فروش موکاپ

فروش موکاپ و کسب درآمد ارزی چگونه است؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

فروش موکاپ (Mockup) از جمله فعالیت‌های یک گرافیست است که مشتری آن نه مردم عادی، بلکه دیگر گرافیست‌ها می‌باشند. بسیاری از گرافیست‌ها مجموعه کاملی از موکاپ‌ها را در کامپیوتر خود ذخیره می‌کنند و همیشه به دنبال یافتن موکاپ‌های بهتری هستند. بسیاری از موکاپ‌های با کیفیت، در سایت‌های مختلف به فروش می‌رسند و همیشه بازار منحصربفرد خود را دارند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور از طریق فروش موکاپ به درآمد ارزی برسید.

موکاپ (Mockup) چیست؟

آموزش فروش موکاپ

موکاپ فایل‌های گرافیکی هستند که به فرمت TIFF یا PSD در اختیار استفاده کننده قرار می‌گیرد که طراح می‌تواند پیش‌نمایشی از طراحی خود را بر روی اشیاء به نمایش گذارد. این کار باعث می‌شود که مشتری دید کاملتری از طراحی‌ها داشته باشد و از طرفی شانس موفقیت گرافیست در فروش طرح‌هایش بالا می‌رود.

بازار فروش موکاپ به چه صورت است؟

نمونه فروش موکاپ

زمانی که مشتری به طور مستقیم به گرافیست مراجعه می‌کند، گرافیست باید بر اساس نیاز مشتری طراحی کند و فقط بابت همان یک کار در ابعاد محدود درآمد کسب می‌کند. اما اگر گرافیست محصولی داشته باشد که به تعداد زیاد از تمام نقاط دنیا و بدون ارتباط رو‌ در‌ رو به فروش برساند، آنگاه به درآمد پسیو (passive income) دست پیدا می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که قالب‌های موکاپها یکی از بازارهای جذاب گرافیکی است، به طوری که یک طراح موکاپ حرفه‌ای هر پکیج کامل موکاپ را به راحتی در ابعاد جهانی می‌تواند به فروش رساند و بدون آنکه با مشتری به طور مستقیم سروکار داشته باشد برای هر بسته کامل موکاپ، فروش سالیانه ۲۰ هزار دلاری خواهد داشت.

آمارها نشان می‌دهد که بیشترین فروش موکاپها مربوط به موضوعات زیر است:

۱- موکاپ تصاویر روی مانیتور

۲- موکاپ تی شرت

۳- موکاپ خالکوبی

۴- موکاپ اوراق اداری

۵- موکاپ تصاویر روی گوشی هوشمند

موکاپ‌ها را در چه سایتی بفروشیم؟

فروش موکاپ در سایت خارجی

برای فروش قالب موکاپها تعداد بسیار زیادی سایت داخلی و خارجی وجود دارد. به طور قطع سایت‌هایی که شهرت بیشتری دارند، بازدیدکننده بیشتری خواهند داشت و در نتیجه شانس فروش بیشتر می‌شود. بهترین سایت‌هایی که می‌توانید موکاپهای خود را به فروش برسانید شامل موارد زیر است:

Creative Market

Envato Elements

TheHungryJPEG

YouWorkForThem

Design Cuts

در صورتی که تیم حرفه‌ای متشکل از عکاس، گرافیست یا طراح سه بعدی هستید و می‌خواهید اقدام به فروش موکاپ در ابعاد جهانی کنید. پیشنهاد می‌شود برای نقد کردن درآمد ارزی از خدمات فریلنسری اول پرداخت استفاده کنید. همچنین می توانید از خدمات نقد درآمد ارزی برای تبدیل درآمد دلاری خود به ریال استفاده کنید.

نقد کردن درآمد ارزی

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT