس ها، مسابقات، همایش ها و نمایشگاه ها داده می شود.

ویزای کار

این ویزابه کسانی اعطا میشود که به قصد کار در جمهوری آذربایجان به این کشور وارد می شوند.

ویزای خصوصی

برای افراد بدون اقامت که برای دیدار از دوستان یا خانواده به آذربایجان می آیند و توسط یک شهروند آذربایجان یا به واسطه ی شهروندی خارجی که در آذربایجان با یک ویزای تجاری مشغول به کار هستند، دعوت شده اند.

آنلاین ویزا بگیرید

هرکدام از انواع ویزای ذکرشده زیر مجموعه های متنوع  و شرایط مختلفی دارد که با توجه به اینکه اکثر سفرهای صورت گرفته به جمهوری اذربایجان مقاصد گردشگری و توریستی دارد در  ادامه به روش اخذ راحت ترین نوع ویزای این کشور که درد سر های مراجعه ی حضوری به سفارت و مراحل وقت گیر اداری را ندارد می پردازیم. ویزای الکترونیک همان چیزی است که دنبال آن هستید. تنها با چند کلیک و ارایه مدارک به صورت آنلاین ویزای خود را به صورت PDF  دریافت نمایید و راهی سفر شوید.

مدت اعتبار ویزای الکترونیک اذربایجان

این ویزا 90 روز یا سه ماه اعتبار دارد و با این ویزا می توانید حداکثر تا یک ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

مدت زمان اخذ ویزا

این ویزا را می توان به صورت عادی  ویا فوری اخذ نمود

ویزای عادی الکترونیک

هزینه ی اخذ این ویزا 24 دلار می باشد که بررسی مدارک و تایید آن 72 ساعت یا سه روز به طول می انجامد

ویزای فوری

هزینه ی اخذ این ویزا 51 دلار می باشد که نهایت طی سه ساعت مدارک بررسی و در صورت تایید ویزا به ایمیل شما ارسال می شود

مدارک لازم جهت درخواست ویزای الکترونیک آذربایجان

پاسپورتی که حداقل از تاریخ انقضای آن 3 ماه باقی مانده باشد. با این حال پیشنهاد می شود که در صورتی که  از تاریخ انقضای پاسپورت شما کمتر از 6 ماه باقی مانده است پاسپورت خود را تمدید نمایید

فرآیندVISA آنلاین

فرایند درخواست از یک فرم آنلاین استفاده می کند. شما هیچ اسناد سخت افزاری نیاز ندارید، اما بایستی یک کپی اسکن شده از پاسپورت خود را در قالب JPEG ارائه کنید. کپی باید واضح و با تمام جزئیات به وضوح قابل خواندن باشد و حداکثر اندازه فایل 1 مگابایت باشد.

از کجا شروع کنیم

 ابتدا باید به سایت https://www.evisa.gov.az مراجعه نمایید
در این سایت مراحل اخذ ویزا به سه عنوان درخواست، پرداخت و دانلود نمایش داده می شود

 

برای شروع کافی است که روی درخواست کلیک نمایید تا فرایند درخواست ویزا آغاز شود با کلیک روی این گزینه صفحه ای نمایش داده می شود که سه مورد را از شما سوال می کند.

در فیلد اول باید کشور تابعیت خود را انتخاب نمایید که طبعا کشور جمهوری اسلامی ایران را انتخاب می نمایید.

در فیلد دوم از شما نوع پاسپورت را طلب میکند که با توجه به اینکه معمولا پاسپورت مسافران ایرانی از نوع عادی می باشد گزینه ی گذرنامه عادی را انتخاب می نمایید.

و در فیلد سوم عبارت امنیتی را تایپ می نمایید و گزینه ی ادامه دهید را انتخاب کنید.


در صفحه ی بعدی باید هدف ازسفر خود را انتخاب نمایید. در منوی کشویی گزینه های متنوعی وجود دارد که با توجه به قصد سفر خود یکی از گزینه ها مثل سفر شخصی، توریسم ویا هر گزینه ی دیگری که مد نظرتان است را انتخاب می نمایید.

مدت زمان بررسی

در فیلد بعدی مدت بررسی را می بایست انتخاب نمایید که شامل دو گزینه ویزای فوری و ویزای استاندارد  یا معمولی می باشد که همانطور که قبلا ذکر شد هزینه ی ویزای فوری 51 دلار و زمان بررسی آن 3 ساعت می باشد در صورتی که برای ویزای استاندارد این هزینه 24 دلار  و مدت زمان بررسی 72 ساعت می باشد.
درقسمت تاریخ اعتبار ویزای الکترونیکی می بایست بازه ی زمانی را که قصد دارید در این کشور اقامت داشته باشیدانتخاب نمایید پس به این مورد توجه کافی داشته باشید.

گواهی سلامت

در پایین صفحه باید تیک عدم ابتلا به بیماری های ذکر شده زده شود تا صفحه ی شرایط صدور ویزای الکترونیک برای شما نمایش داده شود که با تیک زدن آن صفحه ی شرایط صدور ویزای الکترونیک نمایش داده میشود که توصیه می شود تمامی بندهای آن را مطالعه نموده و در آخر گزینه ی تایید را انتخاب نمایید.

ثبت اطلاعات شخصی

در این قسمت باید تمامی اطلاعات شخصی خود را با دقت تمام وارد کرده، زیرا هرگونه ویرایش در این قسمت شامل هزینه های بعدی خواهد شد که باید متقبل شوید و توجه داشته باشید که ایمیل معتبر وارد نمایید زیرا تاییدیه  به ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

محل اقامت

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در قسمت محل اقامت در آذربایجان چه آدرسی را وارد نمایید؟ ما برای این امر نیز در کنار شما خواهیم بود و شما با مراجعه به قسمت بوکینگ هتل در سایت اول پرداخت از خدمات ما جهت رزرو هتل و ورود ادرس در این قسمت استفاده نمایید.

ارسال گذرنامه

در قسمت اپلود گذرنامه باید اسکن گذرنامه خود را که با کیفیت و خوانا باشد و حداکثر سایز ان 1 مگابایت باشد را آپلود نمایید.

یک مناقشه ی تاریخی

شاید عجیب ترین قسمت در این فرم سوال درباره ی سفر به ارمنستان باشد، دلیل این سوال اختلاف و مناقشه ی این دو کشور بر سر مناطقی است که هر دو کشور خود را مالک آن می دانند و سبب اختلاف سیاسی این دوکشور شده است می باشد  پس در صورتی که به ارمنستان سفر نداشته اید می توانید نه را انتخاب نمایید. در اینجا میتوانید با کلیک روی گزینه ی افزودن شخص جدید مشخصات همراهان خود را وارد نمایید در غیر اینصورت با کلیک روی گزینه ادامه، به مرحله ی تایید ایمیل برسید.
در این مرحله ایمیلی حاوی لینک تایید برای شما ارسال می شود که با تایید آن، این قسمت از مراحل را نیز پشت سر میگذارید.


سپس صفحه ای مطابق تصویر بالا نمایش داده می شود که  با کلیک بر روی گزینه پرداخت به درگاه سایت برای پرداخت هزینه متصل خواهید شد. این صفحه نمایی مطابق تصویر زیر دارد و آخرین مورد از پروسه ی صدور ویزا می باشد .



مجموعه اول پرداخت با افتخار در این قسمت نیز همراه و پشتیبان شما خواهد بود و با توجه به محدودیت های جهانی برای کشورمان شما را یاری خواهد کرد تا آخرین مرحله را با مراجعه به وبسایت ما و ثبت سفارش در قسمت ویزا مستر کارت با موفقیت پشت سر بگذارید.

ارسال VISA


پس از پرداخت و بررسی توسط سامانه ویزای الکترونیک آذربایجان در زمان تعیین شده ویزای این کشور با فرمت PDF برای شما ارسال میگردد که با پرینت آن می توانید با خیال آسوده مجوز ورود و اقامت در این کشور را بدست آورید. 
با توجه به اینکه در سفر خود به آذربایجان ممکن است نیاز باشد به  سفارت جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظ منافع هم میهنان مراجعه نمایید ادرس سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در زیر امده است.


آدرس و مشخصات

1. B.SARDAROV KUC . EV4 – BAKU
2. SHARIFZAD KUC ,17 -BAKU

کد پستی: KMPOOOO BAKI

کد کشور و محل : 12-00994

تلفن نمایندگی: 4921964-4924407-4928006-4340340

بخش کنسولی : 4341976-4330361

آدرس سایت: baku.mfa.ir

ایمیل : [email protected]

 

همچنین در صورت نیاز میتوانید به سفارت اذربایجان در ایران مراجعه نمایید:

سفارت جمهوری آذربایجان

تهران، پاسداران، خيابان نيستان سوم، كوچه راستوان، پلاک ۱۶، کدپستی: ۱۹۴۴۹۶۵۱۱۴

تلفن: ۵-۲۲۵۵۹۵۵۳ (۰۲۱) / نمابر: ۲۲۵۵۸۱۸۳ (۰۲۱)

ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۲:۳۰ ظهر

كنسولگری سفارت در تهران

تهران، نیاوران، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک ۵

تلفن: ۲۲۲۹۱۱۴۴(۰۲۱) / آدرس پست الكترونيكي: [email protected]

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر

کنسولگری تبریز

تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹ / تلفن: ۳۳۳۳۴۸۰۳ (۰۴۱)


امید است با مطالعه این مطلب ضمینه ی سفر خاطره انگیز شما به این کشور فراهم شده و ارایه ی خدمات منحصر به فرد پرداختی  ما هدیه ای از جانب ما برای اغاز سفر شما باشد.

 

 


 
 

 

 

 

امتیاز 5/5 - از 11 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. وحید گفت:

    سلام
    چون آذربایجان یکی از استان های ایران بوده و خواهد شد، به نام استان باکو

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT