سرقت اتریوم

سرقت اتریوم به میزان 272 میلیون دلار توسط هکر های کره شمالی در سال 2021

زمان مطالعه 2 دقیقه

به گزارش Wired، کمپانی تحلیل بلاک چین Chainalysis تخمین زده است که هکر های کره شمالی، سال گذشته با انجام 7 عملیات هک موفق، 395 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده اند. در این خبر به بررسی سرقت اتریوم توسط هکر های کره ای می پردازیم.

سرقت اتریوم

لازم به ذکر است که از این میزان سرقت شده، 58 درصد آن به اتریوم (ETH) مربوط می شود. در این بین، بیت کوین (BTC) تنها 1 پنجم از دارایی سرقت شده را تشکیل می دهد. سهم توکن های مبتنی بر Ethereum در این سرقت، 11 درصد می باشد.

با توجه به داده های Chainalysis، مجموع کل ارزهای دیجیتال که توسط این سرزمین به سرقت برده شده است، تا کنون به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به این اعمال تحریم های سخت جهانی بر علیه کشور کره شمالی، این کشور در صحنه اقتصاد جهانی یک منفرد به شمار می آید.

روابط نزدیک با کشور چین، که 90 درصد از کالاهای کشور کره شمالی را خریداری می کند، از مهمترین عواملی است که به تداوم اقتصاد کره شمالی کمک کرده است و آن را از فروپاشی باز می دارد. با این حال به نقل از منابع مختلف، این کشور با فعالیت های مجرمانه نیز درگیر است.

پس از قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری به یکی دیگر از جرایم درآمدزا در این کشور تبدیل شده است و صرافی های کریپتو؛ اهداف سودآور واحدهای هک کره شمالی به شمار می آیند.

گفته می شود که رژیم کیم یونگ اون، برای توسعه موشک های بالستیک پیشرفته و سلاح های هسته ای، به هکرهای خود تکیه کرده است.

در سال 2018، هکرهای این کشور 522 میلیون دلار را به سرقت بردند که تا امروز بزرگترین سرقت آنها در این زمینه به شمار می آید.

این گروه هک ناشناس، که در سال 2014 نقص امنیتی گسترده ای در شرکت Sony Pictures را پدید آوردند، مسئول هک شدن صرافی کریپتو کوکوین (Kucoin) که در سنگاپور مستقر است می باشند. این هک در سال 2020 انجام گرفت. این هکر ها برای شست و شوی پول های سرقت شده، تکنیک های پیچیده ای را به کار می گیرند.

در سپتامبر گذشته، Virgil Griffith، به عنوان توسعه دهنده اتریوم، به جرم کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم های ایالات متحده، اعتراف کرد.

منبع: یو تودی

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT