درامد پسیو ارزی

درامد پسیو (Passive Income) راهی برای کسب درامد ارزی

زمان مطالعه 3 دقیقه

شاید تا به حال نوع پلن تجاری به نام درامد پسیو یا درامد غیر فعال به گوشان خورده باشد که شما را به درآمد عالی و البته با آزادی بسیار زیاد در زندگی شخصی می‌رساند. در این مقاله با ما باشید تا متوجه شوید درآمد پسیو چیست.

درامد پسیو و اکتیو چه تفاوت‌هایی دارند؟

به طور کلی دو نوع درامد فعال (Active income) و غیر فعال (Passive Income) وجود دارد. در درآمد اکتیو، مشتریان مستقیما کالای خود را خریداری می‌کنند مانند فروشگاه های سنتی، یا مشتریان سفارش خود را به صورت آنلاین درخواست می‌دهند و فروشندگان باید محصول اختصاصی شده را به مشتری بفروشند.

اما در درامد پسیو ، محصولات با تعداد بالا ولی قیمتی کمتر از استاندارد بازار سنتی می‌توانند (کالای فیزیکی یا محصول مجازی) به صورت آنلاین به فروش رسند یا حق امتیاز خدمات در هر لحظه از شبانه روز برای فروشنده سود آوری داشته باشد. در درامد پسیو پس از طی کردن فرایند تولید و ارایه محصول، دیگر کمتر نیاز به کنترل و مدیریت گردش مالی دارد و فرایند فروش خود به خود و بدون حضور تعداد زیاد فروشنده انجام می‌شود.

معروف‌ترین نمونه‌های درامد پسیو کدامند؟

مزیت‌های درامد پسیو چیست

تنوع درامدهای پسیو بسیار زیاد است و نمی‌توان تمامی ‌آنها را مثال زد، اما مهمترین آنها عبارتند از:

  • حق امتیاز فروش کتاب برای نویسندگان، حق امتیاز فروش آهنگ برای خوانندگان و نوازندگان
  • حق امتیاز اختراعات و سود حاصله از فروش محصول
  • تبلیغات آنلاین در سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی
  • فروش نرم‌افزارها، کدهای برنامه نویسی، بازی‌ها کامپیوتری و طرح‌های گرافیکی
  • فروش فیلم و پکیج‌های آموزشی
  • درامد حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال
  • ارایه خدمات اینترنتی واسط بین مشتری و فروشنده و دریافت کارمزد بدون دخالت انسان

توجه: برای تک تک این مثال‌ها، سایت‌های زیادی در بخش فریلنسری وبلاگ اول پرداخت معرفی شده است که حتما با توجه به تخصصتان مقالات را مطالعه کنید.

مزیت‌های درامد پسیو کدامند؟

کسب درامد ارزی از طریق درامد پسیو

شاید در ابتدای امر تولید محصول یا خدمات، وقت و انرژی زیادی از تولید کننده بگیرد. اما زمانی که محصول یا خدمات شروع به سود‌دهی کردند، سود حاصله به صورت اتوماتیک در طی شبانه روز ایجاد می‌شود و تنها نیاز است که بعد از هر چند مدت، مشتری محصولات یا خدمات خود را ارتقاء دهد یا به برخی موارد جهت پشتیبانی پاسخگو باشد. این کار باعث می‌شود که در حین حفظ درامد حاصل از محصول یا خدمات قبل، تولیدکننده وقت کافی برای گذاشتن انرژی خود بر دیگر محصولات را داشته باشد.

از طرفی، زمان کاری فروشنده بسیار بازتر شده و می‌تواند در مقایسه با هر شغل دیگری، به راحتی به سفرهای تفریحی برود یا به رشد فردی از طریق حضور در دورهای آموزشی بپردازد. همچنین با طی گذشت چندین سال، تعداد محصولات افزایش داشته و درامد ناشی از فروش پسیو، رشدی تصاعدی را طی خواهد کرد.

کسب درامد ارزی از طریق درامد پسیو چگونه است؟

خوشبختانه به لطف اینترنت، این امکان وجود دارد هر شخصی که ایده‌خاصی را در سر می‌پروراند، می‌تواند با هزینه کم آنها را به سرانجام برساند. ممکن است که یک نفر بتواند سایتی را راه‌اندازی کند که خدمات آنلاین را به مشتریان از سرار جهان ارایه دهد. یا به لطف وجود سایت‌هایی نظیر envato ، Templatemonster و دیگر سایت‌ها… پکیج‌های مربوط به طراحی‌های گرافیکی یا برنامه نویسی را به فروش رساند.

درصورتی که شما به عنوان یک فریلنسر یا فردی با ایده‌های خلاق می‌خواهید وارد فرایند کسب درامد پسیو شوید، می‌توانید برای نقد کردن درامد ارزی خود از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT