تعمیر آنلاین سخت افزار

معرفی 5 سایت برای تعمیر آنلاین سخت افزار های خود

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا نیاز به تعمیر گوشی هوشمند، رایانه شخصی، مک بوک یا سایر سخت افزارهای خود دارید؟ با کمک این وب سایت ها می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. با گذشت زمان، جمع آوری بسیاری از دستگاه ها آسان است. اما به روز نگه داشتن همه آنها و در شرایط کار می تواند گران تمام شود. در این مقاله به معرفی 5 سایت برای تعمیر آنلاین سخت افزار های خود می پردازیم.

خرید با پی پال

5 سایت برای تعمیر آنلاین سخت افزار

اگر علاقه ای به تعویض سخت افزار خود ندارید، یا نمی خواهید هزینه های زیادی را برای تعمیر یا تعویض یک مورد بپردازید، ممکن است بخواهید امور را به دست خود بگیرید.

خرید با ویزا و مستر

به طور کلی، سازندگان سخت‌افزار این کار را آسان نمی‌کنند، اما تعداد انگشت شماری از سایت‌ها وجود دارند که می‌توانند و تا زمانی که آنها را بوکمارک نگه دارید، زمانی ارزشمند خواهند بود.

سایت iFixit

تعمیر آنلاین سخت افزار

تعمیر آنلاین سخت افزار

iFixit شناخته شده ترین سایت در نوع خود است. این شرکت مستقر در ایالات متحده در سال 2003 پس از اینکه یکی از بنیانگذاران، Kyle Wiens نتوانست کتابچه راهنمای تعمیر را برای Apple iBook خود پیدا کند، شروع به کار کرد. iFixit از آن زمان به یک جامعه جهانی تبدیل شده است.

این سایت حذف ویدیوها را ارائه می دهد، بنابراین می توانید ببینید چه چیزی در یک محصول می آید و چگونه آن را دوباره کنار هم قرار دهید. کاربران از سراسر جهان راهنماهای خود را برای تعمیر لوازم الکترونیکی مصرفی از همه نوع ارسال می کنند. همچنین می توانید قطعات مورد نیاز برای اتمام کار را خریداری کنید.

سایت SOSav

تعمیر آنلاین سخت افزار

تعمیر آنلاین سخت افزار

SOSav یک سایت مشابه در خارج از بریتانیا است. تعداد زیاد راهنماها با آنچه در iFixit پیدا می کنید قابل مقایسه نیست، اما آنچه در اینجا وجود دارد کیفیت مشابهی دارد. این سایت عکس های فراوانی را ارائه می دهد و مجدداً می توانید قطعات مورد نیاز را مستقیماً از سایت خریداری کنید.

در حال حاضر راهنماها برای رایانه‌های اپل، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال، کنسول‌های بازی، دوربین‌ها، ساعت‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی در دسترس هستند. اگر به دنبال تعمیر کروم بوک یا رایانه شخصی مجهز به ویندوز هستید، به iFixit برگردید.

سایت PowerbookMedic

تعمیر آنلاین سخت افزار

تعمیر آنلاین سخت افزار

همانطور که از نام آن پیداست، PowerbookMedic از قبل از اینکه اپل لپ‌تاپ‌های خود را MacBooks یا حتی iBook نامید، وجود داشته است. اما این بدان معنا نیست که سایت با اطلاعات راکد و قدیمی پر شده است. این یک ابزار ارزشمند برای تعمیر سخت افزار فعلی اپل، از جمله آیفون و آی پد باقی می ماند.

آیا محصول اپل ندارید؟ PowerbookMedic برای شما کاملاً بی ربط نیست. این سایت همچنین راهنماهایی برای دستگاه های آمازون کیندل دارد. بنابراین اگر تبلت Fire یا کتابخوان Kindle شما در روزهای سختی قرار گرفته است، این منبع می تواند به شما کمک کند.

PowerbookMedic فقط قطعات را نمی فروشد خرید رایانه فعلی شما را پیشنهاد می کند. این شرکت دستگاه شما را تعمیر می کند و سپس آن را بازسازی می کند. اگر افراد در PowerbookMedic نمی توانند از یک قطعه استفاده کنند، سعی می کنند آنچه را که می توانند بازیافت کنند.

سایت wikiHow

تعمیر آنلاین سخت افزار

تعمیر آنلاین سخت افزار

wikiHow دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی انجام ظاهراً هر کاری را ارائه می دهد. اما یکی از کارهایی که انجام نمی دهد این است که به شما بگوید چگونه دقیقاً جزء خراب را در مدل رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود تعمیر کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که برای رسیدگی به مشکلات الکترونیکی شما بی فایده است.

در اینجا می توانید راهنماهای کلی را بیابید که ممکن است بدون توجه به مدل شما کار کنند، مانند نحوه احیای باتری تلفن همراه یا نحوه تعمیر جک iPod. این دانش عمومی است که ممکن است نه تنها در مورد دردسر فعلی شما، بلکه برای سردردهای احتمالی آینده نیز مفید باشد.

سایت YouTube

بسیاری از ما برای دنبال کردن با یک ویدیو راحت ‌تر از متن یا عکس هستیم. خوشبختانه، یوتیوب مملو از آموزش ها و کلیپ های افرادی است که رایانه شخصی خود را تعمیر می کنند. اکثر سایت های بالا حتی ویدیوها را در یوتیوب آپلود می کنند.

بسیاری از آموزش ها از کانال هایی می آیند که در تعمیر کامپیوتر تخصص ندارند. اینها اغلب افرادی هستند که در برخی مواقع نیاز به تعمیر دستگاه های خود دارند و تصمیم می گیرند تجربه خود را با اینترنت به اشتراک بگذارند. دستورالعمل های آنها ممکن است بهترین چیزی باشد که می توانید هنگام کار با سخت افزار کمتر رایج پیدا کنید.

هر کسی می‌تواند محتوا را در YouTube آپلود کند، بنابراین هنگام بررسی توصیه‌های ویدیویی، این را در نظر داشته باشید. ممکن است با دستورالعمل هایی مواجه شوید که قابل اعتماد نیستند و احتمال خراب شدن دستگاه شما را افزایش می دهد.

به جای اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد؟

تعمیر دستگاه به زمان نیاز دارد. شما همچنین در معرض خطر آسیب بیشتر به سخت افزار هستید و اگر مشکلی پیش بیاید، شانسی ندارید. بنابراین منطقی است اگر نمی خواهید این وظیفه را به عهده بگیرید.

مغازه های زیادی دقیقاً برای این نوع کارها وجود دارد. برخی از سایت‌های فهرست‌شده در بالا، ابزار شما را می‌گیرند و آن را برای شما تعمیر می‌کنند، تا زمانی که بخواهید آن را به صورت پستی ارسال کنید. PowerbookMedic دستگاه اپل شما را تعمیر خواهد کرد و مدعی است که میانگین زمان تحویل آن چهار روز کاری است (اگرچه سخت افزار آمازون پشتیبانی نمی شود). SOSav به کسانی که در بریتانیا هستند از طریق نام Captain Repair خدمات ارائه می دهد.

مغازه‌های دیگر مکان‌های آجر و ملات (brick and mortar) را در ایالات متحده ارائه می‌دهند. فروشگاه‌های CPR (تعمیرات تلفن همراه)، علی‌رغم نام، رایانه‌ها و کنسول‌های بازی را در بیش از 450 مکان خود در سراسر ایالات متحده تعمیر خواهند کرد. uBreakiFix زنجیره بزرگتر دیگری است که نزدیک به 400 مکان دارد. iFixandRepair در 17 ایالت ظاهر می شود.

با سرعتی که کسب‌وکارها ظاهر می‌شوند، احتمالاً یک گزینه کوچک‌ تر و محلی در نزدیک ‌ترین منطقه شهری شما وجود خواهد داشت. فقط مطمئن شوید که از کلاهبرداری های تعمیر و پشتیبانی فنی اجتناب می کنید!

اگر به یک مانع برخورد کردید چه کار کنید ؟

برخی از شرکت ها تعمیر محصولات خود را سخت می کنند. آنها ممکن است سخت افزاری را طوری طراحی کنند که به ابزارهایی نیاز داشته باشد که فقط کارمندان شرکت دارند. آنها همچنین ممکن است از ایجاد یا ارائه کتابچه راهنمای دستورالعمل به مصرف کنندگان یا تعمیرگاه ها خودداری کنند.

در برخی موارد، می توانید با خرید از یک شرکت دیگر، این مشکل را برطرف کنید. اما گاهی اوقات هیچ گزینه دیگری وجود ندارد، یا رقابت درگیر همان شیوه ها است. به همین دلیل است که مردم گرد هم آمده اند تا حق تعمیر را مطالبه کنند.

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید و داشتن توانایی تعمیر سخت‌افزار را حق می‌دانید، به repair.org، وب ‌سایت انجمن تعمیرات مراجعه کنید. همچنین ممکن است بخواهید iFixit.org، بخش فعال iFixit را که لینک های مرتبط و منابع دیگر زیادی را ارائه می دهد، بررسی کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT