بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

معرفی 5 تا از بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی غیر از وردپرس و بلاگر

زمان مطالعه 8 دقیقه

وردپرس و بلاگر تنها پلتفرم های وبلاگ نویسی نیستند. در اینجا چند سایت وبلاگ جایگزین برای host (میزبانی) از نوشته های شما وجود دارد. در این مقاله به معرفی 5 تا بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی غیر از وردپرس و بلاگر می پردازیم.

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

هاست چیست؟ سوالی که بسیاری از دوستان حین طراحی وب سایت با آن رو به رو می شوند. هاست  (host) در زبان انگلیسی به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می شود. یک سرور می تواند به چند قسمت تقسیم شود (تقسیم بندی مجازی) که به هر قسمت آن هاست گفته می شود. یعنی هر بخش از یک سرور به عنوان یک هاست از یک وب سایت میزبانی می کند. برای راه اندازی یک وب سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه ی یکی هاست مناسب برای خود باشید.

خرید هاست و دامین

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً به این نتیجه رسیده اید که وردپرس برای شما مناسب نیست. اگر به این دلیل است که وردپرس را امتحان کرده اید و ساختار یا طراحی پلتفرم را دوست ندارید، خوب است. 

اما اگر به این دلیل است که نمی‌توانید وردپرس را به درستی راه‌اندازی کنید، یا اگر نگهداری و مدیریت آن سخت بوده است، توصیه می‌کنیم در این مورد تجدید نظر کنید.

سعی کنید از یک host هاست وردپرس مدیریت شده مانند WP Engine استفاده کنید، که دردسرهای سایت های وردپرس را برای شما برطرف می کند و به شما امکان می دهد کاملاً روی محتوای خود تمرکز کنید.

اگر هنوز می‌خواهید برخی از گزینه‌های وردپرس و بلاگر را امتحان کنید، در اینجا برخی از بهترین پلتفرم‌های وبلاگ نویسی برای محتوای شما آورده شده است. در این روزگار، همه ما برای انتخاب گیج هستیم.

پلتفرم های وبلاگ نویسی

هنگام بررسی گزینه های خود، در نظر بگیرید به کدام ویژگی ها و اجزای یک سایت host  هاست وبلاگ نیاز دارید:

  1. چه نوع ابزار طراحی ارائه می دهند؟ برخی از سیستم عامل ها صدها قالب رایگان دارند ؛ دیگران به تجربه قابل توجهی در زمینه کدنویسی نیاز دارند. مطمئن شوید که پلتفرمی را انتخاب کنید که در سطح مناسبی از پیچیدگی (و کیفیت) برای نیازهای شما باشد.
  2. چه گزینه های host هاست در دسترس است؟ برخی از پلتفرم ها host هاست وب رایگان را به عنوان بخشی از بسته خود ارائه می دهند. در حالی که این راحت و ارزان است، به این معنی است که آنها برخی از حقوق را در مورد محتوای شما حفظ می کنند و از نظر فنی، این امکان را دارند که در هر زمان آن را حذف کنند. علاوه بر این، ممکن است محدودیت های قابل توجهی در پهنای باند و عملکرد سایت شما وجود داشته باشد.
  3. قیمت آن چند است؟ اگر در حال نوشتن یک وبلاگ سرگرمی هستید، به احتمال زیاد بودجه شما زیاد نخواهد شد. از سوی دیگر، برای وبلاگ‌هایی که بخشی از یک استراتژی تجاری بزرگ‌تر هستند، یا وبلاگ‌هایی که خود کسب‌وکار هستند، ممکن است ارزش خرج کردن پول در یک پلتفرم وبلاگ‌ نویسی ممتاز را داشته باشد.
  4. به چه کسی می توانید برسید؟ پست‌های وبلاگ منتشر شده در برخی از پلتفرم‌ها عمدتاً در حد کاربر باقی می‌مانند، در حالی که دیگران به احتمال زیاد به اینترنت دسترسی دارند. بسته به هدف وبلاگ خود، ممکن است یکی را بر دیگری را ترجیح دهید.

بنابراین، با در نظر گرفتن این نکات، بیایید به گزینه های شما نگاه کنیم.

سایت Medium

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

Medium پلتفرمی است که به ماهیت وبلاگ نویسی اختصاص داده شده است: هنر نوشتن. به‌عنوان یک وبلاگ ‌نویس، می‌توانید پست‌های پرمتن را با چند ویدیو یا تصویر در حساب Medium خود ارسال کنید. همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از ابزار وب یا از طریق برنامه های موبایل اختصاصی Medium پست ایجاد کنید.

Download: Medium for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

 ابزار طراحی

ظاهر یکنواخت همه پست های Medium تمام تاکید را بر نوشته شما می گذارد. می‌توانید پست‌ها را با صدا، ویدیو یا تصویر همراه کنید، اما همه پست‌ها یکسان به نظر می‌رسند و نمی‌توانید صفحه پروفایل خود را سفارشی کنید.

 گزینه های میزبانی

همه پروفایل ها در Medium هاست (host) می شوند.

Cost هزینه

کاملا رایگان.

Reach دسترسی

Medium دارای یک مجموعه قوی از نویسندگان است که اطلاعات را در مورد موضوعات متعدد به اشتراک می گذارند. از طریق هشتگ‌ها، نکات برجسته و پاسخ‌ها، می‌توانید با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید و به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.

انتخاب ایده آل 

اگر فقط به دنبال این هستید که کلمات خود را روی کاغذ بیاورید و به ظاهر آنها یا ایجاد یک سایت مستقل اهمیتی نمی دهید، Medium ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. شما می توانید به صورت رایگان به یک انجمن قوی و موجود بپیوندید و تقریباً هیچ زمانی را صرف کار بر روی چیزی جز نوشتن نخواهید کرد.

کسانی که به دنبال سفارشی سازی، یک URL مستقل یا یک وبلاگ چند منظوره هستند، باید به سایت دیگری بروند. اگر می‌خواهید درباره نحوه شروع کار با Medium اطلاعات بیشتری کسب کنید، این راهنما را بررسی کنید.

سایت Tumblr

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

Tumblr، یک پلت فرم میکروبلاگینگ موثر است. می‌توانید ویدیوها، تصاویر، کلیپ‌های صوتی، متن، فایل‌های GIF و لینک هایی را به وبلاگ خود ارسال کنید، که برای سایر کاربران Tumblr و اینترنت به طور گسترده قابل دسترسی است. می‌توانید با استفاده از پلتفرم وب یا برنامه‌های تلفن همراه Tumblr، محتوای منحصربه‌فرد را به اشتراک بگذارید یا محتوای سایر کاربران را دوباره وبلاگ ‌نویسی کنید.

Download: Tumblr for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

 ابزار طراحی

می‌توانید با استفاده از HTML پایه برای وبلاگ Tumblr خود، تم‌های سفارشی ایجاد کنید یا از میان طیف گسترده‌ای از قالب‌های وبلاگ رایگان و پولی موجود انتخاب کنید. توجه به این نکته مهم است که اگرچه این تم ها به شما امکان می‌دهند صفحه اصلی وبلاگ خود را سفارشی کنید، اما بر نحوه مشاهده پست‌های شما در فیدهای Tumblr دیگر کاربران تأثیری نمی‌گذارند.

 گزینه های میزبانی

وبلاگ ها به طور خودکار در Tumblr هاست (host) می شوند، اما شما می توانید انتخاب کنید که از یک URL خارجی برای وبلاگ خود از host هاست دیگری استفاده کنید.

هزینه

کارکرد اصلی Tumblr رایگان هستند، اما host  هاست خارجی یا تم های ارتقا یافته هزینه اضافی دارند.

 دسترسی

اگر با جامعه (انجمن) مناسب وارد شوید، Tumblr می تواند دسترسی باورنکردنی داشته باشد. از سوی دیگر، اگر محتوای وبلاگ شما به خوبی با قوانین Tumblr مطابقت نداشته باشد، وبلاگ شما به راحتی محو می شود.

هشتگ ها و تبلیغات متقابل در سایر اشکال (فرم) رسانه های اجتماعی کلید جذب فالوور هستند. متأسفانه، تجزیه و تحلیل پیش‌ فرض Tumblr در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمبود دارد ممکن است لازم باشد Google Analytics را با استفاده از مقداری HTML به موضوع وبلاگ خود اضافه کنید.

انتخاب ایده آل

Tumblr برای وبلاگ نویسان معمولی مناسب است که مایلند زمان کمی را صرف ایجاد تغییرات جزئی درمورد موضوع قبلی کنند و همیشه از دستگاه های تلفن همراه برای ارسال پست استفاده می کنند. همچنین، وبلاگ نویسان علاقه مند به موضوعات خاص با یک جامعه (انجمن) فعال Tumblr احتمالاً موفق خواهند شد.

کسانی که به دنبال پلتفرمی با قابلیت شخصی سازی و تجزیه و تحلیل قابل توجه هستند، احتمالاً باید پلتفرم دیگری را انتخاب کنند.

سایت Wix

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

بهترین سایت ها برای وبلاگ نویسی

اگر نمی خواهید به یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید بپیوندید و یک وبلاگ مستقل و قابل تنظیم می خواهید که ایجاد آن آسان باشد (و شاید برخی از سازگاری ها با تجارت الکترونیک). در این مورد، Wix ممکن است برای شما مناسب باشد.

Download: Tumblr for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

ابزار طراحی

Wix به خود می بالد که یک پلت فرم قابل مشاهده (دیداری) جذاب است. شما یک فرآیند طراحی کشیدن و رها کردن خارق العاده را با سفارشی سازی محدود HTML پیدا خواهید کرد. برای حذف نام تجاری Wix از سایت خود، باید یک برنامه (طرح) برتر خریداری کنید.

گزینه های میزبانی

به طور پیش فرض، سایت ها بر روی Wix هاست (host) می شوند. اما، دامنه های سفارشی با یک طرح برتر در دسترس هستند.

هزینه

برای ایجاد کردن (create) رایگان است. برنامه های پریمیوم از 4.50 دلار در ماه شروع می شود.

دسترسی

Wix انجمن داخلی ندارد، اما این مزیت را دارد که یک سایت مستقل با فرصت های خوبی برای ارتقاء محتوا و سئو است.

 انتخاب ایده آل 

برای وبلاگ نویسان مبتدی که می خواهند بیشتر بر روی نوشته های خود تمرکز کنند تا طراحی وبلاگ، اما می خواهند در آینده فضایی برای رشد داشته باشند بهتر است . وبلاگ نویسان پیشرفته تر که به دنبال قابلیت شخصی سازی، امنیت و افزونه های متعدد هستند، ممکن است گزینه های دیگری را ترجیح دهند.

سایت Joomla

Joomla یک پلتفرم وبلاگ نویسی چندمنظوره و منبع باز قدرتمند است. با این حال، مسئولیت بزرگی به همراه دارد: اگر ندانید چه کار می‌کنید، ممکن است خود را در عمق (قعر) بیابید!

Download: Wix Owner for iOS | Android (Free)

ابزار طراحی

مجهز به HTML است، گزینه های شما برای طراحی یک سایت Joomla جوملا اساساً بی پایان هستند. یا می توانید یکی از بیش از 100 قالب موجود را انتخاب کنید.

گزینه های میزبانی

شما باید یک هاست خارجی برای وب سایت هایی که از پلتفرم Joomla جوملا استفاده می کنند پیدا کنید.

هزینه

در حالی که ایجاد سایت خود با Joomla جوملا رایگان است، شما باید هر 30 روز یکبار آن را تمدید کنید و محدودیت داده فقط 500 مگابایت داشته باشید. بسته به عملکرد وبلاگ شما، ارتقا برای رفع این محدودیت ها ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. همچنین باید هزینه هاست خارجی را نیز پرداخت کنید.

دسترسی

در حالی که برخی از تم های Joomla  جوملا سازگار با موبایل هستند، این برای همه آنها صادق نیست. این پلتفرم دارای پشتیبانی از تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل داخلی و افزونه های SEO است.

انتخاب ایده آل برای

اگر وبلاگ شما بخشی از یک وب سایت یا تجارت بزرگتر است، ارتقاء به یک سیستم مدیریت محتوای کامل مانند Joomla جوملا ممکن است منطقی باشد. این یک پلت فرم امن ، با پشتیبانی قابل توجه مشتری و فضایی برای رشد وبلاگ شما در هر جهت است. با این حال، منحنی هزینه و یادگیری ممکن است آن را برای وبلاگ نویسان مبتدی کمتر از حد ایده آل کند.

سایت Ghost

Ghost یک پلتفرم منبع باز است که بر روی ارائه عملکرد وبلاگ نویسی با یک رابط کاربری ساده و قابل مشاهده متمرکز شده است. برای کسانی که برای محتوای زیبا ارزش قائل هستند اما برای سختی یک سیستم مدیریت محتوا کاملاً آماده نیستند ایده آل است.

ابزار طراحی

Ghost دارای یک ابزار پیش نمایش زنده (موثر) است که به شما امکان می دهد فوراً متوجه هرگونه خطای املایی یا کدنویسی شوید. کاربران Ghost به بیش از 100 قالب طراحی و سفارشی سازی HTML دسترسی دارند.

گزینه های میزبانی

دامنه های سفارشی با یک طرح برتر در دسترس هستند. در غیر این صورت، Ghost وبلاگ شما را به صورت رایگان میزبانی می کند.

 هزینه Cost 

برای ایجاد کردن (create) رایگان است . برنامه های پریمیوم از 9 دلار در ماه شروع می شود.

 دسترسی

Ghost دارای ابزارهای بهینه سازی SEO و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل داخلی و یکپارچه سازی تبلیغات است.

انتخاب ایده آل برای

این برای وبلاگ نویسان با تجربه ای مناسب است که آزادی طراحی بیشتری نسبت به یک پلت فرم رایگان می خواهند، اما سهولت استفاده نیز برایشان مهم است . Ghost برای افرادی که به عملکرد تجارت الکترونیکی نیاز دارند یا به شدت به افزونه ها متکی هستند ایده آل نیست.

کدام پلتفرم وبلاگ نویسی برای شما مناسب است؟

اگر نمی خواهید از وردپرس و بلاگر استفاده کنید ، یکی از این پلتفرم های وبلاگ نویسی جایگزین ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. اگر باز هم سایت های توضیح داده شده در بالا را دوست ندارید سایت های بسیار بیشتری از جمله Weebly، TypePad و Squarespace وجود دارد.

پس از امتحان همه این گزینه ها، اگر تصمیم گرفتید که وردپرس پلتفرم وبلاگ نویسی مناسب شماست، از یک هاست مدیریت شده وردپرس مانند WP Engine استفاده کنید. مدیریت وبلاگ را به طور قابل توجهی برای شما آسان تر می کند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT