8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

زمان مطالعه 10 دقیقه

نمی‌دانید چگونه آمار YouTube خود را افزایش دهید؟ این مقاله را دنبال کنید تا ۸ معیار سنجش YouTube را که برای موفقیت کانال شما لازم است را بشناسید. تجزیه و تحلیل YouTube می‌تواند شما را به مسیرهای مختلف هدایت کند.

فقط ۸ مورد از این معیار های سنجش YouTube برای ایجاد محتوای ویدیویی مهم هستند، که کمک می کنند تا به کانال YouTube شما، رشد و شکوفایی ببخشند.

امروز قرار است که توضیح دهیم، هر معیار سنجش YouTube چیست و چرا این معیارها مهم هستند. ما معیارهای مهم را برای شما در یکی از سه دسته زیر طبقه بندی می‌کنیم:

  • معیارهای بازدید
  • معیارهای مخاطب و دسترسی
  • معیارهای تعامل

بیایید وارد جزئیات آن‌ها شویم، و سپس می توانید کانال YouTube خود را بررسی کرده و عملکرد ویدئوهای خود را افزایش دهید.

معیار سنجش YouTube

۱. زمان تماشا

1 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

اولین و احتمالاً مهمترین معیار برای بررسی، زمان تماشای شماست.

همانطور که از نام آن مشخص است، زمان تماشای شما، کل دقایقی است که مخاطبانتان صرف تماشای محتوای ویدئویی شما می‌کنند. با رفتن به زبانه “overview” در بخش “analytics” در YouTube Studio صفحه خود، می‌توانید آن را پیدا کنید.

اگر این مورد حتی مهم‌ترین معیار ارزیابی YouTube هم نباشد، چرا معیار مهمی است؟

در واقع زمان تماشای شما به الگوریتم YouTube می‌گوید که ویدئوی شما چه اندازه با ارزش است و البته، هرچه محتوای ویدیوی شما با ارزش‌تر باشد، ویدیوی شما بیش‌تر به بقیه پیشنهاد داده می‌شود و امتیاز بیش‌تری می‌گیرد.

در واقع، طبق آکادمی سازندگان YouTube، “کانال‌ها و ویدیوهایی با زمان تماشای بالاتر در نتایج جستجوها و توصیه‌ها، بالاتر نشان داده می‌شوند.”

و طبق مطالعه Briggsby، یک رابطه قطعی بین زمان تماشای محتوای شما و رتبه بندی در جستجوی YouTube وجود دارد.

با توجه به اینکه YouTube دومین و بزرگ‌ترین موتور جستجو است (فقط Google از آن جلوتر است) و ماهانه بیش از ۳ میلیارد جستجو انجام می‌دهد، الگوریتم YouTube مسئله‌ای جدی است.

بنابراین، بهتر است بر استراتژی YouTube خود برای ایجاد زمان تماشا به عنوان راهی برای بالا بردن سئو YouTube خود، تمرکز کنید.

برای انجام این کار، معیارهای مهمی که در ادامه آورده شده است و باعث تقویت زمان تماشای شما می‌شود را بررسی کنید.

۲. کل بازدیدها و تعداد بازدیدها برای هر بیننده خاص

2 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

از آنجا که این دو با هم در ارتباطند، این معیار YouTube دو مرحله را در بر می‌گیرد، کل بازدیدها و بازدیدهای شما برای هر بیننده خاص. بیایید با معیار اصلی YouTube شروع کنیم.

تعداد بازدیدها، تعداد دفعات مشاهده محتوای ویدیوی شما را حساب می‌کند. اگر کسی به مدت ۳۰ ثانیه یا بیش‌تر محتوای ویدئویی شما را تماشا کند، یک بازدید حساب می‌شود.

برای بررسی کل بازدیدهای خود، حتی لازم نیست که به داشبورد YouTube analytics خود وارد شوید.

تعداد بازدیدها دقیقاً در زیر محتوای ویدئویی منتشر شده شما، نمایش داده می‌شود، مانند ویدئوی زیر که یک اپیزود از Impact Theory و مصاحبه Tom Bilyeau با Dr. Joe Dispenza است، این ویدئو تا زمان نوشتن این مقاله ۵/۲ میلیون بازدید داشته است.

همانطور که واضح است، ارزش دارد بازهم اعلام کنم. هرچه تعداد بازدید شما بیش‌تر باشد، تقاضا برای عناوین ویدیویی Youtube شما بیش‌تر می‌شود.

کشف اینکه مخاطب شما چه می‌خواهد، معیار دیگر تماشا است. کل بازدیدهای شما برای هر بیننده خاص، تعداد دفعاتی است که بیننده شما به طور متوسط ویدیوی YouTube شما را تماشا می‌کند.

2-1 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

در واقع، این معیار YouTube به شما می‌گوید که آیا افراد ویدیوی شما را دوباره تماشا می‌کنند یا خیر. و اگر آن‌ها دوباره تماشا کنند، باعث محبوبیت بیش‌تر شما می‌شود. یعنی این ویدئو شما یکی از ویدیوهای خوبتان است و مخاطبان شما خواهان تعداد بیش‌تری از آن هستند.

برای یافتن کل بازدیدهای خود برای هر بیننده خاص، کافی است به زبانه‌های “reach” یا “audience” در داشبورد YouTube analytics خود در YouTube Studio بروید و “unique viewers” را بررسی کنید.

در کل، به تعداد بازدیدها و کل بازدیدها برای هر بیننده خاص توجه کنید، تا متوجه شوید که کدام ویدئوها و عناوین محتوای ویدیویی شما در YouTube، بیشتر مورد توجه مخاطبانتان قرار می‌گیرد.

هیچ شکل مطمئن‌تری برای تحقیق در مورد مخاطب وجود ندارد، بجز تحقیق مستقیم و بی‌پرده در مورد مخاطبان.

برای آن که میزان محبوبیت خود را برای آن عنوان خاص را ارزیابی کنید، به معیار بعدی سنجش YouTube ما مراجعه کنید.

۳. درصد متوسط ​​مشاهده شده (با نام مستعار حفظ مخاطب)

3 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

یکی دیگر از معیارهای اصلی، حفظ مخاطب است که یک گزارش زمانی است که میزان تماشای ویدیوی YouTube شما توسط مخاطبانتان را اندازه گیری می‌کند.

به طور دقیق‌تر، متوسط درصد مشاهده شده یک معیار ارزیابی YouTube است که متوسط ​​درصد ویدئویی است که مخاطب شما در یک بار بازدید، مشاهده می‌کند.

برای ترجمه این مدت زمان بازدید متوسط، بیایید به صورت عددی بررسی کنیم.

فرض کنیم محتوای ویدیوی شما ۱۰ دقیقه است و میانگین زمانی که بینندگان شما آن ویدیو را تماشا می‌کنند حدودا سه دقیقه است. حال شما ۳۰ درصد حفظ مخاطب دارید.

برای ارزیابی میانگین خود، لازم است بدانید که یک درصد متوسط ​​مشاهده شده خوب و مناسب، بالای ۶۰٪ در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید زبانه درصد متوسط مشاهده شده خود را در گزارش حفظ مخاطب خود پیدا کنید.

ناگفته نماند که هرچه میزان حفظ مخاطب شما بالاتر باشد، محتوای YouTube شما تاثیر بیش‌تری می‌گذارد. اگر نرخ حفظ مخاطب شما کمی پایین‌تر از ۶۰٪ است، آن را به عنوان اخطاری برای بهبود محتوای ویدیویی خود در نظر بگیرید، تا بتوانید بیش‌تر با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.

صحبت از تعامل برقرار کردن با مخاطبان شد، از این رو یکی از بهترین راه‌ها این است که اطلاعات بیش‌تری در مورد آن‌ها کسب کنیم، که این امر ما را به گروه بعدی معیارهای اصلی ما می‌رساند، مخاطبان و میزان دسترسی.

۴. منابع ترافیک سایت

4 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

وقتی صحبت از فهمیدن اینکه چه کسی فیلم‌های YouTube شما را تماشا می‌کند می‌شوید، لازم است منابع ترافیکی خود را بررسی کنید.

با انتخاب “analytics” در منوی سمت چپ YouTube Studio خود، و سپس انتخاب “reach” و کلیک بر روی “traffic source types” می‌توانید این موضوع را بررسی کنید.

گزارش انواع منبع ترافیک شما، افرادی را از گروه‌های مختلف نشان می‌دهد، مانند طرفداران فعلی شما که در حال جستجو در سایت شما هستند و یا بازدیدکنندگانی که از ویدیوهای پیشنهاد شده توسط YouTube به صفحه شما آمده‌اند.

4-1 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

هنگام تجزیه و تحلیل منابع ترافیکی خود، به هرگونه جهش و افت چشمگیر در منابع ترافیکی خود توجه کنید، به این شکل بهتر می‌توانید درک کنید که حجم عمده این جمعیت از کجا آمده اند و برای تکرار این موفقیت تلاش می‌کنید.

این گزارش منابع ترافیکی را بررسی کنید تا به شما بگوید آیا مخاطبان شما از سایت‌های خارجی هستند و یا صفحات و کانال‌های YouTube را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تماشا می‌کنند.

این اطلاعات برای راهنمایی در زمینه پیشرفت ویدیوهای YouTube شما و استراتژی بازاریابی شما بسیار مفید است.

اما خوب این مورد اینکه مخاطبان کانال YouTube شما از کجا آمده‌اند را پوشش می‌دهد. حالا بهتر است بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند.

۵. اطلاعات جمعیتی

5 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

گزارش جمعیتی به شما می‌گوید از نظر جمعیتی، مخاطبان کانال YouTube شما چگونه، در چه سنی و… هستند.

به عنوان مثال، این گزارش جمعیتی نشان می‌دهد که مخاطبان YouTube عمدتا از زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال تشکیل شده‌اند.

گزارش مخاطبان برای تطبیق پرسونای خریدار یا مشتری ایده آل شما با بینندگان کانال YouTube شما بسیار مفید است.

اگر نمی‌دانید، پرسونای خریدار یک تصویر از مشتری ایده آل شما و زندگی روزمره و روند تصمیم گیری وی است. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Xtensio برای ایجاد الگوهای پرسونا استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند تجارتتان را به سمت مخاطبان خود هدایت کنید.

برای توضیح بیش‌تر مثال فوق، فرض کنید که اگر بدانید مخاطبان شما زنان ۱۸ تا ۲۴ سال هستند، متوجه می‌شوید که در کانال YouTube خود به افراد مناسب دسترسی پیدا کرده‌اید.

5-1 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

در غیر این صورت، عدم تطابق مخاطب اتفاق افتاده است و شما باید بیش‌تر تلاش کنید تا محتوای ویدیویی مرتبط‌تری داشته باشید.

یا حتی، اگر تازه شروع به ایجاد مخاطبان در کانال YouTube خود، قبل از راه اندازی ایده‌های کسب و کار آنلاین خود کرده‌اید، می‌توانید از گزارش جمعیتی برای تعریف مخاطب هدف و پرسونای خریدار استفاده کنید.

به این ترتیب می‌توانید محصولات خود را به طور خاص برای مخاطبان کانال YouTube خود عرضه کنید.

در هر صورت، شناخت مخاطبان هدف خود بسیار مهم است و هم محتوای YouTube و هم هر نوع پیشنهادی را متناسب با پرسونای خریدار و مخاطبان خاص خود تنظیم کنید.

هنگامی که به خوبی در مورد اینکه چه کسانی بینندگان کانال YouTube شما را تشکیل می‌دهند به شناخت رسیدید، می‌توانید روی رشد آن تمرکز کنید. برای اطلاعات بیش‌تر در مورد رشد، معیار مهم بعدی را بخوانید.

۶. تعداد دنبال کننده‌ها

6 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

تعداد دنبال کننده، یکی دیگر از معیارهای مهم YouTube برای ارزیابی است. و این فقط یک شاخص پرآوازه ولی پوچ نیست.

برای دیدن گزارش دنبال کننده‌های خود، کافی است به زبانه “overview” در داشبورد YouTube analytics خود بروید و روی زبانه “subscribers” کلیک کنید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید مردم چگونه به عضویت در کانال YouTube شما علاقه‌مند می‌شوند. نه فقط تماشای ساده ویدیوهای شما، باید بدانید که این به فرکانس و شانستان برای دیده شدن ویدیوهای شما توسط همان فرد بستگی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دنبال کننده‌های کانالتان دو برابر بیش‌تر از افرادی که کانال را دنبال نکرده و فقط در صفحه YouTube شما جستجو می‌کنند، محتوای ویدیویی شما را تماشا می‌کنند.

قطعا می‌دانید که هرچه بینندگان کانال YouTube شما محتوای ویدئویی شما را بیش‌تر تماشا کنند، به احتمال زیاد طرفداران برند شما و در نهایت مشتریان وفادار شما خواهند بود.

قبل از اینکه شخصی از شما خرید کند، نیاز است که به طور متوسط ​​هفت بار برخورد و تعامل با نام تجاری شما برقرار کند. این همان مفهوم فرکانس محتوای ویدیوی شماست.

نکته اصلی این است که تعداد دنبال کننده‌های خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که مخاطبان کانال YouTube شما با سرعت بالایی رو به افزایش هستند.

به جز دنبال کردن کانال YouTube شما، چند معیار مهم دیگر نیز برای بررسی وجود دارد برای اینکه مطمئن شوید افراد با محتوای ویدئویی شما تعامل برقرار می‌کنند.

۷. لایک‌ها و دیس لایک‌ها

7 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

مهم است که به لایک‌ها و دیس لایک‌های خود توجه کنید، زیرا این معیارهای کلیدی شاخصی قوی برای بررسی پسندیدن یا عدم پسندیدن محتوای ویدیوی شما است.

همچنین فراتر از یک معیار پرآوازه ولی پوچ است، و می‌توانید به عنوان یک تست به این معیار YouTube نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا محتوای ویدیویی که تولید می‌کنید مورد پسند مخاطبان شما هست یا نه.

گزارش‌های لایک‌ها و دیس لایک‌ها پس از انتخاب یک ویدیوی خاص، در داشبورد your YouTube analytics شما، در زیر زبانه “engagement” نمایش داده می‌شود.

به دور از انتظار نیست که اگر در کانال YouTube خود ترافیک و تعامل زیادی هم داشته باشید، نمی‌توانید بیش‌تر از یک گروه طرفداری یا تجارت رشد کنید، اما این عادلانه نیست.

توجه: این مثالی که در ادامه آورده شده است لطمه خاصی به برند YouTube نخواهد زد، با توجه به اینکه پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در ۱۵ سال اخیر به سرعت از صفر به بیش از ۲ میلیارد کاربر رسیده است و موفقیت آن نیز رو به افزایش است. بنابراین، من این ریسک را به جان می‌خرم و از آن به عنوان یک مثال نمادین استفاده می‌کنم.

به عنوان مثال، ویدیوی YouTube Rewind 2018 بیش از ۲۰۶ میلیون بازدید داشته، اما همچنان به صورت رکورد شکنی ۸۶/۳۴٪ دیس لایک داشته است.

البته که این دیس لایک‌ها باعث از بین رفتن هدف اصلی و نتیجه نهایی در YouTube نمی‌شود، اما این امر برای اعتبار و تلاش‌های سازنده‌های کوچک‌تر اتفاق مطلوبی نیست.

اکنون به بررسی یک معیار مهم پایانی برای سنجش اعتبار شما در بین مخاطبان خود، می‌پردازیم.

۸. کامنت‌ها

8 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

آخرین مورد این است که کامنت‌های خود را به عنوان یک معیار اصلی بررسی و دنبال کنید.

با یک نگاه سریع، می‌توانید با مشاهده زیر ویدئوها و یا توضیحات منتشر شده در کانال خود، تعداد کامنت‌هایی را که دریافت کرده‌اید مشاهده کنید، مانند این ویدیوی جذاب ASMR to Make You Feel Good در YouTube توسط Gibi ASMR که ۲۵۹۹ کامنت قابل توجه و تاثیرگذار دریافت کرده است.

ویدیو‌هایی در YouTube که بیش‌ترین کامنت را دارند، قابل تجزیه و تحلیل هستند برای اینکه بدانید مخاطبان شما ترجیح می‌دهند چه چیزهایی را بیش‌تر ببینند.

اگر می‌خواهید کامنت های کانال YouTube خود را یکجا ببینید، می‌توانید وارد YouTube Studio خود شوید و به “comments” در منوی سمت چپ بروید.

در آنجا، تمام کامنت‌ها و زبانه‌های کانال YouTube خود را پیدا خواهید کرد که آن‌ها را به دسته‌های “منتشر شده”، “برای بررسی نگه داشته می‌شود” و “به احتمال زیاد ناخواسته و نامربوط” سازماندهی می‌کند.

نه تنها مهم است که بدانید ویدیوهای شما در YouTube چند کامنت دریافت می‌کنند، بلکه بررسی کامنت‌ها به صورت دقیق نیز اهمیت دارد.

اگرچه این به صورت یک گزارش سازمان یافته وجود ندارد، اما بررسی دقیق کامنت‌های ویدئویی به صورت جداگانه، و حتی پاسخ دادن به کامنت‌ها تا آنجا که می‌توانید، برای آگاهی در مورد ویدیوهای جدید و محتوای آینده YouTube شما، غوغا می‌کند.

در واقع، بخش کامنت‌ها در زیر محتوای ویدیویی شما، یک معدن طلا برای کشف کردن تحقیقات مصرف کننده هوشمندانه و آگاهی بخش است. شما می‌توانید با مخاطبان خود گفتگو کنید، دریابید کدام موضوعات بیش‌تر بینندگان شما را به وجد می‌آورد و متوجه می‌شوید که دوست دارند چه ویدیوهایی در آینده بیش‌تر ببینند.

حتی کامنت‌های نه چندان دلپذیر نیز برای شما یک فرصت است. تبدیل کامنت‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی، به فرصت‌های مثبت به همان اندازه که یک علم است یک هنر نیز است و می‌تواند به اندازه طرفداران واقعی شما، تاثیرگذار و قدرتمند باشد.

اصل کلام این است:

با بررسی و حاضر شدن برای پاسخ دادن به کامنت‌های ویدیوهای جدید در کانال YouTube خود، شما می‌توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، از برند خود محافظت کنید و ویدیوهای بهتری ایجاد کنید که به رشد تجارت شما کمک می‌کند.

این ۸ معیار سنجش YouTube را به طور منظم پیگیری کنید

9 8 معیار سنجش YouTube که برای موفقیت کانال شما مهم است

یک روش ساده و پربازده برای تجزیه و تحلیل معیارهای YouTube شما وجود دارد بدون اینکه برای موفقیت در استراتژی ویدئوی خود، همه چیز را به صورت جز به جز پیگیری کنید.

بیایید خلاصه‌ای از ۸ معیار سنجش YouTube که برای شما بسیار مهم هستند را مرور کنیم:

۱. زمان تماشا: زمان تماشای خود را افزایش دهید تا در نتایج جستجوی پلتفرم، رتبه بالاتری داشته باشید.

۲. کل بازدیدها و بازدیدها برای هر بیننده خاص: تعداد بازدیدهای خود را پیگیری کنید تا مشخص شود کدام موضوعات بیش‌تر مورد توجه مخاطبانتان قرار گرفته است.

۳. درصد متوسط ​​مشاهده شده: برای داشتن درصد حفظ مخاطب مناسب که باعث می‌شود مخاطبانتان به شما جذب شوند، هدف درصد متوسط مشاهده خود را بیش از ۶۰٪ قرار دهید.

۴. منابع ترافیک: بدانید که بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند و بر روی بزرگ‌ترین منابع خود بیش‌تر از قبل تمرکز کنید.

۵. جمعیت شناسی: شخصیت خریدار خود را با اطلاعات جمعیتی مخاطبان YouTube خود مطابقت دهید.

۶. تعداد دنبال کننده‌ها: برای تقویت گروه‌های طرفداری و افزایش دفعات تماشای ویدیوهای شما، تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید.

۷. لایک‌ها و دیس لایک‌ها: مطمئن شوید که برای حفظ شهرت و اعتبارتان، لایک‌های شما بیش‌تر از دیس لایک‌هایتان باشد.

۸. کامنت‌ها: به ویدیوهایی که بیش‌ترین کامنت را دارند بیش‌تر توجه کنید. همچنین، برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق کامنت، روشی ایده آل برای تعامل با بازدیدکننده‌ها، دریافت فیدبک و ایجاد روابطی دوستانه است.

اکنون به تحلیل کانال YouTube و معیارهای مهم خود بپردازید، حال می‌توانید ویدیوهای بهتری منتشر کنید و تجارت خود را رونق دهید.

حال که معیار سنجش YouTube را دریافتید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT