کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از بازی | GameFi چیست | بهترین بازی های آنلاین برای دریافت پول

زمان مطالعه 5 دقیقه

DeFi تبدیل به داغ ترین ترند جدید در سال 2020 شد. از سوی دیگر، درآمد میلیارد دلاری صنعت بازی همچنان به رشد سالانه خود ادامه می دهد. تخمین زده می شود که تا پایان سال 2021، ارزش بازار جهانی بازی های ویدیویی بیش از 178 میلیارد دلار باشد. در این مقاله به آموزش کسب درآمد از بازی و معرفی بهترین بازی های آنلاین برای دریافت پول می پردازیم.

کسب درآمد از بازی

یک سوال پیش می آید، اگر دو صنعت بسیار موفق را با هم ترکیب کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ جامعه ای از علاقه مندان به هر دو صنعت، بلاکچین DeFi را با بازی ادغام کرده اند که از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، محبوبیت آن افزایش چشمگیری یافته است.

این صنعت “GameFi” نام دارد. GameFi چگونه کار می کند؟ آیا واقعاً می توانید با بازی های ویدیویی درآمد کسب کنید؟

GameFi چیست 

کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از بازی

همانطور که احتمالا حدس زده اید، نام “GameFi” از ترکیب دو کلمه “gaming” و “Finance” گرفته شده است. GameFi ارز های دیجیتال، بلاکچین، NFTها، قوانین و مکانیک ها را با بازی ترکیب می کند تا دنیایی را ایجاد کند که در آن گیمر ها در آن شرکت می کنند، سرگرم می شوند و درآمد کسب می کنند.

منشاء اصطلاح “GameFi” نامشخص است، اما اعتقاد بر این است که این مفهوم برای اولین بار توسط توسعه دهنده بازی بلاکچین MixMarvel در خلال کنفرانس جهانی بلاکچین در سال 2019 در Wuzhen، چین معرفی شد. قبل از کنفرانس، MixMarvel بازی «HyperSnake» را منتشر کرده بود، اولین بازی بلاکچین رقابتی چند نفره جهان. HyperSnake در سپتامبر 2020 تعطیل شد، اما این بازی به عنوان الگویی برای توسعه آینده بازی ‌های GameFi عمل کرد.

اما قبل از این اصطلاح، بازی‌ هایی مانند CryptoKitties و Axie Infinity در حال حاضر به کاربران اتریوم فرصت ‌هایی برای کسب ارز دیجیتال از طریق بازی ارائه میدهند.

شیوه کار GameFi

جذابیت اصلی GameFi این است که بر اساس یک مدل کسب و کار «بازی برای کسب درآمد» عمل می کند. این بدان معناست که گیمر ها برای انجام یک بازی و پیشرفت در سطوح آن پاداش مالی دریافت می کنند. در این مورد، ارز های دیجیتال، توکن ‌های درون بازی و NFT به عنوان مشوق ‌های مالی عمل می‌کنند.

مدل «بازی برای کسب درآمد» مفهوم جدیدی نیست. با این حال، چیزی که جدید است، فناوری نوآورانه ای است که امروزه بازی های GameFi از آنها استفاده میکنند. بلاکچین، قراردادهای هوشمند و توکن ها در بسیاری از عناصر یک بازی وجود دارند. کاربران می‌توانند توکن ‌های به ‌دست ‌آمده از یک بازی را به سایر ارز های دیجیتال معروف مانند اتریوم، بیتکوین یا استیبل کوین تبدیل کنند و سپس با ارز های فیات مبادله کنند.

بسیاری از پروژه‌ های GameFi شامل NFT هستند. هر زمین، سلاح، لباس و skin در یک بازی در نوع خود بی نظیر است. نه تنها میتوان آنها را در بازارهای درون ‌بازی خرید و فروش کرد، بلکه میتوان از آنها برای انجام کار های مختلفی در DeFi، مانند وثیقه ‌ها و تولید محصول، استفاده کرد. با پیوستن استودیو های بازی ‌سازی بیشتر به GameFi و شهرت آن، اکنون شرکت ‌هایی مانند Yield Guild Games وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند که توکن‌ های درون بازی را برای کسب درآمد غیرفعال به اشتراک بگذارند.

در GameFi، مکانیسم های هر بازی متفاوت است. با این حال، یکی از الزامات رایج این است که گیمر باید دارای یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره کردن توکن‌ ها یا NFT‌های بازی داشته باشد. کیف پول نیز باید با ارز دیجیتال از قبل مرتبط شود. قبل از شروع، بسیاری از بازی‌ های GameFi نیاز به خرید شخصیت‌ های شروع دارند.

مزایای GameFi

کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از بازی

بازی برای کسب درآمد

مدل کسب و کار GameFi برخلاف مدل سنتی «پرداخت به بازی» در دنیای بازی‌ های ویدیویی است. به بازی‌ های آرکید قدیمی یا هر بازی محبوب دیگری مانند Farmville فکر کنید که در آن بازیکنان باید پول واقعی را برای ارتقاء بپردازند تا نسبت به سایر گیمر ها برتری پیدا کنند. با شیوه «بازی برای کسب درآمد»، دیگر کسب درآمد به استودیو های بازی سازی و توسعه دهندگان محدود نمی شود. کاربران اکنون می توانند با انجام بازی های مورد علاقه خود درآمد کسب کنند.

فیلیپین یکی از موارد واقعی است که نشان می دهد GameFi تا چه حد می تواند به منبع درآمد تبدیل شود. این کشور در اوایل سال 2020 برای یک قرنطینه سراسری آماده شد، بسیاری از کسانی که درآمد خود را از دست دادند برای بازی Axie Infinity ثبت نام کردند. به زودی گزارش‌ هایی مبنی بر درآمد بیشتر فیلیپینی ‌ها نسبت به حداقل دستمزد با بازی Axie Infinity منتشر شد. از طریق بازی آنها 50 دلار در روز درآمد داشتند و این در حالی بود که حقوق آنها پیش از قرنطینه ۸.۵ دلار در روز بود. بر اساس CoinDesk، برخی از گیمر های فیلیپینی بازی Axie Infinity را به یک شغل تمام وقت تبدیل کرده‌اند.

تضمین مالکیت

ادغام NFT ها در یک بازی، امکانات کسب درآمد یک بازی ویدیویی را گسترش می دهد و مالکیت واقعی را در فضای دیجیتال به ارمغان می آورد. این واقعیت که خرید و انتقال آیتم های درون بازی در کل بلاکچین توزیع شده ثبت می شود به این معنی است که این بازیکنان هستند که سود میکنند نه توسعه دهنده بازی. آیتم های موجود در بازی را نمیتوان از بین برد یا جعل کرد. اگر استودیوی بازی با یک مشکل فنی مواجه شود، گیمر ها می توانند مطمئن باشند که هر چیزی که خریداری کنند حذف نخواهد شد.

بازی ‌های GameFi با کسب درآمد از مالکیت دارایی‌ های دیجیتال، وفاداری مشتری را نیز ایجاد می‌کنند.

بازی های محبوب GameFi برای دریافت پول

کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از بازی

بازی Axie Infinity :

ایجاد شده توسط استارتاپ ویتنامی Sky Mavis و با توصیف Pokémon در  Axie Infinityبه یکی از محبوب ترین بازی های GameFi تبدیل شده است. بازیکنان موجوداتی به نام Axies را پرورش می دهند، آموزش می دهند، جمع آوری می کنند و توکن های درون بازی به نام «Smooth Love Potion» (SLP) به دست می آورند. در آگوست 2021، Axie Infinity اولین بازی بلاکچین در اتریوم بود که با بیش از 1.8 میلیون کاربر روزانه، به ازای هر CryptoSlam، به فروش 1 میلیارد دلاری رسید.

بازی Decentraland :

Decentraland به عنوان یک پلتفرم شبکه پیکسلی 2 بعدی شروع شد اما به یک دنیای واقعیت مجازی سه بعدی تبدیل شد که در آن بازیکنان می توانند زمین مجازی را خریداری کرده، توسعه دهند و بفروشند. اکنون، این بازی به یکی از اصلی ترین مقاصد برای راه‌اندازی یک متاورس تبدیل شده است. در نوامبر 2021، گروهی از سرمایه گذاران قطعه زمینی را در Decentraland به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کردند که بزرگترین خرید زمین متاورس تا به امروز است.

بازی CryptoKitties:

ساخته شده بر روی بلاکچین اتریوم، CryptoKitties یک بازی است که به بازیکنان اجازه می دهد گربه های بامزه را جمع آوری کرده و پرورش دهند. هر CryptoKitty تولید شده یک NFT منحصر به فرد است و می تواند با قیمت بالایی فروخته شود. تا به امروز، گران قیمت ‌ترین CryptoKitty، کیتی #896775 به نام «اژدها» است که در آن زمان به قیمت 600 ETH یا تقریباً 172000 دلار فروخته شد. با این حال، به نظر می‌رسد که اژدها در حال حاضر برای فروش مجدد آماده شده است.

GameFi: برای به دست آوردن رمز ارز، بازی کنید

ترکیب DeFi و بازی باعث ایجاد نسل جدیدی از بازی های ویدیویی شده است که از نظر مالی برای همه مفید است. از استودیو های بازی گرفته تا گیمر های معمولی و حرفه ای، تقریباً هر کسی که به دنبال کسب درآمد غیرفعال است، می‌تواند از GameFi برای کسب درآمد در حین بازی استفاده کند.

اگرچه GameFi با بسیاری از جنبه ‌های DeFi تعامل دارد، اما هنوز در صحنه بلاکچین نسبتاً جدید است و پتانسیل واقعی آن هنوز به طور کامل کشف نشده است. با این وجود، ادغام DeFi در صنعت بازی های میلیارد دلاری خبر خوبی برای پذیرش گسترده بلاکچین است.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. امیرمهدی حیدری زاد گفت:

    یعنی واقعا میشه ما هم که تو ایرانیم از این بازیا راحت پول در بیاریم؟ باورم نمیشه!!!

    1. سهیل دهقانی گفت:

      بله شما به راحتی میتونید با اول پرداخت درآمد ارزی خودتون رو به ریال تبدیل کنید
      https://avalpardakht.com/cash-exchange-income

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT