گرفتن مدرک از Coursera | گرفتن گواهینامه دوره های Coursera

زمان مطالعه 3 دقیقه

Coursera یکی از بهترین سایت های آموزش آنلاین در سطح دانشگاهی است و با بسیاری از موسسات آموزشی در جهان از جمله ییل، آکسفورد،MIT و هاروارد همکاری میکند. گرفتن مدرک از Coursera چقدر در بازار کار معتبر است؟ آیا پس از صرف زمان و هزینه بسیار برای شرکت در دوره ها، گواهی Coursera می تواند باعث استخدام شما شود؟

پرداخت هزینه Coursera

گرفتن مدرک از Coursera

گرفتن مدرک از Coursera

گرفتن مدرک از Coursera

Coursera یکی از شناخته شده ترین سایت ها در حوزه یادگیری آنلاین است و روز به روز در حال رشد است. این پلتفرم از یک مدل توسعه محتوای دانشگاهی استفاده می کند. در واقع دوره های آموزشی Coursera توسط دانشگاه ها ایجاد شده و توسط اساتید دانشگاه ارائه می شود. بنابراین بین Coursera و دانشگاه های معتبر سراسر جهان یک طرح مشارکتی در جریان است. 

Coursera همچنین محتوای آموزشی تولید شده توسط سازمان های معتبر در سراسر جهان را نیز ارائه می دهد. شرکت‌هایی مانند IBM، Meta، و Google دوره‌های حرفه‌ای را ارائه داده اند که برای آموزش مهارت‌های امادگی شغلی طراحی شده‌اند.

به بیان ساده‌تر Coursera بر اساس مشارکت با دانشگاه ها و شرکت‌های معتبر دنیا برای ارائه آموزش با کیفیت ایجاد شده است. اما دوره های ارائه شده چقدر خوب هستند؟

دوره های آموزشی Coursera 

گرفتن مدرک از Coursera

گرفتن مدرک از Coursera

برخلاف اکثر پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی دوره های Coursera قبل از انتشار توسط دانشگاه ها یا شرکت ها تالیف و بررسی می شوند. شما به راحتی میتوانید از خانه به دوره های Ivy League دسترسی پیدا کنید. دوره های Coursera بدون شک جزو بهترین ها در حوزه آموزش الکترونیکی هستند.

استخدام با مدرک دوره آموزشی

قسمت سخت ماجرا اینجاست. احتمالاً به برنامه 6 ماهه صدور گواهینامه حرفه ای در Coursera فکر کرده اید. آیا بعد از اتمام دوره می توانید با مدرک آن استخدام شوید؟ در بیشتر موارد گواهینامه های Coursera که اثباتی دال بر کسب یک مهارت هستند، می توانند بر شانس استخدام شما تأثیر زیادی بگذارند. 

البته گواهینامه های Coursera قرار نیست جایگزین مدرک های دانشگاهی شوند و در استخدام افراد تاثیر یکسانی ندارند. در واقع به شرکت استخدام کننده بستگی دارد. بر اساس یک نظرسنجی از بیش از 1000 مدیر استخدام در ایالات متحده توسط Futurelearn، حدود 44٪ از مدیران استخدام، آموزش آنلاین را بسیار مهم ارزیابی کردند.

این مطالعه همچنین دو معیار مهم مرتبط با Coursera را نشان می‌دهد:

  1. درک جامعه از آموزش و صدور گواهینامه آنلاین در مقایسه با دوران قبل از کرونا افزایش یافته است.
  2. نام دانشگاه وابسته به آموزش آنلاین شما برای کارفرمایان بسیار مهم است.

بنابراین با افزایش اهمیت آموزش آنلاین برای استخدام‌کنندگان، گواهی Coursera شما هر روز باارزش تر خواهد شد. همچنین داشتن گواهینامه در پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی مانند Coursera که وابسته به دانشگاه‌های معتبر هستند مزایای بیشتری برای شما دارد.

استخدام کنندگان همه ابعاد و ویژگی های یک کارمند را میدانند و متناسب با این ویژگی افراد را استخدام میکنند. برای مثال یک مدرک Coursera نشان دهنده این است که متقاضی انگیزه یادگیری و پیشرفت دارد.

آیا گواهینامه های Coursera ارزش هزینه کردن را دارند؟

گرفتن مدرک از Coursera

گرفتن مدرک از Coursera

بله. مدرک های کورسرا شاید به اندازه مدرک های دانشگاهی رسمی نباشند، اما مهارت هایی که به دست می آورید می تواند برای حرفه شما مزیت زیادی داشته باشد، حتی استخدام کنندگان نیز با آن موافق هستند.

سوالی که همیشه پرسیده میشود این است که در صورت عدم وجود مدرک دانشگاهی، آیا یک مدرک آموزش الکترونیکی مربوطه می تواند جایگزین آن شود؟ خوب قطعا این دو مدرک یکسان نیستند. بهتر است مدرک دانشگاهی خود را با یک معادل آموزش الکترونیکی تکمیل کنید تا اینکه فقط به گواهینامه آنلاین اعتماد کنید.

مدرک های آنلاین به همان اندازه ارزش دارند که یک استخدام کننده آن را ارزشمند می بیند. هنوز هم استخدام کنندگانی وجود دارند که ارزش زیادی برای گواهینامه های آنلاین قائل هستند. بناراین یک گواهینامه Coursera ممکن است باعث استخدام شما شود!

مهارت یاد بگیرید و مدرک بگیرید

با شرکت در دوره های کورسرا و دریافت گواهی نامه مهارت هایی که به دست آورده اید که همیشه میتوانید از آن استفاده کنید و شما را نسبت به متقاضی دیگر برای یک شغل شایسته تر نشان میدهد.

امتیاز 4/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. المیرا حسینی گفت:

    عالی حرف نداره هرچی بخایی با توضیحات کامل داخلش پیدا میکنید!….!….

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT