بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن | OCR Apps

زمان مطالعه 8 دقیقه

اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن یا برنامه‌های OCR چه مواردی می‌باشند؟ نرم افزار OCR یا نرم افزار “تشخیص شخصیت نوری” به تبدیل تصاویر به متن کمک می‌کند. فناوری OCR هر تصویر یا سند را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس برنامه اسکنر متن آن را با تمام فونت‌هایی که به پایگاه داده‌های خود تغذیه می‌شود، مقایسه می‌کند و با تطبیق ویژگی‌های خاصی از یک فونت معمولی تبدیل می‌کند.

استفاده اصلی این برنامه برای دانش آموزان و دانشجویان است تا در انجام تکالیف و تحقیقات خود راحت‌تر انجام دهند، این برنامه‌ها برای تبدیل تمامی اسناد چاپ شده به نسخه دیجیتال قابل استفاده است، به جز موارد خاص که قابل پردازش نیستند.

۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

  • Office lens
  • Text Fairy
  • CamScanner
  • Google Keep
  • PDF Scanner
  • Adobe Scan
  • Smart Lens
  • Readiris
  • OmniPage Ultimate
  • Evernote Scannable

۱) Office Lens

لنز اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های توسعه یافته توسط مایکروسافت است. این به این معنی است که قبلا با سایر برنامه‌های Office Suite ادغام شده است. برنامه lens برای تبدیل تصویر به متن دارای یک اسکنر قدرتمند OCR است و با Docs، Excel، OneNote، PFD و پاورپوینت کار می‌کند. نرم افزار دفتر اسکنر OCR اسکنر امکان تنظیم برای اسکن کاغذ چاپ، تخته سفید، عکس ها و کارت‌های کسب و کار و تبلیغاتی است.

مزایا: کاربران می‌توانند همه چیز را در OneDrive اسکن و ذخیره کنند در حالی که همچنین قادر به ویرایش متون تبدیل شده درWord یا OneNote هستند. این برنامه تشخیص متن یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای افرادی است که از Office 365 استفاده می‌کنند.

معایب: این برنامه برای تبدیل تصویر به متن به پتانسیل کامل خود بدون office 365 کار نمی‌کند. بنابراین، اگر شما کاربرoffice 365 نیستید، عاقلانه است که از نرم افزار OCR متفاوت استفاده کنید. همچنین لنز رایگان می‌باشد.

 پلتفرم پشتیبانی شده: نسخه نهایی IOS، (توجه کنید اگر کاربر Office 365 هستید از این برنامه استفاده کنید).

۲) Text Fairy

Text fairly اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه اندروید Text Fairy OCR بدون شک یکی از بهترین برنامه های OCR موجود در بازار امروز است. یکی از معدود برنامه های نرم افزاری OCR رایگان است که بدون هیچ گونه تبلیغاتی ارائه می شود. یک چیز دارد که لنز فاقد آن است: ویژگی تصحیح چشم انداز تصویر.

فرض کنیم صفحات کتاب را اسکن می‌کنید و در مرکز آن خم شده است. برنامه Text Fairy text scanner به طور خودکار زاویه دید خود را تصحیح می‌کند، تصویر را اسکن کرده و اصلاحات انجام می‌شود. این دقت اسکن متن را افزایش می‌دهد. پس از این، در صورت بروز هرگونه اختلاف جزئی، امکان ویرایش متن را برای شما فراهم می‌کند و سپس می‌توانید آن را به PDF تبدیل کنید.

بر خلاف Office Lens، نرم افزار اسکنر OCR Text Fairy’s فقط با متن چاپ شده کار می‌کند و از دست خط افراد پشتیبانی نمی‌کند.

جوانب مثبت: تصویر را تصحیح می‌کند ، بیش از ۵۰ زبان را پشتیبانی می‌کند و به PDF تبدیل می‌نماید. نرم افزار اسکنر OCR تبلیغاتی ندارد و کاملاً رایگان است. کاربران همچنین از ویژگی نوشتار به صدا برخوردار می‌شوند.

موارد منفی: برنامه هیچ پشتیبان گیری نمی‌کند. همچنین از دست خط پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم عامل های پشتیبانی شده: Android

نتیجه گیری: برنامه Text Fairy برای تبدیل تصویر به متن یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین برنامه‌ها است.

۳) CamScanner

camscaner اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

CamScanner بهترین برنامه همه جانبه OCR است که می‌تواند برای چندین کار مانند اسکن اسناد و تبدیل تصاویر به PDF استفاده شود. ویژگی پیشرفته OCR CamScanner رایگان نیست.

دقت آن کمتر از سایر برنامه‌های اسکنر OCR موجود در بازار است و امکان اشتباه دارد. مسئله دیگری که وجود دارد این است که متن‌های اسکن شده در یک پرونده با فرمت .txt قابل ویرایش نیستند. برای دسترسی به تمام خدمات برنامه باید نسخه ۴ را خریداری کرد.

جوانب مثبت: این برنامه اسکنر متن یک حساب ذخیره سازی ابری را فراهم می‌کند که می‌تواند برای ذخیره تمام اسناد و تصاویر استفاده شود. همچنین پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهد و UI برنامه برای پیمایش راحت است.  CamScanner یکی از بهترین برنامه‌های OCR برای iOS است.

جوانب منفی: سیستم OCR آن در مقایسه با سایر برنامه‌های موجود در بازار تا حدودی از دقت کمتری برخوردار است. جدا از این، این بسیار محدود کننده است و پتانسیل کامل آن تنها با پرداخت هزینه، زمانی که ویژگی‌های مشابه دیگر برنامه‌ها بدون هزینه در دسترس باشد، باز می‌شود.

 سیستم عامل های پشتیبانی شده: iOS، Android

نتیجه گیری: این برنامه در صورت خرید نسخه نهایی فوق العاده است، اما در حالت عادی بهتر است دانلود نکنید.

۴) Google keep image to text app

google scaner اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه Google Keep OCR Android نه تنها برای عملکرد OCR بلکه برای یادداشت برداری و ذخیره سازی نیز یکی از بهترین‌ها است. این برنامه رقیب مستقیم OneNote و Evernote می‌باشد. این برنامه Google OCR به عنوان محصولی از طرف Google در همان شبکه ادغام Docs ،Calendar و سایر سرویس‌های ارائه شده توسط Google قرار دارد و مانند OneNote، برنامه رایگان بدون تبلیغات است.

علی رغم اینکه رقیب گردن به گردن OneNote و Evernote است، این برنامه شناسایی متن، کمی با آنها متفاوت است. برنامه Google Keep متن اسکنر در ابتدا به عنوان یک برنامه یادداشت برداری توسط گوگل ارائه شده بود.

جوانب مثبت: برنامه Google OCR رایگان است و به راحتی در دسترس است، مخصوصاً اگر تلفن android دارید. جدا از این ،بسیار کم خطا است.

جوانب منفی: همانطور که گفته شد، از آنجا که Google Keep به طور انحصاری یک برنامه OCR نیست، لازم است موارد را به صورت دستی کپی کنید. علاوه بر این، برنامه Google Image برای تبدیل تصویر به متن برای پردازش تصاویر به اتصال به اینترنت فعال نیاز دارد.

سیستم عامل های پشتیبانی شده: Android و iOS

نتیجه گیری: Google Keep یکی از بهترین برنامه‌های اسکنر OCR برای اندروید توسط Google است زیرا دارای همه موارد از جمله فضای ذخیره سازی ابری و سازگاری بین پلتفرم و همگام سازی رایگان است.

۵) PDF SCANNER

PDF اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه PDF Scanner برای تبدیل تصویر به متن، اگرچه یک اسکنر اسناد استاندارد است که برای دریافت ویژگی‌های اضافی با خریدهای درون برنامه‌ای همراه است، اما فناوری OCR آن رایگان می‌باشد. کاربران می‌توانند تصاویر را برای متن اسکن کرده و سپس به راحتی آن را به یک فایل PDF تبدیل کنند. مانند اکثر برنامه‌های مشابه امکان ویرایش متن قبل از ذخیره ممکن است. این برنامه از حدود ۱۰۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و اتصال به اینترنت برای آن نیاز نیست.

جوانب مثبت: رابط کاربری برنامه بسیار مناسب است. بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. حتی بدون اتصال به اینترنت فعال هم می‌توان از آن استفاده کرد.

جوانب منفی: این برنامه اسکنر OCR احتمال خطا دارد، در نسخه رایگان تبلیغات بسیار زیاد و ممکن است شما را خسته کند.

سیستم عامل های پشتیبانی شده: iOS و Android

نتیجه گیری: PDF Scanner بهترین برنامه OCR برای اندروید است ایراد بزرگ آن تبلیغات زیاد است که بهتر است برنامه را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید.

۶) Adobe Scan

Adobe اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه Adobe OCR Android احتمالاً محبوب‌ترین برنامه‌ها مدیریت اسناد است، کاربران خود را قادر می‌سازند تا دوربین خود را به سمت متن هدایت کنند و آن را به صورت خودکار اسکن و شناسایی می‌کند.

با فناوری پیشرفته OCR، کاربران می‌توانند متن‌های داخل اسناد را به صورت یکپارچه اسکن کنند. همچنین یک ویرایشگر داخلی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند متن‌های برجسته، حاشیه نویسی، ویرایش کنند. برنامه اسکنر متن Adobe Scan باعث صرفه جویی در وقت می‌شود.

اگرچه Adobe Scan از طراحی minimalisty برخوردار است، اما با ذخیره سازی تا سقف ۵ گیگابایت آنلاین ارائه می‌دهد.

جوانب مثبت: برنامه مبدل تصویر به متن Adobe Scan رایگان است و بدون تبلیغات یا خطاهای زیادی کار می‌کند. فضای ذخیره سازی ابری ۵ گیگابایتی را ارائه می‌دهد و فناوری OCR آن یکی از بهترین‌ها در بازار است.

جوانب منفی: Adobe Scan با دستگاه‌های ذخیره سازی ابر شخص ثالث سازگار نیست.

 سیستم عامل های پشتیبانی شده: Android و iOS

نتیجه گیری: Adobe Scan احتمالاً پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن است. آنچه را که قرار است انجام شود انجام می‌دهد و رایگان است. با این حال از فضای ذخیره‌سازی برنامه دیگری پشتیبانی نمی‌کند.

۷) Smart lens

Smart scaner اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه Smart Lens برای تبدیل تصویر به متن، نه تنها به کاربران خود امکان اسکن اسناد مختلف و تبدیل تصاویر به متن را می‌دهد، بلکه به ترجمه آن متن به زبان‌های دیگر نیز کمک می‌کند. همچنین می‌تواند برای اسکن کارت‌های ویزیت در جایی که نام، شماره، آدرس و شناسه ایمیل است را شناسایی کند.

کاربران می‌توانند هر تصویر یا سندی را حتی اگر به زبان خارجی باشد، تبدیل و اسکن کنند. نسخه حرفه‌ای که با قیمت در دسترس است، تبلیغات را حذف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا از برنامه برای تعداد نامحدود اسکن استفاده کنید.

 جوانب مثبت: از زبان‌های خارجی جدا از انگلیسی پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای یک مترجم زبان است.

جوانب منفی: یادداشت های دستنویس را نمی‌تواند اسکن کند.

سیستم عامل‌های پشتیبانی شده: iOS و android

نتیجه گیری: در صورت سفر به کشور دیگر بهترین انتخاب است.

۸) Readiris

Readiris اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه Readiris text scanner ابزاری مفید برای خواندن و مدیریت اسناد PDF است.

این برنامه اسکنر OCR برای دستگاه‌های iOS همچنین می‌تواند برای افزودن امضا‌ها به آنها استفاده شود. با استفاده از این برنامه مبدل تصویر به متن ، می توانید متن موجود در تصاویر را ویرایش کنید.

جوانب مثبت: با استفاده از این برنامه برای تبدیل تصویر به متن، می‌توانید اسناد خود را به فرمت mp3 تبدیل کنید. این فایلهای صوتی در دستگاه‌های مختلف قابل پخش هستند.

جوانب منفی: برنامه Readiris OCR خدمات کمی در نسخه رایگان می‌دهد و اکثر آن خدمات در نسخه پولی ارائه می‌شود.

 سیستم عامل های پشتیبانی شده: Android، iOS

۹) OmniPage Ultimate

OmniPage اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

برنامه OmniPage Ultimate OCR به تمام نیازهای اسکن متن و تشخیص متن شما پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید در دو پنجره متن ویرایش شده و معمولی را با هم مقایسه کنید.

جوانب مثبت: می‌توانید اسناد سرویس‌های ابری مانند Dropbox را مستقیماً به این برنامه اسکنر OCR اضافه کنید. همچنین متن را به صدا می‌توانید تبدیل کنید.

جوانب منفی: رابط کاربری برنامه OmniPage Ultimate OCR جذاب نیست.

سیستم عامل های پشتیبانی شده: ویندوز XP و بالاتر

۱۰) Evernote Scannable

evernote اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

Evernote Scannable یک اپلیکیشن OCR با کار آسان و هوشمند برای تبدیل تصویر به متن است. انواع مختلف اسناد را اسکن و شناسایی می‌کند و همچنین می‌تواند برای برش، چرخش و تغییر روشنایی تصاویر اسکن شده استفاده شود.

شما این گزینه را دارید که قالبی را برای ذخیره تصاویر اسکن شده انتخاب کنید. برنامه اسکنر متن همچنین می‌تواند کارت بازدیدکننده را هنگام اسکن شناسایی کرده و جزئیات کارت را برای شما ذخیره کند.

جوانب مثبت: در این برنامه مبدل تصویر به متن، می‌توانید یادداشت‌ها و متون چاپی را به متن تبدیل کنید.

جوانب منفی: ویژگی‌های مفیدی مانند اشتراک اسناد از طریق ایمیل در نسخه اندروید در دسترس نیست.

سیستم عامل‌های پشتیبانی شده: iOS، Android

نتیجه گیری: Evernote Scannable برای کاربران iPhone مناسب‌تر است. به کابران android توصیه نمی‌شود.

چگونه بهترین برنامه را پیدا کنیم

در حالی که تمام اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن ذکر شده در بالا ، خدمات نسبتا کاملی می‌دهند‌، اما از نظر دقت و از نظر ابزاری که ارائه می‌دهند تفاوت دارند. از این رو‌، بسیار مهم است که یک برنامه OCR متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید تا بتوانید از تمام ویژگی‌ها‌، ابزارها و سایر مزایای آن مانند فضای ابری که همراه آن است استفاده کنید. برای خرید نسخه پریمیوم این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز 2/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. مهدی میری گفت:

    سلام دوستان
    بهترین سایتی که من باهاش تونستم عکسو به متن فارسی تبدیل کنم این ادرسه که گذاشتم.سایتش پولیه ولی ارزششو به نظرم داره.پی دی اف روهم تبدیل میکنه
    میتونید قبل از تبدیل یه صفحه رایگان ازمایشی تبدیل کنید تانتیجه رو ببینید.
    امتحانش ضرر نداره
    yun.ir/ycues7

  2. anahita گفت:

    این اپلیکیشن فوق العاده و رایگان موجود در بازار هم به بهترین شکل ممکن تبدیل ها رو انجام میده .
    https://cafebazaar.ir/app/eboo.ocr.free

    یه تست کنین بد نیست

  3. رضا حسین زاده گفت:

    برای عکس های فارسی روش هایی که گفتین بهم ریختگی زیادی ایجاد میکنه و ویراستاریش بیشتر از تایپش زمان میبره.
    به نظرم سایت ایرانی برای تبدیل عکس به متن و پی دی اف به ورد عالی عمل میکنه و خروجیش از همه برنامه های دیگه بهتره

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT