نروژ

تحصیل در نروژ و گرفتن ویزا تحصیلی

زمان مطالعه 3 دقیقه

در طول چند سال اخیر، مهاجرت به امریکا و یا کانادا برای بسیاری از ایرانیان مشکل شده است. به همین خاطر افرادی که خواهان ادامه زندگی در یکی از کشورهای خارجی هستند، باید به دنبال کشورهای دیگری باشند که علاوه بر سطح بالایی از کیفیت زندگی، شرایط مهاجرت به آنها نیز ساده باشد. در میان کشورهای اروپایی، نروژ یکی از کشورهایی است که هر ساله، خصوصا در چند سال اخیر، پذیرای حجم زیادی از مهاجران بوده است. مشابه با سایر کشورهای اروپایی و به طور کلی خارجی ، برای مهاجرت به نروژ نیز روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها از طریق تحصیل در نروژ است. در این مقاله همراه ما باشید، تا با شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ بیشتر آشنا شوید.

نروژ
نروژ

مزایای تحصیل در نروژ

اولین سوالی که برای شما مخاطبین گرامی ایجاد می شود، این است که چرا باید نروژ را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟ همان طور که می دانید نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که با وجود آب و هوای سردی که دارد، به دلیل بالا بودن سطح کیفیت زندگی در این کشور، توجه بسیاری از مهاجران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. اما این تنها دلیل برای مهاجرت به نروژ نیست. شاید بتوان مهمترین موردی که باعث ایجاد انگیزه در افراد جهت تحصیل در نروژ شده است را امکان تحصیل رایگان در نروژ است. به عبارت دیگر شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور اقدام کنید، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه ای باشد.

از طرف دیگر شما با استفاده از ویزای تحصیلی نروژ می توانید بعد از به اتمام رساندن دوره تحصیلیتان، برای اخذ اقامت نروژ اقدام کنید. چرا که به طور کلی اعتبار ویزای دانشجویی نروژ ۳ ماهه است. اما هر ۳ ماه یک بار به اندازه بازه زمانی تحصیل شما تمدید می شود. شما می توانید بعد از آنکه تحصیل در نروژ را به پایان رساندید، برایاخذ ویزای کار نروژ اقدام کنید و با پیدا کردن یک کار مناسب، اقامت این کشور اروپایی را اخذ نمایید.

نروژ
نروژ

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ

  • پر کردن اپلیکیشن فی دانشگاه
  • ارائه دو قطعه عکس در سایز عکس پاسپورت
  • ارائه کپی از تمام مدارک شناسایی شما و گذرنامه
  • ارائه گواهی بیمه درمانی
  • ارائه نامه پذیرش از سوی موسسه آموزشی مورد نظرتان
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی محل اقامت

هزینه تحصیل در نروژ

همانطور که گفته شد، نروژ یکی از کشورهایی است که شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. بنابراین در صورتی که شما موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های رایگان نروژ شوید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه درس خواندن در این کشورنخواهید داشت. اما در صورتی که موفق به انجام این کار نشدید، هزینه تحصیل در نروژ برای هر ترم بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ کرون خواهد بود.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی نروژ

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی نروژ به طور کلی به نوع رشته و دانشگاهی بستگی دارد که انتخاب کرده اید. اما می توان گقت که به طور متوسط برای صدور این نوع ویزا، به مدت زمانی حدود ۸ هفته نیاز است.

نروژ
نروژ

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT