خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market | تفاوت Creative Market و سایت Etsy

Creative Market یک بازار آنلاین برای محصولات دیجیتال است که هنرمندان میتوانند محصولات خود را در آن بفروشند و کسب درآمد کنند. در این بازار می‌توانید محصولات قابل دانلود و دیجیتالی زیادی در دسته های مختلف را پیدا کنید. در این مقاله افرادی که میتوانند فروشنده باشند، نوع محصول، نحوه خرید از سایت Creative Market و همچنین ویژگی‌ها و مزایا این بازار آنلاین را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

خرید از سایت Creative Market

اگر به دنبال بازاری هستید که بتوانید محصولات دیجیتال خود را به فروش برسانید، Creative Market مکانی است که باید در نظر داشته باشید. در این بازار آنلاین مشتریان می توانند به راحتی آنچه را که می خواهند جستجو کنند و بخرند. منوها و نوار جستجو این سایت بسیار بصری و کاربرپسند هستند.

خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market

این سایت همچنین به شما کمک می کند تا محصولات خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید. هر هفته این سایت محصولات سازندگان مختلف را به نمایش میگذارد که می‌توانید با یک حساب کاربری رایگان آن‌ها را انتخاب کنید.

این بازار انلاین دارای وبلاگی است که محتواهای مختلفی حول موضوعات طراحی به اشتراک میگذارد. سازندگان و هنرمندان از 190 کشور می توانند در مورد موضوعات مرتبط Creative Market با یکدیگر بحث کنند و در انجمن ها شرکت کنند.

برای ثبت نام در این سایت نیازی نیست که فروشنده، طراح یا هنرمند باشید. همه می‌تواند برای استفاده از سایت، یک حساب Creative Market ایجاد کنند.

فروش محصولات در Creative Market

شما نمی توانید مانند eBay یا Etsy پس از ثبت نام برای یک فروشگاه Creative Market فوراً شروع به فروش کنید. در ابتدا باید برای سایت یک فرم درخواست ارسال کنید. همچنین باید فروشگاهی که در حال حاضر در اینترنت دارید به همراه نمونه کار خود برای Creative Market ارسال کنید. حداقل باید 10 محصول باکیفیت خود را به سایت ارائه دهید.

خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market

 این سایت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که شما واقعا سازنده هستید و کار ارائه شده متعلق به شماست. اگرچه همه در اولین بار تأیید نمی‌شوند، اما بعداً میتوانید با داشتن نمونه کار‌های بیشتر دوباره امتحان کنید.

مورد دیگری که قابل ذکر است این است که هیچ محدودیت مکانی در Creative Market وجود ندارد. شما میتوانید بخش سؤالات متداول این سایت را بررسی کنید تا در جریان مالیات و نحوه پرداخت در کشور خود قرار بگیرید. علاوه بر این اگر عضو Dribbble Pro هستید، می‌توانید بدون درخواست یک فروشگاه باز کنید.

محصولات ارایه شده در سایت Creative Market

در Creative Market هیچ محصول فیزیکی وجود ندارد. اگر می خواهید لباس، جواهرات و وسایل دکوری بفروشید، Etsy بهترین مکان است. در Creative Market محصولات به صورت دیجیتالی به فروش میرسند.

فونت ها، قالب ها، تصاویر وکتور، عکس ها و تم های وب از جمله محصولاتی هستند که میتوانید به صورت دیجیتالی در این سایت بفروشید. همچنین میتوانید این محصولات را در Adobe Creative Suite، Canva، Shopify، Instagram و غیره برای فروش قرار دهید.

خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market

در واقع وقتی شخصی کالایی را از فروشگاه شما خریداری می کند، مجوز استفاده از آن را میخرد. این مجوزها به مشتری اجازه می‌دهد تا هر اندازه که می‌خواهد از محصول استفاده کند ( یا حداکثر 500 بار استفاده). در واقع کاربر نهایی محصولات شما عمدتاً سازندگان دیگری هستند که خدمات یا محصولات فیزیکی تولید می کنند. همچنین کسب و کارها و افراد نیز ممکن است علاقه مند به خرید محصولات شما برای ارائه، ساخت کاردستی، و پروژه های DIY شخصی خود باشند.

در بخش Print on Demand می توانید هر چیزی از کتاب و برنامه ریز گرفته تا پوستر و دکورهای قابل چاپ را بفروشید. Creative Market محتوای نامناسب را محدود میکند.

خرید از Creative Market

برای خرید محصول در Creative Market باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، وقتی کالایی را خریداری کردید، هم دانلود محصول دیجیتال و هم مجوز استفاده از آن را دریافت خواهید کرد.

خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market

برای پرداخت میتوانید از کارت اعتباری یا PayPal استفاده کنید. شما با اعتبار پی پال میتوانید از سایت Creative Market اعتبار خریداری کنید. همچنین می توانید از اعتبار برای دانلود چند محصول به طور همزمان استفاده کنید و تعداد تراکنش ها را در صورتحساب کارت اعتباری خود به حداقل برسانید و به راحتی تراکنش ها را پیگیری کنید.

مزایا و ویژگی های فروش در Creative Market

Creative Market به شما امکان می دهد قیمت های خود را تعیین کنید، از تبلیغات استفاده کنید و تخفیف های محدودی را به مشتریان ارائه دهید. علیرغم نیاز به ارسال درخواست برای راه اندازی یک فروشگاه، هیچ تاییدیه محصول پس از ارسال وجود ندارد.

Creative Market مانند Etsy مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی مانند داشبورد آنالیزو پیام‌رسانی فوری را برای پاسخ به سؤالات و ارائه پشتیبانی مشتری به شما ارائه می‌دهد. این سایت همچنین منابع، آموزش‌ها و انجمن آنلاین زیادی را ارائه می‌کند تا در صورت وجود مشکل به شما کمک کند.

علاوه بر این Creative Market ممکن است محصولات شما را از طریق ایمیل، صفحه اصلی و روش های دیگر تبلیغ کند.

مقایسه Creative Market با Etsy

Creative Market بر فروش محصولات دیجیتالی تمرکز دارد، اما می توانید آنها را در Etsy نیز قرار دهید. نکته منفی Etsy این است که دسته بندی خاصی برای محصولاتی مانند فونت ها، تصاویر وکتور و عکس ها ندارد.  Etsy به شما این امکان را می دهد که یک فروشگاه ایجاد کنید و در همان روز شروع به فروش کنید و باعث جذب مشتری میشود.

خرید از سایت Creative Market

خرید از سایت Creative Market

نقطه ضعف این کار این است همه میتوانند یک فروشگاه ایجاد کنند، بازار شلوغ میشود و کیفیت محصولات پایین می آید. Etsy همچنین برای تبلیغ محصولات شما با تبلیغات خارج از سایت کار می کند. در واقع Etsy تمام اطلاعات محصولات را به یک سایت شخص ثالث می دهد که از الگوریتمی برای تطبیق لیست محصولات با اطلاعات جستجو و نمایه مشتری استفاده می کند.

نکته ای که باید هنگام لیست کردن محصولات در هر بازار آنلاین به خاطر بسپارید این است که بیشتر تلاش بازاریابی به صاحب فروشگاه می رسد. اگر از قبل یک فروشگاه Etsy دارید توصیه میکنیم فروش محصولات دیجیتالی خود را در Creative Market شروع کنید.

کسب درآمد با Creative Market

Creative Market یک پلتفرم عالی برای طراحان، توسعه دهندگان، هنرمندان و عکاسان برای فروش محصولات های دیجیتالی و ارتباط با دیگر طراحان است. محصولات به صورت فایل های قابل دانلود به فروش میرسند.

با این حال این که کدام فروشگاه برای شما بهترین انتخاب است به تجربه شخصی افراد برمیگردد و در کنار Creative Market و Etsy سایت های زیادی وجود دارد که میتوانید محصولات خود به فروش برسانید و شروع به کسب درآمد کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT