محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

معرفی محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی در سال 2022

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر برنامه نویس هستید، این گزینه های شغلی را در نظر بگیرید تا از تبدیل شدن به مسیر اصلی اجتناب کنید. برنامه نویسی مجموعه ابزار بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به روش های مختلف اعمال کنید. مشاغلی هستند که رایج‌تر یا با دستمزد خوب هستند، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد مشاغلی با جذابیت خاص خود. در این مقاله به معرفی محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی در سال 2022 می پردازیم.

خرید با پی پال

اگر ترجیح می دهید به عنوان یک برنامه نویس از مسیر شکست خورده خارج شوید، یا به دست آوردن یک شغل معمولی خیلی سخت است، به انتخاب های شغلی جایگزین برای مهارت های خود نگاهی بیندازید. شاید خیلی بیشتر از آنها لذت ببرید.

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

انواع مشاغلی را که شرکت‌ها برای برنامه‌نویسی یا کدنویسی تبلیغ می‌کنند، بررسی کنید. موقعیت هایی وجود دارد که اغلب با آنها روبرو می شوید، مانند:

.توسعه دهنده وب

.برنامه نویس کامپیوتر

.تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

.توسعه دهنده نرم افزار

.مهندس تضمین کیفیت (QA).

در حالی که بسیار ارزشمند است، رقابت بالا است، به این معنی که استانداردها نیز می تواند باشد. البته تقاضاها از شغلی به شغل دیگر و شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما رسیدن به یکی از این مشاغل آسان نیست، به خصوص بدون مهارت، تجربه و اعتماد کافی.

به عنوان یک برنامه نویس چه مشاغل دیگری را باید در نظر بگیرید؟

چالش ها و مسابقات کدنویسی برای تجربه و پاداش عالی هستند. با این حال، از نظر شغلی، راه های جایگزین برای تسلط بر برنامه نویسی را جست و جو کنید، اگر چه تنها به عنوان یک پله برای چیزهای بزرگتر و بهتر.

سرگرمی و الهام کمترین چیزی است که می توانید در کنار تمرین فراوان منتظر آن باشید.

  1. توسعه دهنده بازی های ویدیویی

اگر یک گیمر هستید، می دانید که چه چیزی یک عنوان خوب را می سازد. برنامه نویسان آن کدگذاری را ایجاد و تنظیم می کنند تا همه چیز به خوبی کار کند. رابط، کنترل ها، دنباله های عمل، گفتگو، صدا و موارد دیگر.

بهترین راه برای آماده سازی خود برای این حرفه برنامه نویسی این است که با ساخت بازی های خود یا تولید مد (mods) برای عناوین موجود تمرین کنید. حتی یادگیری نحوه ساخت بازی Roblox نیز می تواند به تجربه شما بیفزاید.

وظایف یک توسعه دهنده بازی ویدیویی عبارتند از:

  • کدنویسی با زبان های استاندارد صنعتی مانند C++، C#، Java و HTML5
  • طراحی UI/UX
  • استفاده از نرم افزارهایی مانند Unity و Construct 3
  • برنامه نویسی یک بازی به یک کل قابل بازی
  • رفع اشکالات در حین توسعه یا با به روز رسانی پس از انتشار بازی

شما می توانید به عنوان یک فریلنسر یا برای یک استودیو کار کنید. ورود به شرکت‌های بزرگ دشوار است، مگر اینکه از قبل فوق‌العاده با استعداد باشید و پورتفولیوی عالی داشته باشید. در غیر این صورت، می توانید شانس خود را با نام های کوچکتر در تجارت بازی امتحان کنید.

  1. برنامه نویس صوتی

شما می توانید در موارد خاص تر، مانند برنامه نویسی صوتی، تخصص داشته باشید. هر چیزی که از نرم‌افزار مبتنی بر صدا استفاده می‌کند، برای طراحی، تنظیم یا تعمیر به متخصص نیاز دارد. بنابراین، آینده شغلی شما بسیار زیاد است.

بیایید آنها را در چشم انداز قرار دهیم. یک برنامه نویس صوتی در طیف وسیعی از موقعیت ها، از جمله توسعه رایانه، بازی های ویدیویی، تلویزیون، پادکست ها، کتاب های صوتی و موارد دیگر قرار می گیرد. شما می توانید هر چقدر که می خواهید خلاق یا شرکتی باشید.

Statista گزارش می دهد که تنها با نگاهی به پادکست، The Joe Rogan Experience با درآمد 30 میلیون دلاری پردرآمدترین نمایش سال 2020 بود.

همچنین، با توجه به اینکه فناوری به‌طور ناگهانی و غیرقابل توضیحی می‌تواند به خطا برود، باید یک متخصص مراجعه‌کننده، چه در داخل و چه به‌عنوان یک فریلنسر، کارآمد باشد.

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

از نظر مهارت، اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است کادرهای زیر را علامت بزنید:

  • برنامه نویسی C++
  • ویرایش صدا با ابزارهایی مانند Wwise و Adobe Audition
  • طراحی UI/UX
  • دانش گسترده ای از توسعه صدا، از جلوه های سه بعدی تا مدیریت حافظه
  • تجربه در زمینه هایی با مولفه صوتی
  1. برنامه نویس سمعی و بصری

به عنوان امتداد شغل قبلی، به گسترش پتانسیل خود با برنامه نویسی سمعی و بصری فکر کنید. همه فرصت‌های سنتی و دیجیتالی موجود امروز به این معنی است که کارهای زیادی برای انتظار وجود دارد.

علاوه بر مهارت ها و ابزارهای مربوط به صدا در بالا، به چند مورد دیگر نیز نیاز دارید تا جنبه های بصری پخش را بررسی کنید. اولاً، هر گونه تجربه با نرم افزارهای تصویری یا ویدیویی مانند Photoshop، CyberLink و Adobe Premiere Pro نقطه شروع خوبی هستند.

از نظر سیستم های کنترلی، با ابزارهای محبوبی مانند Crestron و AMX آشنا شوید. هرچه مهارت شما در برنامه نویسی صوتی و تصویری گسترده تر باشد، پروژه های بیشتری در راه شما قرار خواهند گرفت.

  1. توسعه دهنده VR/AR

اگر می خواهید چالشی داشته باشید و بخشی از یک صنعت هیجان انگیز باشید، به توسعه VR و AR بروید. برای اینکه بتوانید به خوبی انجام دهید، باید چیزهای خود را بدانید، از اصطلاحات گرفته تا کدنویسی مرتبط. حتی اگر مهارت‌های شما ابتدایی باشند، به سرعت در این نوع شغل تکامل خواهند یافت.

طبق گزارش Finances Online و گزارش آن در مورد بازار فعلی VR، 5.5 میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال 2020 در سراسر جهان ارسال شد.

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

به عبارت دیگر، این بخش پرسود با فرصت های فراوان برای اثبات خود و ایجاد تفاوت است. چند کار وجود دارد که شما به عنوان برنامه نویس محصولات VR/AR با آنها آشنا خواهید شد، مانند:

  • مهندسی نرم افزار
  • مدل سازی سه بعدی
  • ویراش ویدیو
  • طراحی UI/UX
  • کد نویسی در سی شارپ، سی پلاس پلاس، جاوا و غیره
  • مدیریت سخت افزار VR/AR مانند Oculus Quest و HoloLens
  1. توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

فناوری موبایل به همان اندازه پیشگام و صنعت بزرگی است که باید به آن بپرید. طراحی برنامه‌ها برای دستگاه‌های دستی به همان اندازه که سرگرم‌کننده است، فنی است و به مهارت‌های برنامه‌نویسی خوب و همچنین خلاقیت نیاز دارد.

مجموعه مهارت های خود را با زبان های برنامه نویسی و تجربه در زمینه های مرتبط، مانند توسعه نرم افزار، استفاده از دستگاه ها و پلتفرم های مختلف، و حتی بازی های موبایلی پر کنید. فقط دانستن بهترین کتابخانه های منبع باز برای اجزای برنامه React Native پایه خوبی است.

در پایان، یک برنامه معمولی باید کاربردی، آموزشی و سرگرم کننده باشد، بنابراین هرچه بیشتر در مورد فناوری تلفن همراه بدانید و دوست داشته باشید، بهتر می توانید با نیازهای هر پروژه مقابله کنید.

  1. مدرس کدنویسی

به عنوان یک برنامه نویس، می توانید به جای اینکه خودتان آن را به کار ببرید، کدنویسی را به دیگران آموزش دهید. این یک تغییر سرعت در مقایسه با بیشتر مشاغل فنی است، اما فقط به این دلیل که استرس کمتری دارد به این معنی نیست که شما نیازی به تلاش ندارید.

اول از همه، شما باید موضوع خود را بدانید، بنابراین می توانید آنچه را که تدریس می کنید نشان دهید و آن را به گونه ای توضیح دهید که مخاطب  شما آن را درک کند. بنابراین، مهارت های ارتباطی ضروری است.

مگر اینکه در مدرسه ای با برنامه درسی مشخص کار کنید، باید بهترین راه را برای ارائه دروس خود انتخاب کنید. در چه کاری خوب هستید؟ به چه ابزارهایی دسترسی دارید؟ آیا شما تکه هایی از کد منبع را آموزش می دهید یا چگونه خود را به عنوان یک برنامه نویس نگه دارید؟

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

محبوب ترین مشاغل برنامه نویسی

بسته به پاسخ‌هایتان، ممکن است بخواهید یک وبلاگ، کانال YouTube، دوره آموزشی Udemy یا کل کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که از طیف وسیعی از محتوا و رسانه‌ها استفاده می‌کند. در مجموع، تقاضا برای مربیان در کنار تقاضا برای برنامه نویسان همچنان افزایش خواهد یافت.

  1. نویسنده یا ویرایشگر فنی

اگر می توانید کدنویسی کنید و بنویسید، برای این آخرین گزینه ها عالی هستید. شما می توانید یک نویسنده، ویراستار یا هر دو محتوای مرتبط با برنامه نویسی، چه به طور مستقل یا برای یک شرکت – وب سایت، آژانس، ناشر و غیره باشید.

آن‌ها کارهایی هستند که زمان، فکر و توجه به جزئیات را می‌طلبند، و تفاوت چندانی با ایجاد یا تعمیر کد و کل نرم‌افزار ندارند. جدای از دانش برنامه نویسی، چالش اصلی شما تسلط بر مواردی مانند املا، گرامر، نوشتن محتوا و ویرایش به نفع خوانندگان معمولی و رسمی خواهد بود.

در حالت ایده‌آل، شما می‌توانید با نکاتی شروع کنید تا به یک نویسنده محتوای موفق تبدیل شوید و این توانایی‌ها را به اندازه تخصص کدنویسی خود ایجاد کنید. سپس می توانید از تمام مهارت های خلاقانه و فنی خود به عنوان یک نویسنده فنی استفاده کنید.

برای مثال، با محبوب ‌تر شدن کتاب‌های صوتی، می‌توانید به این فکر کنید که شنوندگان چگونه متن شما را تجربه می‌کنند، راهی عالی برای به کارگیری هر گونه مهارت برنامه‌نویسی صوتی و شاخه‌ای از حرفه نویسندگی.

شما می توانید بدون کدنویسی پیشرفت کنید

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که برنامه نویسی فقط برای چند شغل خاص خوب است، اما چنین مهارت های فنی درهای بسیار بیشتری از آنچه فکر می کنید باز می کنند. ارزش آن را دارد که طیف گسترده ای از گزینه های خود را بررسی کنید و مسیری را پیدا کنید که با شخصیت و تجربه کدنویسی شما سازگارتر باشد.

خرید با ویزا و مستر

گفتنی است، برای موفقیت در یک حرفه فناوری نیازی به کدنویسی ندارید. ابزارهای زیادی برای کمک به طراحی محصولات یا تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد که حتی کارفرمایان همیشه تجربه برنامه نویسی را ضروری نمی دانند. حتی بهتر از آن، فرصت های آموزشی بیشتر نیز معمولا روی میز است.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت