تحصیل درآمریکا

تحصیل درآمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

زمان مطالعه 5 دقیقه

در این مقاله اطلاعات اساسی پذیرش، فاند و ویزا برای تحصیل درآمریکا در مقطع فوق لیسانس و دکترا قرار داده می‌شود.

شما باید به عنوان یک دانشجوی خارجی، در هنگام اپلای برای دانشگاه‌های آمریکا فرآیند‌های متفاوت متعددی را درک و طی کنید. در این مقاله به تحصیل درآمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و سه جنبه مهم این کار به تفکیک بررسی می‌شود: پذیرش، فاند و ویزا.

پذیرش

اغلب دانشگاه‌های آمریکا، اپلای کنندگان خارجی را ملزم به شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل iBT یا آیلتس و همچنین آزمون‌های SAT برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا GRE برای دانشجویان کارشناسی ارشد می‌نماید.

شما باید برنامه‌ریزی کنید تا یک سال پیش از سالی که قصد آغاز تحصیل در دانشگاه را دارید، یعنی معمولا در ماه آگوست (مرداد-شهریور)، در این امتحانات شرکت کرده باشید.

ددلاین اپلای برای تمامی دانشگاه‌ها اغلب در ژانویه (دی-بهمن) و ۷ ماه پیش از آغاز دانشگاه است؛ با این حال آخرین ددلاین‌ها در مارس (اسفند-فروردین) می‌باشند.

اپلیکیشن شما تقریبا در همه موارد باید شامل هزینه اپلیکیشن فی (به طور میانگین ۴۱ دلار)، فرم اپلیکیشن دانشگاه، انگیزه‌نامه، ریز نمرات، نتایج آزمون‌های زبان و مدارک مالی باشد.

سیستمی به نام The Common Application که فرآیندی متمرکز برای اپلای بیش از ۸۰۰ دانشگاه آمریکایی است، در ۱ آگوست (۱۰ مرداد) باز می‌شود. بنابراین ایده خوبی است که دانشگاه‌های انتخابی خود را تا پیش از رسیدن باز شدن این تاریخ‌ها معلوم کنید تا کل فرآیند حدود ۱۸ ماه طول بکشد.

برای کسب اخبار در زمینه اپلای می‌توانید به کانال تلگرام اول پرداخت مراجعه نمایید.

تحصیل درآمریکا
تحصیل درآمریکا

فاند تحصیل درآمریکا

دانشگاه‌های آمریکایی دو نوع کمک هزینه ارائه می‌دهند:

  1. کمک هزینه‌ای که برای رفع نیازهای مالی دانشجویان اعطا می‌شود.
  2. بورسیه تحصیلی که به عنوان پاداشی برای برتری آکادمیک دانشجویان اعطا می‌شود.

بسیاری از فاندها برای دانشجویان محلی رزرو شده‌اند و در نتیجه بر سر کمک هزینه‌‌های تحصیلی ارائه شده برای دانشجویان خارجی رقابت بسیاری وجود دارد.

با این حال، این رایج است که دانشجویان خارجی پس از سپری کردن سال اول تحصیل در دانشگاه، موفق به گرفتن فاند شوند. کمک هزینه‌های تحصیلی به ندرت تمامی هزینه‌های شهریه را تحت پوشش مالی قرار می‌دهند و ممکن است یک دانشجو در ازای دریافت فاند متعهد شود که برای دانشگاه کار کند.

بورسیه تحصیل درآمریکا

برای بورسیه‌هایی که مشروط بر شایستگی دانشجویان هستند، نمرات و نتایج امتحانات مدرسه یا دانشگاه شما باید بسیار بالا‌تر از متوسط دانشجویان باشد. کمک هزینه‌هایی که بر اساس نیاز مالی دانشجویان به آن‌ها کمک می‌کنند، شرایط مالی شما و خانواده شما را برای پرداخت هزینه‌های شهریه را در نظر می‌گیرند.

دانشگاه های دارای موقعیت بورسیه

برخی از دانشگاه‌ها بورسیه‌هایی برای دانشجویان نیازمند ارائه می‌دهند که پس از دریافت پذیرش در دانشگاه، هر میزان شهریه‌ای که قادر به پرداخت آن نباشید را می‌پردازد و به این صورت نیست که در اپلیکیشن دانشگاهی خود این کمک هزینه را ذکر کنید. از جمله این نوع دانشگاه‌ها، می‌توانموسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه ییل، کالج دارتموث وکالج آمهرست را نام برد.

تحصیل درآمریکا
تحصیل درآمریکا

اپایکیشن ها

اپلیکیشن‌های کمک مالی اغلب به فرم پروفایل سرویس بورسیه دانشگاهی (CSS) و/یا سایر مدارک برای ارزیابی نیاز مالی شما نیاز دارند. این مدارک برای دانشگاه‌های مختلف تفاوت دارند؛ بنابراین مهم است که دانشگاه خاصی که قصد اپلای در آن را دارید را بررسی کنید.

برخی از بورسیه‌های دانشگاهی نیز برای افرادی با ویژگی‌های شخصی خاصی مانند کشوری که اهل آن هستند، قومیت، دینی که به آن اعتقاد دارند، جنسیت و علایق و استعدادهای دانشگاهی در نظر گرفته شده‌اند.

ابزار سرچ کمک هزینه مالی آموزشی آمریکا (The Education USA financial aid search tool) می‌تواند در پیدا کردن فرصت‌های مناسب دریافت فاند به شما کمک کند.

ویزا

سه نوع ویزا برای دانشجویان خارجی در آمریکا وجود دارد:

  1. ویزای F1: مخصوص تحصیلات دانشگاهی
  2. ویزای J1: مخصوص آموزش عملی که در کشور شما موجود نیست.
  3. ویزای M1: مخصوص تحصیلات فنی و حرفه‌ای

ویزای F1: 

در صورتی که قصد اپلای برای یک دوره دانشگاهی یا دوره آموزش زبان انگلیسی را دارید، می‌توانید برای صدور یک ویزای F1 که رایج‌ترین نوع ویزا برای دانشجویان خارجی است اپلای کنید. به جز برخی موارد استثنا، شما با وجود این ویزا متعهد می‌شوید که ۶۰ روز پس از اتمام دوره دانشگاهی مورد نظر به کشور خود بازگردید. برای دریافت این ویزا باید هزینه‌ای را برای اپلای ویزا بپردازید و در زمان اپلای برای ویزا، از دانشگاهی در آمریکا پذیرش گرفته باشید.

این ویزا تنها برای تحصیل در همان دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید معتبر است؛ بنابراین با این وجود که امکان انتقال به دانشگاه دیگر نیز وجود دارد، این کار ملزم به تکمیل فرم‌ها و گذراندن مراحل بیش‌تری است. شما باید در یک مصاحبه برای ویزا شرکت کنید و در این مصاحبه اثبات کنید که پول کافی برای ماندن در آمریکا را دارید و این با وجود ارتباطات خانوادگی، دارایی، حساب بانکی یا ابزارهای دیگر، روابط قوی در کشور، ملزم به برگشت به کشور خود هستید. این نوع ویزا به شما اجازه کار در آمریکا در طول تحصیل را می‌دهد.

اگر قصد دارید تا ۱۲ ماه بعد از اتمام تحصیلات خود در آمریکا بمانید، برنامه کارآموزی انتخابی (OPT) به دانشجویان خارجی با ویزای F1 امکان انجام این کار را در صورت استخدام در زمینه تحصیلی خود می‌دهد. فارغ‌التحصیلان علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضی می‌توانند کارآموزی خود را تا ۱۷ ماه نیز تمدید کنند و بیش از دو سال در آمریکا بمانند تا در زمینه‌ تحصیلی خود کار کنند. شما باید پیش از اتمام تحصیلات خود برای کارآموزی (OPT) اپلای کنید.

ویزای J1:

 ویزای نوع J1 مخصوص افرادی است که قصد دارند در برنامه‌ها و پروژه‌های تخصصی مانند دوره کارآموزی بازرگانی، دوره کارورزی (انترنی) و دوره آموزش پزشکی شرکت کنند. به طور کلی می‌توان گفت دوره‌هایی که آموزشی را ارائه می‌دهند که فرد نمی‌تواند در کشور خود دریافت کند. برخی از این دوره‌ها شامل تحصیلات دانشگاهی می‌شوند؛ ولی اغلب این دوره‌ها، آموزش عملی هستند. در بیش‌تر مواقع، شما برای تحصیل در آمریکا برای این ویزا اپلای نمی‌کنید؛ مگر زمانی که نوعی قرارداد با یک کارفرمای از پیش تعیین شده یا قراردادی بین دولت کشور شما و یک پروژه در آمریکا وجود داشته باشد.

ویزای M1:

 ویزای M1 مخصوص تحصیلات فنی و حرفه‌ای است و دانشجویان با این که می‌توانند تحت آموزش عملی یا کار پاره وقت مرتبط به تحصیلات خود بپردازند، نمی‌توانند در طول اعتبار این ویزا کار کنند. این ویزا تنها برای دانشجویانی است که می‌خواهند در مدرسه حرفه‌ای معتبر یا مدرسه فناوری تحصیل کنند؛ بنابراین اگر در حال اپلای برای این نوع موسسات هستید، می‌توانید با خبر شوید که آیا واجد شرایط این موقعیت هستید.

تحصیل درآمریکا
تحصیل درآمریکا

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

مجموعه اول پرداخت نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است. جهت پرداخت هزینه های مورد نیاز تحصیل درآمریکا نیز می توانید از خدمات اول پرداخت بهره مند شوید.

در زمینه فارکس نیز مجموعه اول پرداخت آماده ارایه خدمات به تریدرها می باشد که این خدمات شامل نقد درآمد و نیز شارژ حساب مورد نظر جهت تریدرها می باشد.

امتیاز 4.8/5 - از 71 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT